Positivt for HD DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Positivt for HD DVD

Fant denne på Aint it Cool News i dag: Headgeek has chosen HD-DVD... Here's Why... -- Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.

Det mest interssante er det han sier ett par linjer over Matrix bildet, at alle filmvennene hans velger HD DVD. Og for de som ikke er så mye innom den siden så er filmvennene til Harry folks om Robert Rodriguez (Sin City), Guillermo del Toro (Pan's Labyrint), Quentin Tarantino (Hvem? ) osv.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er jo totalt usaklig i sin framlegging. Det eneste han sier er at han liker HDDVD bedre fordi det ser finere ut og at han oppfatter det som bedre.
    Begrunnelsene hans som "I also have a habit of picking the winning formats" og " I also love that the player has an upconversion that raises the quality of my existing DVD library to 720p and sometimes 1080i." er jo verdt null.

Jeg vil heller si at denne "artikklen" er bra for Blu Ray. Så dårlig er den.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gjøre akkurat som ham, og gå får HD DVD nå til sensommeren, når jeg invisterer i en Pioneer 508... Gleder meg. Er ikke i det minste i tvil om at HD DVD går av med seieren. Uansett er det best og rimeligst akkurat nå, så hvorfor velge BD?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Han er jo totalt usaklig i sin framlegging. Det eneste han sier er at han liker HDDVD bedre fordi det ser finere ut og at han oppfatter det som bedre.
    Uten å kommentere artikkelen som sådann, fordi Harry har en spesiell måte å skrive på som ikke appellerer til alle, vil jeg si følgende:

Ser finere ut = bedre bildekvalitet (etter hans subjektive oppfatning). Jeg synes dette er en meget saklig delbegrunnelse for valg av bildekilde!

Oppfatter det som bedre = dette er antakelig hans konklusjon etter vurdering av en rekke kvalitetskriterier (riktignok uten at han spesifiserer disse kriteriene). Dette synes jeg også er en saklig begrunnelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harry sin artikkel er rett og slett latterlig. Først klarte å han å prestere at HD-DVD hadde over 500 titler tilgjengelig, mens Blu-ray hadde ca 62. Fyren eier jo ikke peiling.

At HD-DVD har bedre kvalitet enn Blu-ray er bare fanboy oppspinn. Formatene er så og si identiske, og det er bare å sjekke anmeldelser av f.eks Iwo Jima, Flags of our Fathers etc for å se at bildekvaliteten er så og si identisk på begge formater.

Det er ikke videre overraskende at han velger å kjøpe den absolutt billigste løsningen når han skal erstatte sin ødelagte DVD spiller. Da serverer han en idiotisk kommentar om at HD-DVD gir han muligheten til å se alle hans gamle DVD'er og samtidig oppskalere dem til 1080. Ja, fordi det kan jo ingen Blu-ray spiller....

Hele artikkelen lukter dårlig PR-stunt spør du meg. Den er omtrent like dårlig skrevet og formulert som hans kvalmende og selv-opptatte film anmeldelser.

Bill Hunt, på The Digital Bits, skrev et motstykke til hans artikkel. Nå er jo disse to begge fanboys av sine respektive formater, men Bill Hunt kommer ihvertfall med saklige argumenter og har litt mer fakta å gå på enn det skvipet Harry Knowles klarer å servere.

Sjekk her The Digital Bits presents... The Soapbox

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kalle Bill Hunt en fanboy av Blu-Ray blir feil mener jeg... The Digital Bits har jo lenge (og før noen av produktene kom på markedet) jobbet hardt for å få penge-gutta til å skjønne at ET format er det som er avgjørende og at vi ikke er tjent med to. De siste månedene har de vel tatt den "Logiske" konklusjonen der - begge formater kan spille de samme media (kodeker osv), men BRD har en liten fordel med tanke på kapasitet - og har tross alt fler studio som støtter dem...

Hadde det bare ikke vært for Universal tror jeg "krigen" ville vært over for lenge siden... mon tro hva Universal har av interesser i HD-DVD formatet?!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg verken eller, men jeg tipper HD DVD blir vinneren (om det blir noen)... Bare pga at det heter noe med DVD i seg

Hvermannsen: "Nå har jeg kjøpt meg HD-TV... Da må jeg vel ha HD... DVD??"

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Nå har jeg verken eller, men jeg tipper HD DVD blir vinneren (om det blir noen)... Bare pga at det heter noe med DVD i seg

Hvermannsen: "Nå har jeg kjøpt meg HD-TV... Da må jeg vel ha HD... DVD??"
    Veldig godt poeng det der. Tror det har mer betydning en folk kan tenke seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Hadde det bare ikke vært for Universal tror jeg "krigen" ville vært over for lenge siden... mon tro hva Universal har av interesser i HD-DVD formatet?!
    De har kanskje valgt HD DVD fordi Blu Ray styres av et konkurrerende studio.

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Jeg skjønner ikke hvorfor alle andre studioer, bortsett fra Sony seff, har hengt seg på BD. Kommersielt sett er det jo ulogisk. HD-DVD har jo nok lagringsplass for film og er billigere å produsere. Nye HD-DVD spillere er også billigere for folk å kjøpe enn BD spillere, så det er et potensielt lettere produkt å få ut til folket. Enn så lenge...

Alt er egentlig ulogisk med denne "krigen". For er det noen som burde støtte BD, pga strørre lagringskapasitet, er det jo dataindustrien, men Microsoft er jo i HD-DVD leieren. Antakeligvis pga 360vsPS3.

Personlig venter jeg med kjøp av dedikert spiller til noe av formatene, evnt til det er kommet en god kombi til er god pris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •