Virker på meg som HD-DVD er bedre enn BR etter det jeg leser på nett - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 84
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Selvfølgelig så vil en høy bitrate vært det beste. Jo mere av original informasjonen som ligger igjen jo bedre.

Men hvis bitraten blir for høy, slik at den ligger på terskelen av hva hardwaren greier å gi, så vil det jo kunne gi motsatt effekt.

Hvis hardwaren må jobbe 95-100% heletiden, så blir den mer stresset enn om den jobber med 70-80%, og dermed ikke vil få problemer i peak øyeblikk.
    Til forskjell fra PC så opererer brunevarebokser med spesifikasjoner som sier akkurat hvor mange pixler og bits en avspiller skal være i stand til å ta imot uten hikke. Dersom den ikke gjør det er den defekt.
    Jeg tror BD kun bruker MPEG 2 for å bruke så mye plass, og kunne skryte av så høye tall som mulig. For det er jo det eneste fordelen de har i forhold til HD DVD. Høye tall.
    PS! jeg driter i format, jeg vil ha film.
    Jeg har forstått det slik at man rett og slett ikke hadde gode og modne verktøy for h264 produksjon, og Sony av uviss grunn ikke ville bruke Microsofts format? Det er helt sikker en masse taktikkeri og spill bak kulissene.

Det som erhelt sikkert er at h264 og VC-1 er veldig like og vesentlige forbedringer over MPEG2 i kvalitet pr bit. Likevel kan MPEG2 gi svært god kvalitet hvis bare bitraten er høy nok.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar
    Har sett litt ned på PCM siden jeg ikke har vist hvor bra/dålig det formatet er.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Til forskjell fra PC så opererer brunevarebokser med spesifikasjoner som sier akkurat hvor mange pixler og bits en avspiller skal være i stand til å ta imot uten hikke. Dersom den ikke gjør det er den defekt.

Jeg har forstått det slik at man rett og slett ikke hadde gode og modne verktøy for h264 produksjon, og Sony av uviss grunn ikke ville bruke Microsofts format? Det er helt sikker en masse taktikkeri og spill bak kulissene.

Det som erhelt sikkert er at h264 og VC-1 er veldig like og vesentlige forbedringer over MPEG2 i kvalitet pr bit. Likevel kan MPEG2 gi svært god kvalitet hvis bare bitraten er høy nok.

-k
    Rart at ikke andre utgivere bruker VC-1, eller er det kun Sony fabrikker som produserer platene?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony bruker jo AVC/MPEG4 komprimering i dag så det er ikke grunnen.

Warner bruker VC-1

Det er opp til selskapene selv hvilken codec de vil bruke.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray gir mulighet for mye høyere bit-rate på DTS enn HD DVD:

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Blu-ray gir mulighet for mye høyere bit-rate på DTS enn HD DVD:
    Mye og mye fru blom, på DTS HD high res, ja, men hvor mange tittler har blitt utgitt eller kommer til å bruke denne?
    Master har 33% høyere bitrate

Ellers er jo alle bortsett fra master like.
    Hittil har jeg ikke sett en eneste HD DVD med DTSHD enda..

Det er nok TrueHD, DD+ og PCM som blir brukt.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På BR er det DTS HD master eller PCM som gjelder når det se snakk om "HD lyd" på HD DVD er det Dolby true HD.

Jeg har mange Blu-ray filmer med DTS HD eller PCM og de er på ingen måte undelegne Dolby true HD.

I fremtiden regner jeg med at nesten alle filmer vil ha en eller annen form for "HD lyd"

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hittil har jeg ikke sett en eneste HD DVD med DTSHD enda..

Det er nok TrueHD, DD+ og PCM som blir brukt.
    Jeg har Total Recall og Das Parfum HD DVD med henholdsvis DTS HD Master Audio + DTS HD High Resolution Audio og DTS HD Master Audio.

ToCa

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner bruker VC-1
    .
    På hvike BR utgivelser?

Jeg har bare sjekket Space Cowboys, og den hadde MPEG 2.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt en del signaler som tyder på at HD-DVD er på full fart tilbake i denne krigen:
    HDTV DVD War Is Not Over
    Utdrag:
    -------------------------------------
    Why that change of heart?

Perhaps it is due to Sony's sales of the PS3 at prices substantially below what standalone BD players were selling for, cutting BD CE manufacturers such as Samsung and Panasonic off at the knees, as sales of standalone BD players are anemic at best. Samsung clearly can't be happy with this result. I can't imagine that Panasonic and Pioneer are happy with their sales either.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    På hvike BR utgivelser?

Jeg har bare sjekket Space Cowboys, og den hadde MPEG 2.
    For eksempel Swordfish og Superman returns.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er absolutt en del signaler som tyder på at HD-DVD er på full fart tilbake i denne krigen:
    HDTV DVD War Is Not Over
    Utdrag:
    -------------------------------------
    Why that change of heart?

Perhaps it is due to Sony's sales of the PS3 at prices substantially below what standalone BD players were selling for, cutting BD CE manufacturers such as Samsung and Panasonic off at the knees, as sales of standalone BD players are anemic at best. Samsung clearly can't be happy with this result. I can't imagine that Panasonic and Pioneer are happy with their sales either.
    Det er jo ikke det at PS3 er for billig men at alle de andre er for dyre.
    Håper de gjør noe med prisene snart sånn at ikke hele markedet går på trynet.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke en moderator lime sammen de to indentiske trådene?
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...ormat-war.html

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Og hvorfor er de andre for dyre? Er det fordi de andre produsentene er grådige, eller er det rett og slett dyrere å lage en BD spiller?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke en moderator lime sammen de to indentiske trådene?
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...ormat-war.html
    Liker tittelen på denne tråden bedre..

Uansett, er vel lite poeng i å slå sammen slike krangle-tråder, da de har en tendens til å bli stengt av moderatorene dersom de blir for hete.. 2 BD vs HD-DVD har allerede blitt stengt såvidt jeg kan huske..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Og hvorfor er de andre for dyre? Er det fordi de andre produsentene er grådige, eller er det rett og slett dyrere å lage en BD spiller?
    Det kan virke som om Sony og Toshiba sponser sine spillere kraftig, for hverken Samsung eller LG har for vane å ta "mer enn nødvendig" for sine spillere.

Vi får håpe prisene faller fort og at salget tar seg opp sånn at vi får mer filmer på markedet.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD drevet er visstnok dyrere å produsere. Mest fordi "blå-laser" dioden som BD bruker er dyrere å lage. (noe av grunnen til at de fikk leverings problemer i starten da de skulle starte masseproduksjon)
    I tillegg så er styringsmekanismen for "laseren" mer komplisert fordi "data sporene" ligger tettere, og nærmere overflaten, 0.1mm for BD mot 0.6mm for HD DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vel heller ps3 som er for billig. Det at Sony taper mellom 200-300 dollar per ps3 som blir solgt. (husker ikke nøyaktig tall) + at butikkene som selger dem også går med tap. Ikke mer enn et par hundrelapper per enhet for butikkenes del da.

Holdt på og le meg ihjel da jeg så testen av spillmaskiner på tv2 hjelper deg for en tid tilbake. Der fikk jo ps3 kritikk for og være for dyr. Får være grenser for hvor mye alle ledd skal gå i tap på dem.

Men jeg skjønner jo at de andre som produserer bd spillere blir forbanna. De er vel ikke så keene på og selge spillerene sine med så stort tap.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, når en stand alone Blu-ray spiller koster dobbelt så mye som en strandalone HD DVD spiller er de for dyre.

At Sony sponser PS3 er jo greit nok, men da burde det være mulig for andre å lage standalone spillere som er billigere enn PS3 som tross alt er spillmaskin også. De burde i hverfall ikke kostet mer enn PS3.

Når noen kommer på markedet med en spiller til 6000 hjelper det litt.

Sony kommer jo med en billig spiller men den er kanskje sponset den også?

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD er beste format på nok en felles-utgivelse;
    Comparing the Blu-ray to the HD DVD version of this title, it's in the audio department where things get interesting. For whatever reason, Eagle Rock has opted to demote the DTS HD Lossless Master Audio 5.1 track from the HD DVD release to a standard DTS 5.1 surround track (1.5mpbs) on this Blu-ray. Unfortunately, the switch is noticeable; I was very impressed by the DTS HD track, which really delivers the goods. The standard DTS version, however, just doesn't pack the same wallop.

This is actually quite a well-mixed concert, at least in terms of surround use that is a bit more aggressive than usual. Though the crowd of course fills up the rears, there are some interesting discrete effects during the more theatrical portions of the show. The DTS HD track is simply superior in terms of dynamics. Low bass is more powerful, and there is better clarity and fine detail audible in the higher ranges. Granted, judged on its own merits, the DTS track is perfectly fine, but when you're getting screwed, you're getting screwed. The HD DVD release wins this one, hands down.
    HD DVD Review: Alice Cooper: Live at Montreux 2005 | High-Def Digest

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •