Analog 7.1 PCM i et 4.1 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analog 7.1 PCM i et 4.1 oppsett

Jeg bruker fire høyttalere + sub. Har ikke HDMI og må bruke analoge innganger for 7.1 PCM. Er man avhengig av 7 høyttalere for ikke å miste noe lyd-informasjon når man bruker analoge utganger fra en blu-ray spiller? Jeg mener å ha lest at forsterkeren Bypass'er prossoren når du bruker analoge innganger for 7.1 fordi lyden er dekodet på forhånd. I såfall kan man vel ikke sende senterkanallyden til fronthøyttalerene og Surround Back-lyden til Surround, etter at signalene ankommer forsterkeren?:?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken receiver/forsterker er det snakk om?
    Selv om de fleste receiverne ikke har mulighet for nedmiksing, gjelder det ikke alle. Men dette vil i tilfelle normalt være en analog nedmiksing. Bl.a. enkelte større Yamaha-modeller har/har hatt denne muligheten.

Men uansett har alle de modellene av dvd-spillerne med 5.1-utganger jeg har vært borti hatt nedmiksingsmuligheter, og det vil forundre meg veldig om dette ikke er tilfelle også for HD-spillere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Primare Spa21. Det høres fornuftig ut at det kan nedmikses i avspilleren. Da trenger jeg i såfall bare 5 kabler for samme lydkvalitet(?)fordi lyden fordeles i færre høyttalere... Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har bruk for en dedikert HDspiller hvis dette ikke er mulig og kan da klare meg med en PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPA21 har ikke mulighet for nedmiksing av signalet som kommer inn på 5.1/7.1-inngangen nei.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 5.1 analog ut fra min Sony BDP-S1, og i oppsettet på sony'en velger man senter av/på, bakhøyttalere av/på. Tror 5.1/7.1 inngangene på de fleste surround prosessorer/receivere er passthrough.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •