Tanker om Toshiba HD-E1 HD-DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tanker om Toshiba HD-E1 HD-DVD spiller

I dag er PS3 og Blu-ray min kilde til HD, men det begynner etterhvert å bli en god del film på HD-DVD som jeg kunne tenkt meg å sett. Jeg vurderer derfor å skaffe meg en HD-DVD spiller. Jeg har dog ikke så veldig lyst til å betale for for Toshiba sin toppmodell og tenker derfor at HD-E1 er en fin mellomløsning for det neste året. Den skal kobles til en videoprosessor som takler IVTC, så jeg bekymrer meg ikke så veldig for at den kun kan gi ut 1080i.

Jeg tenkte bare å få noen innspill for dere før jeg eventuelt bestemmer meg for å kjøpe denne, så derfor lurer jeg på hva dere mener dere om HD-E1? Er den verd pengene?

Jeg lurere også på om Toshiba HD-E1 den samme spilleren som HD-A2 eller HD-A20 i USA?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun sett 2 filmer på denne (V for Vendetta og Serenity), men er alle rede imponert. Har den koblet til BenQ 8720 via komponent, og farger samt bildekvalitet er meget bra. Fant den til ca 3000 på pixmania.

Grei ingangsbillett til HD DVD verdenen

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner absolutt med at denne er minst like god som XA1, som jeg har, og den er imponerende. Absolutt verd hver krone!

Siden du likevel har VP som kan IVTC, har du jo ikke bruk for XE1, om du ikke må ha analog audio.

Løp og kjøp

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med min E1 som fungerer utmerket! :-D Med utstyret du har i tillegg er jeg helt enig med Britax i at du ikke trenger XE1. Som sagt: LØP OG KJØP! :-D

Ellers er det jo noen spillere på bruktmarkedet...
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=18546&cat=18

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om man har en 1080p-TV uten IVTC bør man kjøpe XE-1, i alle andre tilfeller gir E-1 like godt resultat?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres meget positivt ut. Takk for tilbakemeldinger.

Så vidt jeg har forstått så kan HD-E1 gi ut 576i for vanlige DVD'er, mens toppmodellen ikke kan dette. Den har til gjengjeld en Realta prosessor som gjør de-interlacing på en meget habil måte. Ellers er det noen forskjeller på lyden (bl.a. analog ut på toppmodellen).

Hvordan er i så fall disse spillerne i forhold til bugs? Er den ene modellen å fortrekke fremfor den andre? Jeg ser i Toshiba tråden at det er noen brukere som har problemer med toppmodellen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett 32 HD-DVD filmer på denne.. og er veldig imponert av bildet.. det har heller ikke vært noen bugs på den.. verken vanlig dvd eller hd.. trygt kjøp anbefales på det sterkeste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •