HD-DVD mest populært i Norge! :D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-DVD mest populært i Norge! :D

Google Trends: Blu-ray, HD-DVD

Litt gøy sammenligning..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    morro den der, men er det solgte spillere eller filmer som blir listet..?

har jo tidligere lest at hd-dvd er det mest populære formatet i usa for folk som skal kjøpe seg spillere. og axelmusic sin statistikk for solgte filmer i egen butikk viser jo at hd-dvd har 65% andel av salget der. den statistikken der stemte jo ikke overens med noen av delene..?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy pokker jeg er lei av den krigen nå. Nå må man snart få avgjort dette. Har selv "holdt med" blu-ray-siden pga Pioneer (har tro på at de kan komme med en meget bra spiller) og støtten fra endel større filmselskaper. HD-DVD firster selvfølgelig også, mest pga av spillerne allerede er relativt bra og billige, men også støtten fra Meridian er spennende. Ser man på denne oversikten det er linket til, ser egentlig alt positivt ut. Blu-ray "leder" i de fleste land. Så er det altså Norge og Sverige som selvfølgelig setter krigen tilbake mange hakk. Derfor må vi nå leve enda lengre med denne krigen i stedet for å kunne nyte formatet fullt ut. For meg er det ett fett hvem som vinner krigen, bare noen faktisk gjør det, og det helst snart.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    morro den der, men er det solgte spillere eller filmer som blir listet..?
    Hehe, den viser egentlig kun hva personer søker etter.. Og hva slags "trend-utvikling" som har vært over tid på disse søke-ordene. Syntes bare det var gøy at Norge (og forsåvidt Sverige) var de eneste på listen som hadde en overvvekt av HD-DVD som søkeord i Google.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    For meg er det ett fett hvem som vinner krigen, bare noen faktisk gjør det, og det helst snart.
    Det er lite som tyder på at krigen blir avgjort med det første, det er mye som tyder på at Sony sliter med å få "alle" til å kjøpe PS3, og da er det plutselig åpning for at billige HD-DVD spillere kan kapre det markedet.. Skjer det, så er plutselig situasjonen snudd på hodet. Det er stand-alone spillere som selger filmer, ikke PS3..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    For meg er det ett fett hvem som vinner krigen, bare noen faktisk gjør det, og det helst snart.
    Ditto. Ikke nødvendigvis fordi jeg synes det er så slitsomt å leve med to formater, men fordi jeg er lei av fanboys som hele tiden starter nye tråder i retning av "Blu-ray vinner! De solgte 5% mer enn HD-DVD de første tre dagene av mars!" eller "HD-DVD er best! De selger mer enn Blu-ray på Axelmusic!"

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krigen kommer nok til å vare lenge enda. Det blir den berømte "mannen i gata" som kommer til å avgjøre krigen, og foreløpig vet ikke folk flest hva HD er for noe engang. Langt mindre hva de nye dvd formatene er, eller hva vi overhodet skal med dem.

Så inntil videre får vi entusiaster kjøpe det vi har lyst til å se på og risikere å bli sittende med en ny laserdisk eller betamax. Selv har jeg valgt HD-DVD pga. at jeg har xbox360 fra før og kjøpte billig addon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Google Trends: Blu-ray, HD-DVD

Litt gøy sammenligning..
    Hvis du istede benytter "HD DVD" som søkenøkkel (det er ingen minus i navnet på Toshiba formatet), hadde du sett at HD DVD dominerer totalt, selv i Japan :

Google Trends: Blu-ray, "HD DVD"

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdrag fra artikkelen..
    I antall eksemplarer av titlene, er det solgt inn 1.488 HD DVD og hele 5.040 BD, viser de offisielle tallene fra Norsk videogramforening...............

Husk dette er tall fra 3 måneders salg til butikk i år (altså ikke faktisk salg til forbruker). Siden det nesten ikke er noen omsetning av disse titlene, så blir det ganske søkt å snakke om at det er mulig å se noen som helst slags trend ut av disse tallene. Det eneste vi kan si så langt er at HD-markedet her til lands er (som forventet) utrolig lite.. Det er i USA tilene blir utgitt først, og da kjøper selvsagt folk derfra.. Når de i tillegg koster mindre enn i norske butikker (inkl. frakt), så er det vel kanskje ikke så rart heller?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •