LG BH100 - noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG BH100 - noen erfaringer?

Er det noen her som har / kjenner til denne spilleren?
    Klarer den 1080p/24? Finner ikke ut av dette på spesifikasjonene til spilleren.
    Andre fordeler / ulemper ved denne?
    Dette er jo en skikkelig format-krig dødare og om den leverer varene så er vel det meste i boks skulle jeg tro?
    Noen?

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Er det noen her som har / kjenner til denne spilleren?
    Klarer den 1080p/24? Finner ikke ut av dette på spesifikasjonene til spilleren.
    Andre fordeler / ulemper ved denne?
    Dette er jo en skikkelig format-krig dødare og om den leverer varene så er vel det meste i boks skulle jeg tro?
    Noen?
    Har ikke denne spilleren selv, så jeg kan kun meddele det jeg har lest på nettet.
    Ja, den klarer 1080/24. Faktisk så leverer den kun 24fps i 1080P.
    Det negative er lyden og at den ikke har støtte for HDi.
    Grunnen til at den ikke støtter HDi er at den ikke er lisensiert for HD-DVD.
    Synes prisen er for høy til at jeg ville gått for denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har denne spilleren nå? Ville likt å høre erfaringer fra brukerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja jeg har en LG BH100

Kjører HDMI til testvinner Sharp LC46DL1E Full HD 1080p

Har testet begge formatene, men den greier ikke å levere 1080p til denne LCD full HD TV`n. Noen der ute som har tips?.:evil:

svarer selv. Den støtter ikke 1080p 60 hz, så det er ikke noe å gjøre med det. Må leve med 1080i eller levere tilbake spilleren.
    Dette er en bra link i allefall. LG BH100 Combo Player Quick Review - Page 6 - AVS Forum

G Technical support called me on Thursday and said that the BH100 only outputs 1080P
    at 24 or 30hz, which I knew. However, there is only one plasma TV on the market that
    accepts 1080P at 24 or 30hz and that is the LG 71 inch. My Panasonic TH-65PX600U only
    accepts 1080P at 60hz. So I can only get 1080i. LG tech said some Sony LCDs and
    Mitsubishi DLPs accept 1080P at 24hz or 30hz. Very misleading on LG's part especially
    with 1080P in large numbers on the box. The LG tech admitted that the instructions
    with the BH100 does not explain this. He was going to make a report to send to the
    factory. He said that I would have my unit back tomorrow. He said at the moment there
    were no plans for a firmware update.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt denne spilleren en stund nå, og har ikke støtt på noen problemer. Den kjører ut perfekt 1080p 24fps (eller for å være helt nøyaktig; 23,98 hertz). Dette er det eneste formatet som er av interesse når vi snakker 1080p. Skal en "trikse" med signalet likevel (konvertering til 50/60 hertz) kan en like gjerne spille av 1080i, og la projektor/TV ta seg av de-interlacingen.

BT100 har synket mot alle projektorene jeg har testet i det siste (alle støtter jo nå 1080p 24fps) uten problemer. Min egen projektor takler ikke å vise bildet i 24 hertz (DLP'er kan jo ikke kjøre fargehjulet i så lav hastighet), så jeg lar Crystalio'en linjedoble til 48 hertz (47,95). Testet akkurat Infocus IN82, og den kjørte også intern "oppskalering" til 48 hertz, med deilige hakkfrie bilder som resultat. Det eneste "irritasjonsmomentet" jeg har støtt på, er at jeg ikke får tilgang til fullt menysystem på HD-DVD. En får selvsagt gjort alle valg, og spillt av filmene, men HD-DVD utgaven av DVE er et ork å bruke uten tilgang til originalmenyen.

Jeg må tilføye at det er deilig å ha en multispiller, og jeg klarer ikke å la være å le rått hver gang jeg er innom tråden "HD formatkrigen".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av engen67
    Kjører HDMI til testvinner Sharp LC46DL1E Full HD 1080p

Har testet begge formatene, men den greier ikke å levere 1080p til denne LCD full HD TV`n. Noen der ute som har tips?.:evil:

svarer selv. Den støtter ikke 1080p 60 hz, så det er ikke noe å gjøre med det. Må leve med 1080i eller levere tilbake spilleren.
    Da ville jeg heller levert inn TV'n, for ellers er du jo nødt til å se konverterte signaler uansett. 1080p 50/60 hertz er poengløst, så lenge filmene ligger lagret i 24 hertz.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •