Sony BDP-S1 BlueRay - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 135
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Noen som kan bekrefte dette 100%? Dette er vesentlig for meg som sitter med VW50, som gjør en strålende jobb med 576i over HDMI fra Pioneer DV989. Ihvertfall å ha muligheten til det... ;-)

Det har jo vært varierende kvalitet på de 576i-signalene som har blitt gitt ut over HDMI (da 1.2) (Denons 2930 med mer støy enn Pioneer 989) da dette ikke har vært underlagt noen fast standard før nå som HDMI 1.3 kommer. Antar at det signalet som BDP-S1 sender ut på 576i over HDMI da er like "rent" som det 989 sender ut, og at jeg faktisk kan vurdere innkjøp av en ren BD-spiller...?
    Stoler du ikke på meg? BDP-S1E gir ut 576i på HDMI, noe min DVDO kan bekrefte. Når har jeg ikke sjekket noen testplater, men signalet virket meget bra. Det skal sies at jeg ikke tidligere har hatt noen spillere som kan gi ut 576i på HDMI. Jeg vil påstå at bildet ble bedre enn PS3 med 576p, men det er som sagt uten å ha kjørt gjennom testscener ala HQV sin benchmark.

Jeg kan kjøre en runde med dette neste gang jeg bruker projektoren, men akkurat nå er jeg ikke klar for å sette det hele i gang (litt mye styr). Jeg kommer tilbake med noen kommentarer i løpet av et par dager hvis det er greit.

Edit: Du vet at BDP-S1E har HDMI 1.3?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Stoler du ikke på meg?
    Nope... ;-)

For å være ærlig så kopierte jeg denne uttalelsen når jeg skummet gjennom tråden, og hoppet ikke tilbake for å lese hvem som hadde skrevet den...

Du trenger ikke ta noen test for min del, LL. Men all informasjon er god informasjon. I og med at jeg vurderer denne som både BD og DVD-spiller så var det poenget ganske legitimt.

Ellers, hvordan er det med lipsync når det gjelder lyd og bilde gjennom HDMI? Jeg har av og til litt problemer med det på min 989 mot VW50. Jeg spør derfor like gjerne her, hvordan stiller dette seg med lyd over HDMI?

Edit: Du vet at BDP-S1E har HDMI 1.3?
    Seff...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter 576i på vanlig DVD. Testet det akkurat nå.

Fant en test av US versjonen som har litt dårliger spes enn den europeiske:

"I may go so far as saying this might be the most attractive looking player I've seen from Sony ever."

"In a nutshell, the BDP-S1 is superb at Blu-ray playback. There simply are no flaws when it comes to its video performance so long as the disc you are playing is encoded in 1080p. It is a reference quality player."

"I've been blown away by the presentation uncompressed PCM soundtrack can bring. The level of atmosphere, dynamic range, and presence that they afford trumps just about anything I've heard on DVD's compressed offerings."

Product Review
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers, hvordan er det med lipsync når det gjelder lyd og bilde gjennom HDMI? Jeg har av og til litt problemer med det på min 989 mot VW50. Jeg spør derfor like gjerne her, hvordan stiller dette seg med lyd over HDMI?

Seff...
    Har ikke merket noe til det når jeg har kjørt PCM 5.1 eller når jeg har kjørt lyden over HDMI rett inn i TVn. Har ikke HDMI på prosessoren. Har måttet justere lip-sync litt på DV-139 og min forrige DVD-spiller Marantz DV9600.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevd noen sync problemer, men nå skal det sies at jeg kjører HDMI med lyd og bilde gjennom videoprosessoren først. Denne kompanserer automatisk for den tiden bildebehandling tar. Dette gjør at VW50 (som nå mottar et 1080p signal) ikke trenger å gjøre store jobben med dette, ergo lite sync problemer.

Jeg kan likevel se problemet ditt. Da jeg tidligere kjørte lyden først gjennom receiver og så til VP\projektor var det vanskelig å treffe med lip-sync på receiveren. Som regel skal denne settes et sted mellom 50 og 80 ms. på en DVD som er korrekt kodet (tror jeg).

Edit: Kommentaren om lip-sync var forøvrig i forhold til andre spillere jeg har hatt og brukt. Jeg har ikke brukt BDP-S1E i et slikt oppsett.

Du trenger ikke ta noen test for min del, LL. Men all informasjon er god informasjon. I og med at jeg vurderer denne som både BD og DVD-spiller så var det poenget ganske legitimt.
    Joda, skal kjøre den en runde gjennom HQV. Alltid spennede å sammenligne. Har også PS3 stående, så får se hva jeg synes. Det må bare bli en annen dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    576i:
    Vanlig DVD 576i signaler over HDMI utgangen vil jeg vurdere som meget bra.

Lipsync:
    Har overhode ikke merket dette på problemet på Sony BDP-S1E. Dette er den første spilleren i mitt oppsett som jeg ikke har reagert ovenfor dette problemet. Har et par konserter-DVD'er der dette fremkommer i varierende grad med forskjellige spillere. På Sony'n er disse DVD'ene gjengitt tilnærmet feilfritt! Veldig positivt...altså den gjør ikke skam på vanlig DVD.

Så Blood Diamond på Blue Ray (engelsk versjon sone B) i går. Det var bare en nytelse.....

Brukt spilleren i litt over 2 uker nå, og er veldig fornøyd med både bilde DVD/Blue Ray og lyd (PCM).

mvh.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut, atletico.

Hmmm, kanskje jeg må revurdere min tidligere tanke om å ikke kjøpe en BD-spiller riktig enda.... ;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De filmene du remser opp der har vel kun DTS HD, og ikke master? Har selv X-men, eragon, FF3 og Speed, og de har kun DTS HD (nordisk utgivelse)
    Det står DTS HD master audio logo på samtlige.
    [IMG]C:\TEMP\rock.jpg[/IMG]

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett eksempel fra The rock:
    Vedlegg 21568

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man tvinge på 1080p/24 på denne, sånn som man kan på PS3 etter 1.90 oppgraderingen?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på hva du mener med å tvinge, men du kan slå av og på 24p i menyen pluss at du kan skifte video format med fjernkontrollen. Ett av valgene der er source direct og da får du akkurat det formatet som ligger lagret på plata.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da ser det ut til at den er "tvungen".

Grunnen til at jeg spør er at til å begynne med adde man 2 valg på PS3:
    off og automatic.

Det vil si at PS3 og projector snakket sammen og ble enige om å bruke 24fps.
    Problemet oppstod når man koblet i gjennom en receiver, da mistet man denne kommunikasjonen.

Nå har man 3 valg på PS3:
    off
    automatic
    on

Da roter ikke receiveren det til.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det står DTS HD master audio logo på samtlige.
    [IMG]C:\TEMP\rock.jpg[/IMG]
    Det kan kanskje stemme det. Men ser av The Rock at DTS ikke er som lydsport. Logoen står der, men det er jo kun oppgitt Dolby Digital og PCM, rart men...

Tok å sjekket på 3 av mine, På Fantastic 4 så står det på språk DTS HD, men logoen sier DTS-HD Master Audio.

På Hoosiers (Sone A) så viser logoen det sammen, men der står det på språk DTS HD Master Lossless Audio

Så det virker som at de nordiske ikke helt setter riktig merking, derfor jeg tok feil.

For når jeg sjekket bak på Terminator 2 - HD DVD fra frankrike, så har Disk 1 DTS HD, mens disk 2 har DTS HD Master. Og der er det 2 logoer på coveret, en DTS HD High Resolution Audio, og en DTS HD Master Audio.

Synd DTS ikke kaller det DTS Master HD, så kanskje det var litt lettere å skille de fra hverandre.

Kan jo ser hva som dukker opp på displayet i BD spillerene mine om Fantastic 4 har av DTS spor, med Master Audio så burte MBPS være meget høy, men betydlig lavere med kun HD

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS-HD Master Audio het tidligere DTS-HD, og det er vel enkelte som tydligvis fortsatt bruker den betegnelsen. Det er samme lossless format.

DTS-HD High Resolution er et lossy format og brukes vel i utgangspunktet der det ikke er plass til DTS-HD Master Audio.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kan kanskje stemme det. Men ser av The Rock at DTS ikke er som lydsport. Logoen står der, men det er jo kun oppgitt Dolby Digital og PCM, rart men...
    Ja, du har rett.
    Sjekket The Rock nå, og det er kun Dolby Digital og PCM lyd på den.
    Hvor de har fårr DTS HD Master audio fra vet ikke jeg

Det er uansett ikke noen krise all den tid de har inkludert PCM og bruker BD50 disc og AVC komprimering.

Med BD50 discer er det jo ikke noe problem med PCM.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke HDMI 1.3

Etter mye leiting på nettet ser det ut til att s1e har HDMI 1.2A, Fant en tysk test der de hadde åpnet spilleren og den hadde en ship tilsvarende BSP 300 modellen.Sil-9031, trenger sil-9134 for 1.3. Spilleren skal være nesten identisk med Pioneer LX 70. Så nå skal jeg levere tilbake spilleren min,fikk garanti på att den hadde 1.3. Trist da det er en flott spiller.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Etter mye leiting på nettet ser det ut til att s1e har HDMI 1.2A, Fant en tysk test der de hadde
    Det stemmer nok ikke. Grunnen er at den har støtte for HDMI CEC og Deep Color. Det er spesifikasjoner som tilsier HDMI 1.3. Uansett er det faktisk ikke relevant hvilken versjon det er. HDMI 1.3 tilfører ikke noe man MÅ ha.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det stemmer nok ikke. Grunnen er at den har støtte for HDMI CEC og Deep Color. Det er spesifikasjoner som tilsier HDMI 1.3. Uansett er det faktisk ikke relevant hvilken versjon det er. HDMI 1.3 tilfører ikke noe man MÅ ha.
    Helt riktig.

Det eneste er vel bitstream fra True HD og andre HD formater, men spillerene i dag gjør vel like bra jobb.

Deep Color kom med 1.3, men hvis og når det kommer noe som faktisk utnytter dette. BD eller HD plater som har dette er vel enda veldig langt unna ville jeg tro, hvis de kommer i det hele tatt. Jeg ville tro at Deep Color vil bli noe av det samme som Upsampling på CDer, at man legger til info før man sender det videre.

Første som nok vil komme med slikt er sikkert spill fra PS3, men det er vel også veldig lenge til, og de har nok enda mange nok farger å velge i mellom.

Det er vel ikke før neste format igjen vi vil se dette som standard på alle filmer, hvis vi får ett nytt format, eller om (håper ikke) nettet tar over. (Eller Osama vinner)

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror.

Poenget er ,jeg vil ha 1.3.Chippen som sitter i S1 klarer ikke dette.Sil 9030.
    1.3 trenger Sil9134. ifølge Tysk Test.Så kan dere dokumentere at S1E har Sil9134 så er det flott,da jeg slipper og returnere spilleren.
    Jeg vet ikke hvor viktig HDMI 1.3 er.For å vere på den sikre siden så venter jeg på det.Har PS3 så det er ikke noe problem.
    På det Amerikanske markedet trodde de fleste at BSP 300 hadde 1.3.Det er nå tilbakevist på grunn av SIL 9030 BRIKKEN.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Poenget er ,jeg vil ha 1.3.Chippen som sitter i S1 klarer ikke dette.Sil 9030.
    1.3 trenger Sil9134. ifølge Tysk Test.Så kan dere dokumentere at S1E har Sil9134 så er det flott,da jeg slipper og returnere spilleren.
    Jeg vet ikke hvor viktig HDMI 1.3 er.For å vere på den sikre siden så venter jeg på det.Har PS3 så det er ikke noe problem.
    På det Amerikanske markedet trodde de fleste at BSP 300 hadde 1.3.Det er nå tilbakevist på grunn av SIL 9030 BRIKKEN.
    Ta en titt på denne tråden. Den setter søkelyset på HDMI 1.3 og hvorfor du ikke trenger dette;

http://avforum.no/forum/generell-vid...dmi-1-3-a.html

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men jeg mener ikke at dette er grunnlag for noen retur. Jeg kommer forøvrig ikke til å åpne min spiller for å sjekke dette, da det ikke har noen betydning. Det finnes pr. i dag ingen spillere som kan gi ut de nye lydformatene som bitstream, heller ikke PS3.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •