Blu-Ray og HD-DVD i en spiller...fremtiden??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-Ray og HD-DVD i en spiller...fremtiden??

satt og "sørfet" litt på nettet her, og kom over denne små kjekke saken.... ( Komplett.no - LG BH100 Blu-ray/HD-DVD Spiller Ekte HD kvalitet (1920 x 1080p), )det første eg tenkte var jo at dette må da bli fremtiden, vertfall for oss "normale dødlige"....både blu-ray og HD dvd i en og samme spiller, til en pris som ikkje er så veldig mye større enn samsungs blu-ray spiller..... den vil vell synke i pris denne også, så den vil få en litt mer levelig pris.....

blir gøy å se hva fremtiden bringer.....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg skjønner så har LG gjort kunststykket i at den IKKE kan avspille cd'er:???:

Får håpe at det kommer andre kombispillere etterhvert..

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung sin multi-spiller som kommer ser jo ut til å bli en komplett universal spiller! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Etter hva jeg skjønner så har LG gjort kunststykket i at den IKKE kan avspille cd'er:???:
    Ikke dårlig... Eller det er kanskje det det er :-/

Så vidt jeg husker, så kan vel denne spilleren heller ikke vise menyene på HD DVD-filmer, så den føles litt "uferdig", synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at den allmenne brukeren i fremtiden vil ha en multispiller. Det kan jeg bare se for meg vil skje om format krigen går lenge, og går veldig jevnt. Ganske enkelt fordi en kombinert spiller må betale lisens både til utvikler av blueray, og til utvikler av hd-dvd. Og det vil utvilsomt bli dyrere en og bare betale lisens til en av dem. Siden disse produktene i mine øyne er omtrent identiske, er det ikke aktuelt og benytte seg av 2 teknologier.

Egentlig litt absurd at dette vel er et av de eneste feltene hvor forbrukeren ikke ønsker konkurranse. Kanskje vi burde være litt mer takknemlige for at vi har 2 alternativer? Jeg er ikke i tvil om at sluttresultatet vil bli bedre nettopp fordi vi har to formater og velge i.

Trenger forvørig ikke flame meg med at betamax var bedre en vhs. Når jeg sier bedre mener jeg bedre for den gjennomsnittlige forbruker. Dvs lav pris er viktig. Personlig er jeg glad for at vhs vant over betamax. Siden det førte at dagens nysatsninger begge lisensierer ut produksjon, og på den måten øker konkurransen. Om sony eller noen andre alene stod for produksjon ville det bli alt for dyrt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •