Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 39 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 772
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    støtter den Dolby True HD?. rart har prøvd filmer med Dolby True HD med i displayet på min onkyo 875 står det bare multicanel, burde det ikke da stå Dolby True HD i displayet? eller er det noe feil her oss meg.
    Så lenge den ikke sender lyd over bitstream, så skjer decodingen i PS3. Jeg har også Onkyo 875. Multich kan du endre til f.eks Dolby Digital EX. Da får du lyd i center bak, dersom du har 6.1 eller 7.1 oppsett.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Så lenge den ikke sender lyd over bitstream, så skjer decodingen i PS3. Jeg har også Onkyo 875. Multich kan du endre til f.eks Dolby Digital EX. Da får du lyd i center bak, dersom du har 6.1 eller 7.1 oppsett.
    Hvis du lar PS3 sende True HD som DD EX for å få lyd i kanalen bak. Så taper du litt i lydkvalitet.

Det er det bedre å få sendt det som 5.1 PCM, og sette på Dolby Pro Logic II i forsterkeren, som da gjør at man også får lyd i 6 og 7 høytaller. Da uten tap av lydkvalitet. Funker fint på min Pioneer AX4.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis du lar PS3 sende True HD som DD EX for å få lyd i kanalen bak. Så taper du litt i lydkvalitet.

Det er det bedre å få sendt det som 5.1 PCM, og sette på Dolby Pro Logic II i forsterkeren, som da gjør at man også får lyd i 6 og 7 høytaller. Da uten tap av lydkvalitet. Funker fint på min Pioneer AX4.
    Jeg mente at man sendte det som 5.1 PCM (ukomprimert) og setter forsterkeren på Dolby Digital EX. Da skal man ikke tape noe i lydkvalitet. Man kan selvsagt velge Dolby Pro Logic II, men dette skal vel ikke utgjøre så mye forskjell ? Jeg spurte JFinneru om dette, og han sa at man ikke tapte noe i lydkvalitet på å bruke Dolby Digital EX.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når playstationet gjør om å sender lydsporene ut som Pcm så står det Pcm i displayet på reciveren min(samme reciver som deg)
    Da har jeg bare latt det stå.
    Trykker du deg da til Dollby Pro logic 11 i et 5-1 oppsett?
    Hvis man beholder Pcm lydsporet kan man jo `legge` oppå Auto surrond,direct eller pure direct
    Hva velger du her?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Når playstationet gjør om å sender lydsporene ut som Pcm så står det Pcm i displayet på reciveren min(samme reciver som deg)
    Da har jeg bare latt det stå.
    Trykker du deg da til Dollby Pro logic 11 i et 5-1 oppsett?
    Hvis man beholder Pcm lydsporet kan man jo `legge` oppå Auto surrond,direct eller pure direct
    Hva velger du her?
    Du lar det bare stå som PCM, det er kun dem med 7.1 oppsett som har noen glede av DPL IIx.

Når det gjelder Auto surrond,direct eller pure direct så betyr vel bare dette att den a, velger selv, b, tilsvarer "stereo" på CD eller c,bypasser alle DSP'er osv akkurat som på CD.

Jeg har alltid valgt Auto surround, som hos meg tilsvarer PCM med romkorreksjon + DPLIIx+THX cinema:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg det Arendal skriver.

Har 7.1, så da hjelper det med PLÌI, ellers så er det dødt i Surround Back høytallerene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Slik får du riktig bilde:

- Tving gjennom rgb-signal, ikke bruk automatic
    - ikke bruk full range, dette gjelder produkter som anser 0 for svart og 255 som hvit, det er ikke det som er videostandard (kanskje noen dataprodukter trenger full range, og kanskje noen tver/projektorer tilpasser seg hvis de får det tilsendt, men jeg ser ikke hensikten)
    - superwhite utelukker seg selv, det er bare aktuelt på komponent
    - sett projektor på 50/50

Forøvrig skulle jeg ønske vi hadde kontroll over nedskaleringen til 720p på bluray. Jeg synes den er alt for konservativ og engstelig, så unødvendig mye detaljer fjernes. Andre 720-greier jeg viser fra pc, og iofs trailere på ps3en, virker mye skarpere. Man kan kanskje se tegn til aliasing en og annen gang, litt avhengig av hvordan kilden er, men generelt synes jeg det er verdt det for såpass mye bedre opplevd skarphet og detaljrikdom.
    Etter å ha rotet mye frem og tilbake, så fant jeg løsningen. Jeg har bare mulighet til å ha 1 innstilling på min projektor (LG AN110) siden jeg kjører både DVD/HD DVD spiller og PS3 gjennom receiveren (Onkyo 875) med 1 HDMI ut. Dersom jeg bruker RGB, så blir bildet altfor mørkt på Blue Ray vs DVD/HD DVD (Buker HD DVD spiller til avspilling av vanlig DVD). Når jeg kalibrerer med DVE, så må jeg gjøre følgende for å få "likt" bilde fra begge kilder:

PS3 må settes på Y Pb/Cb Pr/Cr (ikke RGB), Kinokonvertering = Video (usikker på om dette betyr noe), Superhvit = On, RGB= Full (usikker på om dette betyr noe siden jeg har Y Pb/Cb Pr/Cr).

Men, med disse innstillingene så vises blacker than black og whiter than white på DVE, samt at bildet er likt kalibrert både for DVD, HD DVD og Blue Ray. Dette funker iallefall for meg:-D

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg har alltid valgt Auto surround, som hos meg tilsvarer PCM med romkorreksjon + DPLIIx+THX cinema" Gjelder dette dvd med DD 5.1 og BD uansett om lydsporet er DD TH, ucomprimert PCM DTS MA !??? Hva med de nye filene som sleppes nå med 7.1 spor, skal/bør reciveren stå i multich!!???

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    "Jeg har alltid valgt Auto surround, som hos meg tilsvarer PCM med romkorreksjon + DPLIIx+THX cinema" Gjelder dette dvd med DD 5.1 og BD uansett om lydsporet er DD TH, ucomprimert PCM DTS MA !??? Hva med de nye filene som sleppes nå med 7.1 spor, skal/bør reciveren stå i multich!!???
    Det kommer jo ann på hva spilleren din støtter. Spilleren din, hvis det er Samsung BD1000 som det står i signaturen din, så støtter vel ikke denne bitstream av HD matrialet. Vet ikke om den har dekoding av True HD en gang. Det er vel den første på markedet.

Da får du vel kun mulighet for PCM lydspor i HD, og resten blir kun vanlig DD og DTS. Den er vel også hakket for gammel til å støtte PCM 7.1, og bruker kun 5.1.

Det er bare å la den stå på romkorreksjon+DPLII+THX. Når forsterkeren får ett 7.1 signal, så dropper den nok DPLII automatisk, og bruker de originale kanalene. Den trenger da ikke lage flere selv.

EDIT: Var innom hjemmekinoen din. For ett hus . Så at du bruker PS3, og ikke Samsungen som hoved spiller. PS3 støtter 7.1, men ikke DTS, men det vet du nok. Bare kjør på det du har i dag så funker det.

Noen som vet om PS3 omdekoder ett Dolby True HD sport i 7.1 til PCM 7.1?

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo ann på hva spilleren din støtter. Spilleren din, hvis det er Samsung BD1000 som det står i signaturen din, så støtter vel ikke denne bitstream av HD matrialet. Vet ikke om den har dekoding av True HD en gang. Det er vel den første på markedet.

Da får du vel kun mulighet for PCM lydspor i HD, og resten blir kun vanlig DD og DTS. Den er vel også hakket for gammel til å støtte PCM 7.1, og bruker kun 5.1.

Det er bare å la den stå på romkorreksjon+DPLII+THX. Når forsterkeren får ett 7.1 signal, så dropper den nok DPLII automatisk, og bruker de originale kanalene. Den trenger da ikke lage flere selv.

EDIT: Var innom hjemmekinoen din. For ett hus . Så at du bruker PS3, og ikke Samsungen som hoved spiller. PS3 støtter 7.1, men ikke DTS, men det vet du nok. Bare kjør på det du har i dag så funker det.

Noen som vet om PS3 omdekoder ett Dolby True HD sport i 7.1 til PCM 7.1?
    Takk for det AndersT2 :-)
    "Noen som vet om PS3 omdekoder ett Dolby True HD sport i 7.1 til PCM 7.1?"
    Dette lurer jeg også på??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS Master Audio kommer vist i firmwaren neste uke

Da blir PS3 så å si komplett BD spiller, mangler da kun bitstream av HD formatene.

PS3 Gets DTS-HD Master Audio Upgrade | High-Def Digest

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette er fantastiske nyheter!!! Selv om jeg helst så at den klarte bitstream, så virker nå PS3 som den komplette Blu-ray spiller...

Noen mente at PS3 aldri ville klare å dekode DTS-HDMA. Nå som den kan de-kode, er det noe i veien for at den kan sende bitstream?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette er fantastiske nyheter!!! Selv om jeg helst så at den klarte bitstream, så virker nå PS3 som den komplette Blu-ray spiller...

Noen mente at PS3 aldri ville klare å dekode DTS-HDMA. Nå som den kan de-kode, er det noe i veien for at den kan sende bitstream?
    Er visst et hardware-problem, og da blir det jo verre. Jeg for min del klarer meg fint uten at det står DTS HD MA på displayet på forsterkeren. Spesielt mtp at den kun har HDMI 1.1

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge!!

Rett og slett konge!!

Da er ps3 perfekt. Bitstream er helt unødvendig på ps3 uansett

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Konge!!

Rett og slett konge!!

Da er ps3 perfekt. Bitstream er helt unødvendig på ps3 uansett
    Jepp, alt er konge. Men at du mener at bitstream er unødvendig på PS3 skjønner jeg ikke. Ville ha kommet godt med for oss som har HDMI 1.3-receiver
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så får oss med receiver med kun hdmi 1.1 så kan vi ikke få mer ut av disse nye lydformatene nå?
    Og Pl 3 vil i mitt tilfelle sende dts hd master ut som ukomprimert Pcm?

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjnner ikke hva dere prater om.. Jeg så nettopp the departed på bluray med ps3, underveis i filmen fannt jeg ut at jeg kunne velge å sende lyden fra ps3 ut i bitstream!! Dette forbedret lydkvaliteten mange hakk etter mine ører. Jeg fikk da opp DD merket i displayet på rec. etter mange irriterende PCM uker :-)
    men mulig jeg ikke har satt meg godt nok inn i dette, for kan vel hende at saken stiller seg annerledes med dts hd og ddth o.l.?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Så får oss med receiver med kun hdmi 1.1 så kan vi ikke få mer ut av disse nye lydformatene nå?
    Og Pl 3 vil i mitt tilfelle sende dts hd master ut som ukomprimert Pcm?
    Jepp og jepp.
    Og om de med 1.3 receiver får mer ut av det med bitstrøm kan diskuteres, i teorien så skal det ikke spille noen rolle om dekoding skjer i avspiller eller receiver.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Jeg skjnner ikke hva dere prater om.. Jeg så nettopp the departed på bluray med ps3, underveis i filmen fannt jeg ut at jeg kunne velge å sende lyden fra ps3 ut i bitstream!! Dette forbedret lydkvaliteten mange hakk etter mine ører. Jeg fikk da opp DD merket i displayet på rec. etter mange irriterende PCM uker :-)
    men mulig jeg ikke har satt meg godt nok inn i dette, for kan vel hende at saken stiller seg annerledes med dts hd og ddth o.l.?
    Setter du lyden som bitstream får du "kun" vanlig DD og DTS og ikke DTS HD, PCM, DD+ eller DD TrueHD. Dette blir da nedjustert til "vanlig" DD eller DTS.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Setter du lyden som bitstream får du "kun" vanlig DD og DTS og ikke DTS HD, PCM, DD+ eller DD TrueHD. Dette blir da nedjustert til "vanlig" DD eller DTS.
    PCM får man uansett om man setter PS3 til Bitstream eller LPCM.

Side 32 av 39 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •