Sony BDP-S1 BlueRay - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 135
    Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dom Dommere

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    HDMI 1.2, samt andre før den sender alle HD lydformatene som omgjort PCM, så man får utnyttet dem.

Forskjellen med HDMI 1.3 er at da kan de sendes udekodet til en forsterker som tar seg av dekodingen.

Man skal nok ikke tape noe på noen av versjonene. De spillerene som er ute i dag har etter min erfaring gode dekodere. Har heller ikke hørt mange andre klaget, men så har det ikke kommet spesielt mange receivere som gjør denne jobben enda heller da.
    Det jeg vil vite er følgende.Hva blir gjort i spilleren hva blir gjort i mottakeren, når jeg har S1e med 1.2a og en mottaker med 1.3. En kjyndig person på SONY Center Oslo sa at spilleren skall stå på Downmix. Sony katalogen sier Downmix er og gjøre signalet om til noe annet(dårligere).
    Svaret jeg håper på er at spilleren(S1e) gjør minst mulig og Meridia G 68 gjør hoved jobben. Er det ikke slik returnerer jeg S1e og venter på ekte HDMI 1.3.
    For ordens sjyld, det er jeg som føler meg dommere.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Det jeg vil vite er følgende.Hva blir gjort i spilleren hva blir gjort i mottakeren, når jeg har S1e med 1.2a og en mottaker med 1.3. En kjyndig person på SONY Center Oslo sa at spilleren skall stå på Downmix. Sony katalogen sier Downmix er og gjøre signalet om til noe annet(dårligere).
    Svaret jeg håper på er at spilleren(S1e) gjør minst mulig og Meridia G 68 gjør hoved jobben. Er det ikke slik returnerer jeg S1e og venter på ekte HDMI 1.3.
    For ordens sjyld, det er jeg som føler meg dommere.
    Den selgeren skulle hatt sparken. Mener å huske fra min S300 manualt at Downmix gir stereo PCM over HDMI, altså det samme som CD.

Spilleren skal stå på PCM, da gjør den om alle surround lydspor utenom DTS HD Master Audio til multikanal PCM.

Hos deg så vil spilleren dekode signalet, si du har en film med Dolby Digital eller Dolby True HD. Da tar den dette signalet fra platen, kjører det igjennom en chip som omgjør det til multikanal PCM. PCM har høyere båndbredde enn de andre lydsporene, så ingenting går tapt.

Forsterkeren din tar da PCM lydsporet og gjør det du har stilt inn Equilizeren din til å gjøre, for så å konvertere det fra digitalt til analogt, og forsterke det opp, og sende det til dine høytallere.

Hvis du sender bitstream så sender bare spilleren lydformatet som ligger på platen til forsterkeren, og den tar seg av alt som trengs.

Hvis spilleren kun har HDMI 1.2a, så er det samme hva forsterkeren har, så lenge den kan ta i mot LPCM på HDMI kontakten, HDMI v. 1.0 (men ikke alle har dette tilgjenglig).

Hjalp det litt?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal stå på PCM ellers blir signalene gjort om til vanlig Dolby Digital eller DTS. Se også bildet fra bruksanvisninga på side 1 i denne tråden.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pcm

Takker og bokker.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet av Aftonbladet:

Trots några anmärkningar delar vi ut högsta betyg till Sony BDP-S1E. Det är en maskin som till överraskande överkomligt pris bjuder på ett galant utseende parat med mycket bra bildkvalitet och extravaganta finesser.

Aftonbladet: Så superläckert, Sony
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt denne spilleren en snau måneds tid, og jeg må si meg meget godt fornøyd med den. Ankepunktet mot HD-spillere er jo oppstartstiden, og BDP-S1E er ingen racer den heller. Men så lenge jeg kun bruker den til film, og projektoren tar minst like lang tid å få klar er dette et ikkeeksisterende tema for min del.

Spilleren er meget rask i bruk, menyene er gode og ikke minst; spilleren er stillegående. Jeg synes også det er meget bra med direkteknapper på fjernkontrollen for audio og video-endringer. Kjapt og greit å skifte lydspor og oppløsning. Det dumme er at fjernkontrollen ikke er bakgrunnsbelyst. (Egentlig et lite mysterie hvorfor ikke flere fjernkontroller er det, da de ofte blir brukt i svakt opplyste eller mørklagte rom).

Ellers så er det en av de beste spillerne jeg har testet på 576i over HDMI. Her er jo Pioneer sine spillere meget sterke, og 989 var fremdeles hakket vassere enn BDP-S1E. Men ikke mye. Testdiskene fra HQV gjør spilleren det meget godt på, både PAL-varianten og BluRay-varianten.

Spilleren ser (IMHO) meget lekker ut og tar seg godt ut i racket. En søt liten bonus.

Jeg er meget godt fornøyd med valget og dermed var tiden med egen dedikert DVD-spiller over for min del.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med dine obeservasjoner Anfield. Selv har jeg ikke testet 576i fra Pioneer sine DVD-spillere. Jeg mater 576i fra HDMI rett i videoprosessoren og har i hvert fall aldri hatt bedre bilde.

Ellers så vil jeg bare legge til noe annet som er litt negativt med å ha den som DVD-spiller. Den er ikke sonefri på DVD, så man må begrense seg til sone 2 filmer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Ellers så vil jeg bare legge til noe annet som er litt negativt med å ha den som DVD-spiller. Den er ikke sonefri på DVD, så man må begrense seg til sone 2 filmer.
    Jeg sitter bare med sone 2-filmer, så det er et ikkeproblem for meg... ;-) Men enig...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Testdiskene fra HQV gjør spilleren det meget godt på, både PAL-varianten og BluRay-varianten.
    Har du både PAL og Blu-ray utgaver av HQV testdiskene?

Har du sjekket om det kommer en DTS HD MA oppgradering til denne spilleren?

Nå er det lansert 3 nye Sony spillere med dette og hvis det ikke er ett hardware problem så kommer det kanskje en oppdatering?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har du både PAL og Blu-ray utgaver av HQV testdiskene?
    Har nå fått de nye ja, og har testdisker for NTSC og PAL på DVD, samt BluRay.

Ikke sett noe foreløpig.

Nå er det lansert 3 nye Sony spillere med dette og hvis det ikke er ett hardware problem så kommer det kanskje en oppdatering?
    Sa du ikke at de nye ikke kom med dette allikevel? Hvor kom den informasjonen fra?

En får håpe at det er en software-oppdatering på gang...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kom info fra CEDIA og IFA som tydet på at de nye spillerene hadde DTS HD MA, men det viser seg at de har DTS HD i steden.

Category Page Blu-ray Disc Players

Hva i huleste Sony og DTS driver med vet jeg ikke, men det er merekelig at det skal ta så lang tid å få dette på plass.

Nå slipper jo filmselskapene bla. FOX mange filmer med DTS HD MA lyd nå frem til jul, men det finnes ingen mulighet til å få brukt denne lyden til noe.
    Dette er forresten ikke ett Sony / Blu-ray problem for Toshiba har ikke fått det på plass på HD DVD spillerene heller.

Men, nå finnes det jo noen receivere med dekoding på markedet og da burde det ikke være noe problem å få dette på spillerene?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, nå finnes det jo noen receivere med dekoding på markedet og da burde det ikke være noe problem å få dette på spillerene?
    Etter hva jeg har lest, så har flere antydet at man heller ikke får sendt DTS Master som bitstream, heller ikke med HDMI 1.3. Så for meg så ser det ut til at DTS har ett problem.

Men det høres rart ut at de ikke kan sendes som bitstream.

I såfall så burte alle HDMI 1.3 kunne greie det, inkludert XE1 fra Toshiba.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er mulig ( det er blitt gjort ) men det kan irke som om DTS har store problemer med å holde tidsfrister.

Det som er intressant er jo først å fremst å få dekoderene inn i spillerene, det er strengt tatt viktigere enn bitstream og det burde jo være mulig så lenge man har dekodere for receivere.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hqv

Hey!

Disse HQV testdiscene, er de både for Blu-Ray og HD DVD?
    Noen som hvet hvor man får tak i dem?
    Har Video Essentials på HD DVD, og har bestilt den nye, men kunne godt tenkt meg noen fler

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes til DVD som PAL og NTSC, og til både HD-DVD og BluRay:

HQV - Hollywood Quality Video Processing for HD : Benchmark DVD

Klikk på "Buy Now" for full oversikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Super lav jitter på CD - Kjempe driverk til CD ?

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    114 picosekunder er meget bra.

Pioneeren lå over 400 picosekunder.

Begge har jo data driverk laget av Pioneer.

kW

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question DVD spillere, hakking og stygge bevegelser...

Jeg har en dv 400 Panasonic dvd spiller som jeg kjøpte ganske nylig for 1200 kroner.

Jeg har en hel ny Sony KDL 3000 32".
    Tv'en har utrolig myke bevegelser og lite slep på vanlige tv sendinger, men på dvd er det en helt annen mine.
    Det blir veldig lett dobble bilder og veldig lett slep på bevegelser.

Jeg har også en playstation 3. Når jeg kjører vanlig dvd på den så får jeg igrunn samme problem. På Blu-Ray derimot så blir det veldig bra. Da er det vel ikke mer slep enn det man ser på kino.

Spørsmålet er om disse tingene vil bli rette på seg med en skikkelig dvd spiller, eller om det rett og slett er dvd formatet som er for dårlig for en lcd.
    Tideligere hadde jeg en Samsung tv. Med den hjalp det litt å skifte fra hdmi til komponent, men dette er ikke like bra med Sonyen...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har en dv 400 Panasonic dvd spiller som jeg kjøpte ganske nylig for 1200 kroner.

Jeg har en hel ny Sony KDL 3000 32".
    Tv'en har utrolig myke bevegelser og lite slep på vanlige tv sendinger, men på dvd er det en helt annen mine.
    Det blir veldig lett dobble bilder og veldig lett slep på bevegelser.

Jeg har også en playstation 3. Når jeg kjører vanlig dvd på den så får jeg igrunn samme problem. På Blu-Ray derimot så blir det veldig bra. Da er det vel ikke mer slep enn det man ser på kino.

Spørsmålet er om disse tingene vil bli rette på seg med en skikkelig dvd spiller, eller om det rett og slett er dvd formatet som er for dårlig for en lcd.
    Tideligere hadde jeg en Samsung tv. Med den hjalp det litt å skifte fra hdmi til komponent, men dette er ikke like bra med Sonyen...
    Høres rart ut. Kjører du HDMI fra både DVD og PS3?

Prøv å kjør 720p hvis du har de på 1080i innstilling. Prøv også å kjør RGB fra DVD via scart og se om det hjelper.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba kommer med en oppdatering til sin HD-EX1 så det er kanskje mulig at Sony kommer med en hvis det er mulig uten hardware oppgradering?

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •