Sony BDP-S1 BlueRay - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 135
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    S300 er nok en meget bra spiller. Ut fra det jeg leser på AVS så er det i hovedsak to ting som skiller disse spillerne. BDP-S1(E) har et større\tyngre chassis, samt at den kan dekode True HD.
    I følge manualen så blir True HD omgjort til 5.1 ch LPCM på HDMI utgangen, og 2ch downmix på de andre.. Da da dekoder den dette. Jeg kan også sjekke det senere med Ghost Rider som har PCM og True HD om bord.

Så da er det kanskje chassiet.

For å si det enkelt, den virker mye bedre bygd enn f.eks. Denon 1930.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har kikket litt på denne. Hvor fikk du tak i din? Ser den står på Sony sine norske sider. Pris?

Sony : BDP-S1E (BDPS1E) : Norge
    Betalte 8990,- hos Expert.
    Spilleren gjør en kjempejobb med vanlig DVD. Blue Ray er bare lekkert!!

(Må også si at Panasonic TH-50PX70 skjermen gjør en god jobb med 1080p signaler.)
    Etter knappe 2 uker i bruk er jeg meget fornøyd med dette valget. Sony'n virker som en veldig solid bygget spiller og med lite støy fra vifte.

Det mørkeblåe frontdekselet er bare stilig og fremstår nærmest som sort i min stue. Reklamebildene "lyger" litt her.
    mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico

Det mørkeblåe frontdekselet er bare stilig og fremstår nærmest som sort i min stue. Reklamebildene "lyger" litt her.
    mvh.
    Se bilde fra oppsettet mitt her.
    http://avforum.no/minhjemmekino/user...bdae9fbe69.JPG

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det er en veldig stilig spiller selv om resten av utstyret mitt går i sølv.
    Hentet min hos Serviceavdelingen for 7450 kr. i dag. Veldig imponert etter det vesle jeg har testet!
    Lurte litt på det med 1080/24p. Har satt 24p på og jeg får bilde over HDMI. Takler skjermen min (KDL-46X2000) 24p eller får en bilde uansett skjerm/innstilling?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det er en veldig stilig spiller selv om resten av utstyret mitt går i sølv.
    Hentet min hos Serviceavdelingen for 7450 kr. i dag. Veldig imponert etter det vesle jeg har testet!
    Lurte litt på det med 1080/24p. Har satt 24p på og jeg får bilde over HDMI. Takler skjermen min (KDL-46X2000) 24p eller får en bilde uansett skjerm/innstilling?
    Den burte nok gå i svart. Skal teste selv med min W2000 modell.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen din takler ikke 24p, så det kan du deaktivere fra spilleren. Dersom 24p står aktivert og du velger "native" på output, så vil spilleren gi ut 1080p24 dersom skjermen takler dette. Hvis ikke vil den gi ut 1080p60. Jeg tror den finner ut dette selv ved å spørre TV'en via HDMI.

Edit: Det samme gjelder for W2000.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags informasjon kommer opp i displayet når man spiller en CD eller DVD?

Får man spilletid og kapittel, eller bare spilletid?

Er det virkelig HDMI 1.3?

Hvordan fungerer det med DTS MA, decoder den kun "core" delen på 1,5Mbps eller det "full pakke"?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får opp spor nr. og spilletid på CD, tittelnr., kapittelnr. og spilletid på DVD. Kan også få opp på skjermen info om totalt antall kapittel, spilletid og bitrate ved å trykke Display på fjernkontrollen.
    Står ingen plasser direkte at den har HDMI 1.3 på Sony sine sider. I testen i Lyd & Bilde står det 1.3. Burde ha det siden PS3 har det.
    Skal kunne spille av dts-HD over den analoge 5.1 utgangen og som 5.1 LPCM over HDMI (i følge bruksanvisningen). Hvordan den takler dts-HD Master audio vet jeg ikke. Har det kommet noen HD/Blu-ray-spillere som takler dts-HD MA enda?

DTS - We Bring Entertainment Alive!
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen din takler ikke 24p, så det kan du deaktivere fra spilleren. Dersom 24p står aktivert og du velger "native" på output, så vil spilleren gi ut 1080p24 dersom skjermen takler dette. Hvis ikke vil den gi ut 1080p60. Jeg tror den finner ut dette selv ved å spørre TV'en via HDMI.

Edit: Det samme gjelder for W2000.
    Valgte Source Direct som video format og da forsvant bildet.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi 1.3

Sony BDS 1 E har 1.3. Bare søk på internett så får dere svaret.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har spilleren selv og bruker denne til fordel for PS3. Lydnivå ved avspilling av DVD og blu-ray er egentlig hovedargumentasjonen for det.
    Hei! Leste at du bla skrev det der.
    Hva mener du egentlig her? Ble litt nysgjerrig...
    Bruker du HDMI på lyd? Mener du at det er samme bilde som på PS3 men bedre lyd?
    Vet ikke om den muligens gir et bedre bilde på DVD en PS3 (det er vel der PS3 ikke er 100% har jeg lest)

Tom

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy.

Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Vet ikke om den muligens gir et bedre bilde på DVD en PS3 (det er vel der PS3 ikke er 100% har jeg lest)

Tom
    Tror han mener viftestøy fra PS 3.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det virkelig HDMI 1.3?

Hvordan fungerer det med DTS MA, decoder den kun "core" delen på 1,5Mbps eller det "full pakke"?
    Ja, den har HDMI 1.3, for den støtter kommunikasjon (CEC?) via HDMI (Sony Bravia Theater Sync eller hva Sony kaller dette). Den støtter også Deep Color (x.v.Color som Sony kaller dette), noe som også er nytt for 1.3. Den støtter ikke bit-stream for HD-formater så vidt jeg vet. Det er det vel ingen som gjør pr. i dag og tydeligvis ikke et krav for HDMI 1.3. Det må være 1.3a eller noe slikt.

Den dekoder DTS-HD og DTS MA kun som "core". Det betyr at man mister noe, men man får likevel bedre DTS-lyd enn det som vanligvis er på en DVD. Dolby Plus og True HD skal den klare 100%. Dette med mangel for DTS HD\MA er egentlig ikke et stort problem. Grunnen er at de fleste ugivelser enten har lossy Dolby, ukomprimert lyd eller True HD. DTS er fremdeles det minst vanlige formatetet. Det finnes god noen utgivelser som for eksempel Kingdom of Heaven - Dir. Cut.

Valgte Source Direct som video format og da forsvant bildet.
    Du får det tilbake igjen vet å trykke på "video format" knappen på fjernkontrollen. Da kan man veksle mellom oppløsninger. Jeg mente at skjermen skulle si fra om den ikke taklet 1080p24.

Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Det jeg mente er at jeg har en PS3, men jeg har også kjøpt en BDP-S1E. Jeg vurderer når å selge PS3 ettersom jeg ikke spiller noe særlig. Grunnen til at jeg ønsket å bytte var lydnivået fra selve spilleren. PS3 har rett og slett for mye viftestøy. Når den står i racket mitt er den bare 1,5 meter unna og den lagde en god del mer lyd en for eksempel projektoren. Det at PS3 er kjappere betyr ikke så mye for min del.

Når det gjelder lydkvaliteten så har jeg ikke merket noen forskjell på spillerne. Jeg har dog ikke sammenlignet dem direkte. Jeg bruker kun HDMI hele veien og spillerne dekoder de samme lydformatene.

Når det gjelder bildekvalitet på DVD-avspilling så bruker jeg ikke oppskaleringen, så det har jeg faktisk ikke testet. Jeg bruker heller ikke oppskalering på BDP-S1E. PS3 var en forholdsvis bra DVD-spiller, men jeg er litt i tvil om hvor god de-interlacing den har (noen burde kanskje teste med HQV sin DVD-benchmark). Jeg foretrekker BDP-S1E og hovedgrunnen til det er at denne kan gi ut 576i til videoprosessoren via HDMI. Det kan ikke PS3.

Edit;
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Tror han mener viftestøy fra PS 3.
    Jepp, det var det jeg mente. You beat me to it.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestøyen ja, ok

Har samme problemet med 360, så jeg setter den litt unna, bak en puff.
    Kan genere en del med viftestøy. Tenker ikke så mye på det med spilling, men med film er det irriterende.

Takk for input!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får det tilbake igjen vet å trykke på "video format" knappen på fjernkontrollen. Da kan man veksle mellom oppløsninger. Jeg mente at skjermen skulle si fra om den ikke taklet 1080p24.
    Ja jeg gjorde det men det betyr bare at bildet forsvant når skjermen ble foret med 24p. Stod "skjermen støtter ikke formatet".

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mitt råd, vent på BDP-S300: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...mini-test.html

Den blir nok en del billigere enn S1. Prisforskjell i USA er 300 dollar etter at S1 ble satt ned i pris der borte.
    Ja, det er bare et lite problem da. Jeg snakket med Sony for noen dager siden og ifølge dem kommer ikke S300 til Europa.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om mangelen på DTS MA er ett problem eller ikke får være opp til hver enkelt, men på en del titler er DTS MA beste lyd, og altså ingen PCM.

For eksempel:
    X-men 3
    Eragon
    Fantastic 4
    The transporter
    Speed
    Alien VS predator

Men uansett er vel dette noe de kan fikse senere?
    Det er neppe en hardware begrensning.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Om mangelen på DTS MA er ett problem eller ikke får være opp til hver enkelt, men på en del titler er DTS MA beste lyd, og altså ingen PCM.

For eksempel:
    X-men 3
    Eragon
    Fantastic 4
    The transporter
    Speed
    Alien VS predator

Men uansett er vel dette noe de kan fikse senere?
    Det er neppe en hardware begrensning.

De filmene du remser opp der har vel kun DTS HD, og ikke master? Har selv X-men, eragon, FF3 og Speed, og de har kun DTS HD (nordisk utgivelse)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor det er litt forvirring ute å går når det gjelder dts HD og dts HD Master Audio. Trodde først det var akkurat det samme jeg.

DTS - We Bring Entertainment Alive!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Positivt er det forøvrig at den kan gi ut 576i på HDMI (ved DVD avspilling). Etter min erfaring er dette den første Sony DVD-spilleren som har fått dette. Positivt for oss med god ekstern bildebehandling.
    Noen som kan bekrefte dette 100%? Dette er vesentlig for meg som sitter med VW50, som gjør en strålende jobb med 576i over HDMI fra Pioneer DV989. Ihvertfall å ha muligheten til det... ;-)

Det har jo vært varierende kvalitet på de 576i-signalene som har blitt gitt ut over HDMI (da 1.2) (Denons 2930 med mer støy enn Pioneer 989) da dette ikke har vært underlagt noen fast standard før nå som HDMI 1.3 kommer. Antar at det signalet som BDP-S1 sender ut på 576i over HDMI da er like "rent" som det 989 sender ut, og at jeg faktisk kan vurdere innkjøp av en ren BD-spiller...?

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •