Samsung BDP-UP5000, BD og HD spiller - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 150
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Har tråla meg gjennom hele "Owners Thread" på AVSforum og det virker som om det er en del småting med denne spilleren som ikke er helt bra. Da er min hoved-bekymring BD 1.1 og 2.0 da det virker som den kun har 128MB minne.
    Men dette minnet det er snakk om er jo bare lagringsplass, ikke RAM slik mange tror.
    Så det som vil skje er jo at det kanfylles opp hvis man lagrer mye fra diverse filmer.
    Etter hva jeg forstod tok internett delen til Transformers bare 8MB, så ser ikke helt problemet da.

Men den vil vel ikke bli 100% 2.0 godkjend, men hardwasen ellers skulle visst være 2.0 kompatibel etter hva jeg forstår.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker på hva som faktisk menes her. Men hvis den trenger "lagringsminne" på 256mb (1.1) og 1gb (2.0) så blir jo dette ett problem da det virker som det ikke er noen mulighet for å utvide noe.

Nå vet ikke jeg hvordan det blir med BD ang 1.1 og 2.0, om de faktisk kan spilles av på de eldre spillerne og det eneste du går glipp av er "extra features" som spill på internett etc.

Hvis dette er tilfelle så ser jeg ikke på det som ett stort issue men verre hvis man fysisk ikke får spilt av nyere BD filmer...

Det kommer jo firmware oppdateringer men når hardware'n ikke er kompatibel så blir det vel litt vanskeligere...?

Ting blir jo heller ikke lettere når BD skal "oppgradere" hele tiden heller! Det er jo ikke sikkert det stopper ved 2.0. Hvem vet , kanskje det blir 8.0 også.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har forstått så er dette BD Java greiene bare for å ha ekstra interaktivitet på diskene, slik som HD DVD har hatt hele tiden. Hvis det er tilfelle så bryr jeg meg ikke så mye om det jeg heller. Jeg vil bare ha en kombispiller der jeg kan se filmene fra begge formater.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Etter hva jeg har forstått så er dette BD Java greiene bare for å ha ekstra interaktivitet på diskene, slik som HD DVD har hatt hele tiden. Hvis det er tilfelle så bryr jeg meg ikke så mye om det jeg heller. Jeg vil bare ha en kombispiller der jeg kan se filmene fra begge formater.

Hvis det er sånn så er det jo greit! Da kan jo man oppgradere igjen senere en gang når man føler at dette er en feature man trenger

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker på hva som faktisk menes her. Men hvis den trenger "lagringsminne" på 256mb (1.1) og 1gb (2.0) så blir jo dette ett problem da det virker som det ikke er noen mulighet for å utvide noe.

Nå vet ikke jeg hvordan det blir med BD ang 1.1 og 2.0, om de faktisk kan spilles av på de eldre spillerne og det eneste du går glipp av er "extra features" som spill på internett etc.

Hvis dette er tilfelle så ser jeg ikke på det som ett stort issue men verre hvis man fysisk ikke får spilt av nyere BD filmer...

Det kommer jo firmware oppdateringer men når hardware'n ikke er kompatibel så blir det vel litt vanskeligere...?

Ting blir jo heller ikke lettere når BD skal "oppgradere" hele tiden heller! Det er jo ikke sikkert det stopper ved 2.0. Hvem vet , kanskje det blir 8.0 også.
    Det får vi se rett etter nyttår når de første Profil 1.1 diskene kommer. De burte funke greit. Men ble litt urolig når jeg leste ett Denon intervju for ett par måneder siden. Der nevte han spesifikt at de hadde ventet med å gi ut spillere, (Profil 1.0) fordi de ikke hadde fått ett klart svar på om disker med profil 1.1 var bakover kompatible.

Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Med BD Java så viser nok BD at HD DVD er bedre. Når man må bruke 2 min + på å få startet en diske pga menyene så suger det noe inn i granskauen.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Men siden de reklamerer med "dual region" og presiserer at den kan avspille sone 1 og sone 2 for DVDer, så ville det jo vært veldig merkelig om de ikke kunne avspille PAL, siden de holder til i Sverige. Da er jo hele poenget borte, og de ville nok fått en del returer og klager på det.

Samt det er ikke sikkert at de er Amerikanske importer. Ser at Panasonic sin nyeste er det, men står ingenting om dette på de andre.
    Ingenting ville gledet meg mer. Det eneste som står høyre på ønskelista mi enn en BD-UP5000 akkurat nå, er en sonefri PAL/NTSC-spillende BD-UP5000 :-)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen halsbrekkende nyheter rundt denne da? Har ikke fulgt med i det siste på AVSforum..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen halsbrekkende nyheter rundt denne da? Har ikke fulgt med i det siste på AVSforum..
    Intet annet enn at man kan kjøpe den hvis man ønsker fra statene

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste endel av tråden på AVSForum, det største problemet er vel bitstreaming og støtte for Dolby True HD. For se om det kommer noen firmware oppgradering for dette. Lurer neste på å kjøpe Sony-S500 istedenfor nå som Warner gir ut Blu-ray også. Da slipper man lyd-problemene ihvertfall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Leste endel av tråden på AVSForum, det største problemet er vel bitstreaming og støtte for Dolby True HD. For se om det kommer noen firmware oppgradering for dette. Lurer neste på å kjøpe Sony-S500 istedenfor nå som Warner gir ut Blu-ray også. Da slipper man lyd-problemene ihvertfall.
    Hvilke problemer er dette?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer denne spilleren til Europa i det heletatt nå som HD-krigen mest sannsynligvis er avgjort ?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kommer denne spilleren til Europa i det heletatt nå som HD-krigen mest sannsynligvis er avgjort ?
    Hvem vant?

Off Topic. Gratulerer med 9000!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem vant?
    Jeg har ikke fulgt så nøye med, men jeg har vel forstått det slik at BD "vinner".
    Ps. Ikke lag dette til en HD-DVD vs BD tråd.:|

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spillere er jo meget aktuell uansett!? Ihvertfall for de som sitter på en god samling av begge formatene.
    Eller?

Ps: Det lages jo fortsatt kombinerte dvd/vhs-spillere

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spillere er jo meget aktuell uansett!? Ihvertfall for de som sitter på en god samling av begge formatene.
    Eller?
    Den er absolutt interessat enda (jeg har bare HD-DVD plater), men vet vi om den kommer ?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle den ikke det?
    Den er vel i salg i USA, så ser ikke noe grunn til at den ikke skulle komme i salg i europa.
    Den er visst en fabelaktig spiller på alle format.

Jeg kjøper den i allefall

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vet vi om den kommer ?
    Nå er riktig nok artikkelen litt gammel, men den er fra Samsung Norge, hvis man leser den linja som står under artikkelen til BD-P1400, så står det at BD-UP5000 kommer i butikk i januar, kan nok virke som det drøyer litt lenger enn det. Men jeg er ihvertfall ganske overbevisst om at den kommer.
    SAMSUNG's Digital World - Press Release

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Eller?

Ps: Det lages jo fortsatt kombinerte dvd/vhs-spillere
    Kanskje de dropper HD DVD delen og slenger inn VHS Hvem ønsker vel ikke oppskalert VHS i 1080p/24

Tror den nok kommer, men tror nok Samsung ikke kommer med noen ny utgave om ett år. Denne spilleren kunne avgjort krigen hvis den hadde kommet når den skulle, altså i oktober.

Vet heller ikke hvor tilgjenglig denne er i USA, Amazon har den ikke inne, og de har vel alle HD og BD spillerene inne.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jo potensiale til å bli en av markedets beste spillere både på HD DVD, Blu-ray og DVD i hvertfall hvis man ser på spec'en.

Hvis den er så bra i praksis og får en "fornuftig" pris i Norge kan den selge bra.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært så mange "vendepunkter" i formatkrigen, at jeg velger å tro det når jeg ser det. Og inntil det evt skjer, tror jeg multiformat-spillere bør kunne bli besteselgere med riktig pris og ytelse. Med unntak av at den kun har 1.1-profil, har BD-UP5000 veldig god ytelse. Ihvertfall på papiret. Men en bebudet pris opp mot det dobbelte av gode singelformat-spillere kan kanskje gjøre dette til en spiller for spesielt interesserte. Flere rykter om lanseringsdato og pris under tråden i pris og produktjakt.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •