Blu-ray spiller fra eBay?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray spiller fra eBay?

Hei alle sammen, er ny på forumet her så viss jeg kommer med et par nybegynner spørsmål så ikke skyt meg :-)

For min del virket Blu-ray mest solid og forøvrig og det navnet som klinger best i mine ører, har tenkt på om jeg skal gå til anskaffelse av en blu-ray spiller men prisene i Norge er ikke helt på det nivået jeg ønsker helt ennå.. men har sett på ebay at prisene er mer overkommelige f.eks denne eBay: Sony Blu-ray Disc™ BDP-S1 DVD Player (item 270112879300 end time Apr-29-07 17:21:25 PDT) eller denne eBay: Samsung BD-P1000 DVD Player Blu-Ray Disc~1080i HD~NIBNR (item 290107591093 end time Apr-27-07 07:19:48 PDT)

Disse spillerne er jo vesentlig billigere men det jeg lurer på her er... Hvordan er det med disse sonene, går disse "ebay spillerne" kun i USA eller fønker det her i Norge og? Er det mulig å gjøre de sonefrie?

Viss det ikke går an å gjøre de sonefrie må jeg vende meg mot de Norske markedet igjen, er det mulig å oppdrive Blu-Ray spillerne til under 5000kr her i hjemlandet?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke vurdre en Ps3 etter det jeg har lest er den bedre en disse på filmspilling, pris ligger vel nå på ca 5500kr.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megleren
    Hei alle sammen, er ny på forumet her så viss jeg kommer med et par nybegynner spørsmål så ikke skyt meg :-)

For min del virket Blu-ray mest solid og forøvrig og det navnet som klinger best i mine ører, har tenkt på om jeg skal gå til anskaffelse av en blu-ray spiller men prisene i Norge er ikke helt på det nivået jeg ønsker helt ennå.. men har sett på ebay at prisene er mer overkommelige f.eks denne eBay: Sony Blu-ray Disc™ BDP-S1 DVD Player (item 270112879300 end time Apr-29-07 17:21:25 PDT) eller denne eBay: Samsung BD-P1000 DVD Player Blu-Ray Disc~1080i HD~NIBNR (item 290107591093 end time Apr-27-07 07:19:48 PDT)

Disse spillerne er jo vesentlig billigere men det jeg lurer på her er... Hvordan er det med disse sonene, går disse "ebay spillerne" kun i USA eller fønker det her i Norge og? Er det mulig å gjøre de sonefrie?

Viss det ikke går an å gjøre de sonefrie må jeg vende meg mot de Norske markedet igjen, er det mulig å oppdrive Blu-Ray spillerne til under 5000kr her i hjemlandet?
    Blu ray er et uferdig format, og det kommer flere tillegg som ingen enda vet hvordan vil fungere i praksis, og om du må kjøpe ny spiller når dette blir lagt til.
    Det jeg snakker om er BD+ (kopisperre) og BD-J (BD's interaktivitet)

Så om jeg skulle kjøpt BD i dag er det bare PS3 jeg ville anbefalt, da den enkelt kan oppgradere software, samt har HDMI 1.3, så den kan sende HD lyd.

Sonefrigjøring på BD delen ville jeg ikke holdt pusten etter.
    Dette fordi hvis spillerene blir sonefrie vil ikke de eksklusive BD' selskapene ha noen fordeler og sannsynligvis bli nøytrale og BD har mistet alle fordeler.

BD har bare 2 fordeler, det er at de har 1studio ekstra som er eksklusiv, og de har mer plass.
    Ellers er det meste i HD DVD's favør.
    Gjennomsnittlig bedre bildekvalitet
    Større støtte av HDlyd
    Obligatorisk internett tilkobling til firmware oppgradering
    Enklere produksjon og billigere.

Om jeg var deg ville jeg kjøpt HD DVD HD-E1, eller PS3.
    Uansett hva som skjer kommer vi til å måtte sitte på begge format i framtiden og, ingen av disse produsentene kommer til å gi seg, siden begge har eksklusive studio.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde Blu-ray var ett "gjevere" format enn HD-DVD

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mer lagringsplass har det, men et gjevere format vil være å tøye strikken langt.

skal du kjøpe spiller kjøper du HD-E1 eller PS3. HD-E1 er en veldig god dvd spiller også, så da får du en 2 fluer i en smekk situasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde Blu-ray var ett "gjevere" format enn HD-DVD
    Hardwaremessig overlegent både på lagringsplass og båndbredde, men det er så mye religion, hat, anti-Sony propaganda og følser inne i bilde at du nesten må gjøre deg opp din egen mening

Jeg gikk for en PS3 på Elkjøp, den har prosessorkraft og hardware nok til å være en future proof Blu-ray Disc spiller når det gjelder kommende BD-J profiler og BD+ faser. Den spiller CD, SACD, DVD og BD og har HDMI v1.3.

Liker du arcade spill så plukk med deg offroad-bilspillet Motorstorm samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Hardwaremessig overlegent både på lagringsplass og båndbredde, men det er så mye religion, hat, anti-Sony propaganda og følser inne i bilde at du nesten må gjøre deg opp din egen mening

Jeg gikk for en PS3 på Elkjøp, den har prosessorkraft og hardware nok til å være en future proof Blu-ray Disc spiller når det gjelder kommende BD-J profiler og BD+ faser. Den spiller CD, SACD, DVD og BD og har HDMI v1.3.

Liker du arcade spill så plukk med deg offroad-bilspillet Motorstorm samtidig.
    siden vi hater blu ray sånn kan jo du fortelle ham hvorfor blu-ray fortsatt ikke kan komme opp med titler med tilsvarende bildekvalitet som hd-dvd ..?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner... Vel... Jeg tror min "religion" sier jeg skal ha Blu-Ray og ikke HD-DVD, som jeg føler er "billig-HD" :-)

Da blir det vel en PS3 spiller på meg.. eneste som er dumt er at jeg kjøpe en xbox360 for et par mnd. siden.. den ble plutselig heeelt ubrukelig nå

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner... Vel... Jeg tror min "religion" sier jeg skal ha Blu-Ray og ikke HD-DVD, som jeg føler er "billig-HD" :-)

Da blir det vel en PS3 spiller på meg.. eneste som er dumt er at jeg kjøpe en xbox360 for et par mnd. siden.. den ble plutselig heeelt ubrukelig nå
    ps3 er nok det greieste hvis du vil ha blu ray. evt kan du kjøpe hd-dvd drev til x360 en din, og heller vente til formatkrigen er avgjort med å legge mange tusenlapper i bordet.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    siden vi hater blu ray sånn kan jo du fortelle ham hvorfor blu-ray fortsatt ikke kan komme opp med titler med tilsvarende bildekvalitet som hd-dvd ..?
    Dette har vel mer med enkoding å gjøre enn om filmen ligger på en HD DVD eller en Blu-ray plate.

Ikke alle HD DVD'er som er like bra heller:
    HD DVD Review: The Game | High-Def Digest

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Ja, du får forklare hvor man trenger denne overlegene båndbredden du da.
    På den utdaterte MPEG2, som må ha den for å kunne overføre nok data til å kunne gi bilde som lever opp til HD DVD.

BD har mulighet for høyere båndbredde, men i praksis er det bare MPEG2 som trenger den, fordi du må opp i veldig stor bitrate for å få godt bilde.
    Hvoerken MPEG4 eller VC-1 trenger den
    HD DVD bruker nesten utelukkende VC1 på sine utgivelser.

Til megleren:
    Kjøp en HD DVD addon til Xbox, så kan du se filmer fra Universal og!
    Men den har ikke støtte for HD lyd, og kun komponent tilkobling, det er litt synd.

Ellers er HD DVD bedre i praksis og halve prisen, om det er billig-HD, så er vel det bare fordel for deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Ja, du får forklare hvor man trenger denne overlegene båndbredden du da.
    På den utdaterte MPEG2, som må ha den for å kunne overføre nok data til å kunne gi bilde som lever opp til HD DVD.
    Hva med utvidet fargespekter (xvYCC) eller en ekstra video stream i HD? Uansett hva som kommer, vil PS3'en spise det ...

Og den gamle "MPEG2 leksa" begynner vel å bli litt slitt. Encoder valg er opp til hvert enkelt studio og at enkelte valgte MPEG2 i starten var nok mest av praktiske årsaker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •