Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 39 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 772
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Sony ps3 henger ikke noe etter sony sine dedikerte eller samsung sine spillere ihertfall hverken på lyd eller bilde og i tilegg så er den raskere og har profil 2.
    er du i tilegg intresert i multimedia så knuser den jo alt
    Men ps3 er desverre ikke i stand til sende hd lyd som bitstream. For meg virker det som om det er vesentlig forskjell på om dekodingen skjer i ps3 eller i dedikert prosessor. Jeg testet helt tilfeldig vanlig komprimert DTS mot mpcm strøm av dts hd-ma, og lydkvaliteten på komprimert DTS var langt høyere enn mpcm strømmen av dts hd-ma. Personlig ble jeg skikkelig skuffet, for man skulle tro det ville være motsatt.

Derfor har jeg blant annet bestilt meg en dedikert spiller.

Til SD materiale og som mediesenter er den dog helt super!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig at du opplevde komprimert DTS som "høyere" enn DTS-HDMA. Men at du opplever det som bedre er nokså langt fra virkeligheten

Det er heller ikke himmel og hav av forskjell mellom bitstream lyd fra en dedikert spiller og fra PS3. Har selv både PS3, Pioneer BD-P51FD og Pioneer LX60 receiver. Lyden ble bedre når jeg sendte den som bitstream, og det ble det lille ekstra jeg savnet. Men TrueHD og DTS-HDMA fra PS3 er uansett så utrolig mye bedre enn en hvilken som helst DVD med komprimert lydspor.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låt definitivt bedre med komprimert DTS bitstream enn mpcm strøm av dts hd-ma. Det hersker det ingen som helst tvil om. Hvorfor undres jeg også, for det skal jo i utgangspunktet ikke være slik. Enten gjør den noe alvorlig dårlig eller alvorlig gale.

Noen som har opplevd forvrenging på mpcm strøm/-sporet som blir sendt ut også?

Jeg lurer på om det enten er prosessoren som har en defekt eller om det er ps3'en som har det... Jammen ikke godt å si.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Det låt definitivt bedre med komprimert DTS bitstream enn mpcm strøm av dts hd-ma. Det hersker det ingen som helst tvil om. Hvorfor undres jeg også, for det skal jo i utgangspunktet ikke være slik. Enten gjør den noe alvorlig dårlig eller alvorlig gale.

Noen som har opplevd forvrenging på mpcm strøm/-sporet som blir sendt ut også?

Jeg lurer på om det enten er prosessoren som har en defekt eller om det er ps3'en som har det... Jammen ikke godt å si.
    Er det tilfelle, så er det feil med en av delene. Lossless og ukomprimert er selvfølgelig godt merkbart og vesentlig bedre enn komprimert.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Til SD materiale og som mediesenter er den dog helt super!
    Jeg syns da at PS3 som DVD spiller suger helt utrolig.. men men

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er det tilfelle, så er det feil med en av delene. Lossless og ukomprimert er selvfølgelig godt merkbart og vesentlig bedre enn komprimert.
    Helt enig, da er det noe riv ruskende galt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Jeg syns da at PS3 som DVD spiller suger helt utrolig.. men men
    Sammenlignet med?
    Hos meg så havner den mellom en Denon 2930 og en Sony NS-92V når det gjelder DVD-avspilling.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

Hey.. Ja burde sagt hva jeg bruker. ops:

Jeg hadde en 2930, men har nå en 2500BD... Den er LANGT under begge...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til min tidligere Marantz DV9600 var ps3 i en helt annen verden, og denne ble sammenliknet med Denon sin A1XV (da med både sterkere og noen svakere sider). Så som dvd spiller er nok ikke ps3 så pissetrengt. Såvidt jeg husker var vel ps3 en av de første som klarte HQV-testene uten noen særlige merknader (?)
    Nå kjører jo jeg videosignalet gjennom Gennum VXP i projektoren, og det kan jo være det er er den vesentlige faktoren, men uansett, iforhold til Marantz DV9600 gjør den en vanvittig mye bedre jobb - uansett hvilke innstillinger jeg benyttet på Marantzen.

Ja, noe er tydeligvis riv ruskende galt. Prosessoren er levert inn siden det var flere ting som var gale med den, men er fremdeles åpen for at ps3 har deltagelse i skylden. Dog med min tidligere 1068 fungerte alt glimrende (den måtte dog få HD-formatene komprimert fra ps3), men skal få problemet videre bekreftet når jeg får S550 i hus.

Det låt helt forferdelig, spesielt på The Hulk (2008 ), men som sagt så kan jeg forsåvidt komme tilbake til det senere når jeg har fått det nye i hus - og evt. finne ut om det er ps3 gjør en dårlig/defekt jobb eller om det hele stammet fra prosessoren.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I allefall stor forskjell mellom min Pioneer 989 og PS3 - i Pioneer`s favør. Uansett hva jeg gjør med PS3 (ikke at det er så mange valg på den, men...) klarer jeg ikke å få like skarpt og rent bilde som det Pioneer briljerer med.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    I allefall stor forskjell mellom min Pioneer 989 og PS3 - i Pioneer`s favør. Uansett hva jeg gjør med PS3 (ikke at det er så mange valg på den, men...) klarer jeg ikke å få like skarpt og rent bilde som det Pioneer briljerer med.
    Var det ikke relativt stor forskjell i pris også på Pioneer 989, Marantz 9600 og PS3?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, Marantz sin lå/ligger på 20k, Pioneer sin på 10k og ps3 ligger vel på 2-4k

Edit: Jeg husker jeg ble litt stum da jeg oppdaget at ps3 konket ut dv9600, men det ble til at dv9600 ble solgt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man ikke har lerrett, men kjører PS3 på en 50" eller mindre skal det en del til før man ser noe særlige forskjeller mellom PS3 og DVD-spillere i samme prisklasse.

PS3 duger godt som DVD-spiller, og å si noe annet blir litt unyansert, IMO.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Var det ikke relativt stor forskjell i pris også på Pioneer 989, Marantz 9600 og PS3?
    Ja. Tror 989 har veil. på 12k.

9600 kjenner jeg ikke til i det hele tatt. Skal en tolke innleggene til Labbetus kan den umulig være spesielt bra....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ps3 er desverre ikke i stand til sende hd lyd som bitstream. For meg virker det som om det er vesentlig forskjell på om dekodingen skjer i ps3 eller i dedikert prosessor. Jeg testet helt tilfeldig vanlig komprimert DTS mot mpcm strøm av dts hd-ma, og lydkvaliteten på komprimert DTS var langt høyere enn mpcm strømmen av dts hd-ma. Personlig ble jeg skikkelig skuffet, for man skulle tro det ville være motsatt.

Derfor har jeg blant annet bestilt meg en dedikert spiller.
    Den forskjellen du oppfatter er volum forskjeller, samt dynamikken som ligger i HD lydsporene.

Jeg testet nettopp dette, og forskjellen var stor fra normal DD til D True HD. Forskjellene mellom bitstream og PCM av HD lyd var minimale, men bitstream var best.

Det er mange som blir lurt av forskjellen i volum. Hvis du får stilt inn med dB måler slik at du kan sammenligne med samme volum (Altså at DTS MA lydsporet skrus opp)

Når jeg testet så var det opptil 5 dB forskjell fra det normale DD lydsporet til PCM utgaven av True HD. Hvis jeg ikke regulerte volumet på forsterkeren så virket DD lyden best. Men når jeg kjørte med riktig volum så var HD lyden klart best. Men mye mer detaljer. (Testen som jeg gjorde er her: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...ml#post1113151 )

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tester som sier at PS3 er en meget habil DVD- og BD-spiller:

DVD Times - Sony Playstation 3 with Blu-ray Remote (Import) v1.93

PS3 DVD upscaling: A big improvement | Crave - CNET

Så å si at PS3 suger etc, blir både tåpelig og unyansert. Det finnes bedre DVD-spillere der ute, men PS3 vil i de fleste tilfeller holde i massevis. De fleste sitter vel med en DVD-spiller til 7-800 kr uansett...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9600 kjenner jeg ikke til i det hele tatt. Skal en tolke innleggene til Labbetus kan den umulig være spesielt bra....
    Dv9600 er en god dvd-spiller, men innimellom gjør den en del galt, og særlig på videobasert materiale syns jeg den kom til kort. Den har derimot svært god og nøytral fargegjengivelse, her er den en av de beste jeg har prøvd.
    Men totalt sett er Pioneers 989 en bedre spiller selv om den tross alt kostet bare halvparten. Faktisk vil jeg påstå at 989 er en av de beste dvdspillerene som har vært laget. Jeg personlig holder kun Arcam Dv139 over denne.

PS3 er svært bra til prisen, og når man tenker på alt den kan gjøre i tilegg blir det egentlig helt fantastisk. Den gjør en veldig god deinterlacing, men mangler en del på evnen til å få frem detaljer i mørke partier, samt en ikke helt nøytral fargegjengivelse. Det er ihvertfall mine erfaringer med den, og jeg syns at den ytelsesmessig er et godt alternativ til de aller fleste dvd-spillere bortsett fra de aller beste.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den forskjellen du oppfatter er volum forskjeller, samt dynamikken som ligger i HD lydsporene.

Jeg testet nettopp dette, og forskjellen var stor fra normal DD til D True HD. Forskjellene mellom bitstream og PCM av HD lyd var minimale, men bitstream var best.

Det er mange som blir lurt av forskjellen i volum. Hvis du får stilt inn med dB måler slik at du kan sammenligne med samme volum (Altså at DTS MA lydsporet skrus opp)

Når jeg testet så var det opptil 5 dB forskjell fra det normale DD lydsporet til PCM utgaven av True HD. Hvis jeg ikke regulerte volumet på forsterkeren så virket DD lyden best. Men når jeg kjørte med riktig volum så var HD lyden klart best. Men mye mer detaljer. (Testen som jeg gjorde er her: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...ml#post1113151 )
    Jeg mente ikke lydnivået, men lydkvaliteten, og det er jo en klar indikasjon på at noe er/gjøres galt enten i prosessoren eller i ps3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja du kan så si. Før jeg kjøpte den var jeg i dialog med JFinnerud angående spilleren, og han sa forskjellene mellom A1XV og 9600 var små, så tror ikke den blir regnet som en dårlig videoformidler.
    Jeg var også kjempefornøyd med dv9600 fram til jeg testet den opp mot ps3'en - som gjorde en mye bedre jobb på video/film.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Dv9600 er en god dvd-spiller, men innimellom gjør den en del galt, og særlig på videobasert materiale syns jeg den kom til kort. Den har derimot svært god og nøytral fargegjengivelse, her er den en av de beste jeg har prøvd.
    Men totalt sett er Pioneers 989 en bedre spiller selv om den tross alt kostet bare halvparten. Faktisk vil jeg påstå at 989 er en av de beste dvdspillerene som har vært laget. Jeg personlig holder kun Arcam Dv139 over denne.

PS3 er svært bra til prisen, og når man tenker på alt den kan gjøre i tilegg blir det egentlig helt fantastisk. Den gjør en veldig god deinterlacing, men mangler en del på evnen til å få frem detaljer i mørke partier, samt en ikke helt nøytral fargegjengivelse. Det er ihvertfall mine erfaringer med den, og jeg syns at den ytelsesmessig er et godt alternativ til de aller fleste dvd-spillere bortsett fra de aller beste.
    Evnen til å få fram detaljer i mørke partier er vel det eneste jeg har hengt meg litt opp i her hos meg. Lurer på om det er Gennum'en i projektoren som redder den litt, og at keg gjerne oppfatter den bedre enn den er.

Side 36 av 39 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •