HD lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: HD lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD lyd

Hei,

håper noen kan hjelpe litt her, det jeg lurer på er om jeg klarer å få HDlyd DD true hd og DTS master audio hvis jeg går til anskaffelse av PS3, jeg har fra før Pioneer 1016 reciever med to hdmi inn og 1 ut, det står på siden til pioneer at det kun swicher.
    Jeg har for meg at hvis jeg kjører hd lyden fra PS3 via hdmi (iom at den ikke har analoge utganger) til reciever og setter den til PCM. vil ikke lyden da gå rett ut til høytalere som hd lyd, men jeg er usikker på om det går med min reciever. Hvis ikke må jeg nemlig kjøpe en Blue Ray spiller med analoge utganger..
    Er veldig takknemlig for svar - evt tips som kan hjelpe meg på veien til hd lyd.

PS3 er tross alt spill og hdspiller i ett - og ikke minst til bra pris.

Mvh
    Stig

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Switching

Hvis din Pioneer kunn takler switching saa er det ingen lyd som kommer til forsterkeren din. PS3 kan sende lyd via optisk kabel med detter er begrenset i forhold til hva den kan sende via HDMI. To muligheter, enten BD spiller med analog out eller ny Receiver som takler lyd via HDMI. Hvis du skal kjoepe PS# eller tenker paa og kjoepe en saa er det nok billigst og skaffe en ny receiver. Onkyo 805/857 eller Denon 2808 og opp.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke PS3 konvertere lyden til DD/DTS 5.1, med mer eller mindre maksimal bitrate? Ikke det samme som HD, men vesentlig bedre enn DVD?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •