Hvor/Hvordan Kjøpe Blu-ray spiller, Region A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Hvor/Hvordan Kjøpe Blu-ray spiller, Region A

Har tenkt (motstridene pga Bd region tvang) på å bli HD nøytral.
    Er det noen som har noe tips om hvordan anskaffe seg region A Bd spiller?

Kersey

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremt.
    Steg 1: Opprett tråd i prisdiskusjon forumet.
    Steg 2: Fortsett diskusjon der..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sikreste er nok Amazon.Com, men siden de ikke sender elektronikk til Norge, så må du bruke JetCarrier som mellom stasjon.

Jeg bestilte en Sony BDP-S3000, og betalte da totalt litt over 4500 for den ferdig hjem. Henter den på posten i morgen.

Bare husk at du MÅ ha trafo ved siden av.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres fornuftig ut.
    Hvordan gjorde du det når du bestilte frakt med jetcarrier?
    Kersey

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket vekten på Amazon, og sammenlignet den med skjemaet som står på JetCarriers side, ble 710 kroner.

Hvis man bestiller fra Amazon, ikke bestill dyr frakt for å få den kjapt. Det går uansett meget fort, jeg var fristet, men lot være siden 1-3 dagers kostet 52 Dollar. Og pakken min ble sendt en halv dag etter bestilling uansett, og pakken var fremme godt innen fristen som JetCarrier har på fredager. Men jeg var uheldig med at flyet som skulle gått mandag ble innstilt, men det gjorde ikke noe siden Clas Olhson ikke fikk fingeren ut å sendte trafoen min før i går.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken trafo er det du bruker? Hvor stor er den? Har du bilder?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på om det trengs trafo til sony bd spillerne?
    den første blu-ray spillern de kom med kunne man koble rett i kontakten.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Hvilken trafo er det du bruker? Hvor stor er den? Har du bilder?
    Dersom det hadde vært en PS3 så er svaret at du ikke trenger trafo.Jeg plugget min rett i veggen i forrige uke og det gikk flott.Jeg er ikke sikker på at det gjelder alle Sony modellene?
    Stølen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg puttet spilleren i hylla nå, og den MÅ ha trafo. Det er kun spesifisert 120V bak på. Og den har også dessverre en vifte.

Spilleren trekker kun 30 watt, men minste jeg fant på Clas Olhson er 110VA (den på 20VA blir for liten). Syntes også prisen er nokså høy, men fant ikke andre steder, og gadd ikke lete mer. Det skal også følge med stikk uttak for 110v.

De hadde en kjempefin en fra TG electronics eller noe slikt, en den skal de ikke ta inn igjen heller, den passet rett i stikken, og hadde 45 VA.

De burte ha på Elfa i Oslo, de har ihvertfall skjøte kontakter for USA stikk. Men fant ingenting på de litt uoversiktilige sidene deres, det beste er nok å ta en telefon å spørre. De pleier også å være veldig billige.

Jeg stod utenfor får å sjekke om de hadde, men sjekket mailen først og så at Clas hadde fått ut fingeren og sendt trafoen, så da for det bli den.

Link: Trafo Clas Ohlson: Clas Ohlson - Mellomtransformator Transformatorer handle bestill postordre

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok foreslå Ebay fremfor en amazon.com løsning. Jeg kjøpte Sony BDP-S1 i mai av en selger på ebay som heter electronic-store eBay Seller: electronics-store: Desktop Laptop Components, DVD, HD DVD Blu-ray items on eBay.com

5500 kr alt inklusive. Hadde spilleren etter 4 dager.

Clas ohlson trafo til 3-400 kr i tillegg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det kun står 120V bak, betyr det ikke nødvendigvis at den ikke støtter 230V. PS3 var akkurat det samme, stod kun 110 eller 120V bak, men den tok 230V allikevel. Vet ikke om det er gjeldende for din spiller, men bare så man er obs på det. Så det eneste jeg gjorde var å bruke en vanlig strømkabel fra en gammel PC jeg hadde, og vips var jeg i gang :-]

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg puttet spilleren i hylla nå, og den MÅ ha trafo. Det er kun spesifisert 120V bak på. Og den har også dessverre en vifte.

Spilleren trekker kun 30 watt, men minste jeg fant på Clas Olhson er 110VA (den på 20VA blir for liten). Syntes også prisen er nokså høy, men fant ikke andre steder, og gadd ikke lete mer. Det skal også følge med stikk uttak for 110v.

De hadde en kjempefin en fra TG electronics eller noe slikt, en den skal de ikke ta inn igjen heller, den passet rett i stikken, og hadde 45 VA.

De burte ha på Elfa i Oslo, de har ihvertfall skjøte kontakter for USA stikk. Men fant ingenting på de litt uoversiktilige sidene deres, det beste er nok å ta en telefon å spørre. De pleier også å være veldig billige.

Jeg stod utenfor får å sjekke om de hadde, men sjekket mailen først og så at Clas hadde fått ut fingeren og sendt trafoen, så da for det bli den.

Link: Trafo Clas Ohlson: Clas Ohlson - Mellomtransformator Transformatorer handle bestill postordre

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Selv om det kun står 120V bak, betyr det ikke nødvendigvis at den ikke støtter 230V. PS3 var akkurat det samme, stod kun 110 eller 120V bak, men den tok 230V allikevel. Vet ikke om det er gjeldende for din spiller, men bare så man er obs på det. Så det eneste jeg gjorde var å bruke en vanlig strømkabel fra en gammel PC jeg hadde, og vips var jeg i gang :-]
    Det tar jeg ikke sjansen på, blir for dyrt. Det er også en litt annen type kontakt enn vanlig. Normale er en slik ujordet 8 kontakt. På dette 8-tallet så er den ene siden flat. Noe som sier at man skal ligge unna med noe som ikke passer. Det er jo bare å bruke kniven på en vanlig ledning. Ment trafoen funker meget bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del skjønner jeg ikke at en tenker på å kjøpe noe annet en PS3 sone A som import fra USA , den billigste og eneste fremtidsikre BR spilleren og MED unversal strømforyning.

Som sagt et tips fra en som har hatt mange trafoer opp gjennom tidene (dyre, varme, kan skape brumming i andre komponenter hvis de ikke står langt unna, og med begrenset levetid...)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis mange som er begeistret for PS3, men jeg tror nok det er en del på forumet her som heller ønsker en som ser ut som en vanlig spiller, og passer inn i racket. Det er for min del veldig viktig, så PS3 vurderte jeg aldri noengang. I og med at jeg aldri kommer til å spille på den, så var heller ikke det en fordel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Tydeligvis mange som er begeistret for PS3, men jeg tror nok det er en del på forumet her som heller ønsker en som ser ut som en vanlig spiller, og passer inn i racket. Det er for min del veldig viktig, så PS3 vurderte jeg aldri noengang. I og med at jeg aldri kommer til å spille på den, så var heller ikke det en fordel.
    Ja og gleden av å betale mer, få en spiller som er utdatert allerede (ikke BD-J, og mange ikke 24FPS) og alle standalone spillere sliter (seine) med menyer fancy discker som for eksempel pirates) : - D Det er en fri verden...

Jeg hadde en Panasonic BR spiller før PS3 og var fornøyd med den mhp BR kvalitet men den var sen, vanlige DVDer så skikkelig uggent ut. Jeg kan vel se argumentet om at den ikke ser ut som et vanlig rack spiller men den er feiende flott og legger man den så tror jeg ikke den skjemmer så mange rack.

Fire argumenter mot PS3: Ikke display i fronten (spesielt hvis en spiller CD og ikke vil ha på resten av anlegget får ¨se hvilket spor en spiller er det dumt). Den har vifte (med varierende støy nivå. Den har bluetooth fjernkontroll (i seg selv bra men desverre (enda) ingen multi fjernkontroller som støtter det. Du trenger en forsterker med HDMI 1.1 inn for å få full nytte av maskinen.

Men alle de andre posetive aspektene oppferier det i fullt monn spør du meg. Og nevnte jeg at den har UNIVERSAL strømforsyning : - D

Det er få (ingen faktisk (Kanskje JVC HD100 vil komme i samme klasse..)) kompotenter som jeg er blitt så positivt overrasket over som PS3, og den blir bare bedre og bedre for hver firmware oppgradering (deilig med tråløst nett) (deinterlacing og skalering av SD DVD er er nå på høyde med det beste jeg har sett (Har eid Denon DVD-A1XVA) for audiofile så har den nå fått uppsamopling til 176khz av CD er over HDMI.

En liten link for de som ER PS3 fans:

Sony PS3: The Greatest Audio Video Component of All Time - AVS Forum

Og til de som ikke er sikre:

Why should'nt I get a PS3 for Blu-ray ? - AVS Forum

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hold viften i mot PS3.

Det er vel standard på alle HD spillerene å ha vifte, både min Toshiba XE1 og Sony S300 har også vifte. Sammenligne disse mot hverande så har Toshibaen høyest volum, så PS3 og så S300.

Skal sjekke det med trege menyer, og teste Pirates i begge BD spillerene mine og sammenligne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som koser seg med pirates....

http://youtube.com/watch?v=9gQG4OFgrpA

Enig vedrørende vifte at det er en styggedom som er i alt for mange komponenter...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 vs Sony BD-S300

Jeg tok å testet Pirates 1 i både S300 og PS3. Ja menyene på S300 er en del tregere. Verst var oppstarten. På S300 så brukte den ca 2 minutter på å loade, frem til første bilde, Disney logoen kom på skjermen. På PS3 så tok det ca 10 sekunder, imponerende forskjell.

I menyene så hakket scene selection når den kom opp på S300, men ikke på PS3.

Men jeg la merke til en annen ting. Jeg kjører begge disse maskinene via min receiver, og bruker samme bilde inngang på TVen.

S300 viste seg faktisk å ha større forskjell på bilde enn på lyden. Har ikke giddi å tatt en direkte teste enda, før nå. Lyden hadde litt større lydbilde på S300. Men bilde var en del mer detaljer. PS3 hadde ett mye mørkere bilde, slik at S300 fikk frem mye mer detaljer i de sorte områdene. Nå har ikke jeg stilt noe spesielt på selve spillerene, så det er TVen som tar seg av det, så begge har samme innstilling der.

S300 er definitivt en mye bedre BD spiller enn PS3 er. Men vil man kanskje spille litt av og til, så blir man nok fornøyd med PS3 også.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som forskjellig brightness instilling på PS3 vs. S300..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Høres ut som forskjellig brightness instilling på PS3 vs. S300..
    Det kan fort stemme. Hvis stilles dette i PS3, eller har Sony lagt den så mørk for at det skal passe spill bedre enn film?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •