Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 39 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39
Viser resultater 761 til 772 av 772
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnekd
    noen som har noen formening om hvorvidt ps3 vil støtte true-hd og dts-ma bitstream i fremtiden? eller er det hardware begrensninger som gjør dette umulig?
    Det er aldri offisielt bekreftet av Sony at dagens PS3'er ikke kan gjøre det.

For noen uker siden ble det nevnt i en eller annen sammenheng at de jobbet med det.
    Edit: Fant det her: http://avforum.no/forum/1110114-post38.html
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    I følge sjefen for PS3 distribusjon i Skandinavia jobber Sony med bitstream støtte for HD formatene "as we speak", grunnet stor etterspørsel.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det stemmer. Det er fordi den originalt er 1080p. Har kun testet demoen, og etter hva jeg har hørt så har den tidvis hatt små problemer med hakking, ikke store hakkingen, men det har ikke vært store klagingen, så alvorlig er det nok ikke.
    Ah, sånn var det ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppgraderinger av både firmware og software, har ps3 blitt noe bedre blu ray spiller?
    Hører folk sie at den nå er like god, nesten bedre enn dedikerte blu ray spillere til 4.000,- ? Stemmer dette?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Etter oppgraderinger av både firmware og software, har ps3 blitt noe bedre blu ray spiller?
    Hører folk sie at den nå er like god, nesten bedre enn dedikerte blu ray spillere til 4.000,- ? Stemmer dette?
    Bedre er den nok ikke, men på Blu-ray er det små forskjeller. På DVD derimot, er det større forskjeller. Se siste Lyd og bilde for sammenligningstest..

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Bedre er den nok ikke, men på Blu-ray er det små forskjeller. På DVD derimot, er det større forskjeller. Se siste Lyd og bilde for sammenligningstest..
    Har lest nyeste lyd og bilde, men kunne tenke meg andres inntrykk av PS3 slim.
    Har vel inntrykk av at den er blitt bedre på blu ray, med støtte for true-hd og dts-ma osv. Men er den nye ps3 slim blitt noe bedre på dvd?
    Har en gammel dvd spiller, regner med det vil bli en kraftig oppgradering, eller hur?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Har lest nyeste lyd og bilde, men kunne tenke meg andres inntrykk av PS3 slim.
    Har vel inntrykk av at den er blitt bedre på blu ray, med støtte for true-hd og dts-ma osv. Men er den nye ps3 slim blitt noe bedre på dvd?
    Har en gammel dvd spiller, regner med det vil bli en kraftig oppgradering, eller hur?
    DVD forskjellen mellom Slim og gammel er ingenting. PS3 har ingen hardware oppskalering, alt foregår i software. Denne softwaren er akuratt lik i begge versjonene.

BD er også helt likt, eneste forskjell er nevnte True HD og DTS MA. Forskjellen er at Slim kan sende bitstream, fordi Sony har lagt inn ny HDMI chip som kan sende dette. Den gamle greide kun PCM. Dette vil utgjøre en forskjell, men hvor stor vet man ikke før man har Slim og tester det.

Jeg har den gamle, og bruker heller en annen spiller så mye jeg kan. Har blitt en stund siden jeg så film via PS3.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at Slim kan sende bitstream, fordi Sony har lagt inn ny HDMI chip som kan sende dette. Den gamle greide kun PCM.
    Har Sony noen gang bekreftet offisielt at den 'gamle' PS3 ikke kan sende bitstream? Har inntrykk av at det er mest rykter og halvsannheter som den antakelsen bygger på, men det er lenge siden jeg fulgte større med på den saken.
    Teoretisk sett skal vel resultatet uansett være identisk om dekoding av bitstrømmen skjer i PS3 eller reciever. Digital signalbehandling er enten eller på det nivået, men det er jo folk som hører forskjell på lyden avhengig av om har på nattbordslampa eller ei

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Har Sony noen gang bekreftet offisielt at den 'gamle' PS3 ikke kan sende bitstream? Har inntrykk av at det er mest rykter og halvsannheter som den antakelsen bygger på, men det er lenge siden jeg fulgte større med på den saken.
    Teoretisk sett skal vel resultatet uansett være identisk om dekoding av bitstrømmen skjer i PS3 eller reciever. Digital signalbehandling er enten eller på det nivået, men det er jo folk som hører forskjell på lyden avhengig av om har på nattbordslampa eller ei
    Det var en kar fra Sony som sa det en gang, men dette ble aldri bekreftet av Sony, mest sannsynlig fordi da ville de kanskje selge mindre.

Som du sier TEORETISK så er det helt likt. Men det er ikke det i virkeligheten, og det er ikke fordi folk hører forskjell på om kabelene ligger 2 eller 4 cm fra hverandre osv.

Grunnen er enkel, signalbane. Ett ferdigdekodet signal går kanskje en annen bane enn bitstream. Dette varierer fra utstyr til utstyr. Min forforsterker tar begge deler, men greier ikke å etterbehandle bitstream signalene slik den greier med PCM (Bruke EQ, lage 7.1 av 5.1 signal osv).

Testet forskjellen selv på Samsung BD-1500, som dekoder True HD internt, og forskjellen var merkbar bedre med bitstream. Med min nåværende Oppo BDP-83 så var det ingen forskjell, og jeg bruker da PCM.

Mitt syn på problemet med at PS3 ikke gir like bra lyd på dekodet i forhold til bitstream er at PS3 har software dekoding. Samme problem som gjør at DVD ikke oppskaleres like bra som andre BD spillere. Software kan nok også i Teorien være like bra som Hardware dekoding/oppskalering, men Sony har nok ikke lagt like mye arbeid i dette som med andre ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt syn på problemet med at PS3 ikke gir like bra lyd på dekodet i forhold til bitstream er at PS3 har software dekoding. Samme problem som gjør at DVD ikke oppskaleres like bra som andre BD spillere. Software kan nok også i Teorien være like bra som Hardware dekoding/oppskalering, men Sony har nok ikke lagt like mye arbeid i dette som med andre ting.
    Har for noen uker siden kjørt en liten AB test mellom PS3 80GB og Oppo 83 og ble faktisk forundret over at det var så liten forskjell på SD materiale. JVC HD750 ble brukt som fremviser.

I gjengen som så på så var det vel fler som synes at deinterlacingen og oppskaleringen i PS3 var en liten nyanse bedre enn Oppoen, det hadde i alle fall ikke jeg trodd før vi startet.

PS3 hadde forholdsvis mindre jaggies på nær horisontale linjer i bildet, mens Oppoen kanskje en tanke bedre på nær vertikale linjer. Konklusjonen for meg var i alle fall at det ble ikke bytte av avspiller heller denne gangen med direkte sammenlikning (Panasonic, LG og Sony har vært sammenliknet før). Og det selv om det klør litt etter å kjøpe noe nytt....

Det som derimot var positivt med Oppoen var at den var kjapp/responsiv og virket velbygd. Selvsagt også positivt at den kan sonefries i alle ender, dvs hadde jeg ikke allerede hatt opptil fler PS3 så hadde det vært en interessant kandidat.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Har for noen uker siden kjørt en liten AB test mellom PS3 80GB og Oppo 83 og ble faktisk forundret over at det var så liten forskjell på SD materiale. JVC HD750 ble brukt som fremviser.
    Det jeg har testet så ser jeg stor forskjell mellom PS3 og Oppo. Også mot mine andre DVD avpilllere, slik som Denon 1940, Samsung BD-1500, Sony S300 (denne er nest best).

For meg har PS3 ett softere bilde enn Oppoen. Men skal legge til at begge bruker samme HDMI inngang på TV, og at TVen er stilt inn etter Oppoen som er hovedkilden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har testet så ser jeg stor forskjell mellom PS3 og Oppo. Også mot mine andre DVD avpilllere, slik som Denon 1940, Samsung BD-1500, Sony S300 (denne er nest best).

For meg har PS3 ett softere bilde enn Oppoen. Men skal legge til at begge bruker samme HDMI inngang på TV, og at TVen er stilt inn etter Oppoen som er hovedkilden.
    Hvilken TV og hvilke instillinger kjører du da på? Siste firmware på PS3 (SD bildet har variert litt på forskjellige firmware versjoner) På HD750 i 230 bredde så blir reelle forskjeller rimelig tydeldige når de er der...., når oppskalering til deinterlacing og oppskalering til 1080P (dvs at man ikke er innom hverken deinterlacing eller oppskalering i projektor)! så helte vi overraskende for meg mot PS3 (på filmbaser materale i både NTSC og PAL (vi prøvde ikke video basert materiale)).

Hvis man har en TV som ikke er fullHD og delineterlacer og skalerer først opp med PS3 og lar TV skalere ned igjen er det klart at ett bilde vil bli softere og hvis en sammenlikner det med en Oppo som sender nativ 675i signal og kun skalerer en gang. Dobbel skalering gir soft bilde. Men å skylde det på avspilleren blir feil. Det kan jo også hende at skaleringen i TV en er bedre enn både Oppoen og PS3 en og hvis ikke begge står på 1080P ut så vil være det du sammenlikne spillerens kapasiteter men en spiller mot TV.

Nå vet jeg ikke hva du har for en TV men erfaringen min er konsistent og klar at noe som en kan se som forskjeller for eksempel i softhet på en TV (for eksempel vår Pio 6090) blir vesentlig mye mye mer tydelig å lett å oppdage når det blir blåst opp i 230 cm bredde på en HD750.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Hvilken TV og hvilke instillinger kjører du da på? Siste firmware på PS3 (SD bildet har variert litt på forskjellige firmware versjoner) På HD750 i 230 bredde så blir reelle forskjeller rimelig tydeldige når de er der...., når oppskalering til deinterlacing og oppskalering til 1080P (dvs at man ikke er innom hverken deinterlacing eller oppskalering i projektor)! så helte vi overraskende for meg mot PS3 (på filmbaser materale i både NTSC og PAL (vi prøvde ikke video basert materiale)).

Hvis man har en TV som ikke er fullHD og delineterlacer og skalerer først opp med PS3 og lar TV skalere ned igjen er det klart at ett bilde vil bli softere og hvis en sammenlikner det med en Oppo som sender nativ 675i signal og kun skalerer en gang. Dobbel skalering gir soft bilde. Men å skylde det på avspilleren blir feil. Det kan jo også hende at skaleringen i TV en er bedre enn både Oppoen og PS3 en og hvis ikke begge står på 1080P ut så vil være det du sammenlikne spillerens kapasiteter men en spiller mot TV.

Nå vet jeg ikke hva du har for en TV men erfaringen min er konsistent og klar at noe som en kan se som forskjeller for eksempel i softhet på en TV (for eksempel vår Pio 6090) blir vesentlig mye mye mer tydelig å lett å oppdage når det blir blåst opp i 230 cm bredde på en HD750.
    PS3 er fullt oppgradert. Har Sony 52W5500, som er Sonys nest beste modell, eneste forskjell på denne og topp modellen er 200Hz.

Begge spillere kjører 1080p ut og gjør jobben selv. Har ikke testet PS3 oppskalering mot W5500 sin, men Oppoen er markant bedre enn TVen.

Side 39 av 39 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •