Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 39 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 772
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg mente ikke lydnivået, men lydkvaliteten, og det er jo en klar indikasjon på at noe er/gjøres galt enten i prosessoren eller i ps3.
    Høres rart ut. PS3 dekoder jo i Software, men forskjellen fra den til min Samsung BDP-1500 er ikke enorm, selv om samsungen er bedre.

Sjekk om det står noe PCM Downsampling eller lignende på.

Husk også at enkelte forsterkere ikke behandler PCM signalet, kun forsterker det opp. Mens det behandler bitstream signalet til DTS. Det kan i enkelte tilfeller utgjøre ganske store forskjeller hvis man har stilt inn EQ etter egne preferanser, slik som bass, tremble osv.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør presiseres når det var en testet PS3 som dvd spiller. Husker ikke hvilken av firmvareoppgraderingene det var men det skjedde en stor utvikling med en av dem.
    Min oppfattning er at PS3 er en grei dvd avspiller, den blir klart overgått av både Thosiba EP10 og senere EP30. Dette vurdert på HD ready 42". Sammenligningen med high end dvd spillere sier litt om hva som forventes av en stakkars spillmaskin 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Høres rart ut. PS3 dekoder jo i Software, men forskjellen fra den til min Samsung BDP-1500 er ikke enorm, selv om samsungen er bedre.

Sjekk om det står noe PCM Downsampling eller lignende på.

Husk også at enkelte forsterkere ikke behandler PCM signalet, kun forsterker det opp. Mens det behandler bitstream signalet til DTS. Det kan i enkelte tilfeller utgjøre ganske store forskjeller hvis man har stilt inn EQ etter egne preferanser, slik som bass, tremble osv.
    Ja, synes selv det er rart også. Jeg har levert inn prosessoren for å få en ny en.

Hvor stiller jeg PCM downsampling, er dette på ps3? Har saumfart ps3'en, men har ikke sett den innstillingsmuligheten desverre.

Prosessoren støtter pcm strøm inn, og multichannel pcm kommer opp i displayet når jeg benytter meg av det. Signalet blir ikke downmixet på noen måte selv om det er en evt. opsjon man kan velge.

Edit: Jeg skal få testet dette videre når jeg får alt i hus igjen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ja, synes selv det er rart også. Jeg har levert inn prosessoren for å få en ny en.

Hvor stiller jeg PCM downsampling, er dette på ps3? Har saumfart ps3'en, men har ikke sett den innstillingsmuligheten desverre.

Prosessoren støtter pcm strøm inn, og multichannel pcm kommer opp i displayet når jeg benytter meg av det. Signalet blir ikke downmixet på noen måte selv om det er en evt. opsjon man kan velge.

Edit: Jeg skal få testet dette videre når jeg får alt i hus igjen.
    Jeg skal ta å bla litt i PS3 menyene i morra, se om det kan være noe der.

Det står også at du mottar full surround fra PCM, og ikke er uheldig å kun får stereo?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg skal ta å bla litt i PS3 menyene i morra, se om det kan være noe der.

Det står også at du mottar full surround fra PCM, og ikke er uheldig å kun får stereo?
    Jada, mottar full surround som pcm strøm.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er en glimrende DVD og Blu-ray spiller. DVD-ytelsen er helt på høyden med de aller fleste andre moderne spillere, med kun marginale forskjeller dem i mellom.
    PS3 har litt ekstra smell i fargene enn enkelte andre, sannsynligvis på grunn av litt mindre brightness med bedre opplevd kontrast, men med noe tap av detaljer på en ræva innstilt bildefremviser.

Poenget er at begge disse tingene blir utjevnet mellom ulike spillere med en gang man kjører en skikkelig kalibrering av TV/projektor i forhold til bildekilde og kan kun tilskrives ulike fabrikkinnstillinger på ulike kilder og ikke ren kvalitet.

Dette med kvalitetsforskjeller i dagens spillere går heller på dette med hvor skarpt de klarer å gjøre SD-bildet uten å gi mere støy og artifacts til bildet etter en skikkelig kalibrering mener nå jeg. Panoreringer, deinterlacing o.l på ordinære DVD og Blu-rays (som jo de fleste bruker mest av) klarer de fleste ordentlige spillere helt problemfritt nå til dags. Akkurat på støyundertrykking er det enkelte DVD-spillere som gjør en noe bedre jobb enn PS3, men fremdeles helt marginalt. Dette er sammenlignet opp mot f.eks Denons 2930 som jo var en ganske habil DVD-spiller. Med andre ord skjønner jeg ikke hva de som mener PS3 er en dårlig DVD-spiller (med nyere firmware selvfølgelig) ser av problemer kontra f.eks 2930. Jeg mistenker rene og skjære fordommer og ukalibrerte bildefremvisere som hovedsynderen her. I et av de siste hjemmekino-bladene ble jo PS3 testet sammen med mange av de mest aktuelle blu-ray spillerne og den var 100% konkurransedyktig både når det gjaldt SD og Blu-ray på bildesiden.

Når det gjelder lyd så SKAL ferdig dekodet PCM være identisk bit for bit som bitstream dekodet til PCM i prosessor. Dersom det oppleves forskjeller er det sannsynligvis én av to ting som er årsaken:

1. Ulikt volum mellom de to modusene
    2. Enten PS3 eller prosessoren har feil i dekodingen, eventuelt prosesseres ferdig PCM annerledes enn bit-stream i prosessoren.
    (3. PS3 er ikke optimalt innstilt (gjelder både lyd og bilde forsåvidt))

Jeg mistenker 1 for å være hovedsynderen, men dersom 2 er tilfelle så bruker man selvfølgelig det som låter best - uavhengig av om det gjøres feil den ene eller andre plassen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel også noe med at lyddelen som sitter i de nye receiverne som dekoder og prosesserer lyden på en bedre måte. Det er ikke tvil om at lyden i mitt anlegg er bedre nå (med bitstream) enn da PS3 gjorde hele jobben. Og jeg har selvsagt tatt hensyn til volum.

PS3 var lenge den beste BD-spilleren med en god DVD-del. Den er fortsatt god, men ikke den beste. Som BD-spiller holder den i massevis for alle unntatt oss entusiaster, kanskje. Men selv entusiaster har slått seg til ro med sin PS3.

For meg var det viktig at jeg fikk benyttet receiveren til det den var til; nemlig dekoding av de nye lydsystemene. I tillegg ønsket jeg en topp DVD-spiller og en topp BD-spiller med flott design som matchet det jeg allerede hadde. Derfor ble det en 51FD på meg.

Jeg mener bestemt at man skal ha et trent øye og en nokså riktig kalibrert skjerm av litt størrelse, før en ser noe særlig forskjell mellom PS3 og en DVD-spiller i samme prisklasse. Som BD-spiller leverer den gnistrende bilder. Og som lydformidler av de nye lydformatene leverer den også varene; inklusive dekoding av DTS-HD Master

Og glem ikke, da, at PS3 først og fremst er en glimrende spillkonsoll og mediasenter. BD- og DVD-delen er jo ren bonus

Ingen kan vel være misfornøyd med PS3 slik den fremstår i dag med de nyeste firmware versjonene. Sony har virkelig lyttet til forbrukerne, og gjort grepene som skulle til
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det har vel også noe med at lyddelen som sitter i de nye receiverne som dekoder og prosesserer lyden på en bedre måte. Det er ikke tvil om at lyden i mitt anlegg er bedre nå (med bitstream) enn da PS3 gjorde hele jobben. Og jeg har selvsagt tatt hensyn til volum.
    Jeg tviler på at selve prosesseringsevnen er av betydning under selve dekodingen av signalet til PCM. Dette er en ren matematisk sak. Men det kan jo selvfølgelig hende at receiveren jobber bedre med bitstream enn PCM-signalet (av uante årsaker) og slik sett får utnyttet prosesseringsegenskapene sine bedre i etterbehandlingen av signalet.

Det hadde imidlertid vært morsomt å prøvd PS3 etter å ha brukt bitstream en stund, bare for å se om man hører forskjell fremdeles og at det ikke var ren en-ny-dings placebo.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg tviler på at selve prosesseringsevnen er av betydning under selve dekodingen av signalet til PCM. Dette er en ren matematisk sak. Men det kan jo selvfølgelig hende at receiveren jobber bedre med bitstream enn PCM-signalet (av uante årsaker) og slik sett får utnyttet
    prosesseringsegenskapene sine bedre i etterbehandlingen av signalet.
    Receivere kan ikke gjøre signalbehandling på en komprimert bitstrøm, så de dekoder til PCM før de gjør signalbehandling.

Så all signalbehandling gjøres på dekodet PCM, og det skulle derme være likegyldig om dekoding har skjedd i receiver eller PS3.

Den eneste forklaringen jeg har på tilsynelatende forskjeller må være at recievere behandler ferdig dekodet PCM anderledes enn PCM recieveren selv har dekodet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse teoretiske argumentene er jo diskutert her inne utallige ganger. At det er forskjell er det i allefall ikke tvil om. Kobler du til PS3 til en Pioneer LX91, den største receieren fra Denon eller Yamaha topp modell så blir det selvsagt bedre lyd når disse receiverne dekoder bitstream fra en stand-alone BD-spiller enn når PS3 sender ferdig PCM til den same receiver...

Så kan man diskutere dette frem og tilbake om pakkede zip-filer osv. Det er forskjell på hvordan man åpner en julegave også, selv om innholdet er samme. Man kan rive av papiret, og genseren ligger skrukkete inn i pakken. Fremdeles den samme genseren når du pakker opp. Eller så kan man pakke den forsiktig opp....

Sikkert en dårlig sammenligning, men jeg velger å tro at det er forskjell på de forskjellige lyddelene i receivere som dekoder de nye lydformatene, og Cell prosessoren som gjør dette i PS3...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse teoretiske argumentene er jo diskutert her inne utallige ganger. At det er forskjell er det i allefall ikke tvil om. Kobler du til PS3 til en Pioneer LX91, den største receieren fra Denon eller Yamaha topp modell så blir det selvsagt bedre lyd når disse receiverne dekoder bitstream fra en stand-alone BD-spiller enn når PS3 sender ferdig PCM til den same receiver...
    Dette er jo ikke logisk i det hele tatt. Dekodingen er en matematisk operasjon ala winzip og kvaliteten på dekoderen skal ikke ha noe å si bare de faktisk gjennomfører operasjonen i henhold til spesifikasjonen. Jeg har mye mer troa på at de behandler PCM og bit-stream ulikt. Uansett så er det ingen tvil om at PS3 får unødvendig mye pes for PCM-lyden sin. På avsforum er det gjennomført mange sammenligninger mellom ps3 og bit-stream og konklusjonen er like ofte at det har vist seg å ikke være noe forskjell ved nærmere ettersyn som det motsatte.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så mange her som sier at PS3 er en dårlig/ræva DVD-spiller, men det er noen som hevder (jeg inkludert) at enkelte (dyrere) modeller er bedre på dette området.

Når det gjelder dekoding av Bitstream til PCM skrev jeg dette i en annen tråd der spørsmålet om PCM vs bitstream fra PS3:

Så lenge ingen her er med å utvikle softwaren som sitter i disse brikkene som skal dekode signalet, så er det vanskelig å spekulere i evn. tekniske grunner til at det overhode kan låte forskjellig. Den offisielle utgaven fra produsentene er selvfølgelig at alt dette skal låte likt. Skal jeg spekulere (!), vil jeg tro at Dolby & Co har noen ganske klare retningslinjer/betingelser på hvordan denne dekoderen skal oppføre seg slik at ingenting skje med signalet. Mao. slik som andre her har vært inne på - kun dekode signalet slik det var ment. Dette er selvfølgelig i en optimal verden, men i en optimal verden hadde også HDMI vært plug`n`play. Dette klarer ikke produsentene å lage helt enkle switcher til uten at IC`ene begynner å surre. Sammenligningen mot lydcodec er nok ikke helt rettferdig, men poenget mitt er at software ikke alltid fungerer 100% perfekt (og i veldig mange tilfeller trenger det heller ikke det). Jeg har faktisk vært i kontakt med Classè på email for et år siden i forbindelse med en prosessor, og de antydet at de ikke var fornøyd med dekodingen av HD-lyd enda. Akkurat hva som lå bak det utdypet de ikke.

Ergo kan ikke vi som forbrukere utelukke at en chip har en dårlig codec, skaper jitter eller helt enkelt skaper bitfeil. Tror ikke man skal konsekvent utelukke helt at det kan være hørbare forskjeller. Men en bør gjøre en blindtest for å avgjøre slike ting - menneskesinnet er desverre utrolig lett å påvirke av våre forventninger og ønsker. Skal ikke trekke den lenger....

Det som er litt interesant oppe i det hele er at strengt tatt så burde lyden dekodes til LPCM i spilleren om man skal utnytte Blu-Ray formatet fullt ut. Grunnen er at dette er nødvendig for at spilleren skal kunne mikse inn lyd fra for eks. PIP. Spilleren kan ikke dette så lenge lyden forblir codet som bitstream, da blir denne mikseren (DSP) forbikoblet. På en annen side drar vi også med oss en annen potensiell feilkilde når vi introduserer konvertering til LPCM i spilleren. Å konvertere til LPCM gjør at spilleren plutselig kan editere signalet i sin DSP - det går ikke så lenge det ligger som bitstream. I utgangspunktet skal DSP overhodet ikke gjøre noe med signalet så lenge ikke brukeren gjør noe (og dette er et viktig punkt siden enkelte melder om lydmessige punkter), men man kan selvfølgelig ikke være helt sikker hva slags behandling (om noen) signalet går igjennom før det routes videre til HDMI-utgangen. Man må bare stole på at DSP`en ikke gjør noe som virker forringende på signalet. Kan vi stole på at softwaren gutta hos for Samsung & Co ikke introduserer noe som helst uønsket filter vi ikke har kontroll på? Det burde være slik, men selv sover jeg best om natten om jeg vet at det er få potensielle feilkilder.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og etter at jeg i tillegg til PS3 gikk til innkjøp av en Pioneer BDP-51FD så er jeg ikke i tvil om at signalbehandlingen i min LX60 receiver gjør en bedre jobb med TrueHD/ DTS-HDMA enn det PS3 klarer. Jeg tror mange nok er enig i akkurat det.

Du får prøve i steden for å diskutere matematikk og lyd. Jeg har prøvd og er overbevist
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke overbevist i det hele tatt etter det jeg har hørt av PCM vs bit-stream på dedikerte blu-ray spillere, men jeg har dessverre ikke fått testet veldig nøye side om side vs PS3. Jeg sikler litt på en standalone spiller for å få enda stillere avspilling av film (selv om jeg har den stillegående utgaven av ps3 kan den høres ganske godt om filmen står på pause f.eks) og da er jo bit-stream en naturlig følgepartner. Men per i dag så er jo alle blu-ray spillere bare skrap i forhold til PS3 når det kommer til alt annet enn bit-stream (som kanskje eller kanskje ikke er viktig)

Men men slik er det jo. Man kan jo ikke tro på det utrolige før man har erfart det selv..
    Jeg tror imidlertid at dette nesten vil være mer receiveravhengig en noe annet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men per i dag så er jo alle blu-ray spillere bare skrap i forhold til PS3 når det kommer til alt annet enn bit-stream (som kanskje eller kanskje ikke er viktig)
    Hva mener du? Mener du at dagens BD-spillere er bare dritt ift PS3? Det kan du gjerne utdype...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt skrevet HåkonN og jeg deler oppfatningen; selv om jeg ikke har like peiling hva angår codecer osv. Jeg tror at alt innen lyd og codecer ikke utelukkende dreier seg om matematikk, zip-filer og teori. Det er mange faktorer, tror jeg, som fører til at lyden låter bedre dersom dekodingen gjøres i en receiver. Muligens pga samspillet mellom receiverens DSP?

Jeg fikk nå allefall et løft både i bass dynamikk og et åpnere lydbilde.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt skrevet HåkonN og jeg deler oppfatningen; selv om jeg ikke har like peiling hva angår codecer osv. Jeg tror at alt innen lyd og codecer ikke utelukkende dreier seg om matematikk, zip-filer og teori. Det er mange faktorer, tror jeg, som fører til at lyden låter bedre dersom dekodingen gjøres i en receiver. Muligens pga samspillet mellom receiverens DSP?

Jeg fikk nå allefall et løft både i bass dynamikk og et åpnere lydbilde.
    Her er en del diskusjoner fra anerkjente forum rundt temaet dekoding i spiller vs. dekoding i receiver, de fleste er enige om at selve dekodingen gjøres likt, uavhengig om det er i spiller eller receiver:

Player decoding or Receiver decoding, that is the question - Blu-ray Forum
    HDMI Audio Transmission for Blu-ray and HD DVD — Reviews and News from Audioholics
    Player decode vs receiver decode (again) - AVS Forum
    PS3 audio decoding vs. receiver decoding - Page 5 - High-Def Digest Forums
    Player decode (HD LPCM via HDMI) vs "old style" digital: do we need a new AV? - AVForums.com

Jeg tviler ikke på at du hører forskjell med ditt utstyr, jeg lurer bare på hva som er årsaken til at du hører forskjell. Jeg tror nemlig ikke det er dekodingen...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du? Mener du at dagens BD-spillere er bare dritt ift PS3? Det kan du gjerne utdype...
    Ja, det er faktisk det jeg mener. Helt seriøst også, uten at jeg vil tråkke noen på tærne.

PS3 gjør ting like bra (bilde) eller mye bedre (hurtighet, ekstrafunksjonalitet, framtidssikkerhet og kompabilitet) enn dedikerte blu-ray spillere, med unntak av prisen som nå faktisk er høyere enn enkelte rimelige og gode blu-ray spillere og bit-stream som da anses som en mangel av mange, og kanskje meg selv også når jeg får testet det skikkelig. Jeg kaster gjerne all logikk på båten dersom det i praksis viser seg å bli best lyd med bitstream mot RX-V1800. Det ryktes imidlertid fra Sony selv om at bit-stream ikke er en umulighet likevel, slik som tidligere forespeilet. Så det kan faktisk hende at bit-stream vil finne sin vei til PS3, selv om det forsåvidt ikke betyr så mye for meg siden jeg er en mann som lever i nuet og ikke orker å vente på alt som kanskje kommer.

Min erfaring er forøvrig ikke basert på totalkunnskap om alle blu-ray spillere, men basert på det jeg har opplevd fra andre personers spillere.
    Fremdeles opplever jeg selv dagens raskeste spillere (Sonys nye serie?) som ufattelig treige og lite responsive i forhold til f.eks PS3. Og når kvaliteten ikke overgår PS3 på noen som helst merkbar måte rent bilde eller lydmessig heller så har jeg enda store problemer med å godta dagens spilleres utrolig dårlige progresjon i forhold til den nå "gamle" PS3. Men det kan jo hende jeg rett og slett ikke har sett lyset med stand-alone spillere mtp bilde og lyd enda.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det jeg mener.

PS3 gjør ting like bra (bilde) eller mye bedre (hurtighet, ekstrafunksjonalitet, framtidssikkerhet og kompabilitet) enn dedikerte blu-ray spillere, med unntak av prisen som nå faktisk er høyere enn enkelte rimelige og gode blu-ray spillere og bit-stream som da anses som en mangel av mange, og kanskje meg selv også når jeg får testet det skikkelig. Jeg kaster gjerne all logikk på båten dersom det i praksis viser seg å bli best lyd med bitstream mot RX-V1800. Det ryktes imidlertid fra Sony selv om at bit-stream ikke er en umulighet likevel, slik som tidligere forespeilet. Så det kan faktisk hende at bit-stream vil finne sin vei til PS3, selv om det forsåvidt ikke betyr så mye for meg siden jeg er en mann som lever i nuet og ikke orker å vente på alt som kanskje kommer.

Min erfaring er forøvrig ikke basert på totalkunnskap om alle blu-ray spillere, men basert på det jeg har opplevd fra andre personers spillere.
    - 51FD leverer bedre Blu-ray bilde enn PS3
    - 51FD har langt flere innstillinger for lyd og bilde.
    - 51FD leverer bedre bilde ved DVD-avspilling enn PS3.
    - 51FD leverer bedre lyd på musikkavspilling enn PS3.
    - 51FD er langt mindre støyende enn PS3.
    - 51FD har et mye penere design enn PS3 (passer ikke alltid inn i stua)
    - At 51FD ikke har prioritert BD-Live. Langt fra noe savn.
    - Oppstartstider er ikke lenger noe argument for ikke å velge stand-alone spillere.
    - 51FD dekoder også de nye lydformatene (straks med DTS-HDM også)

Dette gjelder for Pioneer vs PS3. Men alt dette er jeg ganske sikker på jeg kunne ha sagt om spillerne fra Sony, Panasonic, Denon, Samsung, Marantz, Onkyo.................PS3 er ikke den beste BD-spilleren lengre. Den var det for 6-12 måneder siden, men ikke nå lengre
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg tviler ikke på at du hører forskjell med ditt utstyr, jeg lurer bare på hva som er årsaken til at du hører forskjell. Jeg tror nemlig ikke det er dekodingen...
    Nei, det vet ikke jeg heller Men at det er bedre med bitstream, er jeg ikke tvil om
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 37 av 39 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine