Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 39 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 772
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Som Hellnoob sa, PS3 har 1080p/24 ut hvis man ønsker nå. Men det hjelper lite for deg (og meg) når TVen ikke støtter det

Når det nevnes, så kom jeg akuratt på at jeg ikke har lagt merke til noe panorerings hakking i det siste. Noe som kanskje kan ha noe med at jeg heller har brukt S300 enn PS3 til avspilling? Kanskje PS3 faktisk ikke er 100% god når det er 1080p/60 som sendes, at den takler 24 Hz bedre da det krever mindre krefter?
    Kjenner på meg at eg er i ferd med å bli ganske småsur i det eg var HELLIG overbevist at 40W2000 hadde 1080p/24. Men som du seie (og som litt internettsøking ser ut til å bekrefte), sånn er det ikkje. Lure på koss eg har fått for meg at den støtta det :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Kan bekrefte at PS3 har 1080/24 nå. kjører også 720p ut.
    Dette på ny 40gig (billigutgaven)

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Bare for å få dette krystallklart, selv om det sikkert har blitt spurt om en drøss av ganger før...
    Vil de Blu-ray filmene f.ex DVDstrax selger, som er oppgitt som sone 1 fungere i en PS3 kjøpt i Norge?

Hvis så kan det hende det blir en PS3 iløpet av uken, hvis den ikke blir utsolgt da...

Mvh C :-)
    Hvis filmen er i sone 1 er det en DVD og DVD spilleren i PS3 spiller kun sone 2 så det går ikke. Hvis det er Blue Ray plater du lurer på så spiller norsk PS3 kun europeiske Blue Ray discer. HD-DVD er sonefritt på HD-DVD plater men ikke sonefritt på DVD. Hvis du er ute etter å kjøpe utenlandsk fra USA og Japan eller andre land i andre soner enn vår egen bør du ha en sonefri DVD spiller og en HD-DVD spiller(som alltid er sonefri, finnes i praksis ikke soner på HD-DVD). Glem PS3 og Blue Ray, de spiller hverken sonefri DVD eller Blue Ray plater.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Hvis filmen er i sone 1 er det en DVD og DVD spilleren i PS3 spiller kun sone 2 så det går ikke. Hvis det er Blue Ray plater du lurer på så spiller norsk PS3 kun europeiske Blue Ray discer. HD-DVD er sonefritt på HD-DVD plater men ikke sonefritt på DVD. Hvis du er ute etter å kjøpe utenlandsk fra USA og Japan eller andre land i andre soner enn vår egen bør du ha en sonefri DVD spiller og en HD-DVD spiller(som alltid er sonefri, finnes i praksis ikke soner på HD-DVD). Glem PS3 og Blue Ray, de spiller hverken sonefri DVD eller Blue Ray plater.
    Det er riktig, men dersom man nyanserer det litt er samtlige titler fra Warner regionsfrie. Katalogtitler på BD er også (stort sett) regionsfrie. Nye BD titler fra Sony/ MGM/ Fox/ Lionsgate har stort sett regionssperre, men på region B får man da norsk tekst og etter hvert dubbing av barnefilmer på norsk (Disney/ Pixar). På DVDStrax er det 160 titler på BD med norsk tekst. Flere og flere steder har også begynt med utleie av BD, noe jeg ikke har sett på HD DVD. På HD DVD er det 103 filmer med norsk tekst på DVDStrax.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brafilm.no leier ut både Blu-ray Disc og HD DVD

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen overhode som har lest noe om PS3 vil komme med TrueHD/ DTS-HDMA som bitstream over HDMI?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen på HD DVD er å kjøpe XE1, den kan man nå få gjort sonefri på DVD delen også

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er det noen overhode som har lest noe om PS3 vil komme med TrueHD/ DTS-HDMA som bitstream over HDMI?
    Her burte Sony virkelig få ut fingeren. De har vel i disse dager lansert sine HDMI 1.3 forsterkere, og hvis de ønsker at folk skal holde seg til merket, så burte de kunne få utnyttet det også.

Skal PS3 være såpass perfekt, så må den ha mulighet for alt mener jeg.

Sony burte i verste fall greie å få ut dekoding av DTS MA innen jul. Håper dette kommer samtidig med profil 1.1. Sistnevnte MÅ de ha ute før jul, da de selv vil lansere filmer med dette fra januar av.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her burte Sony virkelig få ut fingeren. De har vel i disse dager lansert sine HDMI 1.3 forsterkere, og hvis de ønsker at folk skal holde seg til merket, så burte de kunne få utnyttet det også.

Skal PS3 være såpass perfekt, så må den ha mulighet for alt mener jeg.

Sony burte i verste fall greie å få ut dekoding av DTS MA innen jul. Håper dette kommer samtidig med profil 1.1. Sistnevnte MÅ de ha ute før jul, da de selv vil lansere filmer med dette fra januar av.
    Enig, og håper det samme. Hvis ikke resten av BDA har satt seg litt på bakbeina, i frykt for at PS3 blir for komplett...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er riktig, men dersom man nyanserer det litt er samtlige titler fra Warner regionsfrie. Katalogtitler på BD er også (stort sett) regionsfrie. Nye BD titler fra Sony/ MGM/ Fox/ Lionsgate har stort sett regionssperre, men på region B får man da norsk tekst og etter hvert dubbing av barnefilmer på norsk (Disney/ Pixar). På DVDStrax er det 160 titler på BD med norsk tekst. Flere og flere steder har også begynt med utleie av BD, noe jeg ikke har sett på HD DVD. På HD DVD er det 103 filmer med norsk tekst på DVDStrax.
    Nyanseringen stoppet etter at du opplyste om de regionsfrie studioene. Så kom reklamepausen

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen på HD DVD er å kjøpe XE1, den kan man nå få gjort sonefri på DVD delen også
    Åja! Hm... Hvor mye koster den?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kjøpt følgende filmer på DVDStrax, alle fungerer knirkefritt på min norske PS3:

Shooter
    Planet Earth
    TMNT
    Robinsons

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja! Hm... Hvor mye koster den?
    Den ligger fra 5500,- på prisguiden (den kranglet litt så jeg fikk ingen link)

Jeg kjøpte min for 8000,-, veiledende ny var 10 tusen.

Spilleren er meget god, litt treg oppstart. Og med nyeste firmware 2.7 så har den fått alt den trenger. Både 1080p/24 (også for DVD) og sending av True HD og DTS MA i Bitstream.

Det eneste denne mangler er dekoding av DTS MA. Det er noen få av HD DVDene som har det.

Hvorfor denne koster litt mer en de nyere Toshiba spillerene, EP10, 30 og 35 er nok på grunn av bildechippen som er i spilleren, en som gjør en kjempe bra jobb på oppskalering.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ligger fra 5500,- på prisguiden (den kranglet litt så jeg fikk ingen link)

Jeg kjøpte min for 8000,-, veiledende ny var 10 tusen.

Spilleren er meget god, litt treg oppstart. Og med nyeste firmware 2.7 så har den fått alt den trenger. Både 1080p/24 (også for DVD) og sending av True HD og DTS MA i Bitstream.

Det eneste denne mangler er dekoding av DTS MA. Det er noen få av HD DVDene som har det.

Hvorfor denne koster litt mer en de nyere Toshiba spillerene, EP10, 30 og 35 er nok på grunn av bildechippen som er i spilleren, en som gjør en kjempe bra jobb på oppskalering.
    Høres meget lovende ut. Når jeg en gang skal kjøpe ny DVD spiller blir det nok en slik sak. Så får jeg enn veldig bra HD-DVD spiller på kjøpet.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Jeg har kjøpt følgende filmer på DVDStrax, alle fungerer knirkefritt på min norske PS3:

Shooter
    Planet Earth
    TMNT
    Robinsons
    Jeg glemte å nevne at blant annet Warners utgivelser på Blue Ray er sonefrie. De utgjør vel også et ganske stort utvalg helt alene skulle jeg tro.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Tips

Skal du handle på DVDStrax, skriv "Blu-ray" i "søk etter" feltet og i "i kategori" velg "Blu-ray NO". Da får du alle Blu-ray filmer som er tilpasset Norge.

Arne

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du må også søke på Blu-ray og DVD NO for DVD strax klarer fortsatt ikke å tagge fimene riktig.

Kan ikke flere enn meg sende mail til dem og klage på dette?

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nei, du må også søke på Blu-ray og DVD NO for DVD strax klarer fortsatt ikke å tagge fimene riktig.

Kan ikke flere enn meg sende mail til dem og klage på dette?
    Godt tips, skal sende en mail jeg også. Jeg pleier alltid å søke etter Blu-ray og velger kategorien Blu-ray NO, da får jeg opp en 167 filmer, men opplever da at enkelt filmer ikke kommer med. Tror den siste jeg ikke fant på den måten var Independence Day Special Edition. Men når jeg søker som du sier Arendal så får jeg opp bare 10 filmer og her ligger Independence Day Special Edition.
    Litt irriterende at filmene ikke legger seg i ordentlig alfabetisk rekkefølge heller.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines

Shooter
    Planet Earth
    TMNT
    Robinsons
    Det er en egen tråd på AVforum hvor tema er: Blu-ray filmer som fungerer i sone B spillere.
    Altså ikke rene sone B filmer.
    Her er tråden:http://avforum.no/forum/hd-software/...-spillere.html

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få en ting avklart, har ikke satt meg helt inn i alt av nye lydformater. Hvis jeg har en PS3, er det da ikke nødvendig med en receiver med innebygde dekodere for å nyte HD-lyd? Vil f.eks Denon 2308 duge?

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2308 Hjemmekinoreceiver

Hva med DTS i forskjellige HD-utgaver?

Har fått med meg at noe gjøres om til PCM. Gjelder det DTS HD/MAHD, eller sendes det ut som vanlig DTS? Er det forskjell på PCM og HD lydformater, eller er det i praksis det samme?

Har pr i dag en Yanaha RX-V 2500 uten HDMI. Vil det da være kun vanlig DD/DTS den mottar via optisk kabel?

DTS core er et annet begrep jeg ikke har fått helt tak på. Det er...?

Man kan jo bli svimmel av mindre...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Må bare få en ting avklart, har ikke satt meg helt inn i alt av nye lydformater. Hvis jeg har en PS3, er det da ikke nødvendig med en receiver med innebygde dekodere for å nyte HD-lyd? Vil f.eks Denon 2308 duge?

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2308 Hjemmekinoreceiver

Hva med DTS i forskjellige HD-utgaver?

Har fått med meg at noe gjøres om til PCM. Gjelder det DTS HD/MAHD, eller sendes det ut som vanlig DTS? Er det forskjell på PCM og HD lydformater, eller er det i praksis det samme?

Har pr i dag en Yanaha RX-V 2500 uten HDMI. Vil det da være kun vanlig DD/DTS den mottar via optisk kabel?

DTS core er et annet begrep jeg ikke har fått helt tak på. Det er...?

Man kan jo bli svimmel av mindre...
    2308 vil duge lenge, men den koster såpass mye at steget opp til en receiver med såkalt HD lyd er såpass lite at jeg ville vurdert det.

Den vil gi deg såkalt HD lyd fra PS3 da denne vil dekode lyden og sende den til receiveren via HDMI kabelen.
    Pr. dags dato dekoder PS 3 DD, DD+ DD THD og DTS internt.
    Du vil kunne høre både DTS, DTS HD og DTS HD MA men PS3 vil da kun dekode den såkalte core delen av DTS HD MA lyden, noe som gir bedre lyd enn vanlig men ikke helt HD

I teorien er det ikke forskjell på lydkvaliteten på PCM og DD THD og DTS HD MA.

Side 26 av 39 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •