Hjelp med å oppgradere firmware på Toshiba HD-E1 *LØST* - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det skal ikke mye til å slå denne kundebehandlingen. :-P
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Holder også på å laste ned denne i skrivende stund. Får heller ikke til å koble til nett, utrolig irriterende. Noen som har prøvd den nye firmware? Er spent på om interlaced problemet på visse PAL disker vil løses. Det står på siden at det skal være "Improved playback when set to 720p output"
    så jeg håper...
    På den siden står det
    HD-XA1/A1/D1 Firmware 2.0
    Selv om det står E1 der du laster ned filen er jeg ganske sikker på at dette er feil! Nyeste firmware til E1 er versjon 1.3. Jeg tror E1 er en skrivefeil og at det skulle stått D1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdateringen funket ikke nei. Selvfølgelig måtte det være så j***** vanskelig for oss her i Europa. Har også prøvd det meste med å komme på nett med den. Den står som aktiv i rutermodemet (speedtouch 546i) og modemet lyser grønt på alle lamper, men neeida.. "cannot find out server"

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Nei, nei og atter nei

Pc'en min er satt opp med "Motta IP-adresse automatisk" og "Motta DNS-serveradresse automatisk" , satte da DHCP og DNS til "On", nada....

Når jeg skiver inn ipconfig så får jeg opp : ip 10.0.0.4, subnet mask 255.255.255.0 og default gateway 10.0.0.1

Prøvte så og plotte inn desse, med forandring på siste tallet i ip'en. (slik som jeg forstår manualen) ... nada here to :-?

Skulle så forsøke fantastiske ngt's kundeservice, men de hadde selvfølgeli stengt mellom 12 og 13... (og jeg må dra på jobb kl 13, og ringte kl 12.10 ...typisk !)

har også send en mail til Toshiba Norge...
    Så lenge ruteren din støtter DHCP skal du ikke trenge å legge inn noe på IP eller DNS. Det må være noe annet som er problemet. Jeg har ikke erfaring med NGT. Er ruteren noe du fikk fra dem? Blir det noen forskjell om du kun har spilleren koplet til NGT ruteren (ingen PC'er)?

Ikke imponerende kunnskapsnivå hos Toshiba Norges kundeservice, men det er noen her på forumet som har fått dem til å bestille FW på CD fra England.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oba Sitat:
    Selv om det står E1 der du laster ned filen er jeg ganske sikker på at dette er feil! Nyeste firmware til E1 er versjon 1.3. Jeg tror E1 er en skrivefeil og at det skulle stått D1.
    Er du sikker å det? Jeg var inne i går ettermiddag og fikk til svar at jeg hadde siste FW, som på min er 1,2 T17T.

Det er forreste ikke altid like lett å komme gjennom. Kan det være at serveren ikke tar imot flere enn et visst antall oppkoblinger? I går tok det mange forsøk før jeg fikk kontakt med serveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Er du sikker å det? Jeg var inne i går ettermiddag og fikk til svar at jeg hadde siste FW, som på min er 1,2 T17T.

Det er forreste ikke altid like lett å komme gjennom. Kan det være at serveren ikke tar imot flere enn et visst antall oppkoblinger? I går tok det mange forsøk før jeg fikk kontakt med serveren.
    Det er helt sikkert feil. Jeg har prøvd å brenne ut både iso og nrg filen, ingen virket. Lenger ned på siden står det også D1 når forbedringene omtales. Så disse filene er det bare å glemme med HD E1.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding

Det som er sikkert er at det ikke er kommet noen 2.0 versjon. De har lagt ut 1.3 for A2 og XA2 som er de amerikanske utgavene av E1 og XE1, men tror ikke 1.3 er lagt ut på serveren for de sistnevnte enda. Min XE1 kom ferdig med versjon 1.3 når jeg kjøpte den.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått svar fra Toshiba Norge, og de skulle skaffe meg en DVD med firmware til min XE1-

XE1 v. 1.3 av firmwaren som siste, og E1 har 1.2 som siste.

Man må ikke brenne ut ISO eller NRG filen direkte til disk. Som det står nederst på den siden, så skal man pakke dem ut, og brenne innholdet til en CD-rom, ikke DVD-rom.

Last ned programmet UltraISO, og pakk ut ISO filen der. Da kan det kanskje virke.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har fått svar fra Toshiba Norge, og de skulle skaffe meg en DVD med firmware til min XE1-

Man må ikke brenne ut ISO eller NRG filen direkte til disk. Som det står nederst på den siden, så skal man pakke dem ut, og brenne innholdet til en CD-rom, ikke DVD-rom.

Last ned programmet UltraISO, og pakk ut ISO filen der. Da kan det kanskje virke.
    Hva skrev du i mailen din som gjør at du klarte å få dem til og sende en CD-rom? :-?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Hva skrev du i mailen din som gjør at du klarte å få dem til og sende en CD-rom? :-?
    Dette skrev jeg:

"Hei.

Jeg har nå hatt Toshiba HD-XE1 i hus i litt over en uke, og er strålende fornøyd. Men det er ett par småproblemer som jeg har lest som kan fikses med firmware v 1.3 for denne spilleren. Men jeg får ikke min spiller ut på nettet. Og jeg finner heller ikke denne for nedlasting noe sted.

I England så leser jeg at der fulgte denne oppgraderingen med på en CD, og de som ikke har den, kunne ringe Toshiba for å få den.

Hvor kan jeg skaffe denne?"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har gjort det riktig, er ganske dreven med iso og og andre image format... det er rett og slett feil firmware.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Har gjort det riktig, er ganske dreven med iso og og andre image format... det er rett og slett feil firmware.
    Ja, den er garantert feil. Det finnes ikke noen FW 2.0 for XE1 eller E1! Det er ikke mange dagene siden FW 1.3 ble lagt ut på den offisielle US siden for A2 og XA2 (som er de amerikanske versjonene av XE1 og E1):
    Firmware Update Information for Owners of Toshiba HD DVD Players: Models HD-XA2, HD-A2, HD-A2W, and HD-D2

Vi må nok vente til Toshiba får lagt ut FW 1.3 også for de Europeiske spillerne (eller at noen her får lagt ut innholdet av CD’en).

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, fortsetter samtalen her

Mori:

Prøv følgende:

- Dra ut ethernet-kabelen
    - Slå av spilleren (ikke sett den i standby, slå den helt av. Du kan trekke ut stikkkontakten for å være sikker)
    - Sett i ethernet-kabelen
    - Slå på spilleren etter ca. 30 sekunder og la den reboote
    - Gå inn i settings og still inn DHCP, DNS til On og Proxy til Off. NB! Dobbelsjekk at DNS faktisk står på On og at du får et IP-nummer her. Denne kan slå seg av avhengig av hvordan du endrer på DHCP-innstillingen.

Prøv å laste ned update'n på nytt.

EDIT: GLemte å nevne at du må sette inn kabelen igjen, hehe

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAAAAAAAAAAA

Takker ! Det fungerte, ikke på on, men etter å ha prøvt med off på begge så funket det. (skrev inn tall jeg fikk av ngt på telefon, funket ikke først, men nu ja )

Updating, do not turn off

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAAAAAAAAAAA

Takker ! Det fungerte, ikke på on, men etter å ha prøvt med off på begge så funket det. (skrev inn tall jeg fikk av ngt på telefon, funket ikke først, men nu ja )

Fint at du fikk det til å fungere, selv om du måtte velge en annen løsning

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAAAAAAAAAAA

Hvilke tall fikk du i fra NGT på tlf? Hva er Gateway nummeret osv?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke tall fikk du i fra NGT på tlf? Hva er Gateway nummeret osv?
    Disse fikk jeg, ikke peiling på om det funker for deg, men d skader ikke å prøve

IP : 10.0.0.1
    Sub : 255.255.255.0
    Gateway : 10.0.0.1

DNS : 217.13.4.24

alt 2 : 217.13.7.140

Dette funket IKKE uten at jeg trakk ut strømmen på toshibaen.

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fulgte det du skrev Mori ang dns'en, og det løste problemet for meg.

Jeg har et speedtouchmodem fra NGT med DHCP. Når jeg valgte DHCP on så klarte den å motta ipadresse fra routeren, men den satte gateway til 0.0.0.0. Det er ikke noe routeren min gjør, men noe feil i HD-E1 da alle mine andre maskiner i nettverket mottar gateway adressen også. I tillegg til dette så ville den ikke motta DNS serveradressen.

Jeg forsøkte derfor å sette det manuelt med følgende innstillinger:

- IPADRESSE: 10.0.0.5 (siden 10.0.0.1 er routeren, 2 er min stasjonære, 3 er min bærbare, 4 er min HTPC, og dermed blir 10.0.0.5 neste ledige ipadresse til toshibaen).
    - SUBNET mask: 255.255.255.0
    - GATEWAY: 10.0.0.1 (routeren er gatewayen).
    - DNS: 10.0.0.1 (på alle Pcene mine står DNS adressen oppført til å være 10.0.0.1).

Dette fungert IKKE. Derimot når jeg endret DNS'en til "217.13.4.24", slik som Mori fikk opplyst av NGT, fungerte dette veldig fint

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen Takk.

Det funker på XE1 også.

Bare husk å ikke sette i ethernet kabelen etter spilleren er i gang

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hjalp fint lite mot "error 408bc504" på "Letters from Iwo Jima". Hakket like mye og stoppet opp på nøyaktig samme sted i filmen både før og etter firmwareoppdateringen. elendige greier, as :?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •