hd / bd spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hd / bd spillere

Hvordan blir prisutviklingen på disse spillerne det neste året?
    kan vi forvente like sort prisfall son dvd spillerne hadde i sin tid ?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir stadig billigere, hvor fort er det ingen som vet
    Toshiba sin HD-E1 har gått ned fra 5.000kr til 3.000kr på ganske kort tid, så nå begynner prisene å bli akseptable, men jeg tror at vi vil se spiller(e) ned mot 2.000kr om et år. :-D

Billigste BD spiller er for tiden PS3 til 5.500-6.000kr.
    Sony sin kommende spiller er priset noe billigere, den kommer nok til å koste rundt 5.000kr i norge ved lansering, og faller kanskje ned til 3-4.000kr etter en stund. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke et av argumentene for å hive seg på ngDVD bølgen at man igjen faktisk kunne tjene penger på spillerne? Tror ikke noen av produsentene er tjent med at det skal være så billig... og personlig synes jeg at 4-5000 norske er "rimelige" for en filmspiller. Fåglarna vet at jeg betalt adskillig mer for både mine VHS, LD og DVD spillere...

Hvorfor er vi blitt så grådige på denne siden av år 2000?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Var ikke et av argumentene for å hive seg på ngDVD bølgen at man igjen faktisk kunne tjene penger på spillerne? Tror ikke noen av produsentene er tjent med at det skal være så billig... og personlig synes jeg at 4-5000 norske er "rimelige" for en filmspiller. Fåglarna vet at jeg betalt adskillig mer for både mine VHS, LD og DVD spillere...

Tror det er en underlig psykologi i det at det er to formater som kriger. Hadde det kun vært et nytt format, tror jeg salget hadde gått strålende, selv om spillerne kostet over 10.000,- Men når det er uvisst hvem som vinner, er det plutselig skummelt å bruke 3.000,- på en god spiller og 2.000-4.000,- lapper, på en 10-20 filmer, for å kose seg med nytt format inntill videre. Enda sprøere blir det når en tenker på at det formatet folk kjøper inn i massevis i mellomtiden er det gamle og underlegne DVD formatet

Oppi det hele har vi en situasjon hvor svært mange har brukt enda større summer en dette på å sikre seg nye flatskjermer som er HD-klare, dårlige på TV-signaler, og kanskje dårligere på vanlig DVD. Men å kjøpe en HD spiller til 3 lapper for å få ut potensialet på nyskjermen, nei det er skummelt det, det kan jo vise seg å bli en feilinvestering.... Da er det bedre å kaste bort en tusings på en elendig DVD-spiller.

Forstå det den som kan, men common sense er ikke alltid fornuftens seier, og ekstra vanskelig er det vel å forstå for oss godt over snittet entusiaster her inne.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har veldig mye rett i det du sier der, andy_dandy. DVD-formatet kommer nok til å leve lenge det, men har selv nå hevet meg på "HD-bølgen". Like greit å prøve å få ut litt av potensialet i projektoren

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli mange på denne bølgen nå. Skal hoppe på den bølgen når det kommer en skikkelig BR-spiller til en god pris, F.eks Sony BDP-S300 evt. PS3. BR er det formatet jeg har mest tro på, men vi får se. Imens nyter jeg Lost, Heroes, Entourage og diverse andre serier i HD. Herlig! Og at Riks TV ikke vil gi det til det norske folk som sitter klare med HDTV'r er helt håreisende, men det er en annen sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Tror det er en underlig psykologi i det at det er to formater som kriger. Hadde det kun vært et nytt format, tror jeg salget hadde gått strålende, selv om spillerne kostet over 10.000,- Men når det er uvisst hvem som vinner, er det plutselig skummelt å bruke 3.000,- på en god spiller og 2.000-4.000,- lapper, på en 10-20 filmer, for å kose seg med nytt format inntill videre. Enda sprøere blir det når en tenker på at det formatet folk kjøper inn i massevis i mellomtiden er det gamle og underlegne DVD formatet

Oppi det hele har vi en situasjon hvor svært mange har brukt enda større summer en dette på å sikre seg nye flatskjermer som er HD-klare, dårlige på TV-signaler, og kanskje dårligere på vanlig DVD. Men å kjøpe en HD spiller til 3 lapper for å få ut potensialet på nyskjermen, nei det er skummelt det, det kan jo vise seg å bli en feilinvestering.... Da er det bedre å kaste bort en tusings på en elendig DVD-spiller.

Forstå det den som kan, men common sense er ikke alltid fornuftens seier, og ekstra vanskelig er det vel å forstå for oss godt over snittet entusiaster her inne.
    For min del er problemet at det er for få titler og ingen filmer til leie enda. Jeg har et par hundre dvd filmer og har etter hvert blitt veldig kresen på hvilke filmer jeg kjøper. Av nye fimer leier jeg det meste en gang og dem jeg etter en stund ønsker å se igjen kjøper jeg... Betaler gjerne 10000 for en spiller når det begynner å bli mer enn 10-15 filmer jeg "må ha" eller at nye filmer kommer til leie...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Og at Riks TV ikke vil gi det til det norske folk som sitter klare med HDTV'r er helt håreisende, men det er en annen sak.
    RiksTV har tilgang på 66mbit båndbredde. De legger opp til ca 20 SD kanaler. Alternativt kunne de ha tilbydt 4-5 HD-kanaler. Tror du at bråket som har vært nå om kanalutvalg hadde blitt noe mindre da?

Forøvrig er det åpent for at HD-innhold kan sendes når båndbredde tillater det, og inntjeningen gjør det fornuftig.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Rar logikk. Du ønsker altså at ting skal bli dyrere?

Selv vil jeg ha best mulig produkter til lavest mulig pris, men det er kanskje jeg som er rar=)

-k

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    For min del er problemet at det er for få titler og ingen filmer til leie enda. Jeg har et par hundre dvd filmer og har etter hvert blitt veldig kresen på hvilke filmer jeg kjøper. Av nye fimer leier jeg det meste en gang og dem jeg etter en stund ønsker å se igjen kjøper jeg... Betaler gjerne 10000 for en spiller når det begynner å bli mer enn 10-15 filmer jeg "må ha" eller at nye filmer kommer til leie...
    Er det ikke mer enn 10-15 filmer du "må ha"?

Jeg har problemer med å begrense meg, men så har vel kanskje jeg samlemani også:-D

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe noe særlig filmer på Blu-ray som jeg hadde fra før på DVD, det holdt ikke en uke.

Nå begrenser jeg meg til action og popcorn filmer, så får vi se hvor lenge det holder

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bare slenge på at med dagens dollar kurs får du en ps3 for ca 3k med frakt fra usa..

Det er jo ikke noe gærn pris

Blir vel litt mva på det, men likevel ikke ille.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •