Pioneer BDP-LX70 Blu-ray kommer til Europa i juni - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi får håpe at Pioneer kommer med en skikkelig bra spiller snart.
    Med skikkelig så mener jeg selvsagt at den har de standarder som eksister i dag.

De er jo til å stole på når det gjelder DVD og da burde de jo kunne få det til på Blu-ray også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lip-sync og analog stereoforsterker

Jeg kjøpte nylig en Denon DVD1930 som var helt skivebom da jeg brukte den sammen med 40W2000 og en stereoforsterker: Lip-syncproblemer gjorde oppsettet helt ubrukelig. Jeg sendte derfor følgende mail til Sony support:

"Jeg har allerede et KDL-40W2000 TV, og har tidligere kjørt bilde fra DVD
    via HDMI og lyden analogt til en stereoforsterker. Problemet her er at
    bildet blir forsinket pga at prosesseringen her tar lengre tid enn
    lydprosesseringen. Jeg fikk opplyst av Hi-Fi-Klubben at dette var TVets
    "feil". Spørsmålet nå blir:

Har BDP-S1E muligheter for å legge til en forsinkelse (delay) på lyden
    slik at synkroniseringen blir i orden? Går det eventuelt an å ordne på
    noen annen måte?"

Svaret jeg fikk var noe rart:

"Vennligst kontakt Sony Center eller våres forhandlere (Expert, Elkjøp) for å kunne teste det.

Med Vennlig Hilsen,
    Mira"

Er det noen vennlige sjeler her som kunne testet dette? Passelig kjipern å kjøpe enda en signalkilde og få samme problem som før...

På forhånd takk,
    Even

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Jeg kjøpte nylig en Denon DVD1930 som var helt skivebom da jeg brukte den sammen med 40W2000 og en stereoforsterker: Lip-syncproblemer gjorde oppsettet helt ubrukelig. Jeg sendte derfor følgende mail til Sony support:

"Jeg har allerede et KDL-40W2000 TV, og har tidligere kjørt bilde fra DVD
    via HDMI og lyden analogt til en stereoforsterker. Problemet her er at
    bildet blir forsinket pga at prosesseringen her tar lengre tid enn
    lydprosesseringen. Jeg fikk opplyst av Hi-Fi-Klubben at dette var TVets
    "feil". Spørsmålet nå blir:

Har BDP-S1E muligheter for å legge til en forsinkelse (delay) på lyden
    slik at synkroniseringen blir i orden? Går det eventuelt an å ordne på
    noen annen måte?"

Svaret jeg fikk var noe rart:

"Vennligst kontakt Sony Center eller våres forhandlere (Expert, Elkjøp) for å kunne teste det.

Med Vennlig Hilsen,
    Mira"

Er det noen vennlige sjeler her som kunne testet dette? Passelig kjipern å kjøpe enda en signalkilde og få samme problem som før...

På forhånd takk,
    Even
    Jeg mener du kan koble lyden inn i TV og deretter ut til stereo-anlegget. Jeg tror TV da vil synkronisere lyd og bilde.

Ang. BDP-S1E så vet jeg ikke om denne har lip-sync. Jeg tipper det for det er en del andre Sony DVD-spillere som har dette. Du kan jo ta en titt i manualen: Sony European Support Portal

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP-S1E har ikke lip-sync, men jeg har ikke sett antydning til problemer med lip-sync sammen med KDL-46X2000.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    BDP-S1E har ikke lip-sync, men jeg har ikke sett antydning til problemer med lip-sync sammen med KDL-46X2000.
    Det er fordi TV'en kompenserer for dette i bildebehandlingen (ved å forsinke lyden litt). Dersom du koblet lyden direkte til en stereo forsterker så vil du får problemer med lip-sync. Dersom du kobler rett i en reciever kan du sette delay, men det kan du ikke på normalt stereo utstyr. Da bør man ta lyden gjennom TV og så til stereoanlegg.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det er fordi TV'en kompenserer for dette i bildebehandlingen (ved å forsinke lyden litt). Dersom du koblet lyden direkte til en stereo forsterker så vil du får problemer med lip-sync. Dersom du kobler rett i en reciever kan du sette delay, men det kan du ikke på normalt stereo utstyr. Da bør man ta lyden gjennom TV og så til stereoanlegg.
    Kjører lyden rett fra de analoge 5.1 utgangene på BDP-S1E inn i Lexicon MC-4. Ikke nødvendig å justere lip-sync på MC-4.

Her er forresten en test av BDP-LX-70, ikke så bra som BDP-S1E i følge Home Cinema Choice.

Home Cinema Hardware Reviews
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg mener du kan koble lyden inn i TV og deretter ut til stereo-anlegget. Jeg tror TV da vil synkronisere lyd og bilde.

Ang. BDP-S1E så vet jeg ikke om denne har lip-sync. Jeg tipper det for det er en del andre Sony DVD-spillere som har dette. Du kan jo ta en titt i manualen: Sony European Support Portal
    Nope, funket ikke det heller, noe av det første jeg prøvde... Kan forresten meddele at jeg fikk pengene tilbake for spilleren av Hi-Fi Klubben etter å ha viftet litt med utskrift av kjøpsloven. Lipsync-problemet er forresten i SAMTLIGE 1930 og 1940-spillere fra Denon. De har bare ikke giddet å ordne det....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer mot LG

Kjøpte ein LX70 blu-ray spiller for et par uker siden, men den ville ikke fungere på min LG tv (47LY95). Tilbake i butikken viste det seg at den ikke fungerte på noen av LG sin tv'er, men gikk greit på andre tv-merker.

Andre som har hørt om dette? Har skrevet til Pioneer om det, men får som vanlig intet svar.

Måtte bytte den ut i Panasonic sin fjorårsmodell BDP-10, som funker veldig bra.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •