Toshiba HD XA2/XE1 vs. PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba HD XA2/XE1 vs. PS3

Det er vel kjent at Toshiba HD XA2/XE1 har god skalering av DVD. Skaleringen på PS3 var ikke så bra, men har vistnok kommet seg etter softwareoppgraderingen (var vel 1.8 tror jeg).

Noen som har sammenlignet disse 2 på DVD?

Har selv PS3, Toshiba XA2 (og en Oppo 981), lurer litt på hva jeg skal bruke...
    I.o.m. at alle har HDMI ut så er det vel ærsmå forskjeller på lyden 8skulle jeg tro/tippe).
    Jeg har en Black Wing Two, skalerer opp til 1080i

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Det er vel kjent at Toshiba HD XA2/XE1 har god skalering av DVD. Skaleringen på PS3 var ikke så bra, men har vistnok kommet seg etter softwareoppgraderingen (var vel 1.8 tror jeg).

I.o.m. at alle har HDMI ut så er det vel ærsmå forskjeller på lyden 8skulle jeg tro/tippe).

Tom
    Ser at du er en heldig eier av nyeste HD-DVD spilleren: Hvordan fungerer denne på DVD'er kjøpt i Norge, sone2? Og er HD delen sonefri? Kan du spille av filmer du har kjøpt i Norge, være seg DVD eller HD-DVD?

Takk for svar (sorry at jeg stjeler off-topic plass i tråden din)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Ser at du er en heldig eier av nyeste HD-DVD spilleren: Hvordan fungerer denne på DVD'er kjøpt i Norge, sone2? Og er HD delen sonefri? Kan du spille av filmer du har kjøpt i Norge, være seg DVD eller HD-DVD?

Takk for svar (sorry at jeg stjeler off-topic plass i tråden din)
    Hei Mr. Andylove!

Det er ingen andre som har svart på dette, så jeg skal til gi deg

XA2, jeg er meget fornøyd med denne. Raskere en A1, og det jeg har prøvd av DVD og oppskalering har vært meget meget bra. Nå er den jo så billig også...

HD DVD'er, de er det ikke soner på. Det er en del Blu-Ray med soner, men det er ingen HD DVD'er som har soner.
    Så, du får spilt av HD DVD'er fra hele verden (det er ingen PAL/NTSC på HD DVD/Blu-Ray)

Jeg er dog 98,74% sikker på at du ikke får spilt;
    DVD'er i PAL
    DVD'er som er sone 2 (hverken PAL eller NTSC).

For å komme meg til 100% så kan jeg sjekke det i kveld...

Selv kjøpte jeg meg en Oppo 981 for å spille av sone 2 PAL/NTSC.
    Om det mot formodning skulle funke på XA2 har jeg en boks for mye...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tom
    Jeg er så langt ikke imponert over oppskaleringen i PS3 (selv med den siste oppgraderingen). Synes bildet fra PS3 blir litt kornete og kunstig sammenlignet med XE1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mr. Andylove!

Det er ingen andre som har svart på dette, så jeg skal til gi deg

XA2, jeg er meget fornøyd med denne. Raskere en A1, og det jeg har prøvd av DVD og oppskalering har vært meget meget bra. Nå er den jo så billig også...

HD DVD'er, de er det ikke soner på. Det er en del Blu-Ray med soner, men det er ingen HD DVD'er som har soner.
    Så, du får spilt av HD DVD'er fra hele verden (det er ingen PAL/NTSC på HD DVD/Blu-Ray)

Jeg er dog 98,74% sikker på at du ikke får spilt;
    DVD'er i PAL
    DVD'er som er sone 2 (hverken PAL eller NTSC).

For å komme meg til 100% så kan jeg sjekke det i kveld...

Selv kjøpte jeg meg en Oppo 981 for å spille av sone 2 PAL/NTSC.
    Om det mot formodning skulle funke på XA2 har jeg en boks for mye...
    Tusen takk Lurt litt på dette. Så forresten på din hifi, du har en meget imponerende samling av filmer. Får vente litt til, så regner jeg med at det europeiske markedet vil se en versjon av XA2. Du har kanskje testet xbox360 med HD modulen? Selv om det er en "fattigmanns"-løsning...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Tusen takk Lurt litt på dette. Så forresten på din hifi, du har en meget imponerende samling av filmer. Får vente litt til, så regner jeg med at det europeiske markedet vil se en versjon av XA2. Du har kanskje testet xbox360 med HD modulen? Selv om det er en "fattigmanns"-løsning...
    Hyggelig å hjelpe, vil jo og at så mange som mulig skal få seg Blu-Rau og/eller HD DVD så formatene ikke forsvinner...

Har 1600 dvd'er eller noe (solgt en del), rundt 150 på Blu-Ray/HD DVD
    Samlemani er tingen, hehe

Det er vel allerede en europeisk versjon av XA2 - HD-XE1.
    Søkte litt på priser;
    Amentio selger den for 6941,-
    Pixmania var enda billigere 5999,- - men vet ikke om det er med norsk bruksanvisnng der? Det er vel et selskap som holder til i Frankrike...

HD XA2 får du for ca 700 usd ink frakt. + mva.
    Se på feks amazon, tilbud med masse HD filmer inkludert...

For min egen del ble det XA2 og ikke XE1 da jeg har masser av sone 1 filmer på DVD. Jeg hadde Toshiba HD A1 (HD DVD), men byttet til XA2 da den hadde bedre skalering.

Jeg har en Xbox 360 Premium og en 360 Elite, men har ikke testet HD DVD'en der. Må jo si at det er en rimelig løsning da.. Mye for pengene. Får vel HD DVD add on'en for litt over 1400,-

So many movies, so little time

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Xbox 360 Premium og en 360 Elite, men har ikke testet HD DVD'en der. Må jo si at det er en rimelig løsning da.. Mye for pengene. Får vel HD DVD add on'en for litt over 1400,-
    Litt OT, men har du sammenlignet støynivået på Premiumen og Eliten?? Jeg slo begge spillerne mine, og syntes at Eliten ga fra seg betydelig mindre støy, mens andre jeg har pratet med sier de støyer like mye... Mulig det bare er ørene mine som spiller meg et puss...

For øvrig er HD DVD addonen til Xbox en helt OK spiller, i hvert fall til den latterlig lave prisen. Ulempen er støyen fra selve Xboxen. Addonen støyer faktisk en hel del mindre enn DVD-spilleren i Xboxen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hblika
    Litt OT, men har du sammenlignet støynivået på Premiumen og Eliten?? Jeg slo begge spillerne mine, og syntes at Eliten ga fra seg betydelig mindre støy, mens andre jeg har pratet med sier de støyer like mye... Mulig det bare er ørene mine som spiller meg et puss...

For øvrig er HD DVD addonen til Xbox en helt OK spiller, i hvert fall til den latterlig lave prisen. Ulempen er støyen fra selve Xboxen. Addonen støyer faktisk en hel del mindre enn DVD-spilleren i Xboxen.
    Herlig med litt OT så lenge tonen er hyggelig

Jeg syntes og at Elite'n støyet litt mindre. Benq drivverk, skal visstnok være mer stille.
    Jeg har et rack, men her er det ikke mer plass, se bilde, hehe

har en "puff", satte den bak den, hører den nesten ikke lenger... Derfor nice med Elite, mindre kabler bort til racket

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig med litt OT så lenge tonen er hyggelig

Jeg syntes og at Elite'n støyet litt mindre. Benq drivverk, skal visstnok være mer stille.
    Jeg har et rack, men her er det ikke mer plass, se bilde, hehe

har en "puff", satte den bak den, hører den nesten ikke lenger... Derfor nice med Elite, mindre kabler bort til racket
    Det var ikke støy fra drivverket jeg siktet til faktisk, men viftelyden. Har nemlig ikke prøvd noen spill i Eliten min enda (venter på migreringskabel fra MS). Kanskje det bare er ønsketenking fra min side :P

Gleder meg til å få satt opp Eliten! Én kabel mindre å forholde seg til for min del

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hblika
    Det var ikke støy fra drivverket jeg siktet til faktisk, men viftelyden. Har nemlig ikke prøvd noen spill i Eliten min enda (venter på migreringskabel fra MS). Kanskje det bare er ønsketenking fra min side :P

Gleder meg til å få satt opp Eliten! Én kabel mindre å forholde seg til for min del
    har hørt at drivverket støyer mindre og, men har ikke sammenlignet.
    Jeg er ikke helt sikker, men, jeg tror at det var mindre viftestøy fra Elite'n.

For meg ble det enda bedre en en kabel mindre:
    360 Premium; egen kabel for digital - optisk
    og
    360 kabel bed 3 RCA for component og 2 for analog lyd som ble "hengende og slengede" bak anlegget.

Herlig med HDMi altså

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt at drivverket støyer mindre og, men har ikke sammenlignet.
    Jeg er ikke helt sikker, men, jeg tror at det var mindre viftestøy fra Elite'n.

For meg ble det enda bedre en en kabel mindre:
    360 Premium; egen kabel for digital - optisk
    og
    360 kabel bed 3 RCA for component og 2 for analog lyd som ble "hengende og slengede" bak anlegget.

Herlig med HDMi altså
    Ja, absolutt!!
    Bruker VGA kabelen fra Monster i dag, og signalkablene fra den er *akkurat* lange nok til å rekke frem til forsterkern (står ved siden av TV-benken der 360'en står). Ikke veldig pent når signalkablene henger i spenn midt i luften hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •