Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 39 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 772
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, det vet ikke jeg heller Men at det er bedre med bitstream, er jeg ikke tvil om
    Men ingeniøren i meg skriker etter å vite HVORFOR

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - 51FD leverer bedre Blu-ray bilde enn PS3
    Mulig, ikke testet mot gjeldende spiller. På hvilken måte er den bedre

- 51FD har langt flere innstillinger for lyd og bilde.
    Hva er det man har bruk for som mangler på PS3? Alt som går på brightness, støyreduksjon, sharpness, kontrast, farger o.l bør etter mitt skjønn gjøres kun en plass, og det er på TV/projektor. Dersom du er uenig i dette så er jeg enig i at PS3 gir lite muligheter, men personlig er jeg grunnleggende i mot at slike innstillinger gjøres noe annet sted enn i felles bildefremviser grunnet kalibreringsproblematikken som da vil oppstå med ulike bildekilder.

Det samme synet har jeg på lyd. Det er receiverens oppgave å prosessere lyden mtp deling, avstand osv. Dersom du er uenig i dette så er PS3 dårlig egnet ja.

- 51FD leverer bedre bilde ved DVD-avspilling enn PS3.

- 51FD leverer bedre lyd på musikkavspilling enn PS3.
    Analogt mest sannsynlig ja, digitalt via HDMI bør det være likt. Men hvem kjører uansett analogt når man bruker HDMI til resten?

- 51FD er langt mindre støyende enn PS3.
    Jupp, der er vi nok enig, selv om den stillegående utgaven av PS3 (som jeg har) ikke høres under film så høres den definitivt om rommet er helt stille og filmen slås av. Men langt mindre på generell basis er å overdrive, det er faktisk stand-alone spillere som støyer mer enn min PS3

- 51FD har et mye penere design enn PS3 (passer ikke alltid inn i stua)
    Tja, personlig synes jeg PS3 er lekker og byggekvaliteten utstråler kvalitet.
    Dette blir et veldig subjektivt punkt.

- At 51FD ikke har prioritert BD-Live. Langt fra noe savn.
    Men det er en mangel i forhold til PS3, som faktisk har begynt å dukke opp på flere filmer nå. Kanskje det ikke er et behov for deg, men det gjør fremdeles 51FD dårligere egnet enn PS3 på akkurat DETTE punktet.

- Oppstartstider er ikke lenger noe argument for ikke å velge stand-alone spillere.
    Dette er ren og skjær bullshit. Sonys nye spillere fikk skryt for å være de desidert raskeste spillere i samletesten i hjemmekino nå for et par nummer siden. Jeg kjenner tilfeldigvis en som eier en av disse, og vi snakker total utklassing i PS3s favør når det gjelder oppstart av film, spesielt av typen med profile 2.0 innhold. Det er fremdeles slik at blu-ray ikke kommer i nærheten av DVDs lastetider på moderne blu-ray standalone spillere.

- 51FD dekoder også de nye lydformatene (straks med DTS-HDM også)
    Definitivt et pluss at den har mulighet for begge deler for å tilfredsstille alle leire, og bit-stream er jo definitivt tryggest der man har valget. Men å gi PS3 minus for å kun dekode til PCM før reelle lydmessige forskjeller er bevist eller erfart blir ikke gjeldende for min del.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    - 51FD leverer bedre Blu-ray bilde enn PS3
    Mulig, ikke testet mot gjeldende spiller. På hvilken måte er den bedre?
    Vet ikke helt hva jeg skal sette fingeren på, men bildet er bedre. Det virker en anelse skarper og litt mer 3D; mulig det kommer av at detaljene i det sorte kom bedre frem med 51FD. Dessuten har den mulighet for 4:4:4 color space, som ga et løft i fargene. Ikke mer farge, men bedre og mer mettede farger. Noen enkelt forbedringer, men som totalt ga et bedre bilde ift PS3.

- 51FD har langt flere innstillinger for lyd og bilde.
    Hva er det man har bruk for som mangler på PS3? Alt som går på brightness, støyreduksjon, sharpness, kontrast, farger o.l bør etter mitt skjønn gjøres kun en plass, og det er på TV/projektor. Dersom du er uenig i dette så er jeg enig i at PS3 gir lite muligheter, men personlig er jeg grunnleggende i mot at slike innstillinger gjøres noe annet sted enn i felles bildefremviser grunnet kalibreringsproblematikken som da vil oppstå med ulike bildekilder.
    Der deler jeg ikke din oppfatning. 51FD er meget god på akkurat det å fin-tune bildet. På toppmodellen LX91 har Pioneer gått enda lengre, og man kan fin-tune bildet ytterligere. Dette fungerer både for BD og DVD. På PS3 finne det noen enkle innstillinger som egentlig ikke gjør bildet bedre i det hele tatt. Det er ikke det samme enkle som gjelder for 51FD.

- 51FD leverer bedre bilde ved DVD-avspilling enn PS3.
    Etter firmware 1.17 så er DVD-bildet ekstremt godt på 51FD. Om du vil kan du lese noe om dette her:
    REVIEW: Pioneer BDP-51FD Blu-ray Disc Player - DVDfile.com forum for DVD, Blu-Ray, and HD-DVD

Se tåd #1 og #49 skrevet av Ruined

Dessuten har også 51FD mulighet (som en av veldig få spillere) til å sende ut Source Direct Det gjør spilleren veldig allsidig til bruk sammen med gode bildefremvisere og fremtidige bildeprosessorer

- 51FD leverer bedre lyd på musikkavspilling enn PS3.
    Analogt mest sannsynlig ja, digitalt via HDMI bør det være likt. Men hvem kjører uansett analogt når man bruker HDMI til resten?
    Vel, her tar du feil. Den har en meget god analogdel med Wolfson DAC. Samtidig har den en meget god HDMI-del opp mot eksisterende Pioneer receivere (PQLS). Her kjørte jeg A/B testing mellom analog og PS3. Analog på 51FD ga bedre lyd på musikk. Så testet jeg analog vs HDMI på 51FD, og her var det klart bedre lyd via HDMI. Friskere, mer oppløst og mer dynamikk.

- 51FD er langt mindre støyende enn PS3.
    Jupp, der er vi nok enig, selv om den stillegående utgaven av PS3 (som jeg har) ikke høres under film så høres den definitivt om rommet er helt stille og filmen slås av. Men langt mindre på generell basis er å overdrive, det er faktisk stand-alone spillere som støyer mer enn min PS3
    Her er det store forskjeller på PS3, og de fleste PS3 bråker mer enn de fleste stand-alone.

- 51FD har et mye penere design enn PS3 (passer ikke alltid inn i stua)
    Tja, personlig synes jeg PS3 er lekker og byggekvaliteten utstråler kvalitet.
    Dette blir et veldig subjektivt punkt.
    Klart det blir subjektivt, men det er ikke tvil om at en stand-alone passer bedre til resten av komponentene enn det en PS3 gjør. PS3 er først og fremst designet som en spillkonsoll og ikke som en BD-spiller. Og siden ingen receivere lages med samme design som PS3, så er det langt finere (subjektivt) å sette receiver og BD-spiller sammen med produkter av samme merke eller som ligner.
    - At 51FD ikke har prioritert BD-Live. Langt fra noe savn.
    Men det er en mangel i forhold til PS3, som faktisk har begynt å dukke opp på flere filmer nå. Kanskje det ikke er et behov for deg, men det gjør fremdeles 51FD dårligere egnet enn PS3 på akkurat DETTE punktet.
    Her er jeg helt uenig. Jeg har fortsat min PS3 med BD-Live, men det jeg har sett av BD-Live er bare tull og lek. Det er langt bedre at de konsenterer seg om best mulig lyd og bilde, og Profile 1.1 holder lenge for meg og antakelig de aller fleste. Man får tross alt det somm finnes av ekstramateriale på BD-plata uansett. BD-Live delen har vel ikke imponert noen.

- Oppstartstider er ikke lenger noe argument for ikke å velge stand-alone spillere.
    Dette er ren og skjær bullshit. Sonys nye spillere fikk skryt for å være de desidert raskeste spillere i samletesten i hjemmekino nå for et par nummer siden. Jeg kjenner tilfeldigvis en som eier en av disse, og vi snakker total utklassing i PS3s favør når det gjelder oppstart av film, spesielt av typen med profile 2.0 innhold. Det er fremdeles slik at blu-ray ikke kommer i nærheten av DVDs lastetider på moderne blu-ray standalone spillere.
    Jeg har både 51FD og PS3 og det er ikke store forskjellen. Når jeg setter i filmen og starter den opp, så er bildet i gang før jeg rekker å sette ræva i godstolen. Det skal tross alt serveres Cola og p-gull Og dersom jeg ikke kan vente 10-15 sekunder ekstra har jeg egentlig ikke tid til å se film uansett
    - 51FD dekoder også de nye lydformatene (straks med DTS-HDM også)
    Definitivt et pluss at den har mulighet for begge deler for å tilfredsstille alle leire, og bit-stream er jo definitivt tryggest der man har valget. Men å gi PS3 minus for å kun dekode til PCM før reelle lydmessige forskjeller er bevist eller erfart blir ikke gjeldende for min del.
    Nei, for de fleste er nok ikke det viktig. Men for mange er det viktig å ha muligheten for bitstream og source direct. Sammen med flott design, byggkvalitet og topp ytelse (51FD har tross alt identisk ytelse som BDP-LX71 som ble kåret til Årets Blu-ray spiller i 2008)

Det er i hvertfall det som var utslagsgivende for meg etter å ha brukt PS3 som 1.fiolin nå i halvannet år. Det blir noe annet med 5,6 kg Blu-ray spiller
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har stort sett helt ulike meninger og behov så vi blir nok aldri enige uten samme utgangspunkt. Men DVD-biten på spilleren din virket uansett veldig spennende. Nå gjelder det bare å finne noen uavhengige fagblad som eventuelt har testet den mot noen andre.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder innstillinger på avspilleren så må jeg si meg enig med SVS! -Man, der vil jeg ha størst muligheter til å tweake den interne videoprosessoren. Saken er vel heller at PS3 (med flere) gjør heller lite med bildet - litt som de første DVD-spillerne som kom på markedet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Men ingeniøren i meg skriker etter å vite HVORFOR
    Rent teknisk så er det nok vanskelig å forklare dette for ingeniøren i deg.

Men det er vel bevist i alle slags ting at teori og praksis er to vidt forskjellige ting. I teorien så gikk Jesus på vannet. Alle de millionene som har prøvd dette i praksis har ikke fått det til.

Kranglet en del med SVS-Man! for ett år siden i BD vs HD DVD tråden. Da var han lidenskaplig fan av PS3, når han nå har funnet ut at den ikke lenger ikke er best, så velger jeg å tro på han om det.

Forskjellen mellom PS3 og standalone spillere er ikke enorm, det er snakk om nyanser. Vil tro DVD bildet og lyd dekoding er de støreste forskjellene. BD bildet er det mindre. Men min opplevelse er mer klarhet og dybde i bilde. Det er kanskje ikke noe man kan peke på å si der er det. Men heller opplevelsen man får når man ser.

Var akuratt å hjalp en kamerat å sette opp en ny LCD TV, og testet med PS3. Bildet var helt forferdelig, selv Cloverfield traileren i 1080p var dårlig. Men det blir nok bedre når han får byttet ut composit kabelen i morra med en HDMI kabel

Husk også at alle ikke er like opptatt av bilde som enkelte av oss her inne. Kameraten min hadde satt PS3 til 4:3 og kjørt med dratt bilde hele tiden frem til nå. Og syntes det var greit nok. Han merket STOR forskjell når jeg byttet om til 16:9

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kranglet en del med SVS-Man! for ett år siden i BD vs HD DVD tråden. Da var han lidenskaplig fan av PS3, når han nå har funnet ut at den ikke lenger ikke er best, så velger jeg å tro på han om det.
    Vi har da ikke kranglet, AndersT2 . Ja, jeg har byttet mening flere ganger etter hvert som tingene har utviklet seg. Først var HD DVD det beste for meg, så åpnet øynene seg for BD, så kom PS3 som uten tvil var den beste spilleren på markedet i lang tid. Men etter noen måneder så utvikler jo ting seg alltid til det bedre. Med unntak av noen firmware oppgraderinger har vi fortsatt den samme PS3. Slik er det ikke når vi ser på stand-alone spillere.

De nye Pioneer spillerne, Panasonic viste sine nye på CES, det samme gjorde Samsung og egentlig alle de andre produsentene også. Alle kommer med BD-spiller og ønsker å konkurrere om markedet. Ift for ett år siden er jo spillerne som kom nå rett før jul i fjor og de som kommer nå i 2009, enormt mye bedre.

Hadde jeg stått på trappene til å kjøpe en spiller akkurat nå, og jeg ikke var veldig interisert i gaming, hadde jeg nok ventet litt. Jeg hadde i hvertfall ikke kjøpt PS3 nå, dersom ikke gaming var den viktigste kriterien. Både Panasonic og Samsung kommer med meget flotte spillere nå. Noe som også betyr at BD35/ BD55 vil gå en del ned i pris mot sommeren

Kranglet med SVS! -man, du liksom
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg kjører ps3 inn i min h/k avr235 via ypbpr kabel og fra denne til min optoma hd65 projektor fremdeles via ypbpr kabel. Får bare 576i signal til projektoren, får jeg ikke høyere oppløsning uten hdmi? eller er det noen innstillinger?

Nb! det jeg prøvde med var motorstorm pacific rift og en vanlig dvd

Lars

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vel bevist i alle slags ting at teori og praksis er to vidt forskjellige ting. I teorien så gikk Jesus på vannet. Alle de millionene som har prøvd dette i praksis har ikke fått det til.
    Nuvel ...YouTube - Criss Angel Walks on Water
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svelar01
    Hei

Jeg kjører ps3 inn i min h/k avr235 via ypbpr kabel og fra denne til min optoma hd65 projektor fremdeles via ypbpr kabel. Får bare 576i signal til projektoren, får jeg ikke høyere oppløsning uten hdmi? eller er det noen innstillinger?

Nb! det jeg prøvde med var motorstorm pacific rift og en vanlig dvd

Lars
    Det er lettere å skrive component

Har ikke testet selv, men du burte få 1080i fra PS3 over component. Forsterkeren burte også takle dette.

Det skal være ett sted i menyene på PS3 hvor du stiller dette, tror det heter display settings, og ligger ganske langt ned. Huk av for både 720p og 1080i. Slik jeg opplevde det med HDMI, hvor jeg kun huket av for 1080p (samt den påtvungne 576). Så blir spillet nedskaler i PS3 siden ingen av de jeg har testet har 1080p. Når jeg huket av for alle, så fikk jeg HD oppløsningene fra spill også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lettere å skrive component

Har ikke testet selv, men du burte få 1080i fra PS3 over component. Forsterkeren burte også takle dette.

Det skal være ett sted i menyene på PS3 hvor du stiller dette, tror det heter display settings, og ligger ganske langt ned. Huk av for både 720p og 1080i. Slik jeg opplevde det med HDMI, hvor jeg kun huket av for 1080p (samt den påtvungne 576). Så blir spillet nedskaler i PS3 siden ingen av de jeg har testet har 1080p. Når jeg huket av for alle, så fikk jeg HD oppløsningene fra spill også.
    Da fant jeg det:-D . Takk for hjelpen, ble knall bilde med blu-ray og 1080i gitt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig, du husket også å krysse av for 720p?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig, du husket også å krysse av for 720p?
    Kryssa av for 720p også ja. Vil det bli no særlig forskjell fra 1080i og 1080p (hdmi kabel)?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store forskjellen vil nok ligge i selve overføringen av bilde. HDMI er jo best. Men har hørt enkelte si at de har likt Component bilde bedre.

Den store forskjellen er at p viser hele bilder og i viser halvbilder. Og enkelte oppfatter flimring ved i. Samt at ved 1080p så kan man vise film i original formatet med 24 bilder i sekundet (Hvis mottaker støtter dette).

På spill osv så vil du ikke se forskjell, da PS3 ikke har kraft nok til å oppskalere spill fra 720p/1080i til 1080p.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På spill osv så vil du ikke se forskjell, da PS3 ikke har kraft nok til å oppskalere spill fra 720p/1080i til 1080p.
    Gran Turismo 5 Prologue støtter 1080p hvis skjermen er i stand til å vise det.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer ikke, mange titler (minst halvparten av de jeg har) skaleres opp til 1080p, og enkelte rendres også native i 1080p.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Gran Turismo 5 Prologue støtter 1080p hvis skjermen er i stand til å vise det.
    Det stemmer. Det er fordi den originalt er 1080p. Har kun testet demoen, og etter hva jeg har hørt så har den tidvis hatt små problemer med hakking, ikke store hakkingen, men det har ikke vært store klagingen, så alvorlig er det nok ikke.

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Stemmer ikke, mange titler (minst halvparten av de jeg har) skaleres opp til 1080p, og enkelte rendres også native i 1080p.
    Ingen av de spillene jeg har testet har blitt laget til 1080p. Kun de som originalt er det, og dem er det få av så vidt jeg vet.

Hvordan vet du at PS3 skalerer til 1080p?

Jeg hadde huket av kun for 1080p i starten, siden min TV støtter det, og oppdaget etter hvert at fra spill så fikk jeg kun 576 oppløsning til min skjerm.

Når jeg huket av for resten av oppløsningene, så fikk jeg HD oppløsning fra spill også. Hos meg sier skjermen hvilken oppløsning den blir foret med. Den stoler jeg faktisk på.

Får samme kjappe "sinna" svar hver gang jeg nevner at PS3 ikke har nok krefter til noe. Litt morsomt egentlig. PS3 er meget kraftig, men den har sine begrensinger. Det er jo først når spillselskapene vet hvor grensene er at de greier å lage de virkelig imponerende grafiske spillene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noen formening om hvorvidt ps3 vil støtte true-hd og dts-ma bitstream i fremtiden? eller er det hardware begrensninger som gjør dette umulig?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnekd
    noen som har noen formening om hvorvidt ps3 vil støtte true-hd og dts-ma bitstream i fremtiden?
    Ikke de eksisterende PS3ene, pga.

eller er det hardware begrensninger som gjør dette umulig?
    Ja.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noen formening om hvorvidt ps3 vil støtte true-hd og dts-ma bitstream i fremtiden? eller er det hardware begrensninger som gjør dette umulig?
    Jeg mener at Sony Norge mener det skal komme. Skal se om jeg finner linken igjen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 38 av 39 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •