HD-EX1 vs. Denon 2930

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Kusot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HD-EX1 vs. Denon 2930

Jeg leser på forumet etter info om jeg skal kjøpe Denon 2930 eller EX1 (eller vente til EX2). Etter å ha lest mye synsing blir spørsmålet som kan avgjøre mitt valg. Dere som har både EX1 og en Denon 2930 -

Hvilken kilde bruker dere når dere skal se en film fra en vanlig DVD?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har EX1 og Denon 3910 og jeg foretrekker EX1 på vanlige dvd filmer i tillegg til HDDVD selvfølgelig. Men 3910 blir brukt til CD, SACD og DVD-audio. Her er den nok overlegen EX1. Håper dette hjalp noe.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg Toshiba XE1, men jeg har Denon 2930. Etter hva jeg har lest matcher XE1 2930 på dvd. Da er spørsmålet: er dvd-audio og sacd viktig for deg? Er svaret nei: XE1. Er svaret ja: Denon 2930.

For min del kunne jeg byttet ut 2930'en mot XE1 på dagen - HD dvd er mye viktigere for meg enn DVD-audio eller Sacd. Eneste negative jeg har hørt om XE1 er noe vifte støy. Vurderer faktisk å kvitte meg med min 6 mnd gamle Denon 2930 og kjøpe en XE1 i stede, men man for se..... Kanskje jeg kjøper E1 ved siden av, de er jo billige om dagen! Skal du kjøpe 2930 - se etter brukt. Husk de er ikke gamle... Kanskje du finner en 3930 også?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon 3910, og bruker nå heller min XA1. Unntaket er selvfølgelig til PAL DVDer, og annet som ikke er sone 1. Der må jeg fortsatt bruke Denonen. Men vanskelig å si hvilken er best.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2930

Har heller ikke XE1, men kjøpte en 2930 brukt i vinter. Selger ville selge sin for å kjøpe XE1. Nå må det legges til at selger har et meget bra anlegg for cd avpilling osv. Siden XE1 og 2930 ligger omtrent på samme nivå i DVD avspilling, valgte jeg 2930 for bruk til cd, sacd og dvd audio avspilling, hvor jeg mener 2930 scorer noe bedre.

Mvh Arne

Newcomer Kusot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar

Tror jeg heller mot HD.

Skjer det noe behandling av de digitale signalene i DVD spilleren dersom jeg sender CD lyden digitalt til receiveren? Det er vel begrenset hvor mye spilleren påvirker lyden om den ikke behandler de digitale signalene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •