Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 39 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 772
    Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må gjenta at min PS3 ikke støyer mye. Selvsagt lager den lyd, men ikke så mye at jeg hører den 2 m fra sitteposisjon. Min TX-200 som står på en hylle 0,5 m over hodet mitt, bråker mer i økonomimodus.
    Som jeg skrev over så står min PS3 inne i et skap hvor det ikke er alt for mye luft.

Ellers er bildet på BD filmer godt, men ikke fantastisk på min 720p prosjektor. Nå har ikke jeg kalibrert prosjektoren enda, men den store WOW opplevelsen uteble. På PS3 spill derimot....... :-)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har kun sett de første 10 min av Underworld Evo. på BD. Det gikk veldig smooth på 1080p/60 og registrerte ingen hakking med Sony VW50. Kan hakkingen ha noe å gjøre med HDMI kabel som ikke takler så høy båndbredde som 1080p/60? Jeg har en kabel fra BetterCables som garanterer for dette.
    Hmm, jeg har selv sett antydning til hakking på en del Blu-Ray filmer, og jeg misstenker at det er PS3ern som er årsaken til dette.. Jeg har ikke denne hakkingen med HD-DVD/Vantage, og de bruker samme kabelen opp til prosjektøren siden begge 2 går via Yamaha receiveren min..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Nå har ikke jeg sett en hel BD-film enda, kun DVD.

Håper dette ikke er på alle PS3, men at dette kan reklameres.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Nå har ikke jeg sett en hel BD-film enda, kun DVD.

Håper dette ikke er på alle PS3, men at dette kan reklameres.
    Det er ikke noe stort problem, jeg er ikke engang sikker på om det er PS3ern som er årsaken til problemet.. Jeg er ekstremt opptatt av flytende panoreringer, og det er kanskje ikke så veldig rart at Vantagen gjør en noe bedre jobb en PS3.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Jeg må gjenta at min PS3 ikke støyer mye. Selvsagt lager den lyd, men ikke så mye at jeg hører den 2 m fra sitteposisjon. Min TX-200 som står på en hylle 0,5 m over hodet mitt, bråker mer i økonomimodus.
    Som jeg skrev over så står min PS3 inne i et skap hvor det ikke er alt for mye luft.

Ellers er bildet på BD filmer godt, men ikke fantastisk på min 720p prosjektor. Nå har ikke jeg kalibrert prosjektoren enda, men den store WOW opplevelsen uteble. På PS3 spill derimot....... :-)
    Har du satt PS3 til å gi ut 1080i på video?
    Hvis du har satt den til 720p så gir den ut 576i eller p, på BD video, den kan ikke sende BD i 720p.. kun 576, 480 og 1080.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Anfield og jeg testet PS3 sammen med 2930 og 989 og jeg er imponert.

Vi har ikke gjort noen som helst innstillinger, ikke aktivert noen støyreduksjon eller andre ting. Den har orginal firmware 1.50

Den gir ut et rimelig støyfritt og fargemettet bilde.
    Ideelt sett så kunne man ønske seg 576i ut av den, men 576p er jammen ikke dårlig det heller og fullt på høyde med 576p ut av 2930.
    Den er ikke fullt så god som 576i eller p ut av 989, men så er det den beste spilleren vi har testet noen gang også.

1080p ut på Blu-ray er selvsagt helt konge.
    Swordfish er til å få vann i munnen av både med og uten Halle
    MI III likeså selv om denne er noe softere enn jeg liker det så er bildet dønn stille med nydelige kontraster og farger.

Spilleren støyer mer enn man kunne ønske.
    Etter noen minutter så girer vifta opp og da er den godt hørbar.
    Den støyer klart mindre enn X-BOX 360 men mye mer enn noen bærbar PC jeg noen gang har hørt.
    Maskinen sto da øverst i racket, oppå en effektforsterker.
    Jeg kan tenke meg at de store forskjellene i oppfattet støy skyldes plassering og temperatur. For som sagt så var vi begge enige om til å begynne med at den var svært stille, så slo turboen inn og da var det slutt på stillheten. Denne vifta er temperaturstyrt og har du det kjølig hører du den ikke, blir den så varm at turboen slår inn hører du den greit.
    Den bråker dog mindre enn PS2.

Brukergrensesinittet er bra.
    Fjernkontrollen fungerer glimrende og er god å bruke.
    Maskinen er sinnsykt rask, alt skjer øyeblikkelig uten ventetid overhode.
    Den er svært lett å sette opp.
    Man får masse informasjon når man trykker på display knappen og har man en TV tilkoblet så kan manselvsagt bruke denne som display når man spiller CD. Men for oss som har projector med pærer som ikke varer evig er dette en rimelig dyr løsning.
    Man får bare håpe at noen lager en eller annen genial liten dings som mankan plugge inn i USB porten eler noe som fungerer som display.

Eventuellt så kan man kanskje kjøpe seg verdens billigste lille TV og koble den på kompositt ( forutsatt at de utgangene er akive selv om man bruker HDMI ).

Alt i alt er jeg imponert.
    Denne lille lekre boksen er absolutt verd pengene i mine øyne.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Eventuellt så kan man kanskje kjøpe seg verdens billigste lille TV og koble den på kompositt ( forutsatt at de utgangene er akive selv om man bruker HDMI ).
    No go der gitt
    Det eneste som virkelig irriterer meg med PS3 er at den ikke kan sende ut signal på HDMI og kompositt/S-video samtidig.

Så man må nok skaffe seg verdens billigste lille lcd-skjerm med DVI/HDMI i stedet

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke typisk?

HDMI på skjermen er ikke aktuelt all den tid det signalet går til receiveren og denne har bare en HDMI utgang og så vidt jeg vet sender den ikke HDMI ut igjen på de analoge utgangene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott liten test, Arendal og Anfield:-D

Moro å høre at PS3 virkelig ER bra på SD DVD (går ut fra at dere testet med Sony Pearl). Jeg syntes også bildet fra DVD var bra, men hadde ikke det sammenligningsgrunnlaget dere har hatt. Og Denon 2930 er jo en meget habil spiller.

Hvordan var forskjellen når dere oppskalerte til 1080p på 2930? Bør vi se frem til oppskalering på PS3, eller vil det ikke være så mye å hente for de som har bra bildeprosessering i sin projektor?

Når det gjelder viftestøy fra PS3 hørte jeg turboen sette inn i går jeg også. Det var litt varmt i kjelleren (ca. 25) etter at alt hadde stått på noen timer, og hørte da at den jobbet. Åpnet litt vinduer og en dør, og etter en liten stund var det kun en behaglig dur. Så temperaturen og kjøling rundt konsollen har mye å si.

Bra jobba!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet litt selv. Bruker:

Panasonic TH42PA50 (42" SD plasma fra 2005)
    Cambridge DVD57 (DVD-spiller fra 2003, kostet 1600 kroner da)
    og PS3, selvsagt

Først må jeg si at støynivå er et ikketema. Viften lager nesten ikke lyd, og drevet er hørbart, men ikke noe å bry seg om; susingen fra TVen er ikke stort lavere. Det er iallefall ikke grunn nok til å betale en stabel gærninger for en spiller til.

Når det gjelder bildekvalitet på SD-DVD la jeg først og fremst merke til økt skarphet og mer realistiske farger enn fra Cambridge-spilleren. Det er jo endel tester som avskriver PS3 som en dårlig DVD-spiller, men de nevner sjelden hva de tester mot...sannsynligvis midrange spillere som Denon 19xx og 29xx, og da skulle det bare mangle at den kommer til kort. Til sammenligning med min rimelige spiller (som ble regnet som knallgod til prisen da den kom, noe jeg var enig i) er bildet supert.

Når det gjelder Blu-ray har jeg ikke så mye sammenligningsgrunnlag, men det jeg så (Kingdom of Heaven) var meget pent. Så snart studentfinansene tillatet handler jeg inn The Prestige eller The Departed for å teste mer. Eksperimenterte litt med forskjellige oppløsninger, men synes ikke det var så mye å hente. 1080i flimret på min skjerm, så den var ut, og jeg så ikke store forskjellen på 720p og 576p. Skjermen nedskalerer til 480p uansett, så spørsmålet blir vel bare hvilken enhet som gjør den jobben; så langt ser det ut til at PS3 gjør en bedre jobb enn skjermen der. Likevel, det var raskt åpenbart at Blu-ray var noen hakk over DVD.

Noe jeg imidlertid ikke fikk til var lyden. Sikkert bare en feil jeg har gjort, men fikk bare 2-kanals PCM ut, ikke DTS, og det er jo litt håpløst, vil ikke se film i Pro Logic. Får grave litt i manualer og menyer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Noe jeg imidlertid ikke fikk til var lyden. Sikkert bare en feil jeg har gjort, men fikk bare 2-kanals PCM ut, ikke DTS, og det er jo litt håpløst, vil ikke se film i Pro Logic. Får grave litt i manualer og menyer.
    Hvordan koblet du lyden?
    Dersom du bruker den optiske utgangen må du sette den til 'Bitstream', og ikke 'PCM'.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke typisk?

HDMI på skjermen er ikke aktuelt all den tid det signalet går til receiveren og denne har bare en HDMI utgang og så vidt jeg vet sender den ikke HDMI ut igjen på de analoge utgangene.
    Alternativet da er vel en splitter etter receiever, alltid noe å få brukt opp penger på :|.
    Synd at PS3 ikke fikk 3 HDMI utganger som det gikk rykter om en stund

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott liten test, Arendal og Anfield:-D

Moro å høre at PS3 virkelig ER bra på SD DVD (går ut fra at dere testet med Sony Pearl). Jeg syntes også bildet fra DVD var bra, men hadde ikke det sammenligningsgrunnlaget dere har hatt. Og Denon 2930 er jo en meget habil spiller.

Hvordan var forskjellen når dere oppskalerte til 1080p på 2930? Bør vi se frem til oppskalering på PS3, eller vil det ikke være så mye å hente for de som har bra bildeprosessering i sin projektor?

Når det gjelder viftestøy fra PS3 hørte jeg turboen sette inn i går jeg også. Det var litt varmt i kjelleren (ca. 25) etter at alt hadde stått på noen timer, og hørte da at den jobbet. Åpnet litt vinduer og en dør, og etter en liten stund var det kun en behaglig dur. Så temperaturen og kjøling rundt konsollen har mye å si.

Bra jobba!
    Jeg synes 1080p bildet ut fra 2930 er skikkelig dårlig til prisen.
    Jeg er fullstendig klar over at denne spilleren kommer ut best i test og bla bla bla.
    Jeg synes det er alt for mye støy i bildet og at det er for lite trøkk i fargene.
    PS3 er klart bedre her med 576p ut.
    Jeg synes også at PS3 er litt bedre enn 2930 med 576p også noe som jo er rimelig merkelig.
    Det beste bildet ut av 2930 er 576i, så 576p og til slutt 1080p av de jeg har giddet å teste, men PS3 er altså bedre men noe dårligere enn 989.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Alternativet da er vel en splitter etter receiever, alltid noe å få brukt opp penger på :|.
    Synd at PS3 ikke fikk 3 HDMI utganger som det gikk rykter om en stund
    Da er det billigere og enklere med en ekstern CD/DVD spiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 1080p bildet ut fra 2930 er skikkelig dårlig til prisen.
    Jeg er fullstendig klar over at denne spilleren kommer ut best i test og bla bla bla.
    Jeg synes det er alt for mye støy i bildet og at det er for lite trøkk i fargene.
    PS3 er klart bedre her med 576p ut.
    Jeg synes også at PS3 er litt bedre enn 2930 med 576p også noe som jo er rimelig merkelig.
    Det beste bildet ut av 2930 er 576i, så 576p og til slutt 1080p av de jeg har giddet å teste, men PS3 er altså bedre men noe dårligere enn 989.
    Takker og bukker, Arendal. Da har du spart meg for mye grubling om det er noe poeng å kjøpe en egen DVD-spiller i 5-6k kroners klassen. Om man skal få litt bedre bilde på PS3 så må man vesentlig opp i pris på en dedikert DVD-spiller(?).

Jeg har aldri sett 2930, men husker bare at den fikk fantastisk omtale i Hjemmekino. Den kan jo ikke sies å være en billig-spiller heller.

Dette var positivt for PS3
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Så snart studentfinansene tillatet handler jeg inn The Prestige eller The Departed for å teste mer. Eksperimenterte litt med forskjellige oppløsninger, men synes ikke det var så mye å hente. 1080i flimret på min skjerm, så den var ut, og jeg så ikke store forskjellen på 720p og 576p. Skjermen nedskalerer til 480p uansett, så spørsmålet blir vel bare hvilken enhet som gjør den jobben; så langt ser det ut til at PS3 gjør en bedre jobb enn skjermen der. Likevel, det var raskt åpenbart at Blu-ray var noen hakk over DVD.
    Hvis du ikke har HD skjerm, så vil du ikke se forskjell på om du bruker 576 eller 720p. Og forskjellen på DVD vs BD blir liten, mange mener de får bedre farger, noe jeg ikke tviler på, men har ikke prøvd selv.
    Dessuten, hvis PS3 er satt til 720p, så vil den gi ut 576i eller p på BD, den kan nemlig ikke gi ut 720p på BD.. kun 480, 576 og 1080.
    Det er visst noe skalerings software på gang, så det kommer nok i fremtiden. :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den firmware oppgraderingen kommer forhåpentligvis sammen med 1080p-skalering av SD DVD.

PS3 har jo potensiale til å levere varene når den benytter seg av Cell-prosessoren til dette.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker, Arendal. Da har du spart meg for mye grubling om det er noe poeng å kjøpe en egen DVD-spiller i 5-6k kroners klassen. Om man skal få litt bedre bilde på PS3 så må man vesentlig opp i pris på en dedikert DVD-spiller(?).

Jeg har aldri sett 2930, men husker bare at den fikk fantastisk omtale i Hjemmekino. Den kan jo ikke sies å være en billig-spiller heller.

Dette var positivt for PS3
    Ikke nødvendigvis. Det som er kanon med Pioneer sine spillere er at du får et renere 576i signal over HDMI enn eksempelvis Denon 2930. Har du da en habil signalbehandler i andre enden (VW50 går i den kategorien), så får du faktisk et kanonbilde med Pioneer 696 med 576i på HDMI. Og da snakker vi om 1600,-?

Viktig å presisere at det hele kommer an på hvilken projektor du bruker eller om du har VP. For de som ikke har en god signalbehandler i projektoren sin, er et godt 576p signal gull verdt.

Vi har heller ikke testet 720-signaler noe særlig på noen av spillerne.

Dette til opplysning, da ingen av oss ønsker å fremstå som vi sitter med "fasiten".....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du da at bildet kan bli vesentlig bedre med Pioneer 696 med 576i over HDMI enn PS3 med 576p ut? Og da mener jeg imitt tilfelle med VW50...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hvis du ikke har HD skjerm, så vil du ikke se forskjell på om du bruker 576 eller 720p. Og forskjellen på DVD vs BD blir liten, mange mener de får bedre farger, noe jeg ikke tviler på, men har ikke prøvd selv.
    Dessuten, hvis PS3 er satt til 720p, så vil den gi ut 576i eller p på BD, den kan nemlig ikke gi ut 720p på BD.. kun 480, 576 og 1080.
    Det er visst noe skalerings software på gang, så det kommer nok i fremtiden. :-D
    Ah, skjønner, hadde ikke fått med meg det. Da er det vel 576p jeg ser på. Men som du sier, det har ikke så mye og si når bildet nedskaleres uansett.

Bedre farger, det er det nok noe i, men det jeg ser best er skarpere og roligere bilde, langt mindre synlig komprimering og støy enn på DVD. Veldig mye mer behagelig å se på, rett og slett. Nå regnes forsåvidt Kingdom of Heaven som en meget god BRD, men jeg ser ikke noe poeng i å teste med en mer "representativ" en. Forresten, når jeg startet opp filmen var den igang umiddelbart, ingen slitsomme menyer å grave gjennom, ingen innstillinger å endre på...meget positivt! Er dette standard for Blu-ray (og kanskje HD-DVD)?

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvordan koblet du lyden?
    Dersom du bruker den optiske utgangen må du sette den til 'Bitstream', og ikke 'PCM'.
    Aye, fant ut av det ganske fort.

Side 6 av 39 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •