Sony BDP-S1 BlueRay - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 135
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Ta en titt på denne tråden. Den setter søkelyset på HDMI 1.3 og hvorfor du ikke trenger dette;

http://avforum.no/forum/generell-vid...dmi-1-3-a.html

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men jeg mener ikke at dette er grunnlag for noen retur. Jeg kommer forøvrig ikke til å åpne min spiller for å sjekke dette, da det ikke har noen betydning. Det finnes pr. i dag ingen spillere som kan gi ut de nye lydformatene som bitstream, heller ikke PS3.
    Men hvis han fikk bekreftet av selger at den SKULLE ha 1.3, fordi dette er viktig for han, og den ikke har det, så er det selgers problem. Og han har rett til å få retur, fordi selger har solgt han noe han ikke har fått.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI CEC ble innført under HDMI 1.2a, mens xvYCC color er en del av HDMI 1.3 (kilde: HDMI på Wikipedia).

Forøvrig er det vel ingen grunn til å tvile på at Cine4home.de ikke vet hva de driver med, så da må vi vel bare anta at BDP-S1E har en form for mellomløsning når det kommer til HDMI.

Hvorvidt HDMI 1.3 er relevant for den enkelte ønsker jeg ikke å legge meg opp i, men det er som er helt sikkert er at HDMI 1.3 er veldig overhypet. Det er vel en diskusjon for en annen tråd.

Det eneste jeg savner på BDP-S1E er dekoding for DTS-HD og DTS Master Audio. Heldigvis kommer de fleste filmene på Blu-ray med PCM. Det er kun et fåtall som har DTS-MA.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DTS Master

Mener og ha lest at DTS Master må ha ekte 1.3 på grunn av forliten overføringshastighet på 1.2A og tidligere.
    Hva jeg personlig trenger av HDMI vet jeg ikke,men jeg vil heller ha for mye enn forlite.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Mener og ha lest at DTS Master må ha ekte 1.3 på grunn av forliten overføringshastighet på 1.2A og tidligere.
    Hva jeg personlig trenger av HDMI vet jeg ikke,men jeg vil heller ha for mye enn forlite.
    Både Dolby og DTS sine formater må ha 1.3 med støtte for å sende data'ene som bitrate. Det er det ingen spillere på markedet i dag som kan, hverken Blu-ray eller HD-DVD. Du trenger ikke HDMI 1.3 for å sende disse som LPCM (samme kvalitet), men man trenger intern dekoding av formatene. Da holder det faktisk med HDMI 1.0!

Pr. i dg er det heller ingen av spillerne som har støtte for intern dekoding av DTS Master Audio. Det kan tyde på at IC produsentene enda ikke er klare med masse produksjon av chipper med DTS-MA dekoding. For øyeblikket er det stort sett Dolby sine formater som støttes, også på BDP-S1E. Jeg tror heller ikke at støtte for DTS Master Audio kommer med noen firmware update på denne spilleren. Jeg mistenker at det kreves ny hardware og dermed en ny modell. Det blir nok fort 2008 før dette kommer i salg. Deneon sin Blu-ray er vel den første som er annonsert med støtte for DTS Master Audio.

Edit: Panasonic har vel delvis støtte for DTS-formatene på sin Blu-ray. Stemmer ikke det?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Dolby og DTS sine formater må ha 1.3 med støtte for å sende data'ene som bitrate. Det er det ingen spillere på markedet i dag som kan, hverken Blu-ray eller HD-DVD. Du trenger ikke HDMI 1.3 for å sende disse som LPCM (samme kvalitet), men man trenger intern dekoding av formatene. Da holder det faktisk med HDMI 1.0!

Toshiba HD-XE1 kan sende bitstream av alt utenom DTS MA (kanskje også MA).

PlayStation 3 har også HDMI 1.3, men sender ikke DTS MA eller Dolby True HD som bitstream enda.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen spillere som dekoder DTS MA enda?

Det har blitt sagt at PS3 skal kunne gjøre dette etter hvert, men om dette er forumrykter eller kommer fra Sony vet jeg ikke.

Mener også å ha lest at Panasonic har lovet dette senere.

HDMI 1.3 skaper mye forvirring :???:

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby TrueHD and DTS-HD High Resolution Audio are supported+DTS-HD Playback Enhanced .
    Dette er de siste lydformatene som er oppgradert på Panasonicen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Dolby TrueHD and DTS-HD High Resolution Audio are supported+DTS-HD Playback Enhanced .
    Dette er de siste lydformatene som er oppgradert på Panasonicen.
    Husk at DTS-HD ikke er det samme som DTS Master Audio. Support for DTS-HD er bra det også, men man kommer med andre ord ikke helt i mål med Panasonic sin spiller heller.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at DTS-HD ikke er det samme som DTS Master Audio. Support for DTS-HD er bra det også, men man kommer med andre ord ikke helt i mål med Panasonic sin spiller heller.
    Med fare for å gjenta meg selv..... :

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    DTS-HD Master Audio het tidligere DTS-HD, og det er vel enkelte som tydligvis fortsatt bruker den betegnelsen. Det er samme lossless format.

DTS-HD High Resolution er et lossy format og brukes vel i utgangspunktet der det ikke er plass til DTS-HD Master Audio.
    DTS-HD Playback Enhanced vet jeg ikke hva er....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har har ikke?

HDMI virrvarret fortsetter. Var i kontakt med Serviceavdelingen.(Butikk)anngående HDMI.De kontaktet produktsjef i Sony som vist sier at S1e har 1.3.,.Så nå sier Sony Sverige 1.2a.Tysk test sier att den ikke har 1.3. Sony Norge sier 1.3.
    Serviceavdelingen vil kontakte Sony i Japan så får vi dette klart en gang for alle.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter jeg og i spenning på svar ang 1.3. For ellers så virker det som dette er en bra blu ray spiller?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville ikke en eventuell mangel på HDMI 1.3 stoppet meg fra å kjøpe denne spilleren all den tid den dekoder alle lydformatene unntatt DTS MA og muligens vil dekode dette også i fremtiden.

Hvis ikke må man vente ganske lenge og betale betydelig mer for en annen spiller senere.

Er det ikke bedre å hygge seg med fantastisk lyd og bildekvalitet i mellomtiden?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Muligens

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Personlig ville ikke en eventuell mangel på HDMI 1.3 stoppet meg fra å kjøpe denne spilleren all den tid den dekoder alle lydformatene unntatt DTS MA og muligens vil dekode dette også i fremtiden.

Hvis ikke må man vente ganske lenge og betale betydelig mer for en annen spiller senere.

Er det ikke bedre å hygge seg med fantastisk lyd og bildekvalitet i mellomtiden?
    Snakket med spesialisten på SONY butikken i Oslo.Har han rett så kan S1e med 1.2a overføre alle påtenkte lydformat. Forsjellen er at HDMI 1.3 har flere muligheter til og gjøre det. Er dette riktig returnerer jeg ikke spilleren.
    Håper at vi får svar på dette når noe har kjøpt de nye Reciverene med HDMI 1.3 inngang.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.2, samt andre før den sender alle HD lydformatene som omgjort PCM, så man får utnyttet dem.

Forskjellen med HDMI 1.3 er at da kan de sendes udekodet til en forsterker som tar seg av dekodingen.

Man skal nok ikke tape noe på noen av versjonene. De spillerene som er ute i dag har etter min erfaring gode dekodere. Har heller ikke hørt mange andre klaget, men så har det ikke kommet spesielt mange receivere som gjør denne jobben enda heller da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pcm

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    HDMI 1.2, samt andre før den sender alle HD lydformatene som omgjort PCM, så man får utnyttet dem.

Forskjellen med HDMI 1.3 er at da kan de sendes udekodet til en forsterker som tar seg av dekodingen.

Man skal nok ikke tape noe på noen av versjonene. De spillerene som er ute i dag har etter min erfaring gode dekodere. Har heller ikke hørt mange andre klaget, men så har det ikke kommet spesielt mange receivere som gjør denne jobben enda heller da.
    Trodde at PCM signalet fra spiller er ukodet råmatriale,som må kodes av reciver eller processor.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ett ukomprimert lydformat ( samme som på CD ) dette sendes som en bitstrøm til receiveren som dekoder det.
    Akkurat det samme som skjer når du sender lyden fra en CD plate digitalt til receiveren din.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD er vel komprimert eller tar jeg helt feil?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD skal være ukomprimert så vidt jeg har fått meg meg.

Samme som BD plater, hvor det står Uncompressed PCM.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD er PCM 16bit 44100 Hz. DVD-A og SACD kan være opp til PCM 24bit 192 kHz. Er ikke sikker på PCM oppløsningen på BD oh HD-DVD men det står 24bit 192 kHz audio D/A-omformer på de tekniske dataene på Sony-spilleren.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0