Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 39 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 772
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Flere som sliter med for mye viftestøy på PS3...

Kunderna rasar: "Playstation 3 väsnas bedrövligt mycket" - IDG.se
    Min var raste opp på fullt turtall når det var ca 25grader i rommet, men nå står den på et litt kjøligere gulv og det er 20grader i hode høyde i rommet og nå spinner den ikke opp på fullt turtall lenger, selv etter 1,5t spilling :-D

Men seriøst, hva er alternativet?
    Kjøpe Xbox som bråker enda mer, eller Wii som er mer barneleke uten noe andre gadgets enn bevegelsessensor i håndkontrollen?

Hvis den bråker så mye at det er et problem så får en vel la vær å kjøpe den og heller leve med PS2 slim, eller kjøpe stor stygg pc med vannkjøling og et svært kjøletårn. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser på hva som er på innsiden av en PS3, så er det faktisk imponerende at den bråker så lite som den gjør.

- XBox 360 har extern power, 3 x 3.2Ghz PPC og nextgen GPU.

- PS3 har intern power, 1x 3.2Ghz PPC, 8 x 3.2Ghz SPE og nextgen GPU.

Prøv selv å sette sammen en PC med tilsvarende "spillekraft" og se hvor mye kjøling den trenger.

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget for min del er at noen påstår at deres maskiner er stille, i hvertfall når den ikke gjør noe. Min bråker uansett hva den gjør. Hvis det finnes "2 typer" maskiner, så vil jeg ha en av de stille, ikke den som bråker...!
    På spill overdøver jeg støyen med lyd, og både skjønner og aksepterer støy, men ved nedlasting og tomgang, cd, dvd, bd, så vil jeg ha en som ikke støyer så mye.
    Er klar over at ting utvikler varme, og hva som er inni og hvor mange watt den trekker fra nettet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Poenget for min del er at noen påstår at deres maskiner er stille, i hvertfall når den ikke gjør noe. Min bråker uansett hva den gjør. Hvis det finnes "2 typer" maskiner, så vil jeg ha en av de stille, ikke den som bråker...!
    På spill overdøver jeg støyen med lyd, og både skjønner og aksepterer støy, men ved nedlasting og tomgang, cd, dvd, bd, så vil jeg ha en som ikke støyer så mye.
    Er klar over at ting utvikler varme, og hva som er inni og hvor mange watt den trekker fra nettet.
    Hvordan har du maskinen din? Ligger den, prøv å sett den på høykant. Da får all luften fritt leie ut av maskinen.

Jeg har aldri hørt viften gå på fullt, det eneste jeg hører er ett lite vifte på veldig lavt turtall. Samt kun når BD-drevet drar i gang, mne ikke når det går som vanlig. Og jeg har 25 grader i rommet og luften ut av maskinen er vel 30+

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PS3 ligger, og det vil jeg at den skal gjøre. Den er jo konstruert for det også... Men, jeg har prøvd et parr ganger å ha den stående, uten at det gjorde noen forskjell. BD-drevet hører jeg ikke i det hele tatt, fordi viftestøyen er mye høyere enn lyden drevet gir fra seg.
    Romtemperaturen i rommet er 20 grader. Heller mindre enn mer.
    Liker godt PS3'en ellers, men denne viftelyden skuffer bigtime!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må rimelig nær for å høre vifta. Jeg kan heller ikke skjønne at det blir klaget på viftestøy:-? Jeg eier en god gammel Xbox, og den høres ut som en kjøkkenvifte. For ett par dager siden lastet jeg ned R:FOM og jeg måtte bort med øret for å forsikre meg om at ikke vifta hadde stanset helt opp. Min PS3 er plassert "liggende"...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart med det med støy, her er det subjektive meninger ute og går. Min HD-A1 er jo også beryktet for støy, men når den står inne i racket er det ikke rare greiene jeg hører til den. PS3 derimot stilte jeg et kort øyeblikk på toppen av racket, og den var kraftig hørbar når den "giret om" etter noen minutters drift.

Om det er plagsomt under spill og film er en sak, sett den nedi racket og mye er løst er vel moralen..... ;-) :-D

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp den subjektiviteten er grunnen til at jeg alltid spør hvordan folk synes den er sammenlignet med andre konsoller, og jeg får helt klart inntrykk av at de som klager ikke har noe særlig erfaring på den fronten, og sammenligner heller med DVD-spillere. Da kommer PS3 helt klart dårlig ut. Derimot, sammenlignet med så godt som samtlige konsoller de siste to generasjonene er den meget stillegående.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Rart med det med støy, her er det subjektive meninger ute og går. Min HD-A1 er jo også beryktet for støy, men når den står inne i racket er det ikke rare greiene jeg hører til den. PS3 derimot stilte jeg et kort øyeblikk på toppen av racket, og den var kraftig hørbar når den "giret om" etter noen minutters drift.

Om det er plagsomt under spill og film er en sak, sett den nedi racket og mye er løst er vel moralen..... ;-) :-D
    Sant det, jeg skjønner ikke folk som klager over 30db støy fra PJ heller, for jeg plages ikke av å ha Barcoen med sikkert 35-40db rett over hodet, denne har riktignok mye lavere frekvens på støyen enn en liten lampe fremviser, det hjelper jo og.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PS3 støyer ikke mer enn min PS2 som er av den gamle sorte typen.
    Den støyer noe mer enn en Pioneer 645 DVD opptaker.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppplever folk støyen i sammeligning mot PS2 slim?
    Husker jeg rett bråker min PS3 mindre enn slim =]

Newcomer omfosen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Sant det, jeg skjønner ikke folk som klager over 30db støy fra PJ heller, for jeg plages ikke av å ha Barcoen med sikkert 35-40db rett over hodet, denne har riktignok mye lavere frekvens på støyen enn en liten lampe fremviser, det hjelper jo og.

Ja ja, husk at ikke alle har like sensitiv hørsel. Jeg må f.eks ta ut batteriet av veggklokka på kjøkkenet som man hører så vidt i stille partier under filmer. Mine venner og familie skjønner ingenting:-D Uansett det er dette som er cluet....stille partier under filmer... alle filmer har det, og det værste er når duren av projector, eller i dette tilfelle PS3 kommer 'inn i hjernen'.... 30db suger da! (for noen)

Som tidligere sagt, PS3 er digg som Blu-ray spiller men ingenting slår Wii som spillemaskin:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt tydelig at det er forskjellige oppfatninger av støy! Jeg er litt skuffet over støynivået fra PS3. Det kommer kanskje av at den på forhånd av de fleste? anmeldere har blitt karakterisert som helt stille. Det er den definitivt ikke. Den støyer mye mindre enn Xbox 360, men det i seg selv er ikke så mye å skryte av... For meg er det helt greit med støy under spilling, men når jeg ser på film, så legger jeg merke til støyen. Jeg hadde også håpet at jeg skulle kunne bruke PS3 til multikanal SACD avspilling, men det har jeg skrinlagt, for på musikk er støyfritt utstyr et ufravikelig krav for min del.

Jeg skal ta rådet til Anfield til etterretning og prøve å ommøblere slik at PS3 havner nederst i racket. Da får vi se hvordan det blir.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns selv at PS ikke støyer, har prøvd film også, men legger ikke merke til noe særlig støy. Nå har jeg selvsakt en LG 110 DLP Projektor og den støyer mer. Når jeg går bort til maskinen så hører jeg susingen fra viften, men føler meg ikke plaget på noen måte.
    Men som nevnt mange ganger før, dette er sikkert veldig individuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 og støy

Hadde vært fint om de som tester bl. a spill maskiner som PS3
    kunne komme opp med målinger angitt i dB slik som det
    ofte oppgis for prosjektorer.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som noen svensker kan ha funnet hvilke serienummer PS3'ene med "feil" har..

Sakset fra diskusjon.no:
    Fant på minhembios forum ut at det er maskiner med følgende serienummer som bråker:

"XX-27430423-XXXXXXX-CECHC04 (där nummren tillhör de högljudda maskinerna och Xen är era unika bara) "

27430321: Høyfrekvent lyd + viftestøy
    27430423: Viftestøy

Jeg har en som passer til dette serienr.

-------
    Har fått svar fra Nordic Film, og de sier:

PS3 skall inte låta mer æn ca 25dB. Det ær normalt att PS3 har en viss ljudnivå, då det krævs en stark flækt før att kyla konsollens komponenter.

Kan sendes til rep. Det vil ta ca 3 uker.....

Newcomer XinoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Playstation3 med slikt serienr ,og min er sgs lydløs ,bare et svakt sus høres når jeg bøyer meg ned og hører etter .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy

Har også en maskin med samme serienummer - den støyer.
    Tror de har funnet ut at det ikke er noen kobling hverken mot serienummer eller
    produksjons land(kina-japan).
    Jeg leverer min tilbake

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Når du ser på hva som er på innsiden av en PS3, så er det faktisk imponerende at den bråker så lite som den gjør.

- XBox 360 har extern power, 3 x 3.2Ghz PPC og nextgen GPU.

- PS3 har intern power, 1x 3.2Ghz PPC, 8 x 3.2Ghz SPE og nextgen GPU.

Prøv selv å sette sammen en PC med tilsvarende "spillekraft" og se hvor mye kjøling den trenger.
    PS3 sin GPU er en nedstrippa nvidia 7800GTX, noe som ikke er nextgen, snarere last generation...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også å plage vettet av Elkjøp for å få min mere stillegående. Jeg har en Hitachi TX200. Den er ganske stillegående. Den er plassert på en hylle rett over der jeg sitter, men PS3 overdøver den glatt. Har en 360 stående rett ved siden av PS3 og når jeg slår på den og så overdøver den såvidt PS3. Den har en litt mere singlende lyd. begge konsollene er plassert ca 3,5M foran meg under lerret i rack.

En har jo 30 dagers returrett på elkøp så det er vel bare å sette i gang å bytte

Side 8 av 39 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •