Hvordan fungerer PS3 som SACD avspiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan fungerer PS3 som SACD avspiller?

Jeg har tenkt litt på å bruke min PS3 som SACD avspiller. Jeg har ikke digtal lydinngang på min integrerte forsterker.
    Er det noen som har noen erfaringer på hvordan PS3 egner seg som avspiller hvis du kobler analogt?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke imponert iallefall.. Men nå skal det inrømmes at jeg desverre ikke har fått testet den opp mot min "gamle" SACD spiller, for i oppgraderingshysteriet, så måtte jeg kvitte meg min gamle Yamaha DSP-Z9 som hadde i-link inngang og dermed mulighet for å ta inn SACD "rått" ifra Denon 3910. Syntes iallefall at den lyden jeg fikk ifra Denon 3910->Yamaha DSP-Z9 var bedre enn lyden jeg får ifra PS3->Yamaha RX-1700.. Hva som er den største forskjellen er vanskelig å si, forforsterkeren i Z9 var garantert litt bedre enn 1700'ern..
    PS: Bruker kun Yamah-forforsterkerne, bruker Midgard monoblokker til å drive høyttalerne.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for svar. Skal kjøpe meg noen SACD'er og teste litt ut.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Jeg har tenkt litt på å bruke min PS3 som SACD avspiller. Jeg har ikke digtal lydinngang på min integrerte forsterker.
    Er det noen som har noen erfaringer på hvordan PS3 egner seg som avspiller hvis du kobler analogt?
    Hmm.. Det lønner seg å lese hele spørsmålet før man svarer på spørsmål.. Jeg aner desverre ikke hvor bra PS3 er på de analoge utgangene, trodde du spurte om hvor bra PS3 er via HDMI m. SACD.. (Den omkonverterer SACD lyden til PCM skjønner du.)

Så vidt jeg vet så er det kun 2 kanals analog ut du får med PS3, så det blir jo begrenset hvor mye du får ut av SACD platene uansett..

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, men det spiller egentlig ikke så stor rolle for meg. Da jeg kunne kommer til å bruke det i stereo. Men takk for svar

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SACD via PS3

Interesant sporsmaal dette. Jeg testet min og fant den ok. PS3 stoetter SACD kunn via HDMI overgang.

Er dette en OK loesning eller burde jeg skaffe en separat SACD / DVD-Audio spiller. (PS3 kan ikke spille DVD-Audio).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •