Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 39 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 772
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Har noen testet den mot Denon DVD1930?

Hvor mye støy gir maskinen fra seg?
    Det lille jeg testet når jeg hjalp brodern å sette inn sin 1930, så er nokToshibaen hakket bedre. Denon kan fås sonefri.

Maskinen støyer litt, men ikke noe som legges merketil ved vanlig filmavspilling. Hvis man irriterer seg over den i stille partier, så er filmen kjedelig

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte min PS3 til rep pga for mye støy. Etter 2.5 uke fikk jeg tilbake en ny PS3. Denne går "bare" til nivå 2, og er stillere enn den forrige. Denne kan jeg leve med, og er fullt brukbar som filmfremviser. Før den går opp til nivå 2, er den så godt som lydløs. Da høres disk-drevet mer enn vifta. Den ser ut til å holde seg på nvå2 selv under spill og folding.
    Legger merke til at det kommer mer varmluft ut bak på denne enn den forrige. Den forrige hadde mest varmluft rundt kabeltilkoblingene, men denne har mer også i feltet til høyre for kabeltilkoblingene.
    Får bare håpe den fortsetter sånn...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan måler du støy til nivå på en pS3? Min bråker voldsomt når den "ligger", men om den står er den temmelig stille... :-/

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Hvordan måler du støy til nivå på en pS3? Min bråker voldsomt når den "ligger", men om den står er den temmelig stille... :-/
    Det skal være mulig å høre viften i forskjellig nivåer. F.eks. at PS3 gir viften 12v, 7v, 5v osv. Slik at viften ikke vil være direkte regulert, men kun i hakk. Slik som eldre varmekabler hvor man hadde 0-1-2-3 bryter og ikke regulator som i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony DA5200ES kontra PS3 - deinterlacing og oppskalleringskluss?

Jeg vet ikke om dette har blitt debattert i denne tråden tidligere, ha meg unnskyldt om det har vært nevnt før, men jeg lurer på om noen har opplevd følgende som jeg fornemmer - uten å ha testa dette i dybden:

Jeg har en ps3
    jeg har en reciever som heter sony DA5200ES
    og en sony KDL-40W2000 tv

Jeg mener bildet - når jeg så dvd via ps3 (og der kun receiveren gjorde oppskalleringsjobben) - var bedre før den siste oppdateringen på ps3 kom, der man også der kunne oppskallere?

Lurer på om noen har lignende erfaringer/utstyr, og kan si noe om denne magefølelsen stemmer - og om jeg eventuelt bør la bare receiveren gjøre denne jobben og skru av muligheten på ps3?

Råd, kommentarerer eller synspunkter er velkomne!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo2001
    Jeg mener bildet - når jeg så dvd via ps3 (og der kun receiveren gjorde oppskalleringsjobben) - var bedre før den siste oppdateringen på ps3 kom, der man også der kunne oppskallere?

Lurer på om noen har lignende erfaringer/utstyr, og kan si noe om denne magefølelsen stemmer - og om jeg eventuelt bør la bare receiveren gjøre denne jobben og skru av muligheten på ps3?
    Sikker på at det er receiveren og ikke TV'en som gjør skaleringen?

Anyway, det er ingen 'regler' for hva som skalerer best, man må nesten prøve seg frem i hvert enkelt tilfelle.

Jeg kan anbefale HQV Benchmark DVD (http://www.hqv.com/benchmark.cfm), den inneholder diverse testsekvenser som lettere lar en bedømme om skalering/deinterlacing gjøres bra eller ikke.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et interessant intervju angående PS3, oppskalering og litt fremtidsutsikter. Mulig det er postet i en av PS3 trådene her allerede, men jeg kan ikke huske å ha sett det:
    Interview with PS3 system software engineers - Neowin Forums

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått PS3 inn døra hjemme, men har ikke ruket å tuttle så mye med den ennå, Har bare skummet igjenom tråden også, så om dette har vært tatt opp før i forbindelse med best mulig bilde ved avspilling av BR / DVD , bær med meg.
    Dro med meg en org. sony hdmi kabel til 200 kr, men regner med at det er mer å hente der....

Hva kjører dere på?

Selv har jeg sett på disse
    Supra
    audioqest
    Argon 5103h

Skal opp mot en samsung 40 M61.

Også hvordan kalibrerer dere Ps3?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Hva kjører dere på?
    Supra
    Sonys Blu-ray filmer kommer med kalibreringsbilder, man taster 7-6-6-9-Enter (tror jeg, skal sjekke) når man står i hovemenyen til filmen, så vips kommer man til kalibreringsbildene.

Jeg har også brukt DVE for å få DVD-avspilling kalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan man taste inn 7669-enter med sixaxis kontolleren? Kan man få opp tastaturet i menyen?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Hvordan kan man taste inn 7669-enter med sixaxis kontolleren? Kan man få opp tastaturet i menyen?
    Tror det kommer opp på skjermen hvis man trykker 'Start' knappen. Kan sjekke når jeg kommer hjem hvis ingen andre vet det sikkert.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Tror det kommer opp på skjermen hvis man trykker 'Start' knappen. Kan sjekke når jeg kommer hjem hvis ingen andre vet det sikkert.
    Den menyen kommer vel opp når man taster den øverste av X, trekant, runding og firkant tastene, husker ikke hvem som sitter øverst. Og gidder ikke gå 4 meter for å sjekke

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo2001
    Jeg vet ikke om dette har blitt debattert i denne tråden tidligere, ha meg unnskyldt om det har vært nevnt før, men jeg lurer på om noen har opplevd følgende som jeg fornemmer - uten å ha testa dette i dybden:

Jeg har en ps3
    jeg har en reciever som heter sony DA5200ES
    og en sony KDL-40W2000 tv

Råd, kommentarerer eller synspunkter er velkomne!
    Mest sannsynlig så er det TVen som gjør jobben. Har selv 46" versjonen av den TVen, og selv om det er en 1080p TV, så har jeg lagt merke til at den selv ikke skalerer til 1080p, men kun til 1080i. Så hvis du vil ha 1080p bilder fra skjermen, så er det like greit å la PS3 gjøre jobben ved å slå av alt annet enn 1080p i menyen (samt den man ikke får bort) og skalere opp.

Jeg syntes den gjorde en meget god jobb når jeg testet med ett par DVD filmer av middels kvalitet. Ble veldig overrasket av den ene filmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått PS3 inn døra hjemme, men har ikke ruket å tuttle så mye med den ennå, Har bare skummet igjenom tråden også, så om dette har vært tatt opp før i forbindelse med best mulig bilde ved avspilling av BR / DVD , bær med meg.
    Dro med meg en org. sony hdmi kabel til 200 kr, men regner med at det er mer å hente der....

Hva kjører dere på?

Selv har jeg sett på disse
    Supra
    audioqest
    Argon 5103h

Skal opp mot en samsung 40 M61.

Nei, det er nok ikke noe mere å hente på en annen HDMI kabel så lenge den du har funker.

For å sitere de som har med dette å gjøre, Steve Venutti,Director of Marketing for HDMI Licensing LLC:

Fatter cables do not necessarily mean better signals.
    ...
    In fact, thicker cables can sometimes be problematic since they are less flexible to bend around sharp corners and the increased weight can cause them to fall out of vertically mounted connectors.
    ...
    Digital cables are either compliant or they are not; they either work or they don't.
    ...
    Unlike analog, there is no such thing as an HDMI cable that makes the digital audio or video data come out better than another. If the 1s and 0s make it to the other end, the cable has done its job, period.
    Om Steve Venutti:
    Steve Venuti is the Director of Marketing for the HDMI Licensing LLC, the licensing agent responsible for administering the licensing of the HDMI Specification, promoting the HDMI standard and providing education on the benefits of HDMI to retailers and consumers. Steve actively works to build awareness for HDMI among consumers, retailers, installers as well as the 400 manufacturers who have adopted the HDMI specification.

Har forøvrig PS3 og Samsung 40 M61 selv. En fin kombinasjon. Har funnet ut at 1080i på PS3 på BD gir det beste bildet faktisk. Rask test er å gjøre som de over sa, trykke trekantknappen (den øverste av de fire) på ps3 kontrolleren, tast 7669, enter - se på testbildene. Når du kommer til det som har mange rundinger og linjer på kryss og tvers så står disse linjene og flimrer ogp "pumper" av og på når jeg kjører BD på 720p ut fra PS3'n. Kjører jeg 1080i og lar TV'n scalere og de-interlace er bildet og linjene stabile. Ingen ekspert på akkurat det, men det ser nå ut for meg at 1080i gir lekrest bilde når jeg ser film også. Prøv deg fram.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg lander på en supra hdmi 1,3. 500 kr for en 2 meter, det anser jeg som greit. stpr i tråd med resten av kablingen.Har lest igjennom tråden her nå, gleder meg til å få tuttla litt med maskinen i helgen å kjøre litt a/b testin opp mot dvd spilleren min.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som har blitt nevnt om HDMI kabler og pris, er at de som er dyrere sitter bedre fast enn de billige. Og det kan jeg bekrefte selv. Har selv 3 fra Quinex og en som fulgte med Toshiba XE1 spilleren. De fra Quinex sitter meget hardt fast i kontaktene, mens den billige sitter lett.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det som har blitt nevnt om HDMI kabler og pris, er at de som er dyrere sitter bedre fast enn de billige. Og det kan jeg bekrefte selv. Har selv 3 fra Quinex og en som fulgte med Toshiba XE1 spilleren. De fra Quinex sitter meget hardt fast i kontaktene, mens den billige sitter lett.
    Er DET hele forskjellen? Stemmer det at det har INGENTING å si på bildet om man bruker en HDMI til 200 eller 1200?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Er DET hele forskjellen? Stemmer det at det har INGENTING å si på bildet om man bruker en HDMI til 200 eller 1200?
    Over kortere avstander stemmer nok det. Skal man ha lange strekk, 8-12 meter, så må man over på dyrere/bedre kabler.

Et par artikler om emnet her:
    Field Notes: The Truth About Monster Cable - Gizmodo
    The Truth About Monster Cable, Part 2 (Verdict: Cheap Cables Keep Up...Usually) - Gizmodo

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Enten får du bilde, eller så gjør du det ikke, det er ikke kvalitetsforskjeller. Men som torsteinvh sier sliter enkelte billigkabler med lengre strekk. På den annen side, det skalder ikke å prøve en billig først. Funker den ikke er den jo feilkonstruert, bare å levere inn igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har de optimale innstillingene?

Spillinnstillinger:
    PS/PS2 Oppskalering: Normal eller Full skjerm?
    PS/PS2 Utjevning: På eller Av?

BD/DVD innstilling:
    Dvd fullskjerm:Letterbox eller Pan og Scan?
    Dvd oppskalering:Linje Dobling,Normal eller Full Skjerm?
    BD/DVD Video Output Format(HDMI): Y Pb/Cb Pr/Cr,Automatisk eller Rgb?
    BD 1080p 24Hz ut(HDMI) Automatisk eller Av?
    BD/DVD Audio Output Format(HDMI) Lineær PCM eller Datastøm?

Skjerminnstilling:
    Kryssfarge reduksjonsfilter:Av eller På?
    RGB Full Range(HDMI): Begrenset eller Full?
    Y PB/Cb Pr/Cr Super Hvit (HDMI) Av eller På?

Side 23 av 39 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •