Får ikke satt 1920x1080 oppløsning i Windows Vista, når PC er koblet til Full HD TV.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke satt 1920x1080 oppløsning i Windows Vista, når PC er koblet til Full HD TV.

Har en bærbar PC som er koblet opp mot en Full HD LCD TV, fungerer helt fint, bortsett fra at jeg ikke kan sette 1920x1080 oppløsning på TV. Får valg om å kjøre i 1920x1200, men det blir jo helt feil, får da en rosa kant rundt bildet. Og er redd for å skade TV. Har kjørt i 1600 oppløsing som er kjempe bra, men vil jo utnytte Full HD. Kjører ikke klone modus i nvidia panel, skjermen på den bærbare pcen støtter ikke slike oppløsninger. Er ikke noe sted i nvidia panel som gjør at jeg kan legge til oppløsninger manuelt. Hørt med andre at det går ann å legge inn oppløsninger selv i Windows XP, men jeg får det ikke til i Windows Vista.

Vært inne på nvidia.com, og lastet ned nye drivere, men får bare beskjed under installasjon at driver pakken ikke finner kompatibel driver til mitt GeForce 6800GT M skjermkort som er på min bærbare PC. Var også innom hjemmesiden til PC produsenten, men der var det ikke lagt ut nye drivere.

Finnes det et program der ute som gjør at jeg kan skifte/legge til oppløsning til 1920x1080(Full HD) ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er som du selv påpeker, at skjermkortet ditt ikke støtter 1920x1080 (med mindre det finnes andre drivere til kortet). Det finnes programmer som fikser dette for deg, og det mest brukte er vel kanskje PowerStrip. Jeg vet imidlertid ikke om programmet fungerer med Vista, med det finner du vel fort ut av om du "googler" litt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har samme problem med min HTPC. Over VGA får jeg ikke valgt 1920x1080 på min 8500GT i Vista. Har ikke testet via DVI/HDMI, fordi jeg ikke har kablene.

Og når jeg kjørte XP med 7600GS fikk jeg fint kjørt 1920x1080 over VGA, så jeg er meget usikker på om hva/hvem som har lagt inn disse begrensingene.

Her er det flere som har samme problem: NVidia: What happened to 1080p on Vista? - Topic Powered by eve community

En til:
    NVIDIA Forums [Powered by Invision Power Board]

Njaal

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemeldinger

Gorm, jeg testet ut Powerstrip. Et kjempe fint program, med mange muligheter. Bortsett fra at Powerstrip ikke er helt kompatibelt med skjermkortet mitt, funksjonen som gjør at man kan legge til nye oppløsninger manuelt fungerer ikke. Knappen er bare grået ut. Typisk...

Håper Nvidia legger ut nye vista drivere for mitt skjermkort snart, som åpner for at jeg kan legge inn oppløsninger manuelt i Nvidia panel. Er jo det enkleste

Noen andre program en Powerstrip jeg kan teste ut mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackLotus
    Håper Nvidia legger ut nye vista drivere for mitt skjermkort snart, som åpner for at jeg kan legge inn oppløsninger manuelt i Nvidia panel. Er jo det enkleste

Noen andre program en Powerstrip jeg kan teste ut mon tro?
    Muligens at RivaTuner kan hjelpe deg ?

Jeg vil samtidig bare skyte inn at jeg personlig har gitt opp å få optimale HD-oppløsninger på Vista med mitt nVidia skjermort, etter å ha knotet i nær 6 mnd. Jeg "kastet" det ut forrige helg og kjøpte Msi Radeon HD2400PRO kort igår istedet (ikke at det forsåvidt hjelper en som kjører en bærbar løsning ...). Det blir installerte idag og jeg krysser fingerene for litt bedre hd-tv støtte enn det nVidia får til (for ikke å snakke om ekstremt ustabile drivere).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Løst problemet!

Kontaktet Samsung support og fikk tilsendt kabel og programvare for å oppgradere software i TV. Den nye softwaren i TVen har nå støtte for 1:1 pixelmapping ved bruk av HDMI. Alt fungerer utmerket nå! Deilig å slippe og bruke VGA porten i TV Forskjellen på bildekvalitet med VGA og HDMI er stor! 1920x1080 oppløsningen dukker nå automatisk opp som standard oppløsning under skjerminnstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får kjørt 1080i i Vista med mitt 7950 GT, men ikke 1080P.
    Samtidig kjører jeg 3840X1024 fordelt på 3 andre skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackLotus
    Kontaktet Samsung support og fikk tilsendt kabel og programvare for å oppgradere software i TV. Den nye softwaren i TVen har nå støtte for 1:1 pixelmapping ved bruk av HDMI. Alt fungerer utmerket nå! Deilig å slippe og bruke VGA porten i TV Forskjellen på bildekvalitet med VGA og HDMI er stor! 1920x1080 oppløsningen dukker nå automatisk opp som standard oppløsning under skjerminnstillinger.

Er det kun det som er forskjell når du oppgraderer softwaren? Har samsung 40M86. Klarer heller ikke å få bilder over til TVen fra min bærbare HP. Jeg bruker vanlig Windows XP. Er det noe spesielt jeg må trykke på for å få det til? Bruker VGA kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •