Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 39 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 772
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Viftestøy:
    40gb versjonen av PS3 er helt stille!
    Du mener vel ikke helt stille. Har lyttet til Akto sin 40Gb, og selv om den er stille så kunne en høre at vifta gikk. Var ikke en finlyttingssituasjon og jeg var sylte forkjølet men alikevel.

Når du skriver helt stille så betyr vel det at vifta går på laveste nivå og ikke girer opp til nivå to under filmavspilling?

Edit; beklager "maset" rundt dette med støyen til 40gb vs 60gb men har lyst til å finne ut av det før endelig innkjøp.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer:
    Når han sier "helt stille", så mener han nok at man ikke hører den under filmavspilling. Til og med den lille, søte Wii-maskinen kan høres når det er helt stille i rommet, men sammenlignet med Xbox 360 -- så er den helt stille. Vi som har en projektor hengende i taket er jo vant til litt støy som man stort sett bare legger merke til i de mest stille filmøyeblikkene, så jeg satser på at PS3 er "helt stille".

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det er ikke er på nivå med XBox 360 sin silovifte så er det greit for meg... :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du mener vel ikke helt stille. Har lyttet til Akto sin 40Gb, og selv om den er stille så kunne en høre at vifta gikk. Var ikke en finlyttingssituasjon og jeg var sylte forkjølet men alikevel.

Når du skriver helt stille så betyr vel det at vifta går på laveste nivå og ikke girer opp til nivå to under filmavspilling?

Edit; beklager "maset" rundt dette med støyen til 40gb vs 60gb men har lyst til å finne ut av det før endelig innkjøp.
    Når jeg sier helt stille mener jeg at den eneste lyden jeg hører er som om en ordinær dvd-spiller leser en dvd-plate, i mitt eksempel Denon 1930. Med andre ord er det mulig å høre dette så vidt dersom det er helt stille i rommet, men under film har jeg faktisk aldri hørt snurten av PS3 eller Denonen for den slags skyld. Xboxen hørte man HELE tiden.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Når jeg sier helt stille mener jeg at den eneste lyden jeg hører er som om en ordinær dvd-spiller leser en dvd-plate, i mitt eksempel Denon 1930. Med andre ord er det mulig å høre dette så vidt dersom det er helt stille i rommet, men under film har jeg faktisk aldri hørt snurten av PS3 eller Denonen for den slags skyld. Xboxen hørte man HELE tiden.
    Interesant. Må få tatt en ny lytt på 40Gb varianten, mener definitivt at det var mer lyd enn det du beskriver.
    Kanskje det er forskjell på 40Gb'ene også. Det har jo vært rapportert at de skal ha både 65nm og 90nm prosessor, ref offisiell PS3 tråden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Interesant. Må få tatt en ny lytt på 40Gb varianten, mener definitivt at det var mer lyd enn det du beskriver.
    Kanskje det er forskjell på 40Gb'ene også. Det har jo vært rapportert at de skal ha både 65nm og 90nm prosessor, ref offisiell PS3 tråden.
    Det kan jo være andre ting som spiller inn også. Avstand til lyttepos, temperatur i rommet, hvor mye luft som er rundt osv. Min har veldig mye luft rundt seg, i et digert svalt rom.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om hvordan PS3 fungerer som en DVD spiller i forhold til en dedikert DVD spiller? Jeg er på jakt etter en ny avspiller, men syns det er dumt å kjøpe seg en dedikert hddvd eller blueray spiller om PS3 er like god....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G|zO, følger opp denne. Kan PS3 holde følge med andre dedikerte DVD spillere med oppskalering til 1080?

Hvis den kan det må jeg ha meg enda en gave til jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To spørsmål:

Følger det med HDMI kabel i esken på den nye PS3 40GB?

og

Er det noen bundling av filmer med denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI-kabel har så vidt jeg vet aldri blitt bundlet med noen PS3, har heller ikke sett noen filmer bundlet med denne.

Mener å ha lest et sted at de heller vil begynne å bundle enn å sette prisen lavere enn 3000,- for 40GB, noe som i og for seg virker veldig logisk. Men jeg vil tippe at noe slik kommer ikke til å skje før tidligst januarsalget.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    G|zO, følger opp denne. Kan PS3 holde følge med andre dedikerte DVD spillere med oppskalering til 1080?

Hvis den kan det må jeg ha meg enda en gave til jul.
    Det lille jeg har brukt PS3 til normal DVD, så har den imponert. Bedre enn min Denon 2910 som kun oppskalerer til 720p/1080i (ikke bare fordi den oppskalerer til 1080p).

Den er å anbefale som vanlig DVD spiller, hvis man vil ha en konsoll.

I USA så er i hvertfall "Spider-Man 3" i esken til 40 GB utgaven. Sony har vel ikke giddi å tape de pengene her, da format krigen står i USA.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp min første blu-ray film på min nye 40gb PS3. Jeg kan rapportere om at dette gikk totalt lytefritt uten hakking, bugs eller andre problemer, og at navigering, loading osv føltes like kjapt som DVD - noe man ikke kan si om andre blu-ray spillere så vidt jeg har sett.

Kvaliteten var superb både på bilde og lyd, og ikke i noen situasjoner kunne jeg høre PS3'en under filmen.

Med blu-ray fjernkontrollen (som jeg har) så har PS3 vist seg som den ultimate film-maskin for meg!
    Filmen var forøvrig Mad Max 2. En svært god transfer til blu-ray må jeg si.

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Noen som har noen formening om hvordan PS3 fungerer som en DVD spiller i forhold til en dedikert DVD spiller? Jeg er på jakt etter en ny avspiller, men syns det er dumt å kjøpe seg en dedikert hddvd eller blueray spiller om PS3 er like god....
    Jeg syntes at min h/k dvdv47 gjør en litt bedre jobb en ps3 med oppskalering til 720p. Ser best forskjell når bruker prosjektor. På tv ser jeg ingen merkbar forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Jeg syntes at min h/k dvdv47 gjør en litt bedre jobb en ps3 med oppskalering til 720p. Ser best forskjell når bruker prosjektor. På tv ser jeg ingen merkbar forskjell.

Har du siste utgave av firmware? Har du stillt inn PS3 en for beste bilde på din skjerm/projektor? Jeg har hatt en DENON DVD-A1XVA som regnes som en av de beste spillerne i verden og forskjellene i bilde var minimal også på bilde bredde over 2 meter.... ikke verd differansen på 24 tusen... Det eneste Denonen gjør bredre er støyreduskjonen som fungerte bra på dårlige DVD inspillinger, men de er det helidigvis ikke så mange av lenger.... Nedsiden prisen og at den ikke spiller BR...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Har du siste utgave av firmware? Har du stillt inn PS3 en for beste bilde på din skjerm/projektor? Jeg har hatt en DENON DVD-A1XVA som regnes som en av de beste spillerne i verden og forskjellene i bilde var minimal også på bilde bredde over 2 meter.... ikke verd differansen på 24 tusen... Det eneste Denonen gjør bredre er støyreduskjonen som fungerte bra på dårlige DVD inspillinger, men de er det helidigvis ikke så mange av lenger.... Nedsiden prisen og at den ikke spiller BR...
    Så du mener at ps3 er en meget god dvd spiller?:-o
    Har stilt inn utstyret med dve disk etter beste evne av det jeg kan....

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-biten i PS3 er helt konge spør du meg.

Om jeg ser en brent dvd (kilde: 480p) på min PS3, er den bedre enn en original PALfilm (576p) på min HK DVD22.

Marsboer: Du er fornøyd om jeg forstår deg rett? hehe. Ta en titt på Die Hard 4 og Ratatouille du, der snakker vi syk kvalitet på både bilde og lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Så du mener at ps3 er en meget god dvd spiller?:-o
    Har stilt inn utstyret med dve disk etter beste evne av det jeg kan....
    Ja definitivt en av de beste jeg har sett etter 1.9 firmwaren.

Forutsetning HDMI, Y Pb / Cb Pr / Cr med Superwite eller RGB Begrenset, still inn kontrast og lightness på TV en din på nytt etter dette.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket litt igår på spor#3 på Master & Commander (tåke og mørke uniformer) for å sammenligne. Jeg kom i all fall frem til at fjorårets kjøp av S97 DVD-spiller med HDMI og oppskalering var en flau affære i forhold til PS3
    DVD-spilleren gjør rett og slett en dårlig jobb. Satt en drøy meter fra min 42" og det var drøy forskjell. Synd jeg ikke har filmen på BD, da hadde jeg vel slutta med DVD på dagen..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ja definitivt en av de beste jeg har sett etter 1.9 firmwaren.

Forutsetning HDMI, Y Pb / Cb Pr / Cr med Superwite eller RGB Begrenset, still inn kontrast og lightness på TV en din på nytt etter dette.
    Hmm... det skal jeg prøve!. Har hdmi, men tror den står til rgb full range da jeg syntes det gav meg best bilde på BD. Forhørte meg med meridian og han menter også at den burde stå til full rgb... men jeg skal prøve:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    DVD-biten i PS3 er helt konge spør du meg.

Om jeg ser en brent dvd (kilde: 480p) på min PS3, er den bedre enn en original PALfilm (576p) på min HK DVD22.

Marsboer: Du er fornøyd om jeg forstår deg rett? hehe. Ta en titt på Die Hard 4 og Ratatouille du, der snakker vi syk kvalitet på både bilde og lyd
    Die Hard 4 skal definitivt kjøpes inn. Er jo en rå film! Men kunne tenkt meg hele samlingen med Die Hard filmer på blu-ray i sone 2!

Side 28 av 39 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •