Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 772
    Newcomer Tweety sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Hvordan fikk du til det? Bestilt hasteekspresspådørenbil eller? Hehehe... Litt utålmodig nå kjenner jeg
    Kontakter, da vettu. Men nå er budbilen her, OJOJOJ, GLEDE SEG!!!!!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Du kan f.eks. gå får en switch som denne her som gir deg mulighet til å koble hdmi fra forsterkeren inn, og 2 ut til hver sin fremviser.

Takker for linken, men 3000,- kroner for å switche mellom to HDMI kilder er jo helt out of control da ;-)

Tenker det blir den manuelle switchen! Altså to HDMI kabler som ligger bak PS3 så kan jeg bare plugge inn den til tv'en de gangene jeg vil spille.

Komponent høres jo ut som et OK valg når den støtter 720p/1080i men det er vel nesten mer hassle å endre skjerminnstillinger i menyen enn det er å bytte kabel på baksiden av PS3 når jeg likevel må sette inn spillet...

Mvh C

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom det 2 stk Blu-ray filmer i postkassa (Eight Below/ Underworld Evo.) så nå er alt klart til en fin dag i morgen.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dette er en av de tingene det mases mest om at må fikses på forum rundt omkring, så jeg vil gjette at det dukker opp etterhvert.

Men ettersom kildematerialet er 1080p, så må det skaleres ned før PS3 evt kan sende det som 720p. Om PS3 i såfall gjør en bedre nedskalering enn det en projektor/TV gjør gjenstår jo å se...
    Ok, jeg hengte meg litt mye opp i dette med ikke 720p ut fra ps3. Hva vil det si for meg? Har HD ready tv, 1366*768 oppløsning. Vil min tv vise dette i 540p (1080i)? Eller blander jeg kanskje helt her nå.. Har heller ikke HDMI inn på den, men DVI/VGA/Komponent. Vil jeg også riskikere at endel BD filmer ikke funker? Med tanke på HDCP...

Lyst å kjøpe i morgen, men BD spiller er like stort bruksområde som spilling og ble nå ganske skeptisk.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Ok, jeg hengte meg litt mye opp i dette med ikke 720p ut fra ps3. Hva vil det si for meg? Har HD ready tv, 1366*768 oppløsning. Vil min tv vise dette i 540p (1080i)? Eller blander jeg kanskje helt her nå.. Har heller ikke HDMI inn på den, men DVI/VGA/Komponent. Vil jeg også riskikere at endel BD filmer ikke funker? Med tanke på HDCP...
    Siden TV'en din ikke har 720 som native oppløsning så ville den uansett skalert et 720p signal fra PS3, så for deg er det enda mindre viktig

Når TV'en er HD Ready så den skal ta imot 1080i. Dette vil den skalere så det passer native oppløsning (1366*768 ). Om den skalerer via 540p vet jeg ikke, da skaleringsmåter varierer fra TV til TV.

Komponent skal funke fint det, så vidt jeg vet er det kun 1080p det er HDCP-begrensninger på på PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takk for oppklaring.
    Har også hørt folk som har problemer med å måtte hele tiden bytte i setupen fra 720p (som man bruker i spill) til 1080i når man skal se bd film. Kan de virkelig ha gjort det så tungvint?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Flott, takk for oppklaring.
    Har også hørt folk som har problemer med å måtte hele tiden bytte i setupen fra 720p (som man bruker i spill) til 1080i når man skal se bd film. Kan de virkelig ha gjort det så tungvint?
    Hørtes rart ut...
    Jeg har huket av for 480p, 720p og 1080i i video-setup, og PS3'en bytter av seg selv alt ettersom hva som spilles av.

Newcomer omfosen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I hus:-)

Endelig er ventetiden over. MPX sendte ut PS3 igår så den ventet på posten ca kl. 12 idag. Det virket som en evighet da jeg gikk hjemover med min datter.

Etter en kjapp installering var det å sette Black Hawk Down i spilleren (eneste filmen jeg har så langt). Siden jeg har solgt min Sony projector nettopp så ble det visning på min KDL-46X. GLIS øre GLIS jeg ble fornøyd!!! En kjapp paralell visning på BHD dvd'n med Denon A1XV viste en klar forbedring. Dog med litt ettertanke så kommer jeg nok ikke til å selge alle mine DVD'r eller spilleren enda.... Blue-ray kommer nok heller sakte men sikkert til å overta rollen som å fulle opp samlingen min videre.

Hail hail Blue Ray!!!

NB som gamer, så kommer jeg nok til å spille mer på Wii enn PS3.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggris! Vi andre må vel pent vente til postpakken kommer i morgen...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min kl 07:15 og den er koblet opp. Skal jobbe til natta, så da har jeg litt tid nå.

Førsteinntrykket er meget bra. Konsollen er rålekker

Et lite spørsmål er hva den skal instilles på når det gjelder bilde (HDMI):

- Cinema conversion: Auto eller Video
    - Output format: Auto, RGB eller Y Pb/ Cb

På SD DVD har jeg en farget stripe helt helt nederst i bildet. Jeg kan flytte bildet noen cm med lens shift på Pearl og den kanten "forsvinner" i ramma på lerretet. Men hvordan får man den bort eller er det noe galt.

Denne stripa er ikke der ved Blu-ray avspilling.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt Y, Pb / Cb til blu-ray ihvertfall. Det er det som ligger på plata. Men det spørs selvfølgelig om component matrisen er riktig i projektoren/tven eller ikke. Auto eller Video har jeg ingen formening om siden jeg ikke eier en ps3 selv.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I auto modus skal den klare å se forskjell på film eller video format, men den har nok film spm default hvis den er i tvil og det er da du kan "tvinge" den i videomodus.

Jeg trodde det var RGB som var riktig, men nå er jeg veldig i tvil.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd litt forskjellig,men kan ikke si at jeg ser noen forskjell.

Uansett kjører jeg overscan på SD DVD og da forsvant den tynne stripa nederst i bildet.

Ellers må jeg si det er en fantastisk maskin. Synes den gjør en svært habil jobb på SD, men ser frem til oppskallerings firmware.

Kikket litt på Underworld Evo og det er det råeste bildet min Pearl har vist meg. Muligens for at jeg endelig kjører 1080p og ikke 1080i fra HD-XA1. Og ikke minst lyden er råere og med mer trøkk enn min Toshiba (Optisk).

Spilte ca. 10-15 på Call of Duty 3, og i den første stridsscenen ble jeg sittende med munnen halvåpen. Hvilken opplevelse

Jeg lastet ned MotorStorm demo. fantastisk grafikk. Holder på å laster GT HD. Greit å laste litt nå før hele Europa slutter på jobb og skal inn laste

Til å få så mye pepper, synes jeg det går veldig greit å bruke håndkontrolleren som fjernkontroll. Helt utmerket.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry feil sted for dette.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Sony centeret i dag og fikk demonstrert SD DVD på PS3 og Pearl. Byttet så til Sony NS92 DVD-spiller og tilbake igjen, men verken jeg eller selger kunne se nevneverdige forskjeller. Uten å være veldig bastant, kan man mao si at SD-avspilling tilsvarer en mellomklasse DVD-spiller.

Blu-ray 1080p derimot...

En sak selger ikke fikk til var å endre utsignalet på DVD fra 1080p. Noen som vet om dette lar seg gjøre? Er jo lite vits i å skalere flere ganger.

For min del er mediesenterfunksjonalitet viktig. Har forstått det slik at man må installere Linux for å få nevneverdig kompabilitet med diverse formater som avi, xvid osv. Noen som vet om man trenger å være sjefsnerd for å gjøre dette, eller går det greit med gjennomsnittlig teknologisk innsikt?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å vite den er god på SD materiale også. Tenker jeg selger min dvd-spiller da (HK dvd22) hvis den gjør en såpass god jobb. Var bare det å få den sonefri først.. =]

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med soner er vel det største ankepunktet mot PS3 som medieavspiller nå. Var rett ved å pakke ned min egen DVD-spiller da jeg kom på at jeg sikkert har et femtitalls Sone 1-skiver i hylla, synd å ikke få spilt av dem. Men om Sony kommer til å gjøre PS3 sonefri? Aldri i livet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fryktet, etter en del omtaler, at SD DVD skulle være vesentlig dårligere enn det jeg så på min egen PS3. Testet med bl.a filmen "Hero" (Jet Li - åpningskampen hvor det regner) og det var nesten HD-kvalitet jeg så. Nå er den filmen ekstremt bra bildemessig, da, men jeg lever godt med PS3 som DVD-spiller.

Men jeg merker jeg er blitt bortskjemt på god bildekvalitet. For etter 6 mnd med HD DVD så er det en del titler på DVD som gir fornemmelser av VHS.

Måtte vi snart få noen Blu-ray filmer på utleie
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støynivå

Hvordan opplever dere støynivået på PS3'en deres?
    På min går vifta hele tiden, og den flytter mye luft. Jeg synes den bråker i meste laget. (dette til tross for at jeg er Sony vennlig innstilt).
    Lydnivået er høyere enn på min stasjonære pc som har flere vifter, men bygget med tanke på lite lyd..
    Nå står den og laster ned GT-HD demo, som burde være en lite ressurs krevende oppgave, men vifta går. Den er plassert luftig i vanlig romtemperatur.
    Leser litt begge deler på andre forum, noen sier den er heeelt stille, andre mener den støyer...
    Oppfatningen er nok litt forskjellig...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er det en svaaak summing fra PS3. I forhold til HD-XA1 er PS3 nær helt stille. Jeg sitter ved min laptop-PC nå, og det minner egentlig litt om den svake susingen PS3 gir; altså nesten ingenting...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 4 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine