Hjelp med å oppgradere firmware på Toshiba HD-E1 *LØST*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Hjelp med å oppgradere firmware på Toshiba HD-E1 *LØST*

Har nå postet i flere andre tråder, men ingen hjelp å få. Så da får jeg heller lage en ny tråd om emnet. Jeg har som dere forstår liten peiling på pc, når det kommer til ip og denslags så ramler jeg av som den ekstra sekken på kjerra... boomp !

EDIT: Her skulle det vert noen linker til andre poster i en annen tråd, men det fikk jeg selvfølgeli ikke til...
    Så da blir det litt paste/copy i steden :

----------//---------------
    Forsetter i denne tråden siden den andre toshiba tråden går mest i ex1 for tiden...

Jeg har nå prøvt ut 3 filmer, alle har lavere lyd på hd enn vanlig dvd. Spesielt swordfish og Troy, her måtte jeg opp ca 10db for å få samme lydtrøkk. The Bourne Supremacy var også litt lavere men ikke så mye, kanskje 2-3 db.

Har andre det slik ? (er ikke noen kjempekatastrofe siden jag bare kan guffe opp, men finner det merkelig) Har etterhver lest mange annmeldelser der folk skryter vel så mye av lyden som av bildet.

Så var det oppdatering av firmware, tenkte dette kanskje kunne hjelpe på den lave lyden. Men her går mine pc kunnskaper i stå, need help

Har funnet ip : 10.0.0.4
    subnet : 255.255.255.0
    gateway : 10.0.0.1

Prøver å plotte dette inn, men finner ingen server når jeg forsøker å kjøre update.
    -------------//-----------------

Prøver igjen...
    I kveld var planen The Departed på HD, men ble visst MI III.
    Toshibaen ville nemlig ikke spille av Departed dvd'en, grunnen jeg mistenker, (siden Departed er på combi disc) er at jeg må ha nyeste firmware.

Og da er fortsatt problemet at jeg ikke finner noen server Annyone ? Se posten over, om disse tallene er feil, hvor finner jeg de rette ?

Dere får ha meg unnskyldt, men pc, det kan jeg rett og slett ikke.
    -------------//-----------------

Dette er mine poster fra en annen tråd der jeg "søkte" hjelp

Noen pc kyndige der ute ?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du funnet denne ip-adressen? Er det en ip-adresse som HD-E1 viser i Setup Menu: Ethernet -> DHCP -> IP Address-feltet?

Selv kjører jeg uten DHCP i routeren så derfor valgte jeg å sette DHCP til OFF. Likevel klarte spilleren å karre til seg første ledige (private) ip-adresse fra routeren. Det eneste jeg måtte fylle inn var DNS Server-feltet. Jeg har satt opp min D-Link router til å kjøre forward av DNS slik at jeg da under DNS Server-feltet på HD-E1 kan angi samme ip som den som er satt i Default Gateway-feltet. Hvis ikke routeren videresender DNS, så må man oppgi ip til en av bredbåndsleverandørens DNS-servere.

Videre kan det jo være brannveggfunksjonalitet i routeren eller at du har en leverandør som tvinger deg gjennom en Proxy-server. MAC-filtre kan også være aktivert?

ToCa

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ip adressen fant jeg om jeg går inn på netverket mitt (local area network ---> status), har ikke peiling på om dette er de tallene jeg skal bruke. Jeg fikk opp noen tall i toshiba menyen (i starten), men forsøkte disse også uten at jeg fikk det til.

Om jeg tvinges gjennom en proxy (hva nå det er :-D ) vet jeg ikke. Internet leverandør er Nextgentel, har adsl 2+ , routeren er en thomson speedtoutch. Er litt vanskelig for meg å rote blandt router poster på nettet, da jeg forstår lite.

Takker for hjelpen, henger med på noe, men trenger nok en tolk i tillegg
    Skal forsøke meg litt igjen når jeg har tid...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for å skrive inn IP adresse har du forsøkt å sette den til DHCP?
    Hvis ruteren støtter DHCP skal spillerne få IP tidelt IP adresse automatisk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    I stedet for å skrive inn IP adresse har du forsøkt å sette den til DHCP?
    Hvis ruteren støtter DHCP skal spillerne få IP tidelt IP adresse automatisk.
    Jepp, har prøvt dette også, det som er/var så rart er at det kom opp en ip adresse automatisk. Så jeg trodde det var "like a glove" Men det fungerte ikke. "Cannot find servers" er hva det enn var...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du har en Windows XP PC tilkoplet nettverket?
    Kan du åpne et dos-vindu og skrive kommandoen ipconfig. Hva får du opp da?

Jeg har ikke selv forsøkt å oppgradere min HD-XE1 da den kom med nyeste firware (1.3). Denne versjonen er ikke lagt ut i Europa enda, men ble lagt ut i USA for noen dager siden. Der er det også mulig å be om å få tilsendt ny firmware på CD. Dette burde vel også være en mulighet i Norge?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har windows på netverket ja, skal sjekke hva jeg får opp når jeg kommer hjem fra jobb...)
    Skal sjekke ut om det går ann å få tilsend cd, men det blir siste utvei.

Egentlig hadde jeg planer om å "igorere" hele firmware diskusjonen, men når spilleren ikke vil spille av the departed , så må noe gjøres

takker for viljen til å hjelpe iallefall :-D

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke hvordan PC'en er satt opp på nettverket.
    Klikk Start - Kontrollpanel og velg Nettverkstilkoblinger. Høyreklikk på "Lokal tilkobling" og velg Egenskaper. I vinduet som kommer opp klikker du på "Internett-protokoll (TCP/IP)" og velg Egenskaper. Du skal da få opp et nytt vindu. Hvis det her står haket av på "Motta IP-adresse automatisk" og "Motta DNS-serveradresse automatisk" skal du også kunne bruke dette på spilleren.

Da skal DHCP og DNS stå til "On". Det skal da ikke være nødvendig å fylle inn noe mer her.

Jeg har som sagt ikke hatt behov for å gjøre dette selv. Om det er slik at du også må registrere deg hos Toshiba for at det skal virke kan kanskje noen andre svare på?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Du kan sjekke hvordan PC'en er satt opp på nettverket.
    Klikk Start - Kontrollpanel og velg Nettverkstilkoblinger. Høyreklikk på "Lokal tilkobling" og velg Egenskaper. I vinduet som kommer opp klikker du på "Internett-protokoll (TCP/IP)" og velg Egenskaper. Du skal da få opp et nytt vindu. Hvis det her står haket av på "Motta IP-adresse automatisk" og "Motta DNS-serveradresse automatisk" skal du også kunne bruke dette på spilleren.

Da skal DHCP og DNS stå til "On". Det skal da ikke være nødvendig å fylle inn noe mer her.

Jeg har som sagt ikke hatt behov for å gjøre dette selv. Om det er slik at du også må registrere deg hos Toshiba for at det skal virke kan kanskje noen andre svare på?
    Er ikke hjemme før 01.30 i natt, men skal se på det i morgen tidlig. Har også registrert meg på toshibas hjemmesider, men har ikke fått noen "velkomst mail" i retur.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Har etterhver lest mange annmeldelser der folk skryter vel så mye av lyden som av bildet.
    Beklager først litt off topic: At folk skryter av lyden, betyr ikke at de ikke må skru off i forhold til fra en vanlig DVD spiller. Min gjør også det (XE1). Leste en som brukte coax utgangen, og fikk da samme lyd som fra andre kilder. Det er HDMI utgangen som er litt lavere.

Jeg har heller ikke greid å få min ut på nettet, irriterende greier. Mitt problem kan være at jeg har firmware 1.1, som noen med XA2 spilleren har hatt problemer med å få på nettet, dette fikset seg med 1.3 versjonen som måtte oppgraderes via disk.

Jeg har hørt med importøren, og venter svar i starten av uken, om hvordan vi kan få fikset dette problemet

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Beklager først litt off topic: At folk skryter av lyden, betyr ikke at de ikke må skru off i forhold til fra en vanlig DVD spiller. Min gjør også det (XE1). Leste en som brukte coax utgangen, og fikk da samme lyd som fra andre kilder. Det er HDMI utgangen som er litt lavere.

Jeg har heller ikke greid å få min ut på nettet, irriterende greier. Mitt problem kan være at jeg har firmware 1.1, som noen med XA2 spilleren har hatt problemer med å få på nettet, dette fikset seg med 1.3 versjonen som måtte oppgraderes via disk.

Jeg har hørt med importøren, og venter svar i starten av uken, om hvordan vi kan få fikset dette problemet
    Joda, er klar over at skryt ikke betyr høyt
    Lyden går hos meg fra optisk (hd-e1) til receiver, har ikke prøvt hdmi utgangen. (litt for gammel receiver gitt...)
    Poste gjerne svaret du får fra importøren. (tilfelle de nevner noe om lillebror :-D )

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei og atter nei

Pc'en min er satt opp med "Motta IP-adresse automatisk" og "Motta DNS-serveradresse automatisk" , satte da DHCP og DNS til "On", nada....

Når jeg skiver inn ipconfig så får jeg opp : ip 10.0.0.4, subnet mask 255.255.255.0 og default gateway 10.0.0.1

Prøvte så og plotte inn desse, med forandring på siste tallet i ip'en. (slik som jeg forstår manualen) ... nada here to :-?

Skulle så forsøke fantastiske ngt's kundeservice, men de hadde selvfølgeli stengt mellom 12 og 13... (og jeg må dra på jobb kl 13, og ringte kl 12.10 ...typisk !)

har også send en mail til Toshiba Norge...

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger update til E1 ute på denne siden. Toshiba HD DVD Player Firmware Upgrades (HD-A1/XA1, HD-A2)

Håper at update til XE1 også kommer snart. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Nå legger update til E1 ute på denne siden. Toshiba HD DVD Player Firmware Upgrades (HD-A1/XA1, HD-A2)

Håper at update til XE1 også kommer snart. :-D
    Takker, da skal jeg forsøke denne. Fingers crossed

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kobler til nettverkskabelen i HD-E1 og i routeren din, lyser det da en lampe på routeren som forteller at porten du satte kabelen inn i er aktiv?

Husker ikke om HD-E1 funker med rett eller vridd kabel. (Rett kabel er en kable hvor pinnene i begge ender har samme farge på lederne - en vridd kabel har noen av pinnene bytte plass i hver sin ende) Så prøv også med en annen nettverkskabel. Jeg kjøpte en 10 meter HAMA Cat5e kabel på Elkjøp som funker fint hos meg.

ToCa

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Når du kobler til nettverkskabelen i HD-E1 og i routeren din, lyser det da en lampe på routeren som forteller at porten du satte kabelen inn i er aktiv?

Husker ikke om HD-E1 funker med rett eller vridd kabel. (Rett kabel er en kable hvor pinnene i begge ender har samme farge på lederne - en vridd kabel har noen av pinnene bytte plass i hver sin ende) Så prøv også med en annen nettverkskabel. Jeg kjøpte en 10 meter HAMA Cat5e kabel på Elkjøp som funker fint hos meg.

ToCa
    Dette har jeg kontroll på
    Porten jeg bruker fra routeren står normalt i min nr.2 pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Takker, da skal jeg forsøke denne. Fingers crossed
    Holder også på å laste ned denne i skrivende stund. Får heller ikke til å koble til nett, utrolig irriterende. Noen som har prøvd den nye firmware? Er spent på om interlaced problemet på visse PAL disker vil løses. Det står på siden at det skal være "Improved playback when set to 720p output"
    så jeg håper...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Holder også på å laste ned denne i skrivende stund. Får heller ikke til å koble til nett, utrolig irriterende. Noen som har prøvd den nye firmware? Er spent på om interlaced problemet på visse PAL disker vil løses. Det står på siden at det skal være "Improved playback when set to 720p output"
    så jeg håper...
    Om du kikker i den andre toshiba tråden (den med både e1 og ex1) , står det at det sansynligvis er amerikanerne som har rota litt med filene. Ser ikke ut som om nevte update-linker fungerer på e1. (husker ikke nicket, men mener det ver en som hadde forsøkt...)

jeg sendt mail til toshiba norge :

Har problemer med å oppdatere firmwaren på min HD-E1. "cannot find out servers"
    Er ikke så pc kyndig, men har fulgt instuksjonene i manualen, uten hell. Er det feks noen feil som går igjen blandt forbrukerene ?
    Går det ann å evt. få tilsendt firmware update på cd ?

Mvh

Fikk dette svaret :

TA KONTAKT MED DALENS ELEKTRONIKKSERVICE 67062130

ha en fin dag !

Vennlig Hilsen/Best Regards

Line Hagen

Ska ringe desse i morgen, poster her om de klarer å hjelpe meg

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme svaret fikk jeg fra Toshiba Norge.

HEI

DU MÅ TA KONTAKT MED ELKJØP ELLER DER DU KJØPTE SPILLEREN

Hvorfor de må "skrike" vet jeg ikke, men kan si det slik at jeg ikke liker måten de svarer på.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Samme svaret fikk jeg fra Toshiba Norge.

HEI

DU MÅ TA KONTAKT MED ELKJØP ELLER DER DU KJØPTE SPILLEREN

Hvorfor de må "skrike" vet jeg ikke, men kan si det slik at jeg ikke liker måten de svarer på.
    Hehe, jeg fikk nå iallefall en "ha en fin dag !" på slutten... (selv om den også hadde utropstein ! )

EDIT: Synest forøvrig det var rart at de kom med nada tips/hjelp. Kunnskapsnivået hos toshiba "helpline" burde jo gruse elkjøp o.l

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •