Pioneer BDP-LX70 Blu-ray kommer til Europa i juni

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer BDP-LX70 Blu-ray kommer til Europa i juni

BDP-LX70 Blu-ray Disc Player - Pioneer UK

Leste noen rykter om at den kun leveres med HDMI 1.2a, i så fall en liten bommert vel.....

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Leste noen rykter om at den kun leveres med HDMI 1.2a, i så fall en liten bommert vel.....
    Det stemmer.

BDP-LX70 Blu-ray Disc Player - Pioneer Europe

"The BDP-LX70 will be commercially available in June. In the near future, Pioneer is planning to introduce a HD Audio Bitstream output player to replace this model."

Tydeligvis er det allerede planer om å oppgradere HDMI grensesnittet så raskt som mulig...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan en jo spørre seg om hvorfor de ikke venter litt og lanserer en spiller som har alt på plass med en gang, når det først har gått så lang tid som det har gjort.....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan en jo spørre seg om hvorfor de ikke venter litt og lanserer en spiller som har alt på plass med en gang, når det først har gått så lang tid som det har gjort.....
    Helt utrolig, egentlig. Kjipt å legge ut 13-14K når den oppgraderte modellen er rett rundt hjørnet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, dette blir jo totalt tullete! Uten HDMI 1.3 burde de spart seg hele lanseringen, den kommer garantert til å floppe totalt. Ingen som vet hva de driver med bestiller noe som ikke takler de nye lydformatene digitalt i dag (og folk som kjøper spillere til 14000 gjør jo stort sett den nødvendige research)...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet så støtter den jo intern konvertering av HD lyden så fullstendig verdiløs er den jo ikke.

Jeg kjøper selvsagt ikke en Blu-ray spiller i denne prisklassen som ikke støtter HDMI 1.3

Pioneer har muligens planlagt en ny receiver serie med HDMI 1.3 inngang og slipper en spiller med HDMI 1.3 utgang samtidig?
    Den nye spilleren får forhåpentlig vis BD+ og full Java støtte også.

Man skal jammen være tolmodig når man venter på noe godt fra Blu-ray gjengen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem vet.

Grensesnitt kretsen er tydeligvis ikke i produksjon/tigjengelig ennå?

Samtidig som samlebåndet er klar for produksjon.

Men for all del, ikke mange som vil svi av et femsiffret beløp da vil jeg tro.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Så vidt jeg vet så støtter den jo intern konvertering av HD lyden så fullstendig verdiløs er den jo ikke.

Jeg kjøper selvsagt ikke en Blu-ray spiller i denne prisklassen som ikke støtter HDMI 1.3

Pioneer har muligens planlagt en ny receiver serie med HDMI 1.3 inngang og slipper en spiller med HDMI 1.3 utgang samtidig?
    Den nye spilleren får forhåpentlig vis BD+ og full Java støtte også.

Man skal jammen være tolmodig når man venter på noe godt fra Blu-ray gjengen.
    Blu-ray er fremtidens format vet du! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer denne til Norge? Noen som vet? Har veldig lyst på blue-ray spiller nå og vurderer Samsung sin spiller som nå er priset under 6000, men frykter at denne ikke er noe god og i tilfelle er den bedre enn PS3 som blue-ray spiller?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Når kommer denne til Norge? Noen som vet? Har veldig lyst på blue-ray spiller nå og vurderer Samsung sin spiller som nå er priset under 6000, men frykter at denne ikke er noe god og i tilfelle er den bedre enn PS3 som blue-ray spiller?
    Pioneer-spilleren slippes i Sverige i disse dager, tror jeg.
    Har ikke satt meg så veldig inn i saken, men jeg vil tro det er bedre annenhåndsverdi på PS3. Og etter sigende er den meget bra som BD-avspiller.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg forstår ikke helt hvorfor dere er så opphengt i HDMI 1.3. Dersom spilleren støtter intern dekoding av alle HD lydformat så er det helt unødvendig å ha HDMI 1.3. Receivere med LPCM støtte over HDMI vil gi deg akkurat samme lydmessige resultat!

Bitstream på HD-lydformatene er ikke en nødvendighet for å utnytte formatet til det fulle. Pr. i dag finnes det ikke noen spillere som gir ut alle de nye formatene som bitstream heller. Jeg hadde blitt veldig overasket om Pioneer plutselig skulle komme med en som takler alt. Det er rett og slett slik at hardware til dette ikke er klart for masseproduksjon enda. Da blir det litt dumt å klage over at de spillerne som kommer nå ikke har dette. Det er bedre å gi ut en spiller nå og en nye modell om 9 måneder enn å ikke gi noe ut i det hele tatt. De fleste av oss entusiaster (som dette markedet består av) kommer til å bytte spiller mange ganger uansett. Det er ikke vits å vente på den perfekte spilleren, for den kommer aldri. Det er alltid noe nytt like rundt hjørnet.

Det eneste man i realiteten går glipp av er muligheten for å spille av egne opptak med større fargedybde, samt styring av andre komponenter gjenneom HDMI kabelen (inkludert lip-sync).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det eneste man i realiteten går glipp av er muligheten for å spille av egne opptak med større fargedybde, samt styring av andre komponenter gjenneom HDMI kabelen (inkludert lip-sync).
    Det siste punktet her (lip-sync) er i alle fall for min del argument nok til å styre unna alt annet enn HDMI 1.3.

Lurer forresten på om det er gjort noen tester av disse high-end avspillerne kontra den mest kjøpte low-end spilleren (Playstation3)? Er det veldig mye å hente på å legge 13-14k i bordet?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Det siste punktet her (lip-sync) er i alle fall for min del argument nok til å styre unna alt annet enn HDMI 1.3.

Lurer forresten på om det er gjort noen tester av disse high-end avspillerne kontra den mest kjøpte low-end spilleren (Playstation3)? Er det veldig mye å hente på å legge 13-14k i bordet?
    Bildemessig tror jeg ikke det er veldig stor forskjell. Jeg har selv PS3 og Sony BDP-S1E. Jeg tror ikke jeg klarer å se forskjell på bildekvaliteten på Blu-ray ved 1080p, MEN det er likevel en stor forskjell nemlig støy fra avspilleren. For meg lager PS3 alt for mye lyd ved Blu-ray avspilling og ble dermed uaktuell å bruke på film. Sony'en er mye roligere. Det samme gjelder nok for denne Pioneeren. At den i tillegg har nettverksfunksjonalitet kan jo være greit, men det kommer selvfølgelig helt an på hvordan dette kan brukes i praksis.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildemessig tror jeg ikke det er veldig stor forskjell. Jeg har selv PS3 og Sony BDP-S1E. Jeg tror ikke jeg klarer å se forskjell på bildekvaliteten på Blu-ray ved 1080p, MEN det er likevel en stor forskjell nemlig støy fra avspilleren. For meg lager PS3 alt for mye lyd ved Blu-ray avspilling og ble dermed uaktuell å bruke på film. Sony'en er mye roligere. Det samme gjelder nok for denne Pioneeren. At den i tillegg har nettverksfunksjonalitet kan jo være greit, men det kommer selvfølgelig helt an på hvordan dette kan brukes i praksis.
    Dette med støy respekterer jeg. Hørbar viftestøy i stille filmscener er med på å dra en rett ut av handlingen. Dersom de dedikerte avspillerne fra Sony eller Pioneer er vifteløse er det et veldig godt kjøpsargument.

Forøvrig kan det lønne seg å trekke PS3 konsollen vekk fra hylla og ut i rommet når en skal se film (eller spille). Dette bidrar til bedre luftsirkulasjon og dermed mindre støy. Hermetisk lukkede rackskap fra ikea og de andre møbelgigantene er spesielt ille og sørger for at den lille viften i konsollen bråker mer enn en respektabel rackserver.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Dette med støy respekterer jeg. Hørbar viftestøy i stille filmscener er med på å dra en rett ut av handlingen. Dersom de dedikerte avspillerne fra Sony eller Pioneer er vifteløse er det et veldig godt kjøpsargument.

Forøvrig kan det lønne seg å trekke PS3 konsollen vekk fra hylla og ut i rommet når en skal se film (eller spille). Dette bidrar til bedre luftsirkulasjon og dermed mindre støy. Hermetisk lukkede rackskap fra ikea og de andre møbelgigantene er spesielt ille og sørger for at den lille viften i konsollen bråker mer enn en respektabel rackserver.
    Sony'en har en vifte, men den er ikke spesielt hørbar. Den er dessuten temperatur-regulert, så den går bare når den må. Man kan høre den, men da må en være ganske nært spilleren. Jeg tipper at det samme gjelder for denne Pioneer spilleren. Meg bekjent er det ingen BD-spillere som i dag er vifteløse. Grunnen er enkel: det er billigste måte å kjøle komponentene. Det er helt sikkert mulig å lage den vifteløs ved for eksempel å bruke store kjøleribber, men det ser ikke ut til at det er mange produsenter som bryr seg om dette dessverre.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke helt hvorfor dere er så opphengt i HDMI 1.3. Dersom spilleren støtter intern dekoding av alle HD lydformat så er det helt unødvendig å ha HDMI 1.3. Receivere med LPCM støtte over HDMI vil gi deg akkurat samme lydmessige resultat!

Bitstream på HD-lydformatene er ikke en nødvendighet for å utnytte formatet til det fulle. Pr. i dag finnes det ikke noen spillere som gir ut alle de nye formatene som bitstream heller. Jeg hadde blitt veldig overasket om Pioneer plutselig skulle komme med en som takler alt. Det er rett og slett slik at hardware til dette ikke er klart for masseproduksjon enda. Da blir det litt dumt å klage over at de spillerne som kommer nå ikke har dette. Det er bedre å gi ut en spiller nå og en nye modell om 9 måneder enn å ikke gi noe ut i det hele tatt. De fleste av oss entusiaster (som dette markedet består av) kommer til å bytte spiller mange ganger uansett. Det er ikke vits å vente på den perfekte spilleren, for den kommer aldri. Det er alltid noe nytt like rundt hjørnet.

Når man lanserer en spiller i denne prisklassen så bør den ha HDMI 1.3 all den tid PS3 og sony sin "billig spiller har det"

Jeg mener det er helt skivebom av Pioneer å lansere ett så halvferdig produkt når vi likevel har ventet så lenge på en spiller fra dem.

Dessuten vet vi ikke om den dekoder alle lydformatene.

Leverer den alle lydformatene i bitstream over HDMI 1.3 så er man jo sikret den veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony'en har en vifte, men den er ikke spesielt hørbar. Den er dessuten temperatur-regulert, så den går bare når den må. Man kan høre den, men da må en være ganske nært spilleren. Jeg tipper at det samme gjelder for denne Pioneer spilleren. Meg bekjent er det ingen BD-spillere som i dag er vifteløse. Grunnen er enkel: det er billigste måte å kjøle komponentene. Det er helt sikkert mulig å lage den vifteløs ved for eksempel å bruke store kjøleribber, men det ser ikke ut til at det er mange produsenter som bryr seg om dette dessverre.
    Jeg må bare skyte inn en kort kommentar : en del, gud hvet hvor mange, har veldig hørbar viftestøy.
    Du kan plassere den hvor du vil uten at det hjelper.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Tror den nye pioneeren ikke støtter HD-DTS kun HD-DD.

Er nok redd for at dette er produkt som mangler endel i forhold til pris, spør du meg iallefall.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste punktet på denne siden betyr faktisk at den har HDMI 1.3, men som jeg nevner over betyr det nok svært lite. Jeg tror heller ikke den kan gi ut HD-formatene i bitstream. Pr. dags dato er det ingen spillere som kan dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •