Spørsmål ang. pc-skjermkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang. pc-skjermkort

(Håper virkelig jeg har truffet riktig underforum her, er ny)

Ok, her er min situasjon:

Jeg skal gå til innkjøp av ny LCD tv etter sommerferien er over. Har bestemt meg for tv allerede. (leste guider, og tråder på avforum.no samt diskusjon.no)

Men har noen spørsmål:
    Jeg finner ikke ut om mitt skjermkort er HDCP kompatibel, har XFX/Nvidia geforce 7900 gt, ca et år gammelt. Er det HDCP kompatibelt?

Hva har det egentlig å si om skjermkortet er HDCP kompatibelt eller ei? Er det et must med HDCP hvis jeg skal overføre serier/filmer i hdtv/blue-ray kvalitet?

Hvis jeg skal gå til innkjøp av enda et nytt skjermkort (BARE for å få et godt signal til tv'en), har det mye å si hvilket jeg kjøper? Jeg vet det har en del å si for. f.eks. rendering av gaming grafikk, men har skjermkortet mye å si for høy-oppløsnings/digitalt signal til tv'en?

Hvis så, har dere et skjermkort å anbefale? Ønsker ikke å bruke alt for mye penger på dette....

Og et siste spørsmål:
    Hvor viktig er det å kjøpe en slik "kalibrerings-dvd" til tv'en ?

På forhånd takk

Newcomer Pleb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av turbon
    Hva har det egentlig å si om skjermkortet er HDCP kompatibelt eller ei? Er det et must med HDCP hvis jeg skal overføre serier/filmer i hdtv/blue-ray kvalitet?
    Hvis det er snakk om å bruke HD-DVD\BRD drev til å se filmer fra platen er dette viktig, er det derimot snakk om å se videofiler fra HDD er det ikke viktig. Det som har litt å si derimot er at skjermkortet kan være med å laste av prossesoren når du spiller av HD materiale.

Om skjermkortet ditt har HDCP eller om dette er rette subforum vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •