Hvordan legge inn ny firmware på TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvordan legge inn ny firmware på TV?

Har en Samsung LE46F71 Full HD TV.
    Firmware i TV støtter ikke 1:1 pixelmapping, ved at jeg mangler ca 1cm av bildet langs ytterkantene (ser f.eks. ikke start menyen). Bruker jeg VGA, er det ok, men vil helst benytte meg av HDMI.

Hvordan legger man inn firmware på TV, og hvor lastes det ned? Var innom Samsung sine hjemmesider, men fant ikke noen mulighet å laste ned firmware der. Er redd for å laste ned fra ukjente sider.

Noen som har lagt inn firmware på TV før, eller vet hvordan det gjøres?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange tv'er kommer med en 9-pins ingang som heter RS-232 og det er denne som benyttes for en eventuell firmware oppgradering. Krever dog en maskin med com port samt programvaren for å snakke med tv'en.. Noe som kan by på problemer å oppdrive.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt må du vel innom et verksted for å fikse dette. Ikke helt ufarlig vet du. Hvis noe klikker, strømmen går etc kan du ende opp med død TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Løst problemet :)

Kontaktet Samsung support, og må si meg mektig imponert av servicen der! Forklarte problemet, at jeg ønsket å benytte meg av HDMI kabel fremfor VGA, og forklarte at jeg ved bruk av HDMI mangler ca 1 cm av bildet i ytterkantene. Når jeg så nevnte at dette skjer pga manglende støtte for 1:1 pixelmapping, fikk jeg bekreftet dette. Fikk så beskjed om å oppgi serienummer og modellkode på TV, samt hvor TV var kjøpt. Nå sender de meg en CD med ny programvare på, samt bruksanvisning for å legge inn programvaren. Utrulig nok uten kostnad! Må sikkert betale frakt, men allikevel, lenge leve Samsung!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •