Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 39 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 772
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    2308 vil duge lenge, men den koster såpass mye at steget opp til en receiver med såkalt HD lyd er såpass lite at jeg ville vurdert det.

Den vil gi deg såkalt HD lyd fra PS3 da denne vil dekode lyden og sende den til receiveren via HDMI kabelen.
    Pr. dags dato dekoder PS 3 DD, DD+ DD THD og DTS internt.
    Du vil kunne høre både DTS, DTS HD og DTS HD MA men PS3 vil da kun dekode den såkalte core delen av DTS HD MA lyden, noe som gir bedre lyd enn vanlig men ikke helt HD

I teorien er det ikke forskjell på lydkvaliteten på PCM og DD THD og DTS HD MA.
    Takker. Er det sånn å forstå at det ligger PCM lydspor på mange Blu-ray filmer også?

Og ved å velge en receiver med innebygde dekodere, f.eks Onkyo 605, så vil PS3 sende ut DTS HD/MAHD som receiveren vil dekode?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2308 vil duge lenge, men den koster såpass mye at steget opp til en receiver med såkalt HD lyd er såpass lite at jeg ville vurdert det.
    Hvilke recivere er det egentlig som har HD lyd, og til hvilken pris?

Har en PS3 underveis og vurderer å oppgradere stueanlegget

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvilke recivere er det egentlig som har HD lyd, og til hvilken pris?

Har en PS3 underveis og vurderer å oppgradere stueanlegget
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Hjemmekinoreceivere & -forsterkere

Billigste er Onkyo 605, men den har dessverre ikke pre-out.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Takker. Er det sånn å forstå at det ligger PCM lydspor på mange Blu-ray filmer også?

Og ved å velge en receiver med innebygde dekodere, f.eks Onkyo 605, så vil PS3 sende ut DTS HD/MAHD som receiveren vil dekode?
    Det ligger PCM på de aller fleste Blu-ray filmer, men DTS HD MA begynner å bli mer og mer vanlig.

PS3 sender for øyeblikket ikke ut HD lyd som bitstream, men det er på vei.

Den får forresten DivX støtte også:-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den vil gi deg såkalt HD lyd fra PS3 da denne vil dekode lyden og sende den til receiveren via HDMI kabelen.
    Pr. dags dato dekoder PS 3 DD, DD+ DD THD og DTS internt.
    Du vil kunne høre både DTS, DTS HD og DTS HD MA men PS3 vil da kun dekode den såkalte core delen av DTS HD MA lyden, noe som gir bedre lyd enn vanlig men ikke helt HD

I teorien er det ikke forskjell på lydkvaliteten på PCM og DD THD og DTS HD MA.
    Enig der Arendal, det holder i massevis med en forsterker som kan motta PCM via HDMI. Eneste minuset med PS3 er vel at den ikke har mulighet for analog mulitkanal, slik at de som har en eldre forsterker også vil kunne utnytte HD lyden.

Og PS3 burte innen jul ha greid å få intern dekoding av DTS HD formatene også.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en PS3 til jul, til meg selv fra meg selv. Den begynner jo å bli skapelig priset etterhvert også. I'm going Blue...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri PS3?

Heisann.
    Nå har ikke jeg hatt tid til å lese alle innleggene her, så kan hende noen har skrevet om det. Men er det mulig å gjøre PS3 sonefri slik at jeg kan kjøpe BluRay-filmer når jeg skal til USA i neste uke?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    Heisann.
    Nå har ikke jeg hatt tid til å lese alle innleggene her, så kan hende noen har skrevet om det. Men er det mulig å gjøre PS3 sonefri slik at jeg kan kjøpe BluRay-filmer når jeg skal til USA i neste uke?
    Så vidt jeg vet så er ikke det mulig (enda.....) Er vel kun spørsmål om tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Da blir det en PS3 til jul, til meg selv fra meg selv. Den begynner jo å bli skapelig priset etterhvert også. I'm going Blue...
    Er det Elprice med 3399 som er billigst eller finnes det noen bundles der ute som gir mer for penga?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Okei, takk for svar Regner med jeg finner noe om det på denne tråden den gangen det skulle komme en løsning...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Er det Elprice med 3399 som er billigst eller finnes det noen bundles der ute som gir mer for penga?
    Nytt bunnivå for prisen på Playstation 3 - digi.no

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    prisjakt PS3

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Ikke så lenge BD er ett lite format. Hvis BD vinner krigen, og HD da slår ann hos de store massene, så kanskje blir den knekt.

Sony har vært litt smarte denne gangen. Ved å la spillene være sonefri, og PS3 selges for det meste til spillere, så har ikke de hatt noe behov for å knekke PS3 for å få den til å funke som den skal. Spillerene ser veldig lite film, noe BD-film salget tilsier i forhold til antall solgte BD spillere, det var vel godt under 1 film pr spiller.

Ellers så vil vel også cracka spillere mest sannsynlig få problemer med firmware oppgraderinger også.

Men Sony burte egentlig lagt ut en sonefri DVD patch, siden så å si alle DVD spillere i dag kan gjøres sonefri. Men det har de dessverre ikke lov til.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ikke så lenge BD er ett lite format. Hvis BD vinner krigen, og HD da slår ann hos de store massene, så kanskje blir den knekt.

Sony har vært litt smarte denne gangen. Ved å la spillene være sonefri, og PS3 selges for det meste til spillere, så har ikke de hatt noe behov for å knekke PS3 for å få den til å funke som den skal. Spillerene ser veldig lite film, noe BD-film salget tilsier i forhold til antall solgte BD spillere, det var vel godt under 1 film pr spiller.

Ellers så vil vel også cracka spillere mest sannsynlig få problemer med firmware oppgraderinger også.

Men Sony burte egentlig lagt ut en sonefri DVD patch, siden så å si alle DVD spillere i dag kan gjøres sonefri. Men det har de dessverre ikke lov til.
    Joda, det er alltid noen som prøver, hver eneste dag. Plutselig er det noen som får det til, men du har et poeng med softwaren, det er mange som unnlater å oppdatere sin PS3 pga "hacks". Hvor mange som benytter seg av BD spilleren til film er ikke så viktig, det viktige for de som driver med denslags er å være først til å knekke koder/sperrer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest til øyet har blitt rødt og sårt i denne tråden.
    Jeg har en Panasonic42PV60 tv, ogenjvc dvd spiller.husker ikke navvnet på den men den kostet ca 2k for 2 år siden.
    Har lyst på PS3 mye pga spill,men også pga harddisk og bluerayspiller.
    vil den gi ett godt bilde på min pv60på vanlig dvd i forhold til den spilleren jeg har?
    og vil jeg få ett bra bilde på blueray plater?sikkert bare 720 siden jeg ikke ahr full hd.
    Og hvordan fungerer den ellers med trådløst nettverk og mulighet for og streame filmer over lokalt nett?
    og til slutt: hvor stor firskjell er det egentlig på 40gb og 60 gb versjonene?at jeg ikke får spilt ps2 spill gjør ingenting så da burde jeg egentlig gå for 60gb versjonen kansje?
    litt lang og rotete post dette men håper noen tar seg bryet og svarer.
    40gb koster jo bare 2999 på elkjøp

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke store forskjellen mellom den nye og gamle versjonene egentlig. Den støreste er PS2 kompabiliteten.

Du vil nok merke stor forskjell fra din gamle DVD spiller. Jeg syntes faktisk PS3 gjør en bedre jobb med å oppskalere DVD enn den gjør å vise Blu-ray. Selv om BD uansett er en del bedre.

Hvis du syntes 40 GB er lite, så er det bare å bytte den i en større, det er kjempe enkelt. Til og med Sony har lagt ved bruksanvisning. For større disk kan trenges hvis man senere vil bruke den som TV opptaker. Det skal vist komme utstyr som fikser det om en kort stund.

Mot din TV så vil den nok funke meget bra med 720p også. Bare husk bestille HDMI kabel ved siden av, eller komponent. HDMI kabelen trenger ikke være en fra Sony som er merket PS3, de koster skjorta. for kun merket, det er jo vanlig lisse kabler uansett.

Kabelen som følger med må helst kastes i søppla utenfor stedet man kjøper spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar anders
    det spørs nok da om det ikke blir en gave til meg selv fra meg selv under treet i år

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Xbox 360 og Wii, og har egentlig ikke behov for en spillkonsoll til, men jeg har lyst på Blu-ray spiller. Håper dere kan gi meg svar på et par spørsmål.

Hvordan er viftestøyen i forhold til Xbox 360, og hva går jeg "glipp av" ved å kjøpe en PS3 i forhold til en Blu-ray/kombi-spiller?

Har en 720p projektor og kommer til å bruke komponent til bilde og optisk kabel til lyd.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestøy:
    Xbox 360 suger så jævlig på dette området
    40gb versjonen av PS3 er helt stille!

Har hatt begge - men solgte Xboxen pga støyen som gjorde den helt ubrukelig som filmmaskin. PS3 fungerer som en drøm til dette formålet!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret, marsboer!
    Det var det jeg ville høre.

Jeg hadde HD DVD-drevet til 360-en, men å se film med en støvsuger i rommet er ikke holdbart, så jeg solgte det.

Side 27 av 39 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •