Hjelp med å oppgradere firmware på Toshiba HD-E1 *LØST* - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Da hjalp fint lite mot "error 408bc504" på "Letters from Iwo Jima". Hakket like mye og stoppet opp på nøyaktig samme sted i filmen både før og etter firmwareoppdateringen. elendige greier, as :?
    Hvor langt uti filmen er dette?

Så kan jeg teste på XE1 om det samme skjer der. Det kan hende at det er selve platen din som det er noe galt med.

Jeg fikk i hvertfall ned Firmware 2.0 til XE1, og da ble det eneste irritasjons momentet mitt fjernet. Nå kan jeg endelig sette filmen på pause, og se på noe annet, for så å fortsette hvor jeg slapp, uten å måtte begynne på nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fulgte det du skrev Mori ang dns'en, og det løste problemet for meg.

Jeg har et speedtouchmodem fra NGT med DHCP. Når jeg valgte DHCP on så klarte den å motta ipadresse fra routeren, men den satte gateway til 0.0.0.0. Det er ikke noe routeren min gjør, men noe feil i HD-E1 da alle mine andre maskiner i nettverket mottar gateway adressen også. I tillegg til dette så ville den ikke motta DNS serveradressen.

Jeg forsøkte derfor å sette det manuelt med følgende innstillinger:

- IPADRESSE: 10.0.0.5 (siden 10.0.0.1 er routeren, 2 er min stasjonære, 3 er min bærbare, 4 er min HTPC, og dermed blir 10.0.0.5 neste ledige ipadresse til toshibaen).
    - SUBNET mask: 255.255.255.0
    - GATEWAY: 10.0.0.1 (routeren er gatewayen).
    - DNS: 10.0.0.1 (på alle Pcene mine står DNS adressen oppført til å være 10.0.0.1).

Dette fungert IKKE. Derimot når jeg endret DNS'en til "217.13.4.24", slik som Mori fikk opplyst av NGT, fungerte dette veldig fint
    Fikk E1 idag, og sliter med samme oppgraderingsproblem.

Har en lokal internett leverandør, der vi får videresendt fra deres modem (RGB boks) til D-linken. (Ligger vedlagt bilde som viser instillingene for det).

Når jeg velger DHCP on så får jeg automatisk fylt inn ip (192.168.0.104) subnet og gateway (192.168.0.1). Også DNS`en får jeg fylt ut som 192.168.0.1. Dette oppsettet funker ikke.

Jeg har også prøvd det som virket her i innleggene tidligere, ved å legge DNS som 217.13.4.24 (har også prøvd alternativ 2 som ble oppgitt) uten noe hell når jeg trykker Update (Spør om jeg vil oppgradere 1100/T17T. Har slått helt av mellom hver gang jeg har skiftet adresse.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den DNSen som er nevnt fra Stearic som du quotet fra er kun for de med internett fra Nextgentel.

Du må ringe din leverandør og forklare situasjonen, at E1 har en feil som ikke greier å hente DNS, og få DNS adressen fra dem.

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eCo
    Jeg har også prøvd det som virket her i innleggene tidligere, ved å legge DNS som 217.13.4.24 (har også prøvd alternativ 2 som ble oppgitt) uten noe hell når jeg trykker Update
    217.13.4.24 vil nok ikke fungere med deg (men bare med oss nextgentel gutter). Kontakt din lokale internettleverandør og spør om du kan få ipadressen til en av DNS-serverne deres. Legg inn denne så burde du være i boks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Reiser tilbake til leiligheten i Bergen i kveld hvor jeg har Telenor, så får prøve med de. (Dersom ingen har allerede fått / vet den?)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Reiser tilbake til leiligheten i Bergen i kveld hvor jeg har Telenor, så får prøve med de. (Dersom ingen har allerede fått / vet den?)
    193.212.1.11 mener jeg å huske.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Disse fikk jeg, ikke peiling på om det funker for deg, men d skader ikke å prøve

IP : 10.0.0.1
    Sub : 255.255.255.0
    Gateway : 10.0.0.1

DNS : 217.13.4.24

alt 2 : 217.13.7.140

Dette funket IKKE uten at jeg trakk ut strømmen på toshibaen.
    Da fikk jeg det endelig til også. Det som kan være lurt å merke seg er at ip og gateway ikke nødvendigvis skal være samme tall.

Gjør så her for å finne riktig:

Startmeny - kjør - skriv : "cmd", så "ipconfig"

Du vil da få opp en liste over tall du trenger. Hos meg f.eks var ip 10.0.01 mens gateway var 10.0.0.4.

Men takk for hjelp i denne tråden. Uten det hadde jeg aldri fått det til.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sorry, bare slett denne posten!

Newcomer MU26599 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hjalp fint lite mot "error 408bc504" på "Letters from Iwo Jima". Hakket like mye og stoppet opp på nøyaktig samme sted i filmen både før og etter firmwareoppdateringen. elendige greier, as :?
    Nei du dæven samme feilmelding som meg gitt, bare at jeg fikk den på 300, Letters from Iwo Jima kjøret uten det problemet hos meg. Jeg har siste fireware (så vidt jeg vet 2.0), så jeg må vel dessverre vente til neste oppgradering...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå prøvde jeg med de numrene som ble nevnt her i tidligere tråder, uten noe hell. Bare beskjed om at det ikke er kontakt med server.

Har koblet direkte i speedtouchen. Alle andre ethernet instillinger på default. Bare endret ip + submask + gateway + dns.

Fikk ikke kontakt med telenor da de har stengt nå. Eg har ikke gjort noe gale, sett bort fra tallene jeg bruker? Skal jeg koble i d-link routeren kanskje?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå prøvde jeg med de numrene som ble nevnt her i tidligere tråder, uten noe hell. Bare beskjed om at det ikke er kontakt med server.

Har koblet direkte i speedtouchen. Alle andre ethernet instillinger på default. Bare endret ip + submask + gateway + dns.

Fikk ikke kontakt med telenor da de har stengt nå. Eg har ikke gjort noe gale, sett bort fra tallene jeg bruker? Skal jeg koble i d-link routeren kanskje?
    Fant en liste over dns-serverne til forskjellige ISPer. Prøv de som tilhører din ISP (internettleverandør).

Kode:
    DNS-servere
    Leverandør		DNS 1		DNS 2
    Ventelo BlueCom		193.75.75.75	193.75.75.193
    Dataguard		213.158.233.130	213.158.233.131
    Nextgentel		217.13.4.21	217.13.7.136
    Tele2			193.216.1.10	193.216.69.10
    Telenor			193.216.69.10	148.122.161.3
    Eunett			193.75.75.193	193.75.75.75
    PowerTech		195.159.0.100	195.159.0.200
    Kvalito			194.29.200.10	194.29.200.4

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte DHCP og DNS til on, da hentet spilleren verdiene selv (trengte ikke å fylle inn noe). Deretter måtte jeg slå av og på HD XE1 for å få det til å fungere. Prosedyren kan nok variere med hvilken ISP og type bredbåndsruter men man har.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde manuelt med alle DNS`ene som ble nevt tidligere uten hell. Fant firmware 1.5 på nettet som jeg fikk brent ut og kjørt. Den funket fint.

Men jeg får fremdeles ikke kjørt auto på instillingene. Skal prøve med tipset fra siste innlegg samt ringe telenor. Dersom ikke det går får jeg vell bare prøve Toshiba, og se om de kan sende meg en på disk. Hva er siste versjon?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •