Sonekoding på HD DVD og Blu Ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sonekoding på HD DVD og Blu Ray

Er det noen som kan svare på hvordan sone koding/hacking ligger an til HD DVD og Blu Ray ?

Jeg kommer kun til å kjøpe amerikanske HD og BR discer, og har nå kjøpt meg en Norsk Toshiba HD-E1 spiller fordi denne spilte en Sone1/A HD disc uten problemer(Bourne Supremacy). Men jeg lurer på om det er spilleren som ikke er sone begrenset, eller om det er de første discene som ikke er sone kodet ?

Men jeg har forstått det som at BR har sone sperring i orden fra begynnelsen, og da lurer jeg på om noen BR spillere er gjort sonefri allerede, eller om noen vet et sted i Norge hvor jeg kan kjøpe Sone1/A spiller ?

På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd Dvd er og forblir sonefri

Blu-ray vil forbli sone inndelt tror jeg.

Mye info om dette på forumet bare søk litt så finner du sikkert noe mer info

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Er det noen som kan svare på hvordan sone koding/hacking ligger an til HD DVD og Blu Ray ?

Jeg kommer kun til å kjøpe amerikanske HD og BR discer, og har nå kjøpt meg en Norsk Toshiba HD-E1 spiller fordi denne spilte en Sone1/A HD disc uten problemer(Bourne Supremacy). Men jeg lurer på om det er spilleren som ikke er sone begrenset, eller om det er de første discene som ikke er sone kodet ?

Men jeg har forstått det som at BR har sone sperring i orden fra begynnelsen, og da lurer jeg på om noen BR spillere er gjort sonefri allerede, eller om noen vet et sted i Norge hvor jeg kan kjøpe Sone1/A spiller ?

På forhånd takk
    De HD DVD spillerene som er sonefrie i dag forblir sonefrie i fremtiden ref:Toshiba. Fremtidige spillere kan bli sonesperret, men det gjenstår å se.

Alle Blu-Ray spillere er sonesperret, men ikke alle filmene har sperre innlagt.
    Det finnes ingen sonefrigjøring av spillere.
    Hvis det kommer, vil det være et stort slag i trynet på de filmselskapene som er eksklusiv BD, siden dette er fordelen med å være eksklusiv.
    Så jeg ville ikke holdt pusten i jakt på sonefrie spillere enda.

Jeg har ikke sett noen soneA BD spillere til salgs i norge, og det er vel ikke så rart, siden vi er i soneB og det er noe den som selger her til lands. må nok importere for å få seg soneA, PS3 går jo for slikk og ingenting på Ebay, og kan brukes på 220v uten noe step-down transformator.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    De HD DVD spillerene som er sonefrie i dag forblir sonefrie i fremtiden ref:Toshiba. Fremtidige spillere kan bli sonesperret, men det gjenstår å se.

Alle Blu-Ray spillere er sonesperret, men ikke alle filmene har sperre innlagt.
    Det finnes ingen sonefrigjøring av spillere.
    Hvis det kommer, vil det være et stort slag i trynet på de filmselskapene som er eksklusiv BD, siden dette er fordelen med å være eksklusiv.
    Så jeg ville ikke holdt pusten i jakt på sonefrie spillere enda.

Jeg har ikke sett noen soneA BD spillere til salgs i norge, og det er vel ikke så rart, siden vi er i soneB og det er noe den som selger her til lands. må nok importere for å få seg soneA, PS3 går jo for slikk og ingenting på Ebay, og kan brukes på 220v uten noe step-down transformator.
    Da blir det nok å kjøpe importere spiller selv, ser at DVDWorldUSA.com selger usa spillere så det er nok mest aktuelt. Har styrt unna større elektronikk kjøp fra utlandet tidligere, men en gang må jo være den første.

Takk for hjelpen
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    får meg ein HD spiller som er til xbox 360

er den og sonefri?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davis
    får meg ein HD spiller som er til xbox 360

er den og sonefri?
    Jepp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svare

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer en hd spiller Britax, forslag, er skeptisk til Toshiba, disse har jo flere
    sjukdommer er vel 360 bedre ? sonefri på dvd og alt

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 360 HD-DVD-spilleren er ikke sonefri på DVD. Den følger sonen til Xbox'en, dvs. har du en norsk Xbox så spiller den kun sone 2 DVD'er. På HD-DVD er den derimot sonefri, siden HD-DVD-soner ikke eksisterer enda.

Dersom du kobler den til en PC istedet for en Xbox, er den sonefri for DVD også. (Ellers ville ikke en amerikansk-importert spiller kunne spilt sone 2-DVD'er når koblet til en norsk Xbox.)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Jeg vurderer en hd spiller Britax, forslag, er skeptisk til Toshiba, disse har jo flere
    Nja, er slett ikke sikker på at 360 HD-DVD spilleren har noe mindre problemer enn Toshiba. Har hørt om en del småproblemer der også, men med våroppdateringen, så fjernet de iallefall de verste feilene. (Slik som lydkomprimering på den optiske utgangen.)

Ulempen med Xbox 360 HD-DVD addonen er hovedsaklig at du ikke får bruke HDMI, og at du maksimalt får brukt optisk ut som lydsystem. HD-lyden som ligger lagret på platen blir da mikset ned til "standard" Dolby-digital lyd (vår-oppdateringen skal vel gjøre at du kan mikse ned til DTS istedet).

PS: Xbox 360 spilleren er ikke sonefri på DVD, den er låst til samme region som Xbox 360 maskinen. Så med mindre du har klart å gjøre Xbox 360ern regionsfri, så er den låst til sone 2 på DVD. Men på HD-DVD er den selvsagt fri.

Har du en Xbox 360 liggende, og ikke ønsker å bruke HDMI-lyd, så er det bare å kjøre på, det er en billig måte å få HD-DVD mulighet på!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Nå skal ikke jeg svare for Britax, men skal du ha HD DVD-spiller nå, bør du gå for HD-XE1. Fantastisk HD-spiller og en glimrende DVD-spiller. Skal du ha denne kvaliteten på en Blu-ray spiller, må du fort ut med 10.000 kr eller mer...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •