Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 39 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 772
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    PCM får man uansett om man setter PS3 til Bitstream eller LPCM.
    Det viste jeg faktisk ikke. Da er det vel Dolby TrueHD og DD+ du mister hvis du setter PS3 til Bitstream. :?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det viste jeg faktisk ikke. Da er det vel Dolby TrueHD og DD+ du mister hvis du setter PS3 til Bitstream. :?
    Stemmer, og det er det veldig få plater som bruker.
    Så hittil har jeg hatt min PS3 på bitstream, men kommer til å endre det nå når oppgraderingen med DTS-HD MA kommer.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Jeg skjnner ikke hva dere prater om.. Jeg så nettopp the departed på bluray med ps3, underveis i filmen fannt jeg ut at jeg kunne velge å sende lyden fra ps3 ut i bitstream!! Dette forbedret lydkvaliteten mange hakk etter mine ører. Jeg fikk da opp DD merket i displayet på rec. etter mange irriterende PCM uker :-)
    men mulig jeg ikke har satt meg godt nok inn i dette, for kan vel hende at saken stiller seg annerledes med dts hd og ddth o.l.?
    Hvilket lydspor brukte du? Kan ikke skjønne at vanlig Dolby Digital er bedre enn et ukomprimert PCM spor.

Kan forøvrig ikke se det store problemet for folk at det står PCM i display. Nekter å tro at hvermansen hører nevneverdig forskjell på om prosessering skjer i en receiver eller i PS3, med mindre receiveren er high-end. Jeg for min del ser på lerretet når jeg ser film, ikke på receiverdisplayet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Setter du lyden som bitstream får du "kun" vanlig DD og DTS og ikke DTS HD, PCM, DD+ eller DD TrueHD. Dette blir da nedjustert til "vanlig" DD eller DTS.
    ...og for meg er det utrolig at lyden ble forbedret med flere hakk ved at DD kom i displayet. I mine ører bør nok ukomprimert PCM lyde bedre enn DD, og iallefall ikke flere hakk dårligere.

Er det en placebo effekt ute og går her ???

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvilket lydspor brukte du? Kan ikke skjønne at vanlig Dolby Digital er bedre enn et ukomprimert PCM spor.
    Jeg opplevde også ganske stor forskjell på bitstream og intern dekoding på en vanlig DVD spilt av på PS3. Fikk inntrykk av mye bedre lyd når jeg sendt som bitstrøm og lot receiver dekode.

Etter litt forskning så heller jeg mot at forklaringen er forskjellig nivå på det dekodete signalet avhengig av om PS3 eller receiver dekoder. En justering av volumet på reciever vil mao oppheve den opplevde forskjellen.

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde også ganske stor forskjell på bitstream og intern dekoding på en vanlig DVD spilt av på PS3. Fikk inntrykk av mye bedre lyd når jeg sendt som bitstrøm og lot receiver dekode.
    Jeg støtter denne forklaringen. Prøvde å mate et TrueHD signal inn senere på kvelden, og da ble lyden dårligere ved bitstream overføring. BluRay filmen jeg så når jeg opplevde en forbedring ved bitstream var The Departed. Så vidt jeg kan skjønne har ikke denne utgivelsen HD lyd.

Etter litt forskning så heller jeg mot at forklaringen er forskjellig nivå på det dekodete signalet avhengig av om PS3 eller receiver dekoder. En justering av volumet på reciever vil mao oppheve den opplevde forskjellen.
    Min teori er at ved vanlige DTS og DD lydspor, kan det lønne seg med bitstream og la receiver stå for dekoding (dersom man har en ok receiver, noe de fleste i dette fora har). Men på HD lyd lar ikke dette seg gjøre, og derfor må vi bare satse på at PS3 gjør en god dekodings jobb.
    -Bare en teori..

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som ikke har HDMI så vil PCM-overføring kun gi stereosignal. Da er det recieveren og Dolby ProLogic som splitter lyden og man får ikke ekte diskre 5.1. Bytter man til DD/DTS får man følgelig diskre 5.1 og man bør høre forskjell.
    Om det er dette dere har testet aner ikke jeg, men det kan være en av forklaringene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min teori er at ved vanlige DTS og DD lydspor, kan det lønne seg med bitstream og la receiver stå for dekoding (dersom man har en ok receiver, noe de fleste i dette fora har). Men på HD lyd lar ikke dette seg gjøre, og derfor må vi bare satse på at PS3 gjør en god dekodings jobb.
    -Bare en teori..
    Ja, men det skal i teorien ikke ha noe å si hvor dekodingen foregår. Det er bare en måte å dekode på, på samme måte som det bare er en måte å pakke opp en zip-fil på. Det utpakkede resultatet er klin likt.

Så eventuell forskjeller må komme av hva som skjer med signalet etter at det er dekodet.

Man må vel til med måleutstyr og gjøre noen ordentlige tester etterhvert.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 bruker vel software decoder til feks DTS HD og DTS HD MA.
    (software codec blir behandlet i en lydbrikke)
    En reciver bruker hardware decoder (forhåndsprogramert chip) til samme jobben.
    Begge ut fra lisens til de som eier codec.
    Tror ikke det er bedre eller dårlig noen av delene.
    Det er ulike chip som hardware (tror ikke det er forskjell på resultat)
    Det er ulike software til pc , ps3 osv (tror ikke det er forskjell på resultat)

Ja Mozze
    Har man ikke HDMI å ønsker ekte surround fra DVD , BD , CD(med dts) må man bruke bitstream med optisk å reciver decoder lyden.
    Beste lyd blir DD 5.1 eller DTS
    (høyere bitrate overføring støtter ikke optisk)

Ikke bruk PCM med optisk til DVD , Blu Ray osv med mindre ønsket er å høre 2 ch stereo lyd

Bitstream optisk = Raw digital lyd ut fra PS3 uten behandling av noe slag.
    PCM optisk = Lyd blir convertert til 2 channel PCM
    Forskjell er veldig stor .
    __________________________________________________ _

Før støttet PS3 lyd
    Dolby Thrue HD 7.1 med HDMI (bitstream HDMI ble DTS)-->(HDMI - LPCM ble 5.1 og ikke 7.1)
    Dolby Thrue HD 5.1 (bitstream HDMI ble DTS) --> (HDMI - LPCM ble riktig)
    DTS HD HRA 7.1 (bitstream HDMI ble 2.0 ) ---> HDMI - LPCM ble 5.1 og ikke 7.1)

Siden PS3 ikke støtter HDMI bitstream av DTS HD MA blir lyden 2.0 om man bruker bitstream ?
    DTS HD MA med PS3 skal vel støtte HDMI - LPCM 7.1
    Blir alle andre lyder som ble nedgradert (7.1 til 5.1 med LPCM) eller nedgradering av HD lyd ved bitstream (Dolby thrue HD , DTS HD osv) til core lydspor forbedret i nyeste firmware eller er det masse mangler ennå pga Hardware begrensning i PS3 ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjnner ikke hva dere prater om.. Jeg så nettopp the departed på bluray med ps3, underveis i filmen fannt jeg ut at jeg kunne velge å sende lyden fra ps3 ut i bitstream!! Dette forbedret lydkvaliteten mange hakk etter mine ører. Jeg fikk da opp DD merket i displayet på rec. etter mange irriterende PCM uker :-)
    men mulig jeg ikke har satt meg godt nok inn i dette, for kan vel hende at saken stiller seg annerledes med dts hd og ddth o.l.?
    Det er jo litt skremmende å høre.

Hvis den gjør en såpass merkar forskjell på dekoding av gode gamle DD og DTS, da er man jo ikke garantert at lyden blir like bra som den ville blitt hvis en forsterker tok seg av dekodingen av DTS MA.

Men all DTS MA er nok bedre enn DTS Core for vi håpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er jo litt skremmende å høre.

Hvis den gjør en såpass merkar forskjell på dekoding av gode gamle DD og DTS, da er man jo ikke garantert at lyden blir like bra som den ville blitt hvis en forsterker tok seg av dekodingen av DTS MA.

Men all DTS MA er nok bedre enn DTS Core for vi håpe.
    Dere må vaske ørene eller lukke øynene gutter :-)

Forskjellene kommer av eventuell etterprossesering i reciver (Med unntak av DD EX og DTS 6.1 spor som PS 3 desverre kun dekoder til 5.1) . Sjekk instillinger der om de er like og lydnivå med de to valgene.

Vet at enkelte recivere ikke gir samme etterproseserings muligheter på PCM inn som på bitstream (Onkyo for eksempel) mens Denon har samme muligheter i begge formater.

Tape over displayet og kjør en blindtest etter at du har stilt inn slik at du sammenlikner epler med epler så er det nok ikke så stor forskjell, det er det ikke hos oss, ett oppsettet som etter hvert er blitt ganske avslørende på detaljer.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har opplevd noe av det samme, men jeg tror vi blir lurt. I mitt tilfelle var PCM sporet en del db lavere enn bitstream. Dermed tror vi jo at det er bedre lyd.

For øyeblikket står PS3 og laster, yepp ny oppdatering. Testa litt igår, skal bli spennende å se om bitrate på lyd går noe opp på HD MA.

Arne

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Heyyy.
    Ja, nå er det liv i kjellern. Oppdatering unnagjort og overføringshastighet forrandret seg drastisk. F.eks på Simpsons The Movie, hadde jeg igår DTS og 1,5 mbs. Nå står det DTS HD MA og rett som det er 5 mbs. X-men The last stand oppe i 7 mbs.

Yesssss, endelig.

Mvh Arne

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde bare 1-2 min av starten på Die Hard 4.0.
    Virket godt oppløst i bunnen. Og god vokal lyd.

Synd jeg bare har Die Hard filmene som har DTS HD MA lyd enda...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Prøvde bare 1-2 min av starten på Die Hard 4.0.
    Virket godt oppløst i bunnen. Og god vokal lyd.

Synd jeg bare har Die Hard filmene som har DTS HD MA lyd enda...
    Prøv Die hard 4 etter ca 42 minutter

Regn med å måtte plukke ting opp fra gulvet hvis du har skikkelig subwoofer

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres lovende ut!! Da er det bare å gå til annskaffelse av materiale med DTS MA da...!!!
    Vet dere om det finnes noen oversikt over utgivelser med MA noe sted?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Heyyy.
    Ja, nå er det liv i kjellern. Oppdatering unnagjort og overføringshastighet forrandret seg drastisk. F.eks på Simpsons The Movie, hadde jeg igår DTS og 1,5 mbs. Nå står det DTS HD MA og rett som det er 5 mbs. X-men The last stand oppe i 7 mbs.

Yesssss, endelig.

Mvh Arne
    Er det forskjell på innspillingene som utgjør forskjellen i mbs overført?
    DTS MA har vel muligheten til å overføre inntill 24,5 mbs.
    Eksemplene du kommer med er fra 5-7 mbs, mao mye å gå på, eller har jeg missforstått?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jeg veldig aktiv her, men ett nytt spørsmål dukket opp i hodet...
    De fleste BluRay utgivelsene jeg har vært borti så langt har hatt et PCM (uncompressed) lydspor, verken DTS HD eller DD TrueHD.
    Hva er egentlig forskjellen?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres lovende ut!! Da er det bare å gå til annskaffelse av materiale med DTS MA da...!!!
    Vet dere om det finnes noen oversikt over utgivelser med MA noe sted?
    Så og si alle Fox-titler har DTS MA, av filmer med mye lyd/bass som jeg kommer på i farten: - Master and Commander - Die Hard - the Day after tomorrow - Independence Day -

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en del 7.1 spor ute allerede er det ikke kjekt....

Side 33 av 39 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •