Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 39 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 772
    Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har tips til hvordan jeg skal stille inn PS3 til å gi best bilde på DVD med Panasonic PV600?

Har ikke fått noe bilde som jeg mener er bra nok enda. Sliter både på hudfarger (dårlige overganger) og i mørke partier.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste i siste Lyd og Bilde at PS3 ble anbefalt 'med forbehold' siden den ikke var noe god på DVD. Min oppfatning er stikk motsatt, PS3'n min banker S97'n rett i bakken på oppskalering til 720p/1080i (har ikke skjer med 1080p så det får jeg ikke testa). Det burde i det minste vært krav om at blader som Lyd og Bilde oppgir firmawareversjon på ting de tester. Virker som de har brukt en eldgammel firmware for oppskaleringen funker som pokker på min..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Leste i siste Lyd og Bilde at PS3 ble anbefalt 'med forbehold' siden den ikke var noe god på DVD. Min oppfatning er stikk motsatt, PS3'n min banker S97'n rett i bakken på oppskalering til 720p/1080i (har ikke skjer med 1080p så det får jeg ikke testa). Det burde i det minste vært krav om at blader som Lyd og Bilde oppgir firmawareversjon på ting de tester. Virker som de har brukt en eldgammel firmware for oppskaleringen funker som pokker på min..

Dette er i overensstemmelse med min oppfatning også. De skriver rett og slett forferdelig mye rart i "Lyg og Bilde".

Et minimum av seriøsitet når man tester et produkt som PS3 er å oppgi firmware installert og hvilke innstillinger som er brukt. For dessverre er ikke "Full Range RGB" default på PS3. Denne innstillingen kom først med firmware 1.8 også, så vidt jeg husker. Forskjellen med - og uten Full Range er imidlertid dramatiske på min TV. Med Full Range er sortnivået utrolig bra. Ikke blast slik L&B skriver!
    Virker som de ikke har brydd seg med å kalibrere produktene og da kan man sannelig spørre seg om nytteverdien i en slik "test"!

Jeg synes PS3 er så bra på vanlig DVD avspilling at den forsvarer prisen som ren DVD-avspiller alene. Og fullt ut er på høyde med det aller beste jeg har sett av dedikerte DVD-spillere. De andre funksjonene er ren bonus.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå brukte Lyd & Bilde den nye 40 GB utgaven av PS3, det var grunnen til at den var med i testen. Hvilke firmware kommer denne default med? Det burte minimum være 1.90 siden den kom lenge før 40 GB kom.

De burte ha nevnt det, men nå pleier de som tester i de magasinene være nokså oppdatert på ting, så jeg ville tro at de har oppdatert til siste mulige versjon.

Og de har vel testet de fleste innstillinger også tipper jeg, for å finne beste bilde.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Nå brukte Lyd & Bilde den nye 40 GB utgaven av PS3, det var grunnen til at den var med i testen. Hvilke firmware kommer denne default med? Det burte minimum være 1.90 siden den kom lenge før 40 GB kom.

De burte ha nevnt det, men nå pleier de som tester i de magasinene være nokså oppdatert på ting, så jeg ville tro at de har oppdatert til siste mulige versjon.

Og de har vel testet de fleste innstillinger også tipper jeg, for å finne beste bilde.

Det kan jo hende du har rett, men det vil være i lesernes interesse å vite hva slags muligheter man har for kalibrering av best mulig bilde. Og siden de ikke nevner noe, så blir jeg usikker.
    Optimalt kalibrert er jeg iallefall dundrende uenig i deres bedømmelse av kvaliteteten på DVD-avspilling på PS3.

Men, under alle omstendigheter bør jo folk lese mange uavhengige tester, før de danner seg noe bilde om et produkt. Spriket mellom forskjellige tester er som vi vet voldsomt.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistenker at de rett og slett ikke har oppskalert PS3 til 1080p når de testet DVD-delen. Hos meg synes jeg at den gjør en meget habil jobb på det feltet.

Men generelt fester jeg liten tillit til tester i Lyd & BIlde av egen erfaring. Bladet Hjemmekino har langt bedre og mer omfattende tester av produkter IMO.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg forsøker å krysse av 1080p under "Video settings" på PS3, så blir Pioneer-skjermen min svart. Følgelig får jeg ikke kjørt 1080p-skalering på standard DVD'er. Det komiske er at visning av Blu-ray-filmer går helt fint i 1080p... Lurer på om dette ligger i PS3 eller i skjermen... Skjermen støtter jo 1080p.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Når jeg forsøker å krysse av 1080p under "Video settings" på PS3, så blir Pioneer-skjermen min svart. Følgelig får jeg ikke kjørt 1080p-skalering på standard DVD'er. Det komiske er at visning av Blu-ray-filmer går helt fint i 1080p... Lurer på om dette ligger i PS3 eller i skjermen... Skjermen støtter jo 1080p.
    Er skjermen 1080p eller er den 768p? Er den 768p er det vel ikke noe poeng å sende 1080p. Prøv 1080i og sett Pioneer på Advanced (picturemodus eller hva det het) Altså den instillingen som gjør korrekt skalering til 768p...

På BD klarer Pioneer å nyttegjøre seg av 1080/24p nettopp fordi den er 24p-kompatibel, og for at den gjør korrekt bildebehandling av signalet.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er skjermen 1080p eller er den 768p? Er den 768p er det vel ikke noe poeng å sende 1080p. Prøv 1080i og sett Pioneer på Advanced (picturemodus eller hva det het) Altså den instillingen som gjør korrekt skalering til 768p...

På BD klarer Pioneer å nyttegjøre seg av 1080/24p nettopp fordi den er 24p-kompatibel, og for at den gjør korrekt bildebehandling av signalet.
    Den er 768p, så det er nok derfor den nekter å gi bilde på 1080p... Som du påpeker, jeg kan likegodt bruke 1080i og la skjermen gjøre resten i Advanced mode.

Uansett er jeg ikke enig med Lyd og Bilde, jeg heller. PS3 gir minst like bra bilde på vanlig DVD som f.eks. HD-E1, synes faktisk den er litt bedre, også. PS3 er en maskin som man blir glad i... :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er 768p, så det er nok derfor den nekter å gi bilde på 1080p... Som du påpeker, jeg kan likegodt bruke 1080i og la skjermen gjøre resten i Advanced mode.

Uansett er jeg ikke enig med Lyd og Bilde, jeg heller. PS3 gir minst like bra bilde på vanlig DVD som f.eks. HD-E1, synes faktisk den er litt bedre, også. PS3 er en maskin som man blir glad i... :-D
    Hepp-hepp, enig med du:-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spiller blu-ray filmer på min 508xd
    Hvorfor får jeg sorte striper under og over bildet på enkelte filmer?
    Er det en innstilling som er feil?
    Bildet blir vel galt,hvis jeg endrer bilde størrelse fra tv menyen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det under Pure Cinema man finner denne Advanced mode?
    Og hva er denne under 508xd?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Når jeg spiller blu-ray filmer på min 508xd
    Hvorfor får jeg sorte striper under og over bildet på enkelte filmer?
    Er det en innstilling som er feil?
    Bildet blir vel galt,hvis jeg endrer bilde størrelse fra tv menyen
    Dette er fordi TV'en din har et bredde/høyde forhold som er 16:9 og mange filmer er bredere enn dette. Dvs. hvis disse filmene skal tilpasses TV'en din så mister du mye av bildet på sidene, og det vil du vel ikke?

Les mer her: Sideforhold - Wikipedia

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Dette er fordi TV'en din har et bredde/høyde forhold som er 16:9 og mange filmer er bredere enn dette. Dvs. hvis disse filmene skal tilpasses TV'en din så mister du mye av bildet på sidene, og det vil du vel ikke?

Les mer her: Sideforhold - Wikipedia

Synd filmbransjen ikke går kun for et format,som kan fylle hele våre deilige,store flatskjermer
    Tv sendingene blir jo stort sett fullt helt opp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes desverre ikke noe håp å fylle skjermen din fullt ut alltid. Dette er det heldigvis filmskaperne som bestemmer.
    Men i alle fall begynner 16:9 å bli nogenlunde akseptert standard.

Noen ganger velger filmskapere et noe bredere format av den grunn at det er lettere å dele opp bildet i flere deler (uavhengig av akkurat hvordan dette gjøres). Jeg tipper at dét er en av grunnene til at 4:3 har tapt overfor 16:9. På den annen side vil man kanskje ikke ha en kino-bredformat skjerm til daglig-bruk.

Dette er litt blannede kunnskaper/erfaringer, så arrester meg gjerne, hvis noen vet bedre.

btw, skulle jeg ønske 360-graders-formatet var mer utbredt (for dem som veit hva det går ut på)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LG 37LY95 og koblet opp min PS3 60 GB i dag. Men jeg får ikke kalibrert tven eller ps3 til å yte 1080p. kan det være hdmi kabelen eller er det noe eg må kalibrere på tv (evt hvor finner jeg det).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    når du velger 1080p i innstilingene på ps3 så skifter tven til 1080p automatisk.er det bare 1080p du har problemer med eller har du det med 720p også.
    hvis hdmi kablen er lang(8-10m) og av billig type så hender at det er problemer med 1080p.
    men korte lengder går som regel greit

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har det bare med 1080p. Kabelen er bare 2 meter. Billig hdmi kabel eg fikk med te 199.- kanskje den som ikke er sertifisert te 1080p men 1080i? sku det ha noe å si?

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Proxit
    Nei har det bare med 1080p. Kabelen er bare 2 meter. Billig hdmi kabel eg fikk med te 199.- kanskje den som ikke er sertifisert te 1080p men 1080i? sku det ha noe å si?
    Det kan ha noe å si det at den ikke er sertifisert med 1080p, har en kamerat med en slik billig kabel og den fungerer ikke akkurat supert kan jeg fortelle!

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    fikk ps3 i posten i dag.det jeg lurer på er hva slags instillinger som er best
    til min projektor.(hc 3000.) hdmi.satt min ps3 til 720p,men synes ikke bilde på blu ray er noe særlig bedre en dvd.(bla.alien vs predator blu ray.)prøvd 1080i også.
    er det noen andre innstillinger som kan hjelpe for å få bedre bilde?
    mvh
    Overland

Side 29 av 39 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •