Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 39 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 772
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan du utdype det med lyden?
    Hva er det som er bedre?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kan du utdype det med lyden?
    Hva er det som er bedre?
    Lyd bildet virker større, og at det er litt mer detaljer i lyden enn fra PS3. Ikke store forskjellene, men litt er det. Nok til at jeg prioriterer å bruke S300 fremfor PS3 når sonefrie filmer skal avspilles. Selv om det tar lenger tid å starte opp, og navigere med den.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye forskjell kan det egentlig bli så lenge begge spillerene kun leser plata og sender signalet rett til reciever som decoder lyden?
    Det må i så fall være avlesing av plata som varierer, at PS3 ikke får med seg alt som står der. Kan ikke skjønne hvordan en digital datastrøm skal kunne variere fra to spillere uten at det oppstår feil i andre sammenhenger.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut i fra at det er snakk om intern dekoding i begge spillerene og at dette blir sendt til receiver som MPCM over HDMI?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører HDMI via forsterker ja.

Spillerene gjør om bildet fra 1080p/24 til 1080p/60. Og hva den gjør med PCM lyden fra platen vet ikke jeg.

Men uansett om den kun leser fra platen og sender det videre, så er det en del komponenter som signalet er innom på veien før den treffer HDMI kabelen.

Vil tro Sony har råd til noen bedre komponenter i signalveien på en stand-alone BD spiller til $499, enn hva de har råd til i en multispiller med BD og spillmaskin i PS3 til $599 (tok gammel pris).

Synd det ikke er flere er inne som også har S300, slik at det ikke bare min meninger som forskjellene som kommer frem.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte min test av S300 etter sammenligningstest på Pirates of the Carribean 1 i dag.

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...mini-test.html

Det viste seg at faktisk bilde hadde større forskjeller enn lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe mediespiller (ala itunes, medieplayer) jeg kan legge inn på ps3? lagt inn en del musikk på spilleren, men man kan jo ikke lage spillelister og sortere som man vil og da blir det ganske kjipt sånn som det er nå...

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er PS3 bestilt. Gleder meg som en unge på kombinert bursdag og Julaften.

Noen som kjører den sammen med Panasonic PV600? Eventuelt andre som vet hvilke innstillinger som skal brukes?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kjører HDMI via forsterker ja.

Men uansett om den kun leser fra platen og sender det videre, så er det en del komponenter som signalet er innom på veien før den treffer HDMI kabelen.

Vil tro Sony har råd til noen bedre komponenter i signalveien på en stand-alone BD spiller til $499, enn hva de har råd til i en multispiller med BD og spillmaskin i PS3 til $599 (tok gammel pris).
    Signalveien er digital, og når det gjelder dekomprimering av video er det bare snakk om software i PS3-sammenheng, og prosessorkraft har den "uendelig" av. Uendelig som i at jeg nekter å tro at det kan være noe noen skulle ønske å gjøre med den videostrømmen som ikke CBE har krefter nok til å gjøre. PS3 er nesten pr definisjon den beste bd-spilleren, siden den hele tiden kan oppdateres med ny kode. Jeg tror vel egentlig at vi er forbi punktet der vi trenger å snakke om kvalitet lenger, iallefall så lenge Sony setter noen som har litt greie på det til å skru sammen dekoderen. I den grad det er behov for noe deblocking eller denslags finnes det ikke bedre verktøy her i verden enn CBE og en C-kompilator.

Jeg er temmelig sikker på de tingene jeg nettopp skrev iallefall. Det kan selvfølgelig hende at ikke den dekoderen som er der nå er optimal, men den kommer helt sikkert til å bli oppdatert etterhvert som man blir flinkere til å jobbe med h264, men jeg tror først og fremst det mastringen av den enkelte film som kommer til å være avgjørende.

Det er dyrt å lage en sær, spesialisert chip som gjør videodekomprimering i høy kvalitet, men det er billig å bruke en eksisterende generisk prosessor og en softwaredekoder. Jeg kan aldri i verden tenke meg at PS3en har noe egen, dedikert hardware for bluray-playback. Jeg ville iallefall blitt svært overrasket, og dasket meg selv i pannen med et svært skuffet dask.

PS3en er forøvrig også sponset når man kjøper den, i motsetning til dedikerte spillere, som jeg antar de har hatt litt early adopter-avgift på en stund nå (som bare er å skyte seg selv i foten).

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg er gammel og lat tenkte jeg at noen av dere unge og spreke mennesker kan fortelle meg hvilke formater PS3 kan spille av fra HDD eller evt DVD.

Kan den spille TS filer for eksempel?

Ser at alle trailere osv er tagget med mp4 og det sier meg ingenting om hva skalgs filer dette egentlig er.

Hva med HD trailerene til Quicktime?'

Fikk den ikke til å spille .vob filer rett fra DVD-R

Ikke .avi heller.

Trodde denne kunne spille av mye rart, men den er ikke sammarbeidsvillig foreløpig i hverfall.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ts-filer bør gå bra, men jeg har slitt litt med lyd på dem. Det kan tenkes at den bare vil spille av dd/dts fra ts dekomrimert til pcm over hdmi, for jeg bruker dessverre s/pdif enn så lenge.

mp4 er mpeg4-containeren. Den er et subsett av quicktime-containeren, som ofte heter mov. I utgangspunktet bør det meste av mp4-filer spille.

avi er den nok ikke noe glad i nei. Det finnes en del streameservere som kan konvertere container eller også transkode bilde og lyd on-the-fly. Prøv TVersity for eksempel.

Har ikke hatt ordentlig tid til å utrede om alt dette selv, for jeg er gammel selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker QuickTime Pro versjonen kan du konvertere alle filmene du får åpnet med QT (f.eks. AVI, MOV, WMV osv..) til Apple TV format (m4v), Disse filene kan også spilles av på PS3. Dersom du ønsker å lagre DVD filmer på PS3, kan du bruke et program som heter "HandBrake" (Kun Mac). Dette konverterer filmene til MPEG-4, et format som PS3 i utgangspunktet skal kunne spille av.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pierre
    Hvis du bruker QuickTime Pro versjonen kan du konvertere alle filmene du får åpnet med QT (f.eks. AVI, MOV, WMV osv..) til Apple TV format (m4v), Disse filene kan også spilles av på PS3. Dersom du ønsker å lagre DVD filmer på PS3, kan du bruke et program som heter "HandBrake" (Kun Mac). Dette konverterer filmene til MPEG-4, et format som PS3 i utgangspunktet skal kunne spille av.
    Handbrake går på windows også nå, men den har ikke DeCSS virker det som, så man må rippe til disk med noe annet først.

Det er jo det som er så fint med handbrake ellers, at det er ett steg rett fra dvd.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette egentlig litt off topic, og burte bli tatt i den offisielle PS3 tråden i stedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rimelig ut at PS3-en har et glimrende utgangspunkt for å være en god BD-spiller når den baserer seg på softwaredekoding. Vil den med tiden ha mulighet for 1080/24 og ikke bare 1080/60, dvs er det teknisk mulig, eller er dette en hardware-sak?

Det skal innrømmes at jeg ikke enda har prøvd /24 på min TV (Sony 40W2000), så vet ikke om det har noe å si, men jeg har blitt litt allergisk mot panoreringshakking i det siste

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir panoreringene bedre også på DVD når PS3 får oppskalert og jobbet litt med materialet?
    Min DVD spiller suger i alle fall på panoreringer, uavheningig om den eller TV tar seg av skaleringen. Jeg vil se Gladiator uten hakking!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Vil den med tiden ha mulighet for 1080/24 og ikke bare 1080/60, dvs er det teknisk mulig, eller er dette en hardware-sak?
    PS3 har 1080/24 NÅ, og jeg tror det er en softwaresak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    PS3 har 1080/24 NÅ, og jeg tror det er en softwaresak.
    :-D

Hvordan er den til CD-avspilling, dvs hastighet fra du setter i plata til sang nr. 1 spiller, og hvor raskt skifter den sang? Jeg regner å bruke PS3-fjernkontrollen til dette, så fint om noen kan prøve med den.

Siden jeg har Lyngdorf TDA2200 har jeg planer om å bruke min neste BD-spiller til BD, DVD og CD.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Hvordan er den til CD-avspilling, dvs hastighet fra du setter i plata til sang nr. 1 spiller, og hvor raskt skifter den sang? Jeg regner å bruke PS3-fjernkontrollen til dette, så fint om noen kan prøve med den.

Siden jeg har Lyngdorf TDA2200 har jeg planer om å bruke min neste BD-spiller til BD, DVD og CD.

Jeg vet ikke med sporskiftene, men fra og med 1.92 som kom her om dagen støtter den faktisk oppsampling av CD også.

Jeg har kanskje ikke troen på denslags selv, DACen burde kunne lage det samme resultatet direkte, men jeg registrerer at folk kan betale tusenvis for en cd-oppsampler, så da har det vel verdi for dem, og hvis det er noen highend-folk hos sony som har skrevet oppsamplingsalgoritmen, så er den helt sikkert ikke noe dårligere enn dedikerte oppsamplere. Den har iallefall uendelig beregningskraft til formålet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rimelig ut at PS3-en har et glimrende utgangspunkt for å være en god BD-spiller når den baserer seg på softwaredekoding. Vil den med tiden ha mulighet for 1080/24 og ikke bare 1080/60, dvs er det teknisk mulig, eller er dette en hardware-sak?

Det skal innrømmes at jeg ikke enda har prøvd /24 på min TV (Sony 40W2000), så vet ikke om det har noe å si, men jeg har blitt litt allergisk mot panoreringshakking i det siste
    Som Hellnoob sa, PS3 har 1080p/24 ut hvis man ønsker nå. Men det hjelper lite for deg (og meg) når TVen ikke støtter det

Når det nevnes, så kom jeg akuratt på at jeg ikke har lagt merke til noe panorerings hakking i det siste. Noe som kanskje kan ha noe med at jeg heller har brukt S300 enn PS3 til avspilling? Kanskje PS3 faktisk ikke er 100% god når det er 1080p/60 som sendes, at den takler 24 Hz bedre da det krever mindre krefter?

Side 25 av 39 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •