Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 39 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 772
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 eller S500 som blue-ray/dvd spiller

Jeg har forsøkt å lese meg gjennom denne tråden for å finne svar på spørsmålet mitt, men føler at jeg ikke er helt i mål. Så jeg velger å stille spørsmålet på denne tråden.

Jeg er primært ute etter en OK avspiller for film på Blue Ray.

Det står stort sett mellom to typer

1. Playstation 3

2. Sony BDP – S500

3. Andre spillere jeg bør vurdere i stedet?

Jeg spiller ikke mye TV-spill så den delen er ikke så veldig vesentlig for meg, der klarer jeg meg godt med PS2 ennå (det blir mest vorspiel underholdning med Guitar Hero)

Jeg har foreløpig ikke mulighet til å koble spilleren til recieveren via HDMI da jeg ennå ikke har investert i en nyere reciever med den muligheten. Så noen muligheter for avspilling av de nye høyoppløste lydformatene unntatt gjennom dekoding i selve avspilleren har jeg ikke.

Spilleren vil bli brukt på et anlegg med følgende oppsett

Reciever:
    HK AVR 8500THX

Skjerm:
    Plasmaskjerm 50” med full HD

Jeg har tidligere brukt en Arcam Diva DV88 med en DVDO iScanPro deinterlacer på en Barco 801G (Jeg har flyttet og har ikke mulighet til å koble den opp der jeg bor nå :’-( )

Er det mulig å få til sonefri avspilling av DVD på PS3? Eller må jeg bruke DVD spilleren jeg har i dag til å få sett Region 1 filmer (Er det jeg planlegger å gjøre om valget faller på en S500, har ikke hørt at denne er sonefri som DVD spiller)

Jeg forstår det slik gjennom hva jeg har lest i denne tråden av PS3 er en vesentlig raskere Blue Ray spiller enn øvrige tilgjengelige dedikerte avspillere pr. i dag. Men lydmessig så ser det for meg ut som at jeg vil få best resultat en S500 koblet til min nåværende reciever. På den annenside så er det enklere å oppgradere firmware på PS3. Samt at det skjer hyppigere. Den vil i tillegg ha støtte for profil 2.0 noe som en S500 ikke vil kunna ha da den mangler LAN kontakt. Den manglende muligheten for å bruke interaktivt innhold på Blue Ray utgivelser anser jeg heller ikke som noen tyngende mangel. Er ikke ofte jeg i dag ser på alt tilleggsmaterialet som følger med på DVD utgivelser.

Det jeg er interessert i er å få en best mulig avspiller for Blue Ray og DVD mhp. bilde og lyd.

Håper jeg ikke har bommet for stygt på tråden jeg spør i.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de du nevner er særlig egnet til din receiver sidenden ikke har HDMI og dermed trenger en spiller med analog 7.1

Da ville jeg heller sett på en av de nye Sony eller Panasonic modellene med innebygd dekoder og analog utgang.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er ikke sonefri på DVD, ei heller BD. De lærde er enige om at den har marginalt dårligere bilde på Blu-ray enn dedikerte spillere. På DVD er den nok ikke like god som den du hadde, men gjør en bra jobb.

I mine øyne er mediesenterfunksjonaliteten til PS3 en del av pakka som gjør den verdt pengene. Hvis dét og spilling ikke er et tema for deg, ville jeg nok sett på f.eks Panasonics nye BDP-30. Ville uansett gått for en nyere modell enn S500.

Når det gjelder sonefrie BD-spillere, på DVD vel og merke, har jeg sett en svensk butikk som averterte med sonefrie Sony-modeller. Finner det ikke i farta, men søker du litt, dukker det nok opp.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Når det gjelder sonefrie BD-spillere, på DVD vel og merke, har jeg sett en svensk butikk som averterte med sonefrie Sony-modeller. Finner det ikke i farta, men søker du litt, dukker det nok opp.
    DVDirect.NET

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S500 decoder ikke DTS HD og DTS HD MA til analog.
    Den har også bare 5.1 analog utgang.
    Den har heller ikke profile 2.0

Vent noen uker til Sony BDP-S550 så får du alt S500 mangler
    (også 7.1 analog ut)
    Den støtter decoding av alle HD lyder til 7.1 analog ut , profile 2.0 , den kan bitstreame alle HD lyder eller decode til PCM via HDMI som du kan ha nytte av ved fremtidig reciver.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S550
    (men sikkert ikke sonefri DVD)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Vent noen uker til Sony BDP-S550 så får du alt S500 mangler
    (også 7.1 analog ut)
    Den støtter decoding av alle HD lyder til 7.1 analog ut , profile 2.0 , den kan bitstreame alle HD lyder eller decode til PCM via HDMI som du kan ha nytte av ved fremtidig reciver.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S550
    (men sikkert ikke sonefri DVD)
    Men jeg klarer ikke å vente helt til september! :cry:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loner
    Men jeg klarer ikke å vente helt til september! :cry:
    Da er kanskje Panasonic DMP-BD50 det nærmeste bra alternativet men den har kun 5.1 analog ut.
    Skal vel komme i Juni
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic DMP-BD50

Sjekk disse listene om du finner en som passer å google om de er i salg

Oversikt over Blu-ray-spillere

Master List Of Blu-ray Players

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser denne tråden har vært inaktiv i lengre tid. Jeg har en pioneer 50" og går straks til innkjøp av en ny hjemmekinoreceiver. I den anledning er det vel på tide med bluray. Jeg lurer derfor på hvordan PS3 vil fungere? Ser ting har blitt endret litt med tiden i forhold til software oppdateringer osv. Hvordan er ståa nå? Får jeg HD-lyd til receiver?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 konverterer alle lydformatene til PCM og sender til receiver. Da kan du få f.eks. DTS HD Master, men på receiveren vil det da stå PCM etellerannet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du får fullt utbytte på lyden, selv om det ikke ser sånn ut? Slik å forstå?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Så du får fullt utbytte på lyden, selv om det ikke ser sånn ut? Slik å forstå?
    Ja. Jeg bruker PS3 og er meget fornöyd med både lyd og bilde.
    Du må bruke HDMI fra PS3 for å få HD-lyd. PS3 settes til å sende ut LPCM til receiver. Som jakv skrev så vil det bare stå PCM eller lignende på receiver, men du kan trykke select på fjernkontrollen på PS3, så ser du hvilket lydformat den sender ut.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons. Var vel egentlig bare dette som gjorde at jeg nølte litt med å kjøpe PS3. Da blir jeg nok helt sikkert fornøyd. Pro Evolution på 50" er jo også en liten bonus

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte på hvordan er lyden og bildet på ps3 i forhold til Sony BDP-S350 eller Samsung BD-P1500 f.eks? PS3 oppskalerer vel ikke dvdfilmer gjør den det? Hvordan er bildet på dvd-filmer?

Har HD-ready tv så er jo også kanskje en mulighet for at jeg ikke ser de små feilene på bilder og slikt som folk med full-hd tv gjør!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 oppskalerer DVD som bare rakker'n. Det er sikkert spillere som gjør en bedre jobb, men neppe til den prisen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    PS3 oppskalerer DVD som bare rakker'n. Det er sikkert spillere som gjør en bedre jobb, men neppe til den prisen.
    Og joda. Men du får ikke en spillkonsoll på kjøpet. Men for all del, så gjør PS3 en meget habil jobb
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Jeg lurte på hvordan er lyden og bildet på ps3 i forhold til Sony BDP-S350 eller Samsung BD-P1500 f.eks? PS3 oppskalerer vel ikke dvdfilmer gjør den det? Hvordan er bildet på dvd-filmer?

Har HD-ready tv så er jo også kanskje en mulighet for at jeg ikke ser de små feilene på bilder og slikt som folk med full-hd tv gjør!
    Alle Blu-ray spillere oppskalerer DVD.

Samsungen du nevner gjør en meget god jobb. Har også PS3, og ser filmene heller på Samsungen enn den. Bedre bilde, bedre lyd. Faktisk så å si like kjapp. Samt at den ikke bråker under bruk, og bruker vel 10% av strømforbruket.

Trenger du spill konsoll også så er det ingen vei uten om PS3, men er det film som er viktigst så ta noe annet.

Til PS3 sin pris, så får du også enda bedre spillere som Sony S550 og Panasonic BD55

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sony ps3 henger ikke noe etter sony sine dedikerte eller samsung sine spillere ihertfall hverken på lyd eller bilde og i tilegg så er den raskere og har profil 2.
    er du i tilegg intresert i multimedia så knuser den jo alt

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Sony ps3 henger ikke noe etter sony sine dedikerte eller samsung sine spillere ihertfall hverken på lyd eller bilde og i tilegg så er den raskere og har profil 2.
    er du i tilegg intresert i multimedia så knuser den jo alt
    Nå har nyeste generasjon spillere fra både Sony og Samsung Profil 2.0.

Samt hvis PS3 er raskere, så er det snakk om noen fattige sekunder.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å sammenligne PS3 og 350 i går

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1115315

PS3 er litt kjappere stort sett, men enklte ganger mye kjappere
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli vanskelig å velge nå mellom PS3 og BD-spiller... :/ hvertfall med tanke på at coop obs kjører tilbud på sin Tecsonic spiller til 1500 kroner... mange delte meninger om den...

men samtidig så har jeg lyst på spillkonsol også... er jo perfekt å sette seg ned med guitar hero eller GTA hvis man kjeder seg!

Side 35 av 39 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •