Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 39 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 772
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble overrasket da jeg fikk meg HD projektor, hadde ikke prøvd å oppskalere DVD'er med PS3'en før. Synes PS3'en gjør en utrolig bra jobb, hvertfall opp til 720p. Kjempe bra bilde. Syns også BluRay spilleren virker solid og bra, selvom jeg ikke får kjørt 1080p ennå:sad: .
    Spilleren har ihvertfall ikke problemer sånn som PS2'en hadde med DVD'er, følsom for hvert lille støvkorn.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Ser at det foreslås her at full RGB skal stå på ON og at HDMI White (?) skal stå på ON. Jeg har problemer med at bildet blir for lyst, i forhold til min DVD spiller (Sony DVP NS 92), og jeg måtte kalibrere på nytt. Men siden projektoren min (LG AN110) kun har 1 lagring per inngang (HDMI fra DVD og PS3), så har jeg et problem. Noen som har noen forslag ? Kanskje Onkyo 875 har justeringsmuligheter per inngang ? Kun kontrast og brightness som trenger å justeres.

Slik får du riktig bilde:

- Tving gjennom rgb-signal, ikke bruk automatic
    - ikke bruk full range, dette gjelder produkter som anser 0 for svart og 255 som hvit, det er ikke det som er videostandard (kanskje noen dataprodukter trenger full range, og kanskje noen tver/projektorer tilpasser seg hvis de får det tilsendt, men jeg ser ikke hensikten)
    - superwhite utelukker seg selv, det er bare aktuelt på komponent
    - sett projektor på 50/50

Forøvrig skulle jeg ønske vi hadde kontroll over nedskaleringen til 720p på bluray. Jeg synes den er alt for konservativ og engstelig, så unødvendig mye detaljer fjernes. Andre 720-greier jeg viser fra pc, og iofs trailere på ps3en, virker mye skarpere. Man kan kanskje se tegn til aliasing en og annen gang, litt avhengig av hvordan kilden er, men generelt synes jeg det er verdt det for såpass mye bedre opplevd skarphet og detaljrikdom.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...måtte jo prøve Ratatouille på DVD etter at jeg fikk meg projektor (og rullgardin fra IKEA), og det ble bra. Syns PS3'en gjør en bra jobb med å oppskalere, men.....når jeg fikk meg Ratatouille på BD, da ble det stooor forskjell, selv om jeg bare kjører i 1080/60i. Detaljene på rottene er sykt bra. Jeg vil fortsatt tro at det blir mye bedre med en nyere og bedre projektor da, siden min ikke har det skarpeste og lyssterke bildet, men er fornøyd jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken innstillinger er det som passer best fra Playstation 3 til 508xd??
    (eller generelt til plasma)
    Noen som har noen gode tips?

Fks under menyen skjerminnstilling...

Kryssfarge reduksjonsfilter: Av eller på?
    RGB Full Range: Full eller begrenset?
    Y Pb/Cb Pr/Cr Super hvit: På eller av?

Under Bd/Dvd innstilling..

Bd/dvd Video Output format: Automatisk,Rgb eller Y Pb/Cb Pr/Cr ?

Ved siste valg,velger auto det beste til enhver tid??

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hvilken innstillinger er det som passer best fra Playstation 3 til 508xd??
    (eller generelt til plasma)
    Noen som har noen gode tips?

Fks under menyen skjerminnstilling...

Kryssfarge reduksjonsfilter: Av eller på?
    RGB Full Range: Full eller begrenset?
    Y Pb/Cb Pr/Cr Super hvit: På eller av?

Under Bd/Dvd innstilling..

Bd/dvd Video Output format: Automatisk,Rgb eller Y Pb/Cb Pr/Cr ?

Ved siste valg,velger auto det beste til enhver tid??
    Hvis du gjør som jeg beskrev lenger opp, altså tvinger gjennom rgb alltid, vil du sannsynligvis ikke få problemer med at forskjellige filmer kan bli forskjellige. Da kommer iallefall TVen til å alltid få det samme signalet. For min del var det også bare ved rgb-signaler at projektoren viste riktig ved 50/50-innstillinger, men der kan tven din være annerledes. Om du bruker rgb spiller ikke super white noen rolle.

Kryssfargereduksjosfilteret, om det var det det het, tror jeg bare er for analog komponent ut.

Full range eller ikke kommer igjen an på hvordan tven tolker signalene. Jeg tipper den ikke vil ha full range, siden det er snakk om et videoprodukt, men antageligvis merker den forskjellen på det. Om det er noe poeng med full range kommer an på hvordan ting lagres på bden, og der har jeg ikke oversikten. Hvis både plate og tv utnytter hele spekteret av farger, altså 0-255 i hver farge, vil du få bedre fargedybde med full range.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster den i denne tråden oxo :-D

Når man trykker trekant under avspilling og går til valget AV innstilling kan man jo endre div innstillinger direkte under avspilling..
    Hvorfor har ingen fortalt meg dette før????

Har alltid lurt på om hva som er best av rgb og komponent (Y Pb/Cb Pr/Cr) over hdmi.
    Dette får jeg nå endelig sett.
    Kjøpte blu ray discen Exotic Saltwater Aquarium fra play:

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...m/Product.html

For en forskjell det var,Rgb var total overlegen på denne discen.Trodde ikke det kunne være så stor forskjell.
    Denne discen er en ren nytelse i flotte bilder med avslappende lyd som gjør skjermen din til et utrolig flott akvarium.Mange forskjellige bildevalg,anbefales på det sterkeste!
    Fargene ble mye mer knall og det var kjempe forskjell på sort.På Rgb var sort så sort en kan få det,men på komponent var den mer grå!
    Prøvde oxo på filmen Flags of our fathers senere og her var ikke forskjellen like stor,men Rgb var fortsatt bedre.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster den i denne tråden oxo :-D

Når man trykker trekant under avspilling og går til valget AV innstilling kan man jo endre div innstillinger direkte under avspilling..
    Hvorfor har ingen fortalt meg dette før????
    Kanskje fordi "alle" andre bruker fjernkontrollen

Har alltid lurt på om hva som er best av rgb og komponent (Y Pb/Cb Pr/Cr) over hdmi.
    Dette får jeg nå endelig sett.
    Kjøpte blu ray discen Exotic Saltwater Aquarium fra play:

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...m/Product.html

For en forskjell det var,Rgb var total overlegen på denne discen.Trodde ikke det kunne være så stor forskjell.
    Denne discen er en ren nytelse i flotte bilder med avslappende lyd som gjør skjermen din til et utrolig flott akvarium.Mange forskjellige bildevalg,anbefales på det sterkeste!
    Fargene ble mye mer knall og det var kjempe forskjell på sort.På Rgb var sort så sort en kan få det,men på komponent var den mer grå!
    Prøvde oxo på filmen Flags of our fathers senere og her var ikke forskjellen like stor,men Rgb var fortsatt bedre.
    Hva som fungerer best avhenger også av tilkoblet visnings utstyr, om det tillater BTB og WTW.

Hos noen er full RGB best og hos andre er Y Pb/Cb Pr/Cr det som fungerer best.

Den enkleste måten å fastslå dette på er å invester noen få kroner i DVE og se om du ser BTB og WTW.
    Om du ikke gjør det er det ingen krise fordi ( Blacker Than Black og Whiter Than White ) er "ulovlige" verdier i ett videobilde likevel og det skal ikke ligge informasjon under 7,5 IRE.

Det er derfor ekstremt viktig at man bruker en disk som DVE ( Digital Video Essentials ) eller AVIA til å justere kontrast og brightness på ditt utstyr i ditt rom da det er det som gir deg riktig innstillinger på alle filmer og ikke en eller 2 filmer.

Hvem har ikke brukt Ringenes herre til å juster bildet etter og så fått grå hår når de setter inn MI II eller The fast and the fourious 2 for eksemper?

Bare noen velmente råd fra en som har brukt ALT for mye tid på å justere projectorer:-D

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min PV-600 ble det sorte virkelig helt sort for første gang etter å ha satt den til RGB på Blue-Ray. HURRA :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har lest litt i denne tråden men har ikke fått et helt klart svar. Er det mulig å koble PS3 med komponent (RGB) og se bluray-filmer i 720p uten noen problemer med HDCP osv?

Dette gjør det en smulere enklere da prosjektorens eneste HDMI er dedikert til min dvdopptaker - samtidig som at PS3 kan dele kabler med XBox360'en (og spdifen for den saks skyld - forbjannet innebygd lydanlegg i dvdopptakeren).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lostfields
    Hei
    Jeg har lest litt i denne tråden men har ikke fått et helt klart svar. Er det mulig å koble PS3 med komponent (RGB) og se bluray-filmer i 720p uten noen problemer med HDCP osv?

Dette gjør det en smulere enklere da prosjektorens eneste HDMI er dedikert til min dvdopptaker - samtidig som at PS3 kan dele kabler med XBox360'en (og spdifen for den saks skyld - forbjannet innebygd lydanlegg i dvdopptakeren).
    Komponent får du brukt. Men det støtter ikke HDCP, men det er ikke spesielt mye i bruk enda.

Hvilke oppløsning du får via komponent vet jeg ikke. Men husk at du må ha spesial plugg for PS3, det er vel samme dealen med Xboxen tipper jeg.

Du kan gjøre det enkelt, og skaffe en HDMI switch, en slik 2/3 til 1 sak. Man finner de bilig enkelte steder. Søk litt her på forumet så finner du linker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk :-) da tipper jeg at HDCP er noe som styres av filmene - finnes det en oversikt over hvilke filmer som benytter seg av HDCP?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel egentlig ikke hørt om noen enda.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er BD Live v 2.20 firmwaren ute:
    PlayStation® Global

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke støtte for hd lyd denne gangen heller.problemet er vell at hardwaren ikke støtter hd lyd.
    bd live vordan fungerer det.må man laste ned matrialet eller streamer man det live.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    ikke støtte for hd lyd denne gangen heller.problemet er vell at hardwaren ikke støtter hd lyd.
    bd live vordan fungerer det.må man laste ned matrialet eller streamer man det live.
    PS3 støtter HD lyd den. Både PCM og Dolby True HD. Bare ikke DTS Master Audio., og ingenting over bitstream.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    Det at hardwaren, eller HDMI-chippen, ikke skal støtte DTS-MA har jeg hørt flere steder, men jeg stiller meg tvilende.
    HDMI-utgangen er versjon 1.3 og stilles det ikke visse krav for å kunne kalle den versjon 1.3?
    Det er vel ikke noe som heter '1.3 minus' hvis det har alt bortsett fra DTS-MA..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er akkurat sånn det er.

I "avsenderen" kan produsenten velge hvilke deler av standarden de skal bruke. Man kan velge deep colour, men ikke HD lyd for eksempel.

På "mottaker" siden er det motsatt, der må man støtte alt.

Det er derfor spillerene kom med HDMI 1.3 før reveiverene kom med det.

Dessuten er det ikke bare DTS HD MA lyd PS3 ikke støtter, men all HD LYD ovder bistream.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig. Jeg simpelthen bare digger standarder som ikke bare kommer i flere versjoner, men som produsentene kan velge å støtte kun deler av i tillegg. Jeg syntes ordet "standarisering" begynner å bli vannet godt ut..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt tyder på at PS3 aldri vil kunne støtte bitstream. Hadde den muligens kunne gjort det, så ville nok Sony ha kommet med en uttalelse.

All den snakken det har vært om dette, så er det rart de ikke har kommet med noe respons. Det tyder bare på en ting. At de har driti seg litt ut på den siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter den Dolby True HD?. rart har prøvd filmer med Dolby True HD med i displayet på min onkyo 875 står det bare multicanel, burde det ikke da stå Dolby True HD i displayet? eller er det noe feil her oss meg.

Side 31 av 39 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •