Sony BDP-S1 BlueRay - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 135
    Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi 1.3

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det stemmer nok ikke. Grunnen er at den har støtte for HDMI CEC og Deep Color. Det er spesifikasjoner som tilsier HDMI 1.3. Uansett er det faktisk ikke relevant hvilken versjon det er. HDMI 1.3 tilfører ikke noe man MÅ ha.
    Kjøpte Dave Matthevs sin konsert i Radio City Hall. Den har en oppløsning på 96 KHZ-24 Bit. Sony S1e har beste oppløsning i 5-1 på 48 KHZ. Kan det ikke være begrensingen i HDMI 1.2 som gjør att jeg ikke får det maksimale ut av denne plata.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Kjøpte Dave Matthevs sin konsert i Radio City Hall. Den har en oppløsning på 96 KHZ-24 Bit. Sony S1e har beste oppløsning i 5-1 på 48 KHZ. Kan det ikke være begrensingen i HDMI 1.2 som gjør att jeg ikke får det maksimale ut av denne plata.
    Det har vel ikke kommet noen nye specks på PCM standarden så vidt jeg vet.

Hva støtter forsterkeren din? Min lyser opp fornøyd med 96 KHz når den får PCM.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi 1.3

Jeg har ikke prosesor som tar annet en optisk og coaks,(Meredian G68.)for øyeblikket. Problemet er att Sony S1e ikke kann sende ut mer enn 48 KHZ i multikanal og 96 KHZ i Stereo.Dette ifølge bruksanvisning. Derfor lurer jeg på om begrensingen i S1e er relatert til lavere båndbreddei HDMI shippen som sitter i denne kontra ekte HDMI 3.1. som kommer i 500 og 2000 modellene.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prosesor som tar annet en optisk og coaks,(Meredian G68.)for øyeblikket. Problemet er att Sony S1e ikke kann sende ut mer enn 48 KHZ i multikanal og 96 KHZ i Stereo.Dette ifølge bruksanvisning. Derfor lurer jeg på om begrensingen i S1e er relatert til lavere båndbreddei HDMI shippen som sitter i denne kontra ekte HDMI 3.1. som kommer i 500 og 2000 modellene.
    For å få full båndbredde så må man bruke HDMI ut av spiller inn i en prosessor med HDMI lyd inn. Har hørt at Meridian skla kome emd oppgraderinger om en mnd eller 2

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi 1.3

Er fult klar over det. Poenget er at SONY S1e ikke leverer over 48 KHZ i HDMI Multikanal,mens ekte Hdmi leverer 96 KHZ, kansje mer hva hvet jeg.
    Grunnen til mitt innlegg er att mange så kalte exsperter sier att bare du har HDMI så er alt ok i LPCM. Ifølge Sony S1e bruksannvisning så er ikke dette riktig da dens beste oppløsning i multikanal er 48 KHZ.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fult klar over det. Poenget er at SONY S1e ikke leverer over 48 KHZ i HDMI Multikanal,mens ekte Hdmi leverer 96 KHZ, kansje mer hva hvet jeg.
    Grunnen til mitt innlegg er att mange så kalte exsperter sier att bare du har HDMI så er alt ok i LPCM. Ifølge Sony S1e bruksannvisning så er ikke dette riktig da dens beste oppløsning i multikanal er 48 KHZ.
    Steike...
    Det må jeg sjekke i kveld ja, vil få spasmer om det ikke er 96

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke standarden for Multi PCM over HDMI 16 bit/48kHz, da? Trodde alle spillerne gjorde dette når de konverterer til LPCM?

Hvilke filmer leverer i dag ut en høyere oppløsning enn 16bit/48kHz.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser i bruksanvisningen til S300 (Side 12) at HDMI utgangen støtter. 1ch LPCM fra 48-192 kHz i 16,20 og 24 bit

Og den støtter 6-8 ch LPCM i 48 til 96 kHz i 16, 20 og 24 bit

Rart hvis S1 ikke gjør det samme.

Og Anfield. Det er noen filmer som er levert med 24 bit PCM,slik som Pearl Harbor og Bridge to Terabithia. Men begge de er i 48 kHz.

Jeg får 96 kHz fra Toshiba XE1 når den omgjør til PCM, enten fra True HD eller Dolby Digital + (Men da sikkert 16 bit)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Og Anfield. Det er noen filmer som er levert med 24 bit PCM,slik som Pearl Harbor og Bridge to Terabithia. Men begge de er i 48 kHz.
    Men så lenge filmene foreløpig inneholder lydmateriale i 48kHz, så må jo det bety at for å få 96kHz må jo spilleren upsample? Og det er jo nødvendigvis ikke alltid en forbedringsgaranti (ref CD).

Jeg får 96 kHz fra Toshiba XE1 når den omgjør til PCM, enten fra True HD eller Dolby Digital + (Men da sikkert 16 bit)
    Er det lydmessige forskjeller på platene HD-DVD vs BR når det gjelder lyd over LPCM da?

Forøvrig er vel dette relativt OT i denne Sony-tråden, men skit au...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD eller Blueray

På bildekvaliteten er det noe forskjell på HD og BlueRay??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin5.1
    På bildekvaliteten er det noe forskjell på HD og BlueRay??
    Egentlig ikke. Noen filmer varierer i codec, men som regel så er det kilden de har brukt til å lage HD DVD eller BD en med som sier hva resultatet blir.

ANFIELD: Det er nok ingen store forskjeller mellom formatene på lyd heller. Kommer nok mer ann på spillerne, og hvordan de er i signalveien.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    S300 er nok en meget bra spiller. Ut fra det jeg leser på AVS så er det i hovedsak to ting som skiller disse spillerne. BDP-S1(E) har et større\tyngre chassis, samt at den kan dekode True HD.
    S300 dekoder True HD den også. Eneste forskjell er Chassis, og eventuelt noen bedre komponenter her og der.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor du har lest hen i bruksanvisningen, men i min står det:

Spelaren matar ut upp til 7.1 kanals PCM-ljud når källsamplingsfrekvens er 48kHz, upp til 5.1 kanals ljud vid 96 kHz och upp til 2 kanaler vid 192 kHz.
    Ergo burde det ikke være noe problem å få ut 96 kHz over HDMI på en 5.1-innspilling i et 5.1-oppsett. Jeg har dessverre ikke en slik en i hus for øyeblikket til å få testet ut om det virker.

Det som jo andre har nevnt her er jo ikke det poenget om at HDMI 1.2a "ikke leverer over 48 kHz over HDMI" som du sier. I ditt tilfelle er det jo at du ikke benytter HDMI i det hele tatt og bruker digital coax/optisk for å overføre lyd. Ikke mye bedre båndbredde der.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vet ikke hvor du har lest hen i bruksanvisningen, men i min står det:

Ergo burde det ikke være noe problem å få ut 96 kHz over HDMI på en 5.1-innspilling i et 5.1-oppsett. Jeg har dessverre ikke en slik en i hus for øyeblikket til å få testet ut om det virker.

Det som jo andre har nevnt her er jo ikke det poenget om at HDMI 1.2a "ikke leverer over 48 kHz over HDMI" som du sier. I ditt tilfelle er det jo at du ikke benytter HDMI i det hele tatt og bruker digital coax/optisk for å overføre lyd. Ikke mye bedre båndbredde der.
    Poenget er ikke hva jeg spiller på akkuratt nå,dajeg låner en G68 mens jeg venter på Meridian G 68.og G98 med HDMI. Leverte mine egne inn for 15 måneder siden.
    Poenget er att jeg trodde jeg leste att Sony S1e har en begrensing til 48 KHZ i multikanal. Dette mener jeg var skrevet på en side hvor alle bilde og lydmuligheter var nevnt,har jeg tolket feil så er det bare bra.Har returnert S1e og venter på S2000es modellen så jeg har ikke manualen lenger.Er ikke ute etter og ha rett i denne saken,ble bare nysjerrig på det jeg leste.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt om noen mastere som er på mer enn 6.1 16 bit 48 Khz.

Det er ikke så lett å finne data på masterene men har som sagt ikke vært borte i noe bedre enn dette.

At THD støtter 7.1 24bits 96Khz er mer en markedsførings greie foreløpig da ingen har mikset lyden slik enda ( så vidt jeg vet ).

Det skulle ikke forundre meg om ikke Lukas eller noen andre lager en ny oppsamplet superduper utgave en gang for HD men ikke foreløpig i hverfall.

Dessuten er det blitt herjet så mye med lyden på filmene før de kommer så langt at man kan ikke sammenlikne lyden med en Kari Bremnes CD.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dave Matthevs

Dave Matthevs Radio City Hall plata har vist 96 KHZ-24Bits i Bluray.
    Har fått kjempekritikk blant annet i Stereophile.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvor mange kanaler?

Jeg går ut i fra at den er filmet med HD kamera og ikke film.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dave

I hvor mange kanaler?

5 Kanaler.+1.
    Den er filmet med HD kamera.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er din spiller sone A eller B? Hvis B, hvor kjøpte du platen i fra?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dave

Axel Musik.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •