Norsk PS3 som Blu-ray/DVD spiller - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 39 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 772
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Oi, det var jo positivt at PS3 matcher Pioneer som BD-spiller:-D

Jeg har heller ikke opplevd frysninger i bildet, og siste filmen jeg så på BD var nettopp Kingdom of Heaven. Jeg opplever heller ingen panoreringer som hakker. Jeg er ikke sikker på om man kan tillegge PS3 denne feilen eller om det er skjermen/ projektoren som gir hakkingen...?

Som HD-avspiller synes jeg den leverer varene til de grader. Det samme gjelder som ren DVD-spiller. For tiden ser jeg på Prison Break sesong 1, og bildene her ser nesten ut som HD. Imponerende!

Det er dog ett par ting jeg skulle ønske kommer snart til PS3. Det ene er 1080p/24 og det andre er 576i over HDMI. Dersom dette kommer er den fullkommen for mitt vedkommende.

Ellers må jeg si PS3 er en fantastisk sak som er verdt de 6k

Pioneer spilleren er ingen blu-ray eller hd-dvd spiller..
    Dette er en vanlig dvd spiller,men en av de beste i sitt slag

Selv har jeg sett denne filmen Kingdom of Heaven på vanlig dvd(dv-989) og i blu ray versjonen(playstation 3) og jeg må innrømme at det ikke er store forskjellen..
    Og denne filmen skal være blant de bedre blu-ray utgivelsene...
    Dvd spilleren min oppskalerer til 720 p
    Og via playstation 3 blir det 1080i

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...liten forskjell mellom dvd og bluray versjonen av kingdom of heaven ??
    Hvor langt unna skjermen din sitter du?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 4 meter..

Min mening så langt er at disse nye formatene vil slite veldig for å ta over for dvd..
    På sikt muligens,men dette vil ta tid..Muligens aldri slå igjennom

Men som spillmaskin er Pl 3 fantastisk
    Men Blu-ray har ikke overbevisst meg enda..
    Får håpe dette snur,men begynner å bli skeptisk

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske typisk at mange IKKE synes forskjellen mellom BD og SDDVD ikke er stor nok. Det er spesielt i de tilfellene hvor man har eksempelsvis en 40 tommer 1366x768-skjerm. Sammenlignet med BMW 525i, var det ikke så stor forskjell fra Ferrari da jeg prøvde de to i 100km/t...Prøv BD/ SD DVD med 1080p skjerm og helst større enn 42". Jeg har 92" og man er blind dersom man ikke ser vesentlig forkjell. BD og HD DVD er laget for 1080p!

På Lefdal testet de Panasonic BD på en Pioneer 507-plasma. Det hakket under panoreringer. Så byttet de skjerm til en Philips 1080p-skjerm, og bildet var smooth. Er det BD eller er det skjermen?...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Ca 4 meter..

Min mening så langt er at disse nye formatene vil slite veldig for å ta over for dvd..
    På sikt muligens,men dette vil ta tid..Muligens aldri slå igjennom

Men som spillmaskin er Pl 3 fantastisk
    Men Blu-ray har ikke overbevisst meg enda..
    Får håpe dette snur,men begynner å bli skeptisk
    Jupp helt enig. 4 meter unna en 50 tommer blir for langt for å få den helt store hd følelsen. Selv sitter jeg mellom 2-2,5 meter unna mitt 120" CIH lerret. DA kan jeg love deg du ser forskjell:-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske typisk at mange IKKE synes forskjellen mellom BD og SDDVD ikke er stor nok. Det er spesielt i de tilfellene hvor man har eksempelsvis en 40 tommer 1366x768-skjerm. Sammenlignet med BMW 525i, var det ikke så stor forskjell fra Ferrari da jeg prøvde de to i 100km/t...Prøv BD/ SD DVD med 1080p skjerm og helst større enn 42". Jeg har 92" og man er blind dersom man ikke ser vesentlig forkjell. BD og HD DVD er laget for 1080p!

På Lefdal testet de Panasonic BD på en Pioneer 507-plasma. Det hakket under panoreringer. Så byttet de skjerm til en Philips 1080p-skjerm, og bildet var smooth. Er det BD eller er det skjermen?...
    Nja.. du må vel ikke ha 1080p skjerm selv om det er det ideelle:-) Så lenge du har en 720p skjerm/projektor og en bildeprosessor som kan behandle 1080i signaler på en riktig måte kan du få mye ut av din TV/proj med HD.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DV-989 har såpass skarpe bilder, at på 50" og med 4 meter sitteavstand, skal det godt gjøres å se store forskjeller på en DVD av referansekvalitet og en BD. Flere som har trodd at min Robbie Williams konsert er i HD. Husk at 506XDE ikke viser 1080i, så her må man nedskalere uansett.

På en prosjektor som blåser opp et 100" bilde foran en entusiast, vil jeg tippe at forskjellene er en god del større.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Kanskje noen som vil vente på PS4?

Plukket fra AVS:
    PS4 - Google News

Move over PS3, PS4 is coming your way » Coolest Gadgets
    Jeg skal ta et lite leap of fath og si at dette er bare svada. Hva ville blitt endret på en ny versjon av PS3? Det er meningsløst å oppgradere harddisken, den kan jo byttes når man føler for det. Drevet er det ikke noe å si på heller. Og om det skal være samme chipset vil jo ikke den nye maskinen kunne gjøre noe PS3 ikke kan, så hva sitter vi igjen med det? Flere porter og innganger? Kanskje noen savner firewire, eller USB på baksiden.

Firmware og software trenger man ikke noen ny maskin for å implementere, og alle som har sett funksjonaliteten til PSP øke gradvis siden lanseringen vet at Sony tar dette på alvor. Å lansere en ny maskin bare for å kjøre ny software, som uansett kan kjøres på nåværende system, det gir bare ingen mening. Navngivingen er også et klart brudd med all tradisjon innen konsollbransjen, og ville bare ført til forvirring. Hva skulle stått på spillcoveret? PS3-4?

At Sony ommøblerer litt på konsollen, forandrer litt på utsiden og innsiden, men beholder navnet (mer eller mindre), er ikke fullt så urealistisk, jeg vil si det bare er et spørsmål om tid, men tror det er litt vel tidlig ennå. Men å lansere enn kort og greit klin lik maskin, bare med annen software? Neppe.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer`en må nedskalere, så det er sannsynligvis noe som skjer der. Ingen skjermer er perfekte. 8. generasjon skal etter sigende være bedre på 1080p (naturlig nok). Uansett ville jeg ikke hatt en Philips flatskjerm om jeg så hadde fått kastet den etter meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja.. du må vel ikke ha 1080p skjerm selv om det er det ideelle Så lenge du har en 720p skjerm/projektor og en bildeprosessor som kan behandle 1080i signaler på en riktig måte kan du få mye ut av din TV/proj med HD.
    Det var satt litt på spissen. Det jeg forsøker å si er at BD/ HD DVD gir størst utbytte først når du har en 1080p-pj. Bildet blir også bra med en 720p.

Men på en 720p-pj vil oppløsningen være på ca. 921.000 bildepunkter. På 1080p vil oppløsningen være på 2.073.600! Og ser man ikke forskjell på dobbelt så høy oppløsning, så er de lite poeng å bytte format

Man kan ikke si at Blu-ray IKKE gir den store gevinsten så lenge man ikke utnytter hele teknologien i formatet...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    DV-989 har såpass skarpe bilder, at på 50" og med 4 meter sitteavstand, skal det godt gjøres å se store forskjeller på en DVD av referansekvalitet og en BD. Flere som har trodd at min Robbie Williams konsert er i HD. Husk at 506XDE ikke viser 1080i, så her må man nedskalere uansett.

På en prosjektor som blåser opp et 100" bilde foran en entusiast, vil jeg tippe at forskjellene er en god del større.

506xde viser vel 1080i??
    Når jeg ser blu-ray film eller enkelte spill fra Playstation 3 på min 506xde viser det ofte 1125i..
    For se om blu-ray filmene blir bedre når playstation vil støtte 720p ved film

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    At Sony ommøblerer litt på konsollen, forandrer litt på utsiden og innsiden, men beholder navnet (mer eller mindre), er ikke fullt så urealistisk, jeg vil si det bare er et spørsmål om tid, men tror det er litt vel tidlig ennå. Men å lansere enn kort og greit klin lik maskin, bare med annen software? Neppe.
    Helt enig.

Ref:
    PS og PS one
    PS2 og Slimline

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del innstillinger jeg lurer på...
    Under innstillingsmenyen på playstation 3

BD/DVD Innstilling

1:Under kinokonverting hva bør man velge??
    Automatisk eller video?
    2: Dvd fullskjern:Letterbox eller pan og scan?
    3:BD/DVD Video Output format(HDMI)
    Automatisk,Rgb eller Y Pb/Cb PR/Cr??
    4:BD/DVD Audio Output Format (HDMI)
    Lineær PCM eller Datastrøm?

Musikkinnstilling

1:Audio CD output frekvens
    48 kHz eller 44.1 kHz?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

En del innstillinger jeg lurer på...
    Under innstillingsmenyen på playstation 3

BD/DVD Innstilling

1:Under kinokonverting hva bør man velge??
    Automatisk eller video?
    2: Dvd fullskjern:Letterbox eller pan og scan?
    3:BD/DVD Video Output format(HDMI)
    Automatisk,Rgb eller Y Pb/Cb PR/Cr??
    4:BD/DVD Audio Output Format (HDMI)
    Lineær PCM eller Datastrøm?

Musikkinnstilling

1:Audio CD output frekvens
    48 kHz eller 44.1 kHz?
    1: Automatisk er som regel best
    2: Letterbox på 4/3 tv
    3: Y Pb/Cb PR/Cr gir korrekt bildedformat og riktig avspillingshastighet via HDMI-kabel. Dette påvirker alt ps3 sender ut, enten det er film eller spill... Ja, det betyr at Motorstorm og GTHD vil få bedre fartsfølelse... (viktig for alle som bruker hdmi da automatisk velger RGB som gir en liten slow-motion effekt og lange ansikter...)
    4. Jeg synes lyden er best med Lineær PCM, dette anbefaler Sony også...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    506xde viser vel 1080i??
    Når jeg ser blu-ray film eller enkelte spill fra Playstation 3 på min 506xde viser det ofte 1125i..
    506 har følgende oppløsning på panelet: 1365 x 768
    Derfor må den nedskalere matriale som er av høyere oppløsning.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    506 har følgende oppløsning på panelet: 1365 x 768
    Derfor må den nedskalere matriale som er av høyere oppløsning.

Det er feil..
    Denne modellen har oppløsning på 1280x768

Men hvorfor viser plasmaen meg 1125i,når jeg spiller film/spill på playstation,mens andre ganger 720??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er feil..
    Denne modellen har oppløsning på 1280x768
    ops: Det har du selvfølgelig rett i, og jeg vet jo egentlig det. Tenkte på den nye modellen. Uansett må den nedskalere.

Men hvorfor viser plasmaen meg 1125i,når jeg spiller film/spill på playstation,mens andre ganger 720??
    Vet ikke. Skulle jeg tippet, vil jeg tro det har noe med hvordan den takler et 1080P signal på... (?).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nedslående nyheter for PS3...

Dette var nedslående nyheter. Det var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte PS3.

Vi får håpe dette fikses via firmware...

PlayStation 3 - Not the most comprehensive Blu-ray Disc player - DVDTOWN.com
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle vet jo at det er BMW 525p som er tingen, den grisebanker jo hvilken som helst Ferrari når som helst;-)

Man må ha en skjerm som støtter 1080p for å få fullt utbytte av PS3.

Hvis ikke kan man like gjerne kjøpe en Samsung eller Panasonic spiller som skalerer til 720p, men selv det blir ikke bra så lenge skjemene bare støtter jalla oppløsningen 1366 X 768.

Man må kjøpe skjerm med 1080p oppløsning eller en projector med 720p oppløsning, alt annet blir bare feil.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har oversikt over hvile lydformater PS3 dekoder og sender ut over HDMI for tiden?

På meg ser det ikke ut til at den støtter hverken True HD eller DTS HD?

Side 13 av 39 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •