Generell HD DVD tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Generell HD DVD tråd

Jeg savner en generell tråd her hvor jeg kan se hva som rører seg på HD DVD fronten - uten å måtte lese igjennom masse annet propaganda og kverulering. Derfor denne tråden. Jeg håper mange er med til å bidra med nyheter her!

Et lite hjertesukk. Håper også tråden spares for "fjortiss-innlegg" fra BR siden, selv om det sikkert er morsomt ment.

-----

Det som kommer for fullt nå er den interaktive funksjonen. Det blir spennende å se hva som kan implementeres her, og hvor godt og elegant dette vil bli. Universal vil inkludere interaktive muligheter på samtlige HD DVD titler fremover.

De første filmene vi vil se noen muligheter er etter det jeg kjenner til, er filmene 300 og Blood Diamonds. I førstnevnte film vil det bli mulig å gjøre om filmen og forandre på scener og kanskje legge til andre muligheter. Etter man har gjort det så kan filmen lastes ned på en server hvor andre HD DVD eiere kan se den. I Blood Diamonds kan man komme inn på en online poll etter å ha sett filmen. Nytteverdien for akkurat dette kan sikkert diskuteres, men vi er i startfasen her, så det vil bli mange muligheter i fremtiden. Det blir spennende å se om teksting på forskjellige språk vil komme.

Toshiba jobber nå med tre lags discer, og det er vel 51 GB som er sagt skal være kapasiteten. Om noen finner nyheter om dette så post gjerne her.

I løpet av året skal Meridian, Samsung og Onkyo i flg artikkel i Hjemmekino.no sagt at de skal lansere sine HD DVD spillere. Det blir interessant å se hvordan disse er i forhold til LG og Toshiba sine spillere som er i markedet i dag.

Andre ting? Håper dere legger det ut her, og at det kan bli en matnyttig tråd.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som ekstramatrialet begynner å ta form, skal bli artig å se hvor de ender til slutt, men må si jeg stiller meg forholdsvis likegyldig til det hele, iallefall enda...

Her fra review av 300:
    The Bottom Line
    We could easily use 300 words to describe this gorgeous, benchmark HD DVD, but we'll only use three in conclusion:

Buy…It…Now…

10 The Movie: An incredible, masterful epic.
    10 The Video: The cleanest, sharpest image we've seen yet.
    10 The Audio: Feels as if you're in the midst of battle.
    10 The Extras: Seemingly about 300 extras!
    10 OVERALL (out of 10 / not an average)
    Link

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God idé Dan!

Sitat Opprinnelig postet av Dan

Toshiba jobber nå med tre lags discer, og det er vel 51 GB som er sagt skal være kapasiteten. Om noen finner nyheter om dette så post gjerne her.
    Tror kanskje det bør presiseres at "tre lags disker" TL 45GB har vært i HD DVD specs. fra lansering og skal kunne spilles av alle spillere.
    Det som er nytt er 2GB mer pr. lag.
    Grunnen til at 45GB disker ikke er blitt brukt skal etter info. å dømme være at etterspørselen fra filmselskapene ikke har vært der.
    Min teori er at DVD forum kanskje har holdt igjen litt til de har fått luket ut de verste "barnesykdommer" fra spillerne.

Håper det er noen journalister som vil følge DVD forums konfereanse under IFA i Berlin 3 september, da får vi kanskje vite litt mer.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som 300 kan bli en av referansefilmene om man ser på den testen. Den må absolutt sjekkes ut.

45 GB på en disc er sikkert mer enn nok det og ja sånn sett. Skulle det bli behov for mer, som kanskje Ringenes Herre filmene, så er det bare å gi ut to discer. Jeg tror et moment er å holde kostnadene nede, både med tanke på de som gir ut filmer og oss som ønsker å lagre på HD DVD plater.

Edit: Ja, håper det blir noen spennende nyheter den 3. september.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verbatim vil lansere sin første to lags HDDVD Recordable på IFA i september.

Verbatim at IFA

At IFA, Verbatim will unveil a raft of new products in the fields of Optical Media, USB Storage Media & Memory Cards.

Verbatim will showcase the first HD-DVDs in Dual Layer format. The new HD-DVD DL boasts over 30 GB of storage capacity and a write speed of 4.5 MB/s. The HD-DVD DL 30 GB is compatible with version 2.1 of the HD DVD standard and will be available from outlets in Europe from September 2007 onwards.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt løst og fast om HD DVD og generelt om HD media for dem som ønsker å fordype seg litt mer i informasjon som ikke akkurat er nyheter:

HD DVD Enabled Laptops and PCs

Leading PC makers are already shipping or plan to ship this year HD DVD-enabled laptops and PCs. Manufacturers include Toshiba, HP, Acer, Fujitsu-Siemens, Samsung, Niveus Media, and Asus.
    Ser generelt ut som en liste over noen av de største PC/Laptop produsentene i verden.

New HD DVD Hardware on the Horizon

Microsoft and Broadcom Corp are working together to provide a hardware and software reference design for more cost-efficient HD DVD playback.

The new platform uses Microsoft Windows® CE 6.0 and Broadcom’s BCM7440 system-on-chip solution, allowing consumer electronics manufacturers, original design manufacturers, and systems integrators to more easily and affordably deliver HD DVD playback. Several of the more innovative consumer electronics companies plan to use this new hardware and software platform to speed the production of HD DVD players, including Lite-On IT Corp., and Zhenjiang Jiangkui Group Co. Ltd./ED Digital.
    "One Chip Design" burde sørge for at en HD DVD spiller ikke koster mye mer enn en bra SD DVD spiller koster i dag.

In addition, Microsoft is working with Meridian Audio Ltd. to build high-end HD DVD players for the AV enthusiast market.
    Dette burde bli en interessant "High End" spiller, spesielt hvis AV entusiast Amir får komme med innspill. Ingen i CE industrien har vel mer føling enn ham med hva entusiastene har som krav gjennom sin intense deltagelse på AVSforum gjennom flere år.

Kanskje det mest interessante i denne linken
    HD DVD Titles and Players er alle ressursene for dem som ønsker å sette seg inn i, og prøve ut alle siden ved HD DVD produksjon, slik som:
    - An Introduction to HD DVD Authoring
    - HD DVD Interactivity Jumpstart Package
    - HDi™ Interactivity Sample Code
    - HD DVD Interactivity Authoring Forum

For dem som ønsker å holde seg oppdatert om det siste inne BD/HD mastering teknologi har denne artikkelen nyttig informasjon:
    http://www.oto-online.com/pdf/oto_do...MasterPlan.pdf

Dette er en artikkel som tar for seg forskjellen på BD og HD diskproduksjon og replikator industriens pessemistiske syn på fremtid for HD formatene:
    http://www.oto-online.com/pdf/oto_do...stryTrends.pdf

Denne artikkelen med titlen Software for multicore computers could add resolution to video in real time. er om software fra Intel som alle med multicore HTPC kommer til å ønske seg i fremtiden.

Til slutt en nesten måneds gammel ikke så veldig interessant artikkel om samarbeidet mellom Microsoft og Memory-Tech på server teknologi for bruk med HDi interaktivitet gjennom HD DVD spillernes nett tilkobling. http://www.cdrinfo.com/Sections/News...x?NewsId=20778

Håper noen finner nyttig informasjon her.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung BDP-UP5000

Kan legge til at Samsung kommmer med en fullverdig kombispiller nå i høst. Her finner du tråden om denne spilleren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3. Genererasjon HD DVD spillere-A3-A30-A35.

Fant ut at det er litt for tidlig å lage en egen tråd for 3 generasjons HD DVD spillerne fra Toshiba så her er modell nummer og $ pris:

Toshiba to Launch 3rd Gen HD DVD Players October 1st HD-A3, HD-A30, HD-A35

Toshiba is set to launch its 3rd generation HD DVD players on October 1st. The three new models include the HD-A3 ($299), HD-A30($399), and the flagship HD-A35($499). We expect full details at the CEDIA Expo next month in Denver. We have included the Amazon preorder links here:

EDIT: Fjernet linker til Amazon som døde rett etter de ble postet.

Regner med en pressemelding snart, senest like før IFA i Berlin September 3.

Newcomer MU26599 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet min første HD DVD som xe1 med siste firmware ikke vil fullføre og det var selvfølgelig 300...

Kommer til kapittel 14, 49 minutter ut i filmen (midt i første slagscenen, selvfølgelig) for alt fryser og etter en stund så kommer error code: 408bc504 opp...

Andre som har vært borti det samme med 300? Var jo egentlig like greit for jeg gledet meg jo ikke til å se den heller (yeah right...)

Kan det være noen av de nye funsjonene på disken som lager problemer?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kopi av 300 hang seg også ved en av de første slagene. Jeg mailet firmaet som solgte meg discen(dvdstrax) og de sa jeg bare skulle sende den tilbake og forvente en ny disc i posten.

Mitt nye eksemplar kom 4 dager etter mailen, og den fungerte plettfritt. Ingen problemer. Kan hende du må returnere din?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-E1 (ikke oppdatert FW) spiller 300 (combo) uten problemer her ihverfall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Fant ut at det er litt for tidlig å lage en egen tråd for 3 generasjons HD DVD spillerne fra Toshiba så her er modell nummer og $ pris:

Regner med en pressemelding snart, senest like før IFA i Berlin September 3.
    Klarte ikke å dy meg
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...35-anyone.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •