Samsung BDP-UP5000, BD og HD spiller - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 150
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lanseres januar 08

Ser ut til at den kommer til Europa ila januar. En rask prissjekk viser at den europeiske versjonen vil bli mulig å kjøpe for ca 5.500 kroner.... Vel og merke på engelske og tyske nettbutikker;
    Test av Samsung BD-UP5000 - finn tester och sammenlign produkter och priser hos alaTEST - alatest.no

Snakket selv med en Samsung representant på messen i helgen, og han sa at denne trolig ville havne på rundt 8000 kroner i Norge.

JOS

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk veldig lyst på en sånn....
    Har familie i Las Vegas. Mulig det er et dumt spørsmål, men....
    Hvis de kjøper en der borte og sender den til meg som gave, må jeg da betale mva og tollklarering?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg fikk veldig lyst på en sånn....
    Har familie i Las Vegas. Mulig det er et dumt spørsmål, men....
    Hvis de kjøper en der borte og sender den til meg som gave, må jeg da betale mva og tollklarering?
    I utgangspunktet nei. Toll og avgifter ved import fra utlandet - forbrukerportalen.no
    Men det er vel smutthull, som å merke pakken med verdi under 200/1000kr?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Nå har jeg prøvd begge og kan ikke si annet en at jeg er dypt uenig : - ) men det kan jo de som har ork ta i en annen tråd....
    Stor forskjell er det ikke, men litt. Men ikke la deg blende av forskjellen i oppstart osv.

Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    I utgangspunktet nei. Toll og avgifter ved import fra utlandet - forbrukerportalen.no
    Men det er vel smutthull, som å merke pakken med verdi under 200/1000kr?
    Men de sjekker som regel en god del pakker. Og ser de ikke kvittering osv, så spør de om det. Treffer du en dum en så er du heldig.

Det smarteste er nok å oppgi en troverdig pris, hvem kjøper en billig DVD fra statene, når du får en på Rimi til 9.90,- Troverdig men ikke korrekt

Det kjedelige hvis man oppgir for lite, er hvis den skulle bli borte eller ødelagt i posten, så får du kun igjen det som stod på. Litt kjedelig å få igjen 200,- når spilleren kostet 8000,-

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer ihvertfall til å handle her til lands, føles litt tryggere med tanke på reklamasjon og slikt.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vits å vente på denne fremfor toshiba HD-EP35...hvis man har ps3 fra før vel & merke...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Er det vits å vente på denne fremfor toshiba HD-EP35...hvis man har ps3 fra før vel & merke...
    Tja. Kommer vel kanskje ann på hvor fornøyd du er med å bruke PS3 som BD spiller.. Liker du å bruke den, blir det jo litt unødvendig med 2 BD kompatible spillere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Stor forskjell er det ikke, men litt. Men ikke la deg blende av forskjellen i oppstart osv.
    Har du sjekket begge i 1080 24fps, der ER det ikke forskjell i bilde kvalitet hvis du ikke har juster deg bort på PS3 en din...

Ser et tv en din ikke kan ta i mot 24fps det så det er kanskje ikke det formatet du har sjekket? Hvis en skal sjekke de nye HD formatenes kvalitet så er det den eneste måten å få full uttelling, forøvrig så er jeg rimelig i tvil om du kan se forskjell i 1080 60p hvis du ikke visste hvilken spiller som ga signal....

Så til saken: Samsungen støtter 1080 24 fps i begge formater, tror ikke den støtter det på DVD men det er underordnet for meg.

Jeg vil ikke anbefale å importere elektronikk fra utlandet, i alle fall ikke fra usa, hvis en ikke skal være sone sikker eller det er enome pris foskjeller.... Blir det feil på produktet så er det skikkelig hustle og min erfaring er at det beste er å kjøpe nytt...

Om dette kjøpet blir vellykket skal bli spennende, som hver eneste gang noe utstyr kommer langveis fra.

Når det gjelder verdisetting av varer på import fra USA så synes ikke jeg vi skal bruke dette forumet til å oppfordre til ulovligheter. Så får den enkelte handle etter egen samvittighet...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket begge i 1080 24fps, der ER det ikke forskjell i bilde kvalitet hvis du ikke har juster deg bort på PS3 en din...

Ser et tv en din ikke kan ta i mot 24fps det så det er kanskje ikke det formatet du har sjekket? Hvis en skal sjekke de nye HD formatenes kvalitet så er det den eneste måten å få full uttelling, forøvrig så er jeg rimelig i tvil om du kan se forskjell i 1080 60p hvis du ikke visste hvilken spiller som ga signal....
    Man må jo vurdere ut etter hva man får spilt av selv. Og fakta er at PS3 faktisk er hakket verre enn S300 på panoreringer i vanlig 1080p, samt gir ett bedre lydbilde (igjen ikke så utrolig stor forskjell men litt).

Med 1080p/24 så vil nok bilde forskjellene mellom spillerene forsvinne tipper jeg. Uten om de detalje forskjellene, men det kan nok være innstillinges forskjeller mellom spillerene. Det hjalp enormt på PS3s bildekvalitet å fjerne "Full RGB" (tror jeg det var).

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henning: vet du om denne kan levere både True HD og MA via HDMI?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spilleren skal i følge databladet både kunne sende ut bitstream og dekode DD THD og DTS HD MA.

Nå har jo Panasonic lansert sin 1.1 spiller og da er nok ikke Samsung langt unna de heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 1.1? Hva er 1.1?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en test av spilleren og en liten forklaring:
    Panasonic unveils DMP-BD30 "next-gen" Blu-ray player - Engadget

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse
    Panasonic 1.1? Hva er 1.1?
    Det refereres til Blu-rays Profil 1.1, eller versjon 1.1 om du vil. Det som vil gjøre at man kan laste ned ekstra matriale fra en PC, legge dette på ett minnekort og få frem ekstra features i filmene. Profil 2.0 som kommer etter hvert, løser dette ved å ha egen tilgang til nettet, slik at man slipper å gå om en PC for å gjøre det. Tungvindt fra Sony men slik er livet når formatet ikke er helt ferdig.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er feil.

Det med minnekort og flytting til PC har ingenting med profil 1.1 å gjøre.
    Minnekortet er en krøkkete løsning for å lage en profil 2.0 spiller.

Verson 1.1 er PIP og avansert audio mixing og dette støtter denne spilleren fullt ut.Vedlegg 24472

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bummer, fikk bekjed fra Amazon om at den er forsinket og ikke leveres før 02.01.08...

Spennende å si hva det betyr at den blir full profil 2.0 spesifikasjoner...

Dumt er det uansett for jeg kunne godt tenkt meg den nå...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er feil.

Det med minnekort og flytting til PC har ingenting med profil 1.1 å gjøre.
    Minnekortet er en krøkkete løsning for å lage en profil 2.0 spiller.

Verson 1.1 er PIP og avansert audio mixing og dette støtter denne spilleren fullt ut.Vedlegg 24472
    Det som skiller Profil 1.1 og 2.0 er jo nettverks tilkoplingen.

Det forklares ganske godt i dette intervjuet her: <Talmadge.Aug.07>

Utdrag:
    Sitat Opprinnelig postet av Jeff Talmadge

JT: The profile itself is the next step in the Blu-ray evolution. HD DVD is what I call a "baked format", meaning it's basically done. There are some copy protection things, but that's later, and they’re not going to affect performance and playback of material. For Blu-ray, on the other hand, Profile 1.1 is just the next step — there's actually a Version 2 some time next year. That's going to deal with players and the software, so it's two-sided. But back to Profile 1.1. It mandates that players must have secondary audio and video processing for picture-in-picture capabilities, be able to support external storage of some type — or internal storage, it's really an option, I believe — for downloaded Web material. Current Profile 1.0 Blu-ray players do not have to have any “connect” port. Those that do, it's really for firmware update, but that’s the only thing it's really good for. Where HD DVD, has HDI, it's an interactive version. And even that port is required to go to a movie’s web site or a dedicated space to download extra material. When our player comes out, the first thing people will notice on the front panel is that is has an SD card slot. We give you an SD card, and obviously, you can buy others. You would take that to your computer, go to the movie website on the card and download this material, toss it into the player, and then be able to access that simultaneously with the movie playback.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe vits å kjøpe seg stand-alone blu-ray eller hd-dvd spiller etter denne har kommet? Synes det er litt for godt til å være sant, ifølge papiret er det jo det, men er det sant så er det jo bare konge. LG spilleren var jo ikke akkurat så mye å skryte av...Gleder meg til å se tester. Er den knallgod både på BR, HD-DVD og SD-DVD så er den bankers. Rettt og slett!

Samsungs BD-P1400 fikk jo 11 av 10 (ja faktisk) på Area-DVD og skrytt opp i skyene.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bummer, fikk bekjed fra Amazon om at den er forsinket og ikke leveres før 02.01.08...

Spennende å si hva det betyr at den blir full profil 2.0 spesifikasjoner...

Dumt er det uansett for jeg kunne godt tenkt meg den nå...
    Har noen bekreftet at den får 2.0 profil?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har noen bekreftet at den får 2.0 profil?
    Nei har nok ikke det, men det er ikke det som betyr mest for meg heller.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •