Sony BDP-S1 BlueRay - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 135 av 135
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Kjøpte Dave Matthevs sin konsert i Radio City Hall. Den har en oppløsning på 96 KHZ-24 Bit. Sony S1e har beste oppløsning i 5-1 på 48 KHZ. Kan det ikke være begrensingen i HDMI 1.2 som gjør att jeg ikke får det maksimale ut av denne plata.
    Nei.

HDMI 1.2a kan levere samme lyden som DVD audio:
    Og det tilsvarer 5.1 24bit 96Khz
    DVD-Audio - Wikipedia, the free encyclopedia

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Axel Musik.
    Sone A eller B?

EDIT: Sjekket og det var Sone A ja.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å pense denne tråden inn på Sony spilleren igjen så kan jeg informere om at jeg hadde gleden av å se film på denne hjemme hos Anfield i går.

For å si det enkelt så er dette en meget bra spiller.

Når man først har fått opp dampen så er den meget rask og fin å bruke.
    Bildet er sylskarpt på VW50 og lyden er veldig bra over HDMI.

I det hele tatt så er dette en meget bra spiller som bortsett fra DTS HD MA kan det meste.

Vi gjorde en meget rask sammenlikning av 1080p fra DVD mot en PS3 og PS3 vant vel noe knepent, på støy mens S1 hadde noe fyldigere farger.
    Dette endte med andre ord uavgjort i mine øyne.

Men, denne spilleren leverer også ett veldig rent 576i signal over HDMI og når man sender dette inn til VW50 så knuser det fortsatt alt annet.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hvis den firmwaren gjør det sammes om på S300. Så vil loade tidene på BD-java tittler gå betraktlig ned. Min gikk ned fra 120 sekunder til 72 sekunder på å loade ferdig selve disken.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arghhhh..!!

Fikk Pirates of Caribbean, At worlds end til Jul.

Har prøvd å se den noen ganger men Sony BDP-S1E`en min går helt i lås.
    Ingen funksjoner virker og det eneste som nytter er å dra ut nettkabelen.
    Noen andre som har opplevd det med denne filmen?
    Hittil har den fungert glimrenede på alle andre filmer jeg har foret den med.

Har ennå ikke oppgradert til firmwaren som ligger i noen poster over....vil det eventuelt hjelpe?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen er jo "beryktet" angående akkurat dette, med de interaktive menyene som er lagt på der. Min spiller har ikke gått i lås, men den har brukt ekstremt lang tid på å loade det hele. Her er tålmodighet virkelig en dyd....

Mitt tips er bare å la spilleren få den tiden den trenger. Når den har gått i lås tidligere har det ofte vært at jeg har vært litt utålmodig og trykket en masse ganger på diverse knapper, liksom for å "få den i gang igjen". Det har som oftest en motsatt virkning....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje ventet til de kommer med ny Firmware, som de har fått lagt inn "At World End" på.

Det hjelper ikke mye at den fikser for andre tittler, nye går tregere til de har fått fikset firmware for de spesifike tittlene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lenerd
    Fikk Pirates of Caribbean, At worlds end til Jul.

Har prøvd å se den noen ganger men Sony BDP-S1E`en min går helt i lås.
    Ingen funksjoner virker og det eneste som nytter er å dra ut nettkabelen.
    Noen andre som har opplevd det med denne filmen?
    Hittil har den fungert glimrenede på alle andre filmer jeg har foret den med.

Har ennå ikke oppgradert til firmwaren som ligger i noen poster over....vil det eventuelt hjelpe?
    Min Panasonic spiller ville heller ikke vise filmen. Etter SW oppgradering gikk det uten problemer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å ha nevnt det. Min BDP-S1 spilte filmen, selv om jeg ikke har nyeste firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Sony Blueray uten lyd via hdmi

Kobler endelig opp drømmeanlegget i ny leilighet men tenker tydeligvis ikke riktig i måten jeg setter det opp.

Har følgende utstyr:

Sony:
    VW50 Projector hdmi(ny)
    50"Plasma tv hdmi(ett år gammel)

DA7100ES Forsterker hdmi(ett år gammel)
    BDPS1E Blueray hdmi(ny)
    NS9100ES dvd spiller hdmi(ett år gammel)

Get digital decoder(ny)
    Adeo Tensio 300cm el.lerrett(ny)

B&W Høyttalere
    (Har også kjøpt Gefen Home Theater Scaler jeg ikke helt skjønner hvorfor og til hva jeg kjøpte, hadde den bare hatt 2xHDMI out kunne jeg brukt den som en splitter for hdmi signal både til tv og projector.)

Vanlige dvdplater via min dvdspiller og forsterker fungerer supert(hdmi).
    Flott lyd og bilde på projectoren. Men har ikke 2 hdmi utganger på forsterkeren og får dermed ikke sendt dette signalet også til tv`n, noen forslag ?

Bluerayspilleren sender et fantastisk bilde til projectoren men ingen lyd kommer ut av forsterkeren.
    50" får verken lyd eller bilde, det gjør heller ikke en helt ny Sony 40X2000 lcd tv jeg har på kjøkkenet, MEN, en liten ny stuetv SONY S2020 har både lyd og bilde fra Blueray spilleren. Jeg kobler alt kun via HDMI.
    Hva skjer ???

Jeg har i hele dag vært inne på både forsterkerens og Blueray spillerens menyer for å finne ut av dette.
    Takler ikke forsterkeren Blueray, den var toppmodell i fjor ? Bruker jeg feil HDMI kabel ?(I så fall hadde det vel ikke fungert på den lille tv`n heller ?).
    Hva er hdmi 1.3 ?

Koblingsforslag for å få alt til å fungere om hverandre. Nevner også en XBox360 jeg ikke har begynt å koble på enda.

Ønsket er altså å kunne kjøre optimalt tv-signal fra Get boxen(har ikke hdmi) til både tv og projector og eller andre optimale løsninger med utstyret jeg har...

Takker for all hjelp.

Mvh.
    Øyvind

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyvind Berger
    Kobler endelig opp drømmeanlegget i ny leilighet men tenker tydeligvis ikke riktig i måten jeg setter det opp.

Har følgende utstyr:

Sony:
    VW50 Projector hdmi(ny)
    50"Plasma tv hdmi(ett år gammel)

DA7100ES Forsterker hdmi(ett år gammel)
    BDPS1E Blueray hdmi(ny)
    NS9100ES dvd spiller hdmi(ett år gammel)

Get digital decoder(ny)
    Adeo Tensio 300cm el.lerrett(ny)

B&W Høyttalere
    (Har også kjøpt Gefen Home Theater Scaler jeg ikke helt skjønner hvorfor og til hva jeg kjøpte, hadde den bare hatt 2xHDMI out kunne jeg brukt den som en splitter for hdmi signal både til tv og projector.)

Vanlige dvdplater via min dvdspiller og forsterker fungerer supert(hdmi).
    Flott lyd og bilde på projectoren. Men har ikke 2 hdmi utganger på forsterkeren og får dermed ikke sendt dette signalet også til tv`n, noen forslag ?

Bluerayspilleren sender et fantastisk bilde til projectoren men ingen lyd kommer ut av forsterkeren.
    50" får verken lyd eller bilde, det gjør heller ikke en helt ny Sony 40X2000 lcd tv jeg har på kjøkkenet, MEN, en liten ny stuetv SONY S2020 har både lyd og bilde fra Blueray spilleren. Jeg kobler alt kun via HDMI.
    Hva skjer ???

Jeg har i hele dag vært inne på både forsterkerens og Blueray spillerens menyer for å finne ut av dette.
    Takler ikke forsterkeren Blueray, den var toppmodell i fjor ? Bruker jeg feil HDMI kabel ?(I så fall hadde det vel ikke fungert på den lille tv`n heller ?).
    Hva er hdmi 1.3 ?

Koblingsforslag for å få alt til å fungere om hverandre. Nevner også en XBox360 jeg ikke har begynt å koble på enda.

Ønsket er altså å kunne kjøre optimalt tv-signal fra Get boxen(har ikke hdmi) til både tv og projector og eller andre optimale løsninger med utstyret jeg har...

Takker for all hjelp.

Mvh.
    Øyvind
    Fant ingen manual på de norske Sony sidene. Men de amerikanske hadde, tipper de er representative.

Det ser ikke ut til at den har skikkelig støtte for HDMI, en litt tidlig modell ser det ut til.

På side 40 så står det at oppløsningen på signalet brukt via HDMI må settes til 720p eller 1080i hvis man skal bruke multikanals lyd med 96 KHz, altså normal PCM som Sony spilleren din sender.

På side 70, så står det at du må sette den til AMP, og ikke AMP+TV under HDMI Audio. Står den til AMP+TV, så får du kun stereo signalet som TVen takler, selv ved bruk av surround inn.

For meg så virket det som HDMI støtten på denne receiveren var kastet inn i siste sekund før den ble sendt til kunder. Det står litt lite om de, og hva de støtter. Ser ikke at det direkte står at den støtter multikanals PCM eller 1080p, feilsøke seksjonen har heller ingen hjelp angånde dette.

Men sidene som gjelder er 39,40, 70 og 71

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering...

Har nå oppdatert til firmware 3.70 fra 2.00 og nå spiller den av Pirates Of Caribbean som den skal.

Virker som spilleren laster inn filmene raskere også, så nå er jeg enda mer fornøyd med blåstrålen min

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå oppdatert til firmware 3.70 fra 2.00 og nå spiller den av Pirates Of Caribbean som den skal.

Virker som spilleren laster inn filmene raskere også, så nå er jeg enda mer fornøyd med blåstrålen min
    Innlasting hjelper kun på filmene som er kommet før siste firmware. Neste gang du får en nye med BD-Java menyer, så tar det normalt lenger tid igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony BDP-S1E firmware

Har nettopp oppdatert spilleren med firmware 3.80.

Sony Europe kundestøtteportal Â*|Â*Hjemmelyd og -video

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •